eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SzczecinUtrzymanie oznakowania pionowego oraz wprowadzenie sta³ych organizacji ruchu w zakresie oznakowania pionowego i poziomego na terenie miasta Szczecin w latach 2023-2025.



Og³oszenie z dnia 2022-11-16


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Utrzymanie oznakowania pionowego oraz wprowadzenie sta³ych organizacji ruchu w zakresie oznakowania pionowego i poziomego na terenie miasta Szczecin w latach 2023-2025.

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Zarz±d Dróg i Transportu Miejskiego

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 321165698

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Klonowica 5

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Szczecin

1.5.3.) Kod pocztowy: 71-241

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zditm@zditm.szczecin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://www.zditm.szczecin.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Utrzymanie oznakowania pionowego oraz wprowadzenie sta³ych organizacji ruchu w zakresie oznakowania pionowego i poziomego na terenie miasta Szczecin w latach 2023-2025.

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-d2e365a7-64cb-11ed-aea3-5a7c432eaced

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00441176

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-11-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://portal.smartpzp.pl/zditm.szczecin.pl

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia z zastrze¿eniem art. 61 ust. 2 ustawy pzp, komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami, w tym oferty oraz wszelkie o¶wiadczenia, wnioski (w tym o wyja¶nienie tre¶ci SWZ), zawiadomienia i informacje, odbywa siê wy³±cznie przy u¿yciu Platformy Portal Smart PZP (zwanej dalej: „Platform±”)
2. Korespondencja przekazana zamawiaj±cemu w inny sposób (np. listownie, mailem) nie bêdzie brana pod uwagê.
3. Adres platformy: https://portal.smartpzp.pl/zditm.szczecin.pl.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1) Ofertê i o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej (tj. przy u¿yciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2) Podmiotowe ¶rodki dowodowe oraz inne dokumenty lub o¶wiadczenia, o których mowa w rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy i wymagane zapisami SWZ sk³ada siê w formie elektronicznej (tj. przy u¿yciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3) Sposób sporz±dzenia podmiotowych ¶rodków dowodowych, przedmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ musi byæ zgody z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz w rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy.
4) W celu z³o¿enia oferty wykonawca zobowi±zany jest za³o¿yæ na Platformie konto u¿ytkownika, jednocze¶nie wprowadzaj±c do Platformy swój podmiot. Rejestracja na Platformie dostêpna jest po klikniêciu przycisku „Za³ó¿ konto”. Szczegó³owe informacje dot. sposobu wykonania ww. czynno¶ci znajduj± siê w „Instrukcji obs³ugi Portalu e-Us³ug SmartPZP”, dostêpnej na stronie Platformy pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/zditm.szczecin.pl/elearning.
5) Wykonawca mo¿e wycofaæ z³o¿on± przez siebie ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert (ewentualna zmiana oferty odbywa siê poprzez jej wycofanie oraz z³o¿enie nowej oferty – z uwagi na zaszyfrowanie plików oferty brak jest mo¿liwo¶ci edycji z³o¿onej oferty). W tym celu wykonawca loguje siê na Platformê, wyszukuje i wybiera dane postêpowanie, a nastêpnie po przej¶ciu do zak³adki „Oferta”, wycofuje j± przy pomocy przycisku „Wycofaj ofertê”.
6) Wykonawca nie mo¿e wycofaæ oferty po up³ywie terminu sk³adania ofert.
7) Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie ani logowania do Platformy.
8) Komunikacja wykonawcy z zamawiaj±cym w postêpowaniu odbywa siê za po¶rednictwem posiadanego na Platformie konta U¿ytkownika Zewnêtrznego. Dotyczy to w szczególno¶ci: przekazywania dokumentów, o¶wiadczeñ, informacji, pytañ i wniosków w ramach postêpowania.
9) Komunikacja zamawiaj±cego z wykonawc± w postêpowaniu odbywa siê za po¶rednictwem posiadanego na Platformie konta zamawiaj±cego oraz kont jego U¿ytkowników Wewnêtrznych. Dotyczy to w szczególno¶ci: przekazywania wezwañ i zawiadomieñ, informacji i odpowiedzi na pytania.
10) Zadawanie pytañ przez wykonawców odbywa siê w zak³adce „Pytania do postêpowania”.
11) Po otwarciu ofert, komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami (w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje), odbywa siê za po¶rednictwem Platformy, w zak³adce „Korespondencja”.
12) Za datê wp³ywu o¶wiadczeñ, wniosków, za¶wiadczeñ oraz informacji przyjmuje siê datê zapisania plików na serwerze. Aktualna data i godzina, zsynchronizowane z G³ównym Urzêdem Miar, wy¶wietlane s± w prawym górnym rogu Platformy.
Z UWAGI NA LIMIT ZNAKÓW POZOSTA£E WYMAGANIA ZAWARTE ZOSTA£Y W ROZDZIALE II SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): DANE OSOBOWE OFERWNTÓW I OSÓB, KTÓRYCH DANE S¡ PRZEKAZYWANE, OKRE¦LONE W OFERCIE S¡ PRZETWARZANE W SPOSÓB OKRE¦LONY W ROZDZIALE IV SWZ.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): SZCZEGÓ£Y DOSTEPNE W ROZDZIALE IV SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DZP/56/TP/2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest bie¿±ce utrzymanie oznakowania pionowego oraz wprowadzanie nowych sta³ych organizacji ruchu w zakresie oznakowania pionowego i poziomego w granicach administracyjnych miasta Szczecin. Powy¿sze prace wykonywane bêd± zarówno z materia³u Wykonawcy jak równie¿ z materia³u Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy posiada do wykorzystania materia³ z odzysku (bariery ochronne, s³upki, znaki itp.) przeznaczone do ponownego u¿ycia (materia³ na stanie depozytu miejskiego). W za³±czeniu przedmiar – za³±cznik nr 1A oraz 1B do SWZ.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ udzielania zamówieñ podobnych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówieñ publicznych, polegaj±cych na powtórzeniu podobnych us³ug, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, do 200 % warto¶ci szacunkowej zamówienia podstawowego. Podstaw± ustalenia warunków realizacji zamówienia podobnego jest umowa podstawowa oraz przeprowadzone z wykonawc± negocjacje.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wybór najkorzystniejszej oferty zostanie dokonany wed³ug kryteriów oceny ofert okre¶lonych w rozdziale XIII SWZ.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Wykonanie zleceñ dotycz±cych bie¿±cego utrzymania oznakowania pionowego na drogach kategorii: krajowej, wojewódzkiej, powiatowej, gminnej i wewnêtrznej

4.3.6.) Waga: 20,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wprowadzenia sta³ych organizacji ruchu

4.3.6.) Waga: 20,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy uzna za spe³niony warunek dotycz±cy zdolno¶ci technicznej lub zawodowej je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e:
a) wykona³ nale¿ycie w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, minimum dwie roboty budowlane polegaj±ce na utrzymaniu oznakowania pionowego i wprowadzaniu nowych sta³ych organizacji o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 250 000,00 z³ brutto (ka¿da) wykonan± w miastach o liczbie ludno¶ci powy¿ej 300 tysiêcy mieszkañców.
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek Wykonawcy mog± spe³niaæ ³±cznie. Zamawiaj±cy uwzglêdni tylko zadania zakoñczone.

W przypadku, gdy warto¶æ robót wykazanych przez Wykonawcê wyra¿ona bêdzie w walucie obcej, Zamawiaj±cy przeliczy tê warto¶æ na walutê polsk± w oparciu o ¶redni kurs walut NBP, dla danej waluty, z daty wszczêcia postêpowania. Je¿eli w tym dniu nie bêdzie opublikowany ¶redni kurs NBP, Zamawiaj±cy przyjmie kurs ¶redni z ostatniej tabeli przed wszczêciem postêpowania.

b) dysponuje lub bêdzie dysponowaæ osobami/brygadami zdolnymi do realizacji zamówienia:

b1) minimum dwoma osobami – posiadaj±cymi roczne do¶wiadczenie w koordynowaniu prac zwi±zanych z utrzymaniem oznakowania pionowego (w tym równie¿ wprowadzaniu sta³ych organizacji ruchu i czytaniu rysunków technicznych) oraz posiadaj±cymi aktualne za¶wiadczenie o ukoñczeniu szkolenia w zakresie kierowania ruchem drogowym, o którym mowa w rozporz±dzeniu Ministra Spraw Wewnêtrznych i Administracji z dnia 6 lipca 2010 r. w sprawie kierowania ruchem drogowym (Dz. U. z 2016 r. Nr 143 z pó¼n. zm.),

W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek Wykonawcy mog± spe³niaæ ³±cznie.

b2) minimum o¶mioma brygadami roboczymi co najmniej 3 osobowymi, w tym w ka¿dej brygadzie znajdzie siê osoba posiadaj±ca aktualne za¶wiadczenie o ukoñczeniu szkolenia w zakresie kierowania ruchem drogowym, w tym:

• minimum czterema brygadami roboczymi co najmniej 3 osobowymi, w tym w ka¿dej brygadzie znajdzie siê osoba posiadaj±ca aktualne za¶wiadczenie o ukoñczeniu szkolenia w zakresie kierowania ruchem drogowym, o którym mowa w rozporz±dzeniu MSWiA z dnia 6 lipca 2010 r. w sprawie kierowania ruchem drogowym ( Dz. U. 2016 r. poz. 143 z pó¼n. zm.) (utrzymanie oznakowania pionowego)
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek Wykonawcy mog± spe³niaæ ³±cznie.
• minimum dwiema brygadami roboczymi co najmniej 3 osobowymi, w tym w ka¿dej brygadzie znajdzie siê osoba posiadaj±ca aktualne za¶wiadczenie o ukoñczeniu szkolenia w zakresie kierowania ruchem drogowym, o którym mowa w rozporz±dzeniu MSWiA z dnia 6 lipca 2010 r. w sprawie kierowania ruchem drogowym ( Dz. U. 2016 r. poz. 143 z pó¼n. zm.) (wprowadzanie sta³ych organizacji ruchu w zakresie oznakowania pionowego)
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek Wykonawcy mog± spe³niaæ ³±cznie.
• minimum dwiema brygadami roboczymi co najmniej 3 osobowymi, w tym w ka¿dej brygadzie znajdzie siê osoba posiadaj±ca aktualne za¶wiadczenie o ukoñczeniu szkolenia w zakresie kierowania ruchem drogowym, o którym mowa w rozporz±dzeniu MSWiA z dnia 6 lipca 2010 r. w sprawie kierowania ruchem drogowym ( Dz. U. 2016 r. poz. 143 z pó¼n. zm.) (wprowadzanie sta³ych organizacji ruchu w zakresie oznakowania poziomego)
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek Wykonawcy mog± spe³niaæ ³±cznie.

Uwaga: Zamawiaj±cy nie dopuszcza ³±czenia brygad w ramach wykonywania poszczególnych prac.

c) dysponuje lub bêdzie dysponowaæ narzêdziami, wyposa¿eniem zak³adu lub urz±dzeniami technicznymi dostêpnymi Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami w celu realizacji zamówienia tj.:
c1) min. 8 szt. samochodów skrzyniowych,
c2) min. 5 szt. agregatów pr±dotwórczych,
c3) min. 2 szt. agregatu spawalniczego przewo¼nego,
c4) min. 2 szt. malowarki do wykonywania oznakowania poziomego,
c5) min. 2 szt. frezareki do usuwania oznakowania poziomego,
c6) min. 1 szt. urz±dzenia do usuwania oznakowania poziomego metod± hydropiaskow±,
c7) min. 1 szt. urz±dzenia do usuwania oznakowania poziomego metod± waterblasting.

W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek Wykonawcy mog± spe³niaæ ³±cznie.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Podmiotowe ¶rodki dowodowe:
a) zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia wraz z o¶wiadczeniem podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±cym brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby (wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 5 do SWZ). Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby mo¿e byæ zast±pione innym podmiotowym ¶rodkiem dowodowym potwierdzaj±cym, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tego podmiotu;
Uwaga! Ww. dokument nale¿y z³o¿yæ tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotu udostêpniaj±cego zasoby.
b) o¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia wskazuj±ce, które roboty budowlane, wykonaj± poszczególni wykonawcy, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SWZ.
Uwaga! Ww. dokument nale¿y z³o¿yæ w przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia.
Podmiotowe ¶rodki dowodowe wymagane przez zamawiaj±cego, które nale¿y z³o¿yæ na wezwanie, o którym mowa w art. 274 ust. 1 ustawy na potwierdzenie, ¿e wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w Rozdziale V pkt 1 SWZ:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty, jako spe³nienie warunku okre¶lonego w Rozdziale V pkt 1 ppkt 1) lit. a) SWZ;
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami, jako spe³nienie warunku okre¶lonego w Rozdziale V pkt 1 ppkt 1), lit. b) SWZ;
3) wykaz narzêdzi wyposa¿enia zak³adu i urz±dzeñ technicznych dostêpnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami w celu realizacji zamówienia, jako spe³nienie warunku okre¶lonego w Rozdziale V pkt 1 ppkt 1) lit. c) SWZ.
W przypadku sk³adania oferty wspólnej wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± sk³adaj± jeden wspólny ww. wykaz.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

opis rozwi±zañ równowa¿nych – je¿eli wykonawca przewiduje ich zastosowanie (w przypadku, o którym mowa w Rozdziale XVI pkt 6 SWZ) oraz dokumenty na potwierdzenie równowa¿no¶ci zastosowanych rozwi±zañ (je¿eli s± konieczne do wykazania równowa¿no¶ci);
W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia, ww. dokument sk³adaj± wspólnie.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty:

opis rozwi±zañ równowa¿nych – je¿eli wykonawca przewiduje ich zastosowanie (w przypadku, o którym mowa w Rozdziale XVI pkt 6 SWZ) oraz dokumenty na potwierdzenie równowa¿no¶ci zastosowanych rozwi±zañ (je¿eli s± konieczne do wykazania równowa¿no¶ci);
W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia, ww. dokument sk³adaj± wspólnie.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Dokumenty wymagane przez zamawiaj±cego, które nale¿y z³o¿yæ sk³adaj±c ofertê:
1) formularz oferty, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SWZ i formularz cenowy, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1A i 1B do SWZ,
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru, w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu (odpowiednio: wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby) jest umocowana do jego reprezentowania,
Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia ww. dokumentów, je¿eli zamawiaj±cy mo¿e te dokumenty uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca wskaza³ w za³±czniku nr 1 do SWZ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów.
3) pe³nomocnictwa lub inne dokumenty potwierdzaj±ce umocowanie do reprezentowania (odpowiednio: wykonawcy, podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia), je¿eli w imieniu (odpowiednio: wykonawcy, podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia) dzia³a osoba, której umocowanie do reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 1 ppkt 2)
4) o¶wiadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 2 do SWZ;
Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument sk³ada ka¿dy z wykonawców.
5) o¶wiadczenie wykonawcy o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 3 do SWZ;
Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument sk³ada ka¿dy z wykonawców, w zakresie, w jakim wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
6) o¶wiadczenie wykonawcy o poleganiu na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SWZ;
Uwaga! Ww. dokument nale¿y z³o¿yæ tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotu udostêpniaj±cego zasoby.
7) o¶wiadczenia podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby (wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 2 i 3 do SWZ). Uwaga! Ww. dokument nale¿y z³o¿yæ tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotu udostêpniaj±cego zasoby
8) podmiotowe ¶rodki dowodowe:
a) zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia wraz z o¶wiadczeniem podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±cym brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby (wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 5 do SWZ). Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby mo¿e byæ zast±pione innym podmiotowym ¶rodkiem dowodowym potwierdzaj±cym, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tego podmiotu;
Uwaga! Ww. dokument nale¿y z³o¿yæ tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotu udostêpniaj±cego zasoby.
b) o¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia wskazuj±ce, które roboty budowlane, wykonaj± poszczególni wykonawcy, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SWZ.
Uwaga! Ww. dokument nale¿y z³o¿yæ w przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia.
9) opis rozwi±zañ równowa¿nych – je¿eli wykonawca przewiduje ich zastosowanie (w przypadku, o którym mowa w Rozdziale XVI pkt 6 SWZ) oraz dokumenty na potwierdzenie równowa¿no¶ci zastosowanych rozwi±zañ (je¿eli s± konieczne do wykazania równowa¿no¶ci);
W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia, ww. dokument sk³adaj± wspólnie.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Wadium nale¿y wnie¶æ w wysoko¶ci 58 000,00 z³ (s³ownie: piêædziesi±t osiem tysiêcy z³otych) przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Decyduje moment wp³ywu ¶rodków do zamawiaj±cego.
2. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) w pieni±dzu – przelewem na konto depozytowe zamawiaj±cego nr 85 1020 4795 0000 9702 0278 0682
2) gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (z zastrze¿eniem, ¿e porêczenie jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym) - wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej na Platformie.
3. W przypadku wnoszenia wadium w pieni±dzu zaleca siê, aby w tytule przelewu wyra¼nie oznaczyæ wykonawcê wnosz±cego wadium, szczególnie w przypadku, gdy wadium jest wnoszone przez pe³nomocnika/po¶rednika.
4. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub porêczenia:
1) dokument gwarancji/porêczenia sporz±dzony w jêzyku obcym nale¿y z³o¿yæ wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski,
2) gwarancje/porêczenia podlegaæ musz± prawu polskiemu; wszystkie spory dotycz±ce gwarancji/porêczeñ bêd± rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji s±dów polskich.
5. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub porêczenia z tre¶ci tych dokumentów musi w szczególno¶ci jednoznacznie wynikaæ:
1) zobowi±zanie gwaranta/porêczyciela do zap³aty ca³ej kwoty wadium nieodwo³alnie i bezwarunkowo na pierwsze ¿±danie zamawiaj±cego (beneficjenta gwarancji/porêczenia – Gminy Miasto Szczecin – Zarz±d Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie) zawieraj±ce o¶wiadczenie, ¿e zaistnia³y okoliczno¶ci, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, bez potwierdzania tych okoliczno¶ci,
2) termin obowi±zywania gwarancji/porêczenia, który nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert±.
6. Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w innej formie ni¿ w pieni±dzu poprzez z³o¿enie gwarantowi lub porêczycielowi o¶wiadczenia o zwolnieniu wadium. W zwi±zku z powy¿szym zaleca siê, aby w tre¶ci gwarancji/porêczenia wskazano adres poczty elektronicznej, na który nale¿y przes³aæ o¶wiadczenie o zwolnieniu wadium.
7. W formularzu oferty nale¿y wpisaæ nr konta, na które zamawiaj±cy ma zwróciæ wadium wniesione w pieni±dzu.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy.
2. Pe³nomocnictwo, o którym mowa w pkt 1 nale¿y do³±czyæ do oferty.
3. Wszelk± korespondencjê w postêpowaniu zamawiaj±cy kieruje do pe³nomocnika.
4. Wspólnicy spó³ki cywilnej s± wykonawcami wspólnie ubiegaj±cymi siê o udzielenie zamówienia i maj± do nich zastosowanie zasady okre¶lone w pkt 1 – 3.
5. Przed zawarciem umowy wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia bêd± mieli obowi±zek przedstawiæ zamawiaj±cemu kopiê umowy reguluj±cej wspó³pracê tych wykonawców, zawieraj±c±, co najmniej:
1) zobowi±zanie do realizacji wspólnego przedsiêwziêcia gospodarczego obejmuj±cego swoim zakresem realizacjê przedmiotu zamówienia,
2) okre¶lenie zakresu dzia³ania poszczególnych stron umowy,
3) czas obowi±zywania umowy, który nie mo¿e byæ krótszy, ni¿ okres obejmuj±cy realizacjê zamówienia.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zmiana postanowieñ niniejszej umowy mo¿e nast±piæ na podstawie art. 455 ustawy.
2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ wprowadzenia zmian postanowieñ niniejszej umowy w stosunku do tre¶ci oferty Wykonawcy, polegaj±cych na:
1) zmianie terminu wykonania przedmiotu umowy,
2) zmianie wynagrodzenia,
3) zmianie zakresu ¶wiadczenia oraz sposobu spe³nienia ¶wiadczenia,
4) zmianie osób wskazanych do realizacji zamówienia.
3. Zmiana wynagrodzenia bêdzie mo¿liwa w nastêpuj±cych przypadkach:
1) nast±pi zmiana:
a) stawki podatku od towarów i us³ug oraz podatku akcyzowego,
b) wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub ubezpieczenie zdrowotne,
d) zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych (t.j. Dz. U. z 2020 poz. 1342 ze zm.),
je¿eli zmiana ta bêdzie mia³a wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê.
4. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 3 pkt 1) lit. a) warto¶æ netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni siê, a okre¶lona w aneksie warto¶æ brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.
5. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 3 pkt 1) lit. b), wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie modyfikacji o warto¶æ zmiany ca³kowitego kosztu Wykonawcy wynikaj±cego ze zmiany wynagrodzeñ za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej osób bezpo¶rednio wykonuj±cych zamówienie do wysoko¶ci zmienionego minimalnego wynagrodzenia za pracê albo do wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, z uwzglêdnieniem wszystkich obci±¿eñ publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia.
6. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 3 pkt 1) lit. c) wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie modyfikacji o warto¶æ zmiany ca³kowitego kosztu Wykonawcy, jaki bêdzie on zobowi±zany ponie¶æ przy uwzglêdnieniu tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpo¶rednio wykonuj±cych zamówienie.
7. W przypadku zmiany, o której mowa ust. 3 pkt 1) lit. d) wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie modyfikacji o warto¶æ zmiany ca³kowitego kosztu Wykonawcy, jaki bêdzie on zobowi±zany ponie¶æ przy uwzglêdnieniu tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpo¶rednio wykonuj±cych zamówienie.
8. Zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia, o której mowa w ust. 3 obowi±zywaæ bêdzie od podpisania aneksu i bêdzie obejmowaæ wyrównanie za okres od dnia wej¶cia w ¿ycie zmian, o których mowa w ust. 3 pkt 1) niniejszego paragrafu, lecz nie wcze¶niej ni¿ od dnia z³o¿enia prawid³owego wniosku, o którym mowa w ust. 9 niniejszego paragrafu.
9. W sytuacji, o której mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu, wprowadzenie zmian wysoko¶ci wynagrodzenia wymaga uprzedniego z³o¿enia przez Wykonawcê o¶wiadczenia wraz z uzasadnieniem oraz odpowiednimi dowodami potwierdzaj±cymi wp³yw zmian, o których mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu na wynagrodzenie.
10. Zamawiaj±cy przewiduje dokonanie zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy w przypadku zmiany cen materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia w sytuacji, gdy poziom zmiany ceny materia³ów lub kosztów, o których mowa wy¿ej wzro¶nie lub spadnie o co najmniej 5%. Jako pocz±tkowy termin dla zmiany ceny materia³ów lub kosztów ustala siê na:
1) dzieñ zawarcia Umowy,
2) a w przypadku zawarcia Umowy po up³ywie 180 dni od dnia up³ywu terminu sk³adania ofert - termin otwarcia ofert.

Z UWAGI NA LIMIT ZNAKÓW SZCZEGÓ£OWY ZAKRES ZMIAN OPISANY ZOSTA£ W ZA£¡CZNIKU NR 4 DO SWZ

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-12-01 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Platforma Zamawiaj±cego: https://portal.smartpzp.pl/zditm.szczecin.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-12-01 10:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-12-30

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

dot. terminu wykonania zamówienia:
Termin wykonania zamówienia: od dnia zawarcia umowy lecz nie wcze¶niej ni¿ od dnia 01.01.2023 r do dnia 31.12.2025 lub
do wyczerpania ¶rodków finansowych przeznaczonych na realizacjê niniejszej Umowy tj. do kwoty okre¶lonej w § 9 ust. 1, w
zale¿no¶ci od tego, które z tych zdarzeñ nast±pi pierwsze.
Wykonawcy zagraniczni:
Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia dokumentów, o których mowa w § 4 Rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i
Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub
o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.