eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Włocławek"Zakup wyposażenia do Centrum Wsparcia Społecznego zlokalizowanego we Włocławku przy ul. Brzeska 27 / Piekarska 25"



Ogłoszenie z dnia 2022-11-16


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
„Zakup wyposażenia do Centrum Wsparcia Społecznego zlokalizowanego we Włocławku przy ul. Brzeska 27 / Piekarska 25”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Dom Pomocy Społecznej przy ulicy Nowomiejskiej 19 we Włocławku

1.3.) Oddział zamawiającego: Dom Pomocy Społecznej przy ulicy Nowomiejskiej 19 we Włocławku

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 005886445

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Nowomiejska 19

1.5.2.) Miejscowość: Włocławek

1.5.3.) Kod pocztowy: 87-800

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - Włocławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@dpswloclawek.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: dpswloclawek.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Zakup wyposażenia do Centrum Wsparcia Społecznego zlokalizowanego we Włocławku przy ul. Brzeska 27 / Piekarska 25”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2006d914-53e1-11ed-9171-f6b7c7d59353

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00442789

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00370314/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.2 „Zakup wyposażenia Centrum Wsparcia Społecznego zlokalizowanego we Włocławku przy ul. Brzeska 27 / Piekarska 25.”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Projekt grantowy pt. „Opracowanie i pilotażowe wdrożenie mechanizmów i planów deinstytucjonalizacji usług społecznych” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 Oś priorytetowa II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.8. Rozwój usług społecznych świadczonych w środowisku lokalnym.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00407351/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DAG.260.2.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie nr 1 – Dostawa mebli na wymiar i gotowych:
1) szafki skrytkowe – 32 szt.;
2) krzesło z podłokietnikiem – 84 szt.;
3) krzesło – 19 szt.;
4) stół kuchenny centralny – 3 szt.;
5) stół konferencyjny – 24 szt.;
6) szafa narzędziowa – warsztatowa – 1 szt.;
7) szafa narzędziowa – 1 szt.;
8) krzesło biurkowe – obrotowe – 1 szt.;
9) krzesło biurowe obrotowe – 7 szt.;
10) szafa gospodarcza – 3 szt.;
11) łóżko rehabilitacyjne z materacem – 4 szt.;
12) szafka przyłóżkowa – 4 szt.;
13) krzesło z obiciem – 24 szt.;
14) łóżko/tapczan – 8 szt.;
15) fotel z funkcją relaks – 11 szt.;
16) sofa minimum 2-osobowa – 4 szt.;
17) regał magazynowy – 5 szt.;
18) szafka pod umywalkę (pralnia) – 1 szt.;
19) blat pod umywalkę – 1 szt.;
20) zabudowa aneksu kuchennego – 1 szt.;
21) szafa gospodarcza (aneks kuchenny) – 1 szt.;
22) szafa biurowa – 12 szt.;
23) szafka metalowa aktowa – 5 szt.;
24) biurko – 8 szt.;
25) szafa na klucze – 1 szt.;
26) regał do korespondencji – 1 szt.;
27) kontener biurkowy – 5 szt.;
28) zabudowa mebli medycznych do pokoju opiekunek – 1 szt.;
29) szafa ubraniowa na wymiar 90 cm – 11 szt.;
30) komoda pod tv ( zabudowa indywidualna) – 12 szt.;
31) stół 75x75 – 13 szt.;
32) zestaw mebli kuchennych (zabudowa indywidualna) – 4 szt.;
33) szafa ubraniowa na wymiar 110 cm – 2 szt.;
34) szafka nocna – 8 szt.;
35) zestaw mebli kuchennych (zabudowa indywidualna) – 8 szt.;
36) szafa ubraniowa na wymiar 150 cm – 3 szt.;
37) szafa ubraniowa na wymiar 125 cm – 1 szt.;
38) szafa ubraniowa na wymiar 155 cm – 1 szt.;
39) szafa ubraniowa na wymiar 80 cm – 1 szt.;
40) szafa ubraniowa na wymiar 60 cm – 1 szt.;
41) szafka pod umywalkę (pomieszczenie sprzątaczek) – 1 szt.;
42) meble kuchenne zestaw (pokój socjalny) – 1 szt.;
43) szafa aktowa – 5 szt.;
44) stół 80x80 – 2 szt.;
45) regał – 3 szt.;
46) komoda z szafką i szufladami – 11 szt.;
47) stół 60x80 – 5 szt.;
48) szafka nad pralką – 12 szt.;
49) regał łazienkowy wiszący – 8 szt.;
50) słupek zamknięty – 5 szt.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39100000-3 - Meble

4.5.5.) Wartość części: 375559,43 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie nr 2 – Dostawa sprzętu medycznego:
1) kozetka do pokoju opiekunów – 1 szt.;
2) łóżko rehabilitacyjne z dzieloną barierą i wyciągiem – 4 szt.;
3) chwytak dla seniora – prosty, 90 cm –12 szt.;
4) przenośna podpora do wstawania – 14 szt.;
5) rower stacjonarny poziomy – 2 szt.;
6) mata podłogowa do ćwiczeń 180 cm – 13 szt.;
7) materac rehabilitacyjny 3-częściowy – 5 szt.;
8) mata korekcyjno-masująca duża – 5 szt.;
9) krzesło do masażu składane – 2 szt.;
10) pionizator – 1 szt.;
11) taśma rehabilitacyjna o minimalnej sile oporu – 5 szt.;
12) taśma rehabilitacyjna o średniej sile oporu – 5 szt.;
13) taśma rehabilitacyjna o maksymalnej sile oporu – 5 szt.;
14) wielofunkcyjny stół rehabilitacyjny łamany (elektryczny) – 1 szt.;
15) PUR przyłóżkowe urządzenie rehabilitacyjne – 1 szt.;
16) steper – 3 szt.;
17) hula-hop – 10 szt.;
18) platforma obrotowa – 1 szt.;
19) waga wielofunkcyjna – 1 szt.;
20) rotor zespolony do ćwiczeń – 2 szt.;
21) rozgwiazda do gimnastyki pleców – 12 szt.;
22) walec z wypustkami do masażu – 5 szt.;
23) piłka z wypustkami – 5 szt.;
24) piłka do aktywności sensorycznej średnica 55cm – 5 szt.;
25) piłka do aktywności sensorycznej średnica 75cm – 5 szt.;
26) piłka z pvc 110 – 5 szt.;
27) piłka sensoryczna midi – 5 szt.;
28) półkule sensoryczne do ćwiczeń (zestaw) – 10 szt.;
29) elastyczny trójkąt do treningu dłoni – 10 szt.;
30) tablica do ćwiczeń manualnych – 2 szt.;
31) termometr bezdotykowy – 2 szt.;
32) ciśnieniomierz elektroniczny – 2 szt.

4.5.3.) Główny kod CPV: 33190000-8 - Różne urządzenia i produkty medyczne

4.5.5.) Wartość części: 49561,20 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie nr 3 – Dostawa sprzętu RTV i AGD:
1) telewizor min. 83”, 4K Ultra HD, 3840x2160, Smart TV, WiFi, z uchwytem mocującym do ściany – 1 szt.;
2) kolumna nagłaśniający naścienna min. 6 szt. – 1 zestaw;
3) 2 mikrofony doręczne z nadajnikiem, 1 odbiornik oraz zasilacz– 1 zestaw;
4) telefon analogowy, 1 słuchawka, baza ładująca, kolor czarny – 7 szt.;
5) telewizor 43", 4K Ultra HD, 3840x2160, LCD-LED, HDR, Smart TV lub Androind TV, WiFi – 12 szt
6) telewizor 55", 4K 3840-2160,OLED lub QLED, HDR, Smart TV lub Androind TV, WiFi, z uchwytem mocującym do ściany – 3 szt.;
7) pralka automatyczna o ładowności min. 10 kg – 1 szt.;
8) żelazko – 2 szt.;
9) kuchenka – piekarnik elektryczny z płytą indukcyjną – 1 szt.;
10) szafa chłodnicza przeszklona – 1 szt.;
11) kuchenka mikrofalowa z funkcją grilla – 2 szt.;
12) zmywarko-wyparzarka – 1 szt.;
13) czajnik elektryczny – 12 szt.
14) automatyczny ekspres do kawy – 1 szt.;
15) ciśnieniowy ekspres do kawy – 1 szt.;
16) chłodziarka farmaceutyczna – 1 szt.;
17) kuchenka elektryczna czteropalnikowa indukcyjna – 12 szt.;
18) chłodziarko/lodówka o wysokości dla potrzeb osoby niepełnosprawnej – 13 szt.;
19) kuchenka mikrofalowa – 1 szt.
20) pralka automatyczna – 12 szt.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39700000-9 - Sprzęt gospodarstwa domowego

4.5.5.) Wartość części: 142680,00 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie nr 4 – Dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania:
1) laptop 15,6” – 8 szt.;
2) oprogramowanie Microsoft Office Home & Business 2021 box – 8 szt.;
3) drukarka monochromatyczna – 3 szt.;
4) urządzenie wielofunkcyjne, laserowe, kolorowe, duplex, lan, wydruk format A3 – 1 szt.;
5) drukarka etykiet - termotransferowa, monochromatyczna – 1 szt.

4.5.3.) Główny kod CPV: 30236000-2 - Różny sprzęt komputerowy

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne

4.5.5.) Wartość części: 35263,41 PLN

Część 5

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie nr 5 – Dostawa drobnego wyposażenia:
1) zestaw wyposażenia toalet w mieszkaniach chronionych wspieranych składający się z :
a. dozownik do mydła 400 ml – 12 szt.;
b. wieszak na papier toaletowy wraz z wiszącą szczotką WC – 12 szt.;
c. zestaw 2 wieszaków ściennych na ręczniki – 12 kpl;
d. kosz na śmieci zamykany na pedał – 12 szt.;
e. lustro uchylne dla niepełnosprawnych z uchwytem – 12 szt.;
f. miska plastikowa 20-30 l – 12 szt.;
g. zestaw 3 koszyczków plastikowych różnej wielkości do przechowywania – 12 kpl.;
Wymagane, zachowanie takiej samej kolorystyki elementów z pvc w jednym kolorze do tej samej toalety.

2) zestaw wyposażenia toalet ogólnodostępnych i personelu, składający się z:
a. dozownik do mydła bezprzewodowy na baterie, na wkłady – 7 szt.;
b. podajnik do ręczników papierowych zamykany okrągły – 7 szt.;
c. szczotka WC wisząca – 6 szt.;
d. lustro uchylne dla niepełnosprawnych z uchwytem – 6 szt.;
e. dozownik do papieru toaletowego, zamykany – 6 szt.;
f. kosz na śmieci 30 l (zamykany, z pedałem) – 6 szt.;
Wymagane, zachowanie takiej samej kolorystyki elementów z pvc w jednym kolorze do tej samej toalety.

3) zestaw bielizny do mieszkań chronionych wspieranych, składający się z:
a. kołdra 140x200 cm całoroczna, antyalergiczna – 12 szt.;
b. poduszka 80x80 cm antyalergiczna – 12 szt.;
c. poduszka 40x40 cm w powłoczce bawełnianej – 12 szt.;
d. pościel hotelowa 140x200 cm (poszewka na poduszkę i na kołdrę) – 24 kpl.;
e. prześcieradło hotelowe 90x200 cm – 24 szt.;
f. prześcieradło frotte na gumkę na łóżko rehabilitacyjne – 8 szt.;
g. koc 140x200 cm – 12 szt.;
h. komplet ręczników frotte: średni 50x90 cm, duży 70x130 cm – 24 kpl.;
i. komplet 2 chłonnych bawełnianych ręczników kuchennych 50x90 cm – 12 kpl.;

4) zestaw naczyń i garnków do mieszkań chronionych wspieranych, składający się z:
a. komplet garnków w składzie: 2 garnki z pokrywami (mały i średni), rondel z pokrywą, patelnia – 12 kpl.;
b. czajnik z gwizdkiem ok. 2 l – 12 szt.;
c. komplet naczyń w składzie: talerz płaski duży, talerz płaski mały, talerz deserowy, talerz głęboki, komplet 3 miseczek różnej wielkości, 2 półmiski) – 12 kpl.;
d. komplet naczyń do napojów w składzie: 2 filiżanki ze spodkiem, 2 kubki z uchem, 2 szklanki z uchem, 2 szklanki do napojów – 12 kpl.;
e. komplet noży kuchennych w składzie 4 noży rożnej wielkości – 12 kpl.;
f. komplet sztućców w składzie: łyżka do zupy -2 szt., widelec – 2 szt., nóż – 2 szt., łyżeczka – 4 szt., – 12 kpl.;
g. komplet desek do krojenia 3 szt. różnej wielkości – 12 kpl.;
h. komplet solniczka i pieprzniczka oraz cukiernica – 12 kpl.;
i. zestaw przyborów kuchennych (durszlak, łyżka wazowa, łopatka, tarka, łyżka szumowa, praska do czosnku, otwieracz do puszek, deska do krojenia, tłuczek, chlebak) – 12 kpl.;

5) zestaw naczyń do aneksu kuchennego, składający się z:
a. warnik do wody 10 l – 5 szt.;
b. termosy nierdzewne min. 1,5 l – 10 szt.;
c. zastawa stołowa z porcelany: talerz płaski, talerz głęboki, talerz deserowy, – 70 kpl.;
d. kubek z uchem porcelanowy 250 ml – 70 szt.;
e. filiżanka ze spodkiem z porcelany – 70 kpl.;
f. szklanki do napojów – 100 szt.;
g. zestaw sztućców w składzie: łyżka do zupy - 1 szt., widelec – 1 szt., nóż – 1 szt., łyżeczka – 2 szt., – 70 kpl.;
h. komplet noży kuchennych w składzie 4 noży rożnej wielkości – 4 kpl.;
i. komplet naczyń z porcelany: półmisek 1 szt., miseczka do przystawek 2 szt., - 70 kpl.;
j. komplet desek do krojenia 3 szt. różnej wielkości – 3 kpl.;
k. komplet solniczka i pieprzniczka oraz cukiernica – 10 kpl.;
l. zestaw 4 mis ze stali nierdzewnej różnej wielkości – 4 kpl.;
m. zestaw przyborów kuchennych (durszlak, łyżka wazowa, łopatka, tarka, łyżka szumowa, praska do czosnku, otwieracz do puszek, deska do krojenia, tłuczek, chlebak) – 4 kpl.;

6) zestaw drobnego sprzętu do mieszkań chronionych wspieranych
a. lampka nocna, stołowa 1 led – 12 szt.;
b. zegar ścienny ok. 25 cm. średnicy na baterie – 12 szt.;
c. suszarka na pranie wolnostojąca 160 cm – 12 szt.;
d. suszarka do naczyń nablatowa – 12 szt.;
e. zestaw szufelka+zmiotka – 12 kpl.;

7) zestaw drobnego wyposażenia CWS:
a. deska do prasowania – 2 szt.;
b. wieszak na ubrania plastikowy – 100 szt.;
c. stojak metalowy na kółkach – 1 szt.;
d. lustro srebrne w wąskiej ramie 100 x 200 – 2 szt.;
e. kosz na śmieci 30 l (zamykany, z pedałem) – 8 szt.;
f. kosz na śmieci 68 l (zamykany z pedałem) – 4 szt.;
g. lampka biurkowa na wysięgniku – 8 szt.;
h. apteczka pierwszej pomocy z wyposażeniem (dla 30 osób) - 2 szt.
i. tablica korkowa 1200 x 900 mm – 2 szt.;
j. pompka do piłki – 2 szt.;
k. gry planszowe różne (w op.) – 10 szt.;
l. kwiaty doniczkowe wewnętrzne min. 150 cm – 6 szt.;
m. kwiaty doniczkowe wewnętrzne w podłużnych donicach do ustawienia na półpiętrach wzdłuż okien na szerokość klatki schodowej, wysokość donicy min 120 cm – 1 zestaw.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39290000-1 - Wyposażenie różne

4.5.5.) Wartość części: 65000,00 PLN

Część 6

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie nr 6 – Dostawa sprzętu gospodarczego:

1) suszarka bębnowa – 1 szt.;
2) wózek serwisowy do sprzątania – 2 szt.;
3) odkurzacz wielofunkcyjny – 2 szt.;
4) zestaw do zamiatania samozamykający – 4 szt.;
5) myjka do okien – 3 szt.
6) skrzynka na klucze przeszklona, zamykana, wisząca – min 160 kluczy z opisem - 1 szt.
7) kosz na pranie 30 l – 3 szt.;
8) drabina aluminiowa 5 stopniowa – 2 szt.;
9) drabina aluminiowa 3 stopniowa – 2 szt.;
10) kosiarka spalinowa – 1 szt.;
11) podkaszarka spalinowa – 1 szt.;
12) wąż do podlewania na wózku bębnowym 100 m – 1 zestaw;
13) skrzynka narzędziowa z wyposażeniem (min. 150 elementów)– 1 kpl.;
14) duży grill węglowy mobilny z rusztem min.: 70 x 30 cm z pokrywą – 2 szt.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39700000-9 - Sprzęt gospodarstwa domowego

4.5.5.) Wartość części: 18290,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 255 pkt. 6 ustawy Pzp, zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wada postępowania: naruszenie przepisu art. 284 ust. 2 PZP. poprzez pozostawienie bez odpowiedzi prawidłowo złożonego wniosku o wyjaśnienia treści SWZ, co stanowi wadę niemożliwą do usunięcia na obecnym etapie postępowania. Wobec powyższego zachodzi przesłanka do unieważnienia postępowania w oparciu o art. 255 ust 6 ustawy Pzp.

Uzasadnienie faktyczne:
W dniu 31 października 2022 r. w przedmiotowym postępowaniu od Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia, wpłynęło pytanie dotyczące treści Specyfikacji Warunków Zamówienia (dalej SWZ). Zamawiający, działając na podstawie art. 284 ust. 4 ustawy PZP pozostawił wniosek bez odpowiedzi uznając, że nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień dotyczących treści SWZ oraz przedłużenia terminu składania ofert, jako że wniosek Wykonawcy wpłynął do Zamawiającego po upływie terminu określonego w art. 284 ust. 2, tj. później niż na 4 dni przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert. W dniu 3 listopada 2022 r. Zamawiający dokonał czynności otwarcia złożonych w postępowaniu ofert oraz rozpoczął procedurę ich badania.
W dniu 14 listopada 2022 r. do Zamawiającego wpłynęło pismo od Wykonawcy, którego wcześniejszy wniosek został pozostawiony bez odpowiedzi. W piśmie tym Wykonawca zwrócił Zamawiającemu uwagę na zaniechanie czynności udzielenia wyjaśnień treści SWZ zgodnie z art. 284 ust. 2 ustawy PZP, podnosząc, że Zamawiający popełnił błąd przy ustalaniu terminu na składanie wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, podczas gdy w przypadku postępowania prowadzonego w trybie podstawowym, od pierwotnej daty składania ofert należało odjąć 4 dni, czyli odejmując od dnia
2 listopada b.r. 4 dni, termin przesyłania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ przypadał na 29 października 2022 r. Mając jednak na względzie art. 115 Kodeksu Cywilnego, zgodnie z którym, jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy lub na sobotę, termin upływa następnego dnia, który nie jest dniem wolnym od pracy ani sobotą.
W związku z tym, termin na składanie wniosków o wyjaśnienia treści upływał 31 października (poniedziałek) o godzinie 24:00.
Po otrzymaniu w/w korespondencji Zamawiający dokonał ponownego obliczenia terminu na złożenie przez Wykonawcę wniosku o wyjaśnienie treści SWZ, przyznając rację argumentacji Wykonawcy. Prawidłowo obliczony termin upływał 31 października (poniedziałek) o godzinie 24:00.
Oznacza to, że Zamawiający nie dokonał obligatoryjnej czynności udzielenia odpowiedzi na wniosek Wykonawcy i naruszył przepis art. 284 ust. 2 PZP.
Z uwagi na fakt, iż upłynął już termin składania oraz otwarcia ofert w postępowaniu, Zamawiający nie posiada żadnej możliwości naprawienia stwierdzonej wady postępowania, wada ta jest trwała oraz wyklucza wybór wykonawcy i zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Powyższe przesądza o zaistnieniu przesłanki unieważnienia postępowania, o której mowa w art. 255 pkt 6 ustawy Pzp.

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 255 pkt. 6 ustawy Pzp, zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wada postępowania: naruszenie przepisu art. 284 ust. 2 PZP. poprzez pozostawienie bez odpowiedzi prawidłowo złożonego wniosku o wyjaśnienia treści SWZ, co stanowi wadę niemożliwą do usunięcia na obecnym etapie postępowania. Wobec powyższego zachodzi przesłanka do unieważnienia postępowania w oparciu o art. 255 ust 6 ustawy Pzp.

Uzasadnienie faktyczne:
W dniu 31 października 2022 r. w przedmiotowym postępowaniu od Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia, wpłynęło pytanie dotyczące treści Specyfikacji Warunków Zamówienia (dalej SWZ). Zamawiający, działając na podstawie art. 284 ust. 4 ustawy PZP pozostawił wniosek bez odpowiedzi uznając, że nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień dotyczących treści SWZ oraz przedłużenia terminu składania ofert, jako że wniosek Wykonawcy wpłynął do Zamawiającego po upływie terminu określonego w art. 284 ust. 2, tj. później niż na 4 dni przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert. W dniu 3 listopada 2022 r. Zamawiający dokonał czynności otwarcia złożonych w postępowaniu ofert oraz rozpoczął procedurę ich badania.
W dniu 14 listopada 2022 r. do Zamawiającego wpłynęło pismo od Wykonawcy, którego wcześniejszy wniosek został pozostawiony bez odpowiedzi. W piśmie tym Wykonawca zwrócił Zamawiającemu uwagę na zaniechanie czynności udzielenia wyjaśnień treści SWZ zgodnie z art. 284 ust. 2 ustawy PZP, podnosząc, że Zamawiający popełnił błąd przy ustalaniu terminu na składanie wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, podczas gdy w przypadku postępowania prowadzonego w trybie podstawowym, od pierwotnej daty składania ofert należało odjąć 4 dni, czyli odejmując od dnia
2 listopada b.r. 4 dni, termin przesyłania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ przypadał na 29 października 2022 r. Mając jednak na względzie art. 115 Kodeksu Cywilnego, zgodnie z którym, jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy lub na sobotę, termin upływa następnego dnia, który nie jest dniem wolnym od pracy ani sobotą.
W związku z tym, termin na składanie wniosków o wyjaśnienia treści upływał 31 października (poniedziałek) o godzinie 24:00.
Po otrzymaniu w/w korespondencji Zamawiający dokonał ponownego obliczenia terminu na złożenie przez Wykonawcę wniosku o wyjaśnienie treści SWZ, przyznając rację argumentacji Wykonawcy. Prawidłowo obliczony termin upływał 31 października (poniedziałek) o godzinie 24:00.
Oznacza to, że Zamawiający nie dokonał obligatoryjnej czynności udzielenia odpowiedzi na wniosek Wykonawcy i naruszył przepis art. 284 ust. 2 PZP.
Z uwagi na fakt, iż upłynął już termin składania oraz otwarcia ofert w postępowaniu, Zamawiający nie posiada żadnej możliwości naprawienia stwierdzonej wady postępowania, wada ta jest trwała oraz wyklucza wybór wykonawcy i zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Powyższe przesądza o zaistnieniu przesłanki unieważnienia postępowania, o której mowa w art. 255 pkt 6 ustawy Pzp.

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 255 pkt. 6 ustawy Pzp, zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wada postępowania: naruszenie przepisu art. 284 ust. 2 PZP. poprzez pozostawienie bez odpowiedzi prawidłowo złożonego wniosku o wyjaśnienia treści SWZ, co stanowi wadę niemożliwą do usunięcia na obecnym etapie postępowania. Wobec powyższego zachodzi przesłanka do unieważnienia postępowania w oparciu o art. 255 ust 6 ustawy Pzp.

Uzasadnienie faktyczne:
W dniu 31 października 2022 r. w przedmiotowym postępowaniu od Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia, wpłynęło pytanie dotyczące treści Specyfikacji Warunków Zamówienia (dalej SWZ). Zamawiający, działając na podstawie art. 284 ust. 4 ustawy PZP pozostawił wniosek bez odpowiedzi uznając, że nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień dotyczących treści SWZ oraz przedłużenia terminu składania ofert, jako że wniosek Wykonawcy wpłynął do Zamawiającego po upływie terminu określonego w art. 284 ust. 2, tj. później niż na 4 dni przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert. W dniu 3 listopada 2022 r. Zamawiający dokonał czynności otwarcia złożonych w postępowaniu ofert oraz rozpoczął procedurę ich badania.
W dniu 14 listopada 2022 r. do Zamawiającego wpłynęło pismo od Wykonawcy, którego wcześniejszy wniosek został pozostawiony bez odpowiedzi. W piśmie tym Wykonawca zwrócił Zamawiającemu uwagę na zaniechanie czynności udzielenia wyjaśnień treści SWZ zgodnie z art. 284 ust. 2 ustawy PZP, podnosząc, że Zamawiający popełnił błąd przy ustalaniu terminu na składanie wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, podczas gdy w przypadku postępowania prowadzonego w trybie podstawowym, od pierwotnej daty składania ofert należało odjąć 4 dni, czyli odejmując od dnia
2 listopada b.r. 4 dni, termin przesyłania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ przypadał na 29 października 2022 r. Mając jednak na względzie art. 115 Kodeksu Cywilnego, zgodnie z którym, jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy lub na sobotę, termin upływa następnego dnia, który nie jest dniem wolnym od pracy ani sobotą.
W związku z tym, termin na składanie wniosków o wyjaśnienia treści upływał 31 października (poniedziałek) o godzinie 24:00.
Po otrzymaniu w/w korespondencji Zamawiający dokonał ponownego obliczenia terminu na złożenie przez Wykonawcę wniosku o wyjaśnienie treści SWZ, przyznając rację argumentacji Wykonawcy. Prawidłowo obliczony termin upływał 31 października (poniedziałek) o godzinie 24:00.
Oznacza to, że Zamawiający nie dokonał obligatoryjnej czynności udzielenia odpowiedzi na wniosek Wykonawcy i naruszył przepis art. 284 ust. 2 PZP.
Z uwagi na fakt, iż upłynął już termin składania oraz otwarcia ofert w postępowaniu, Zamawiający nie posiada żadnej możliwości naprawienia stwierdzonej wady postępowania, wada ta jest trwała oraz wyklucza wybór wykonawcy i zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Powyższe przesądza o zaistnieniu przesłanki unieważnienia postępowania, o której mowa w art. 255 pkt 6 ustawy Pzp.

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 255 pkt. 6 ustawy Pzp, zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wada postępowania: naruszenie przepisu art. 284 ust. 2 PZP. poprzez pozostawienie bez odpowiedzi prawidłowo złożonego wniosku o wyjaśnienia treści SWZ, co stanowi wadę niemożliwą do usunięcia na obecnym etapie postępowania. Wobec powyższego zachodzi przesłanka do unieważnienia postępowania w oparciu o art. 255 ust 6 ustawy Pzp.

Uzasadnienie faktyczne:
W dniu 31 października 2022 r. w przedmiotowym postępowaniu od Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia, wpłynęło pytanie dotyczące treści Specyfikacji Warunków Zamówienia (dalej SWZ). Zamawiający, działając na podstawie art. 284 ust. 4 ustawy PZP pozostawił wniosek bez odpowiedzi uznając, że nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień dotyczących treści SWZ oraz przedłużenia terminu składania ofert, jako że wniosek Wykonawcy wpłynął do Zamawiającego po upływie terminu określonego w art. 284 ust. 2, tj. później niż na 4 dni przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert. W dniu 3 listopada 2022 r. Zamawiający dokonał czynności otwarcia złożonych w postępowaniu ofert oraz rozpoczął procedurę ich badania.
W dniu 14 listopada 2022 r. do Zamawiającego wpłynęło pismo od Wykonawcy, którego wcześniejszy wniosek został pozostawiony bez odpowiedzi. W piśmie tym Wykonawca zwrócił Zamawiającemu uwagę na zaniechanie czynności udzielenia wyjaśnień treści SWZ zgodnie z art. 284 ust. 2 ustawy PZP, podnosząc, że Zamawiający popełnił błąd przy ustalaniu terminu na składanie wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, podczas gdy w przypadku postępowania prowadzonego w trybie podstawowym, od pierwotnej daty składania ofert należało odjąć 4 dni, czyli odejmując od dnia
2 listopada b.r. 4 dni, termin przesyłania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ przypadał na 29 października 2022 r. Mając jednak na względzie art. 115 Kodeksu Cywilnego, zgodnie z którym, jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy lub na sobotę, termin upływa następnego dnia, który nie jest dniem wolnym od pracy ani sobotą.
W związku z tym, termin na składanie wniosków o wyjaśnienia treści upływał 31 października (poniedziałek) o godzinie 24:00.
Po otrzymaniu w/w korespondencji Zamawiający dokonał ponownego obliczenia terminu na złożenie przez Wykonawcę wniosku o wyjaśnienie treści SWZ, przyznając rację argumentacji Wykonawcy. Prawidłowo obliczony termin upływał 31 października (poniedziałek) o godzinie 24:00.
Oznacza to, że Zamawiający nie dokonał obligatoryjnej czynności udzielenia odpowiedzi na wniosek Wykonawcy i naruszył przepis art. 284 ust. 2 PZP.
Z uwagi na fakt, iż upłynął już termin składania oraz otwarcia ofert w postępowaniu, Zamawiający nie posiada żadnej możliwości naprawienia stwierdzonej wady postępowania, wada ta jest trwała oraz wyklucza wybór wykonawcy i zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Powyższe przesądza o zaistnieniu przesłanki unieważnienia postępowania, o której mowa w art. 255 pkt 6 ustawy Pzp.

Część 5

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 255 pkt. 6 ustawy Pzp, zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wada postępowania: naruszenie przepisu art. 284 ust. 2 PZP. poprzez pozostawienie bez odpowiedzi prawidłowo złożonego wniosku o wyjaśnienia treści SWZ, co stanowi wadę niemożliwą do usunięcia na obecnym etapie postępowania. Wobec powyższego zachodzi przesłanka do unieważnienia postępowania w oparciu o art. 255 ust 6 ustawy Pzp.

Uzasadnienie faktyczne:
W dniu 31 października 2022 r. w przedmiotowym postępowaniu od Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia, wpłynęło pytanie dotyczące treści Specyfikacji Warunków Zamówienia (dalej SWZ). Zamawiający, działając na podstawie art. 284 ust. 4 ustawy PZP pozostawił wniosek bez odpowiedzi uznając, że nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień dotyczących treści SWZ oraz przedłużenia terminu składania ofert, jako że wniosek Wykonawcy wpłynął do Zamawiającego po upływie terminu określonego w art. 284 ust. 2, tj. później niż na 4 dni przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert. W dniu 3 listopada 2022 r. Zamawiający dokonał czynności otwarcia złożonych w postępowaniu ofert oraz rozpoczął procedurę ich badania.
W dniu 14 listopada 2022 r. do Zamawiającego wpłynęło pismo od Wykonawcy, którego wcześniejszy wniosek został pozostawiony bez odpowiedzi. W piśmie tym Wykonawca zwrócił Zamawiającemu uwagę na zaniechanie czynności udzielenia wyjaśnień treści SWZ zgodnie z art. 284 ust. 2 ustawy PZP, podnosząc, że Zamawiający popełnił błąd przy ustalaniu terminu na składanie wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, podczas gdy w przypadku postępowania prowadzonego w trybie podstawowym, od pierwotnej daty składania ofert należało odjąć 4 dni, czyli odejmując od dnia
2 listopada b.r. 4 dni, termin przesyłania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ przypadał na 29 października 2022 r. Mając jednak na względzie art. 115 Kodeksu Cywilnego, zgodnie z którym, jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy lub na sobotę, termin upływa następnego dnia, który nie jest dniem wolnym od pracy ani sobotą.
W związku z tym, termin na składanie wniosków o wyjaśnienia treści upływał 31 października (poniedziałek) o godzinie 24:00.
Po otrzymaniu w/w korespondencji Zamawiający dokonał ponownego obliczenia terminu na złożenie przez Wykonawcę wniosku o wyjaśnienie treści SWZ, przyznając rację argumentacji Wykonawcy. Prawidłowo obliczony termin upływał 31 października (poniedziałek) o godzinie 24:00.
Oznacza to, że Zamawiający nie dokonał obligatoryjnej czynności udzielenia odpowiedzi na wniosek Wykonawcy i naruszył przepis art. 284 ust. 2 PZP.
Z uwagi na fakt, iż upłynął już termin składania oraz otwarcia ofert w postępowaniu, Zamawiający nie posiada żadnej możliwości naprawienia stwierdzonej wady postępowania, wada ta jest trwała oraz wyklucza wybór wykonawcy i zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Powyższe przesądza o zaistnieniu przesłanki unieważnienia postępowania, o której mowa w art. 255 pkt 6 ustawy Pzp.

Część 6

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 255 pkt. 6 ustawy Pzp, zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wada postępowania: naruszenie przepisu art. 284 ust. 2 PZP. poprzez pozostawienie bez odpowiedzi prawidłowo złożonego wniosku o wyjaśnienia treści SWZ, co stanowi wadę niemożliwą do usunięcia na obecnym etapie postępowania. Wobec powyższego zachodzi przesłanka do unieważnienia postępowania w oparciu o art. 255 ust 6 ustawy Pzp.

Uzasadnienie faktyczne:
W dniu 31 października 2022 r. w przedmiotowym postępowaniu od Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia, wpłynęło pytanie dotyczące treści Specyfikacji Warunków Zamówienia (dalej SWZ). Zamawiający, działając na podstawie art. 284 ust. 4 ustawy PZP pozostawił wniosek bez odpowiedzi uznając, że nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień dotyczących treści SWZ oraz przedłużenia terminu składania ofert, jako że wniosek Wykonawcy wpłynął do Zamawiającego po upływie terminu określonego w art. 284 ust. 2, tj. później niż na 4 dni przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert. W dniu 3 listopada 2022 r. Zamawiający dokonał czynności otwarcia złożonych w postępowaniu ofert oraz rozpoczął procedurę ich badania.
W dniu 14 listopada 2022 r. do Zamawiającego wpłynęło pismo od Wykonawcy, którego wcześniejszy wniosek został pozostawiony bez odpowiedzi. W piśmie tym Wykonawca zwrócił Zamawiającemu uwagę na zaniechanie czynności udzielenia wyjaśnień treści SWZ zgodnie z art. 284 ust. 2 ustawy PZP, podnosząc, że Zamawiający popełnił błąd przy ustalaniu terminu na składanie wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, podczas gdy w przypadku postępowania prowadzonego w trybie podstawowym, od pierwotnej daty składania ofert należało odjąć 4 dni, czyli odejmując od dnia
2 listopada b.r. 4 dni, termin przesyłania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ przypadał na 29 października 2022 r. Mając jednak na względzie art. 115 Kodeksu Cywilnego, zgodnie z którym, jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy lub na sobotę, termin upływa następnego dnia, który nie jest dniem wolnym od pracy ani sobotą.
W związku z tym, termin na składanie wniosków o wyjaśnienia treści upływał 31 października (poniedziałek) o godzinie 24:00.
Po otrzymaniu w/w korespondencji Zamawiający dokonał ponownego obliczenia terminu na złożenie przez Wykonawcę wniosku o wyjaśnienie treści SWZ, przyznając rację argumentacji Wykonawcy. Prawidłowo obliczony termin upływał 31 października (poniedziałek) o godzinie 24:00.
Oznacza to, że Zamawiający nie dokonał obligatoryjnej czynności udzielenia odpowiedzi na wniosek Wykonawcy i naruszył przepis art. 284 ust. 2 PZP.
Z uwagi na fakt, iż upłynął już termin składania oraz otwarcia ofert w postępowaniu, Zamawiający nie posiada żadnej możliwości naprawienia stwierdzonej wady postępowania, wada ta jest trwała oraz wyklucza wybór wykonawcy i zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Powyższe przesądza o zaistnieniu przesłanki unieważnienia postępowania, o której mowa w art. 255 pkt 6 ustawy Pzp.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.