eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowa SarzynaZagospodarowanie placu 11 Listopada w Nowej Sarzynie na potrzeby rekreacyjno-turystyczne



Ogłoszenie z dnia 2023-10-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Zagospodarowanie placu 11 Listopada w Nowej Sarzynie na potrzeby rekreacyjno-turystyczne

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: STOWARZYSZENIE ROZWOJU GMINY NOWA SARZYNA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 180837416

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Mikołaja Kopernika 1

1.5.2.) Miejscowość: Nowa Sarzyna

1.5.3.) Kod pocztowy: 37-310

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: stowarzyszeniergns@gmail.com

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.facebook.com/StowarzyszenieRozwojuGminyNowaSarzyna

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-82fa7662-2b7e-11ee-a60c-9ec5599dddc1

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Stowarzyszenie

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Działalność społecznie użyteczna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zagospodarowanie placu 11 Listopada w Nowej Sarzynie na potrzeby rekreacyjno-turystyczne

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-82fa7662-2b7e-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00439684

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00324321/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Zagospodarowanie placu 11 Listopada w Nowej Sarzynie na potrzeby rekreacyjno-turystyczne

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020: Europa inwestująca w obszary wiejskie.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00326037

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji placu 11 Listopada, na terenie nieruchomości o nr ewid. 329/4, 330, 331/7, 321/2 obręb Nowej Sarzynie w ramach projektu pn.: „Zagospodarowanie placu 11 Listopada w Nowej Sarzynie na potrzeby rekreacyjno-turystyczne” dofinansowanego w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
1) Zakres robót dla planowanej inwestycji obejmuje m.in.:
- rozebranie istniejącej nawierzchni z kostki betonowej,
- wykonanie nawierzchni pieszej,
- ścinanie drzew,
- mechaniczne karczowanie pni,
- oczyszczenie terenu z pozostałości po wykarczowaniu
- montaż wyposażenia.
2) Szczegółowy zakres prac określa przedmiar robót.

2. Zakres zamówienia obejmuje również:
- przygotowanie terenu budowy,
- zabezpieczenie terenu budowy,
- zakup i dostawę materiałów niezbędnych do realizacji zadania,
- uporządkowanie terenu budowy.

3. Inne obowiązki i koszty Wykonawcy:
Do zakresu obowiązków i kosztów Wykonawcy należy także:
- zabezpieczenie własnym kosztem i staraniem, mediów niezbędnych do wykonania robót budowlanych,
- koszty związane z odbiorami wykonanych robót,
- utylizacja odpadów,
- zgłaszanie Zamawiającemu do odbioru robót zanikających (jeżeli wystąpią),
- oznakowanie prowadzonych robót,
- opracowanie kosztorysu powykonawczego.
W/w opracowania należy doliczyć do kosztów zadania.

4. Materiały i urządzenia zastosowane do realizacji zamówienia winny spełniać i posiadać:
1) Polskie Normy;
2) polskie aprobaty techniczne;
3) polskie specyfikacje techniczne dotyczące projektowania, wyliczeń i realizacji robót budowlanych oraz wykorzystania dostaw;
4) krajowe deklaracje zgodności oraz krajowe deklaracje właściwości użytkowych wyrobu budowlanego lub krajowe oceny techniczne wydawane na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1213).

5. Kosztorysy ofertowe muszą być w pełni zgodne z zapisami zawartymi w przedmiarach robót (materiał, opis, ilość) i mają zawierać ceny jednostkowe dla poszczególnych pozycji. Każda pozycja w kosztorysie ofertowym powinna być odrębnie wyceniona. Wszystkie wartości (z wyjątkiem obmiarów) powinny być naliczane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania.

6. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania odpadów powstałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy podmiotowi uprawnionemu do unieszkodliwiania odpadów oraz o dostarczenie Zamawiającemu dokumentu potwierdzającego tę czynność (Karta przekazania odpadów).

7. Powody nie dokonania podziału zamówienia na części:
Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części, ponieważ podział przedmiotowego zamówienia na części nie jest uzasadniony ze względu na niewielki zakres prac objętych zamówieniem. Podział zamówienia na części został wprowadzony przez ustawodawcę w celu zwiększenia udziału sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w rynku zamówień publicznych oraz zwiększenia konkurencyjności. Zdaniem Zamawiającego zakres niniejszego zamówienia jest dostosowany do potrzeb sektora MŚP bez konieczności jego dalszego rozdrabniania. Dokonanie jego podziału jest zatem niecelowe. W dodatku podział taki mógłby przynieść odmienne od zamierzonych przez ustawodawcę skutki dla konkurencyjności postępowania i racjonalności dokonywanych wydatków, ponieważ, jeśli zamówienie zostałoby zbyt rozdrobnione, to mogłoby przestać być atrakcyjne także dla MŚP.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, który stanowi, że Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.

Uzasadnienie faktyczne:
Na realizację zamówienia wpłynęły następujące oferty:
1) REMBISZ Sp. z o. o., Zielonka 39A, 36-130 Zielonka. Cena oferty brutto: 202 642,65 zł, okres gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia: 60 miesięcy.
2) Usługi Brukarskie Patryk Ożga, Jata 5b, 37-430 Jeżowe. Cena oferty brutto: 222 397,27 zł, okres gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia: 60 miesięcy.
3) F.H.U. A.S BRUK Andrzej Słomiany, Wola Zarczycka 405d, 37-311 Wola Zarczycka. Cena oferty brutto: 251 911,68 zł, okres gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia: 60 miesięcy.
4) Zakład Gospodarki Komunalnej Nowa Sarzyna Sp. z o. o., ul. 1 Maja 4, 37-310 Nowa Sarzyna. Cena oferty brutto: 210 958,91 zł, okres gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia: 60 miesięcy.

Przed otwarciem ofert Zamawiający podał kwotę, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w wysokości 211 000,00 zł brutto.
W dniu 25.08.2023 r. Zamawiający jako najkorzystniejszą wybrał ofertę firmy REMBISZ Sp. z o. o., Zielonka 39A, 36-130 Zielonka. Wykonawca w dniu 27.09.2023 r. poinformował Zamawiającego o odstąpieniu od podpisania umowy.
W związku z powyższym Zamawiający, w oparciu o przepisy art. 263 ustawy Pzp, dokonał ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu Wykonawców. Z uwagi na fakt, iż termin związania ofertą upłyną w dniu 08.09.2023 r., Zamawiający, na podstawie art. 252 ust. 2 ustawy Pzp, zwrócił się do Wykonawcy, którego oferta przedstawiała najkorzystniejszy bilans kryteriów spośród ofert pozostałych w postępowaniu Wykonawców (tj. Zakładu Gospodarki Komunalnej Nowa Sarzyna Sp. z o. o., ul. 1 Maja 4, 37-310 Nowa Sarzyna), o wyrażenie zgody na wybór jego oferty po upływie terminu związania ofertą. Wykonawca w wyznaczonym terminie, tj. do dnia 04.10.2023 r. nie odpowiedział na wezwanie Zamawiającego, tym samym nie wyraził pisemnej zgody na wybranie jego oferty po terminie związania ofertą.
Cena następnej w kolejności oferty (firmy Usługi Brukarskie Patryk Ożga, Jata 5b, 37-430 Jeżowe – 222 397,27 zł) przekracza możliwości finansowe Zamawiającego.
Zamawiający nie może zwiększyć kwoty, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty w związku z tym postanowił unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.