Ogłoszenie z dnia 2024-08-02
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00493851/01 - Wynik z dnia 2024-09-11
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Organizacja stoiska wystawienniczego OR POLATOM podczas kongresu medycyny nuklearnej EANM 19–23 October 2024, Hamburg CCH, Hall H-4”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Narodowe Centrum Badań Jądrowych Ośrodek Radioizotopów POLATOM
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001024043
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Andrzeja Sołtana 7
1.5.2.) Miejscowość: Otwock
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-400
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@polatom.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.polatom.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Instytut badawczy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Prace naukowo - badawcze w zakresie radiofarmaceutyków
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Organizacja stoiska wystawienniczego OR POLATOM podczas kongresu medycyny nuklearnej EANM 19–23 October 2024, Hamburg CCH, Hall H-4”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fae2c2bc-5607-411e-ba36-b8d334b6a627
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00443167
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/polatom3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/polatom
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe wymagania określa SWZ.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/pn/polatom
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): szczegóły określa załącznik E (klauzula informacyjna RODO) do SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): szczegóły określa załącznik E (klauzula informacyjna RODO) do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 30/P/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest :
1.1 Opracowanie funkcjonalnego, atrakcyjnego wizualnie, zorientowanego na klienta projektu stoiska, spójnego wizualnie z marką.
1.2 Budowa (projekt i wykonanie oraz montaż i demontaż) stoiska Zleceniodawcy z wykorzystaniem wysokiej jakości, trwałych materiałów, zgodnie z wymaganiami organizatora.
1.3 Techniczna obsługa stoiska w trakcie kongresu w szczególności zapewnienie opiekuna technicznego i opiekuna serwisowego stoiska.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79956000-0 - Usługi w zakresie organizacji targów i wystaw
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-10-23
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferta Wykonawcy zostanie odrzucona gdy wystąpi jedna z poniższych okoliczności:
a) do oferty Wykonawcy nie zostanie dołączony projekt
b) Wykonawca złoży dwa różne projekty koncepcji w tym samym zakresie;
c) Wykonawca złoży projekt koncepcji, który odbiega od wymogów Zamawiającego w taki sposób, że na jego podstawie nie będzie można dokonać oceny w oparciu o zawarte w SWZ poza cenowe kryterium oceny ofert
1. Analiza pozostałych ofert zostanie przeprowadzona komisyjnie przez Zamawiającego.
2. Przy ocenie ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
A. Łączna cena zamówienia brutto – 40 pkt
P1. Ogólne wrażenie estetyczne – 30 pkt.
P.2. Zagospodarowanie przestrzeni-20 pkt
P.3 Wyposażenie- 10 pkt
3. Formuła oceny:
A. Punkty za kryterium „Łączna cena zamówienia brutto” zostaną przyznane w skali punktowej od 0 do 40 punktów według poniższego wzoru:
najniższa łączna cena zamówienia brutto spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu x 40 = liczba punktów łączna cena zamówienia brutto oferty badanej (przeliczanej)
W kryterium „cena” (C) punkty zostaną przyznane w następujący sposób:
Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę otrzyma 40 punktów, natomiast pozostali Wykonawcy odpowiednio mniej punktów według wzoru:
C = (Cmin / Cx) x 40
gdzie:
C = liczba punktów za kryterium „cena”,
Cmin = najniższa cena wynikająca ze złożonych ofert,
Cx = cena oferty badanej.
Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do 2 miejsc po przecinku
W powyższym kryterium Wykonawca może uzyskać maksymalnie 40 punktów.
Ocenie podlegać będą poszczególne podkryteria, według poniższych założeń, których łączna liczba
punktów stanowić będzie wynik tego kryterium wg. wzoru:
P=P1+P2+P3
P1. Punkty za kryterium „Ogólne wrażenie estetyczne” zostaną przyznane w skali punktowej od 0 do 30 punktów według następujących pod kryteriów:
1) kreatywność i innowacyjność zaproponowanych rozwiązań (0-5 pkt )
2) styl – stylistyka dostosowana do charakteru kongresu (0-5pkt)
3) spójność z identyfikacją wizualną Zamawiającego (logotypy, kolorystyka) i sposób jej wykorzystania (0-5pkt)
4) spójność stylistyczna i kolorystyczna poszczególnych elementów zapewniająca harmonijną całość (0-5pkt )
5) estetyka i zakres zaproponowanych elementów dekoracyjnych (0-5 pkt)
6) oświetlenie (0-5pkt )
W powyższym kryterium Wykonawca może uzyskać maksymalnie 30 punktów
P2. Punkty za kryterium „Zagospodarowanie przestrzeni” zostaną przyznane w skali punktowej od 0 do 20 punktów według następujących pod kryteriów:
1) plan – ukształtowanie i wzajemne rozmieszczenie poszczególnych stref stoiska, by tworzyły one jak najbardziej harmonijną, estetyczną i funkcjonalną całość (0-5pkt)
2) przestrzeń do zagospodarowania treściami marketingowymi (obszary pod grafikę) (0-5pkt)
3) funkcjonalność / ergonomia poszczególnych pomieszczeń, poszczególnych stref, ciągów komunikacyjnych (0-5 pkt)
4) kompletność wymagań funkcjonalnych i wyposażeniowych (0-5pkt)
W powyższym kryterium Wykonawca może uzyskać maksymalnie 20 punktów
P3. Punkty za kryterium „Wyposażenie” zostaną przyznane w skali punktowej od 0 do 10 punktów według następujących pod kryteriów:
1) jakość zaproponowanych materiałów (konstrukcja) i elementów wyposażenia (meble i sprzęt) (0-10 pkt)
4. Wyznaczeni członkowie Komisji Przetargowej posiadający wiedzę merytoryczną z zakresu przedmiotu zamówienia dokonają czynności oceny ofert w kryterium poza cenowym „Ogólne wrażenie estetyczne“; „Zagospodarowanie przestrzeni”; „Wyposażenie”
5. Liczba punktów w kryterium „Łączna cena zamówienia brutto” zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku. Jeżeli trzecia cyfra po przecinku jest mniejsza niż 5 to przy zaokrągleniu druga cyfra nie ulega zmianie, a jeżeli trzecia cyfra po przecinku jest równa 5 lub większa to druga cyfra zostanie zaokrąglona w górę.
6. Końcowa ocena stanowić będzie sumę punktów przyznanych za poszczególne kryteria.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: P1. Ogólne wrażenie estetyczne
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: P.2. Zagospodarowanie przestrzeni
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: P.3 Wyposażenie
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1.4 zdolności technicznej lub zawodowej1.4.1 warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże się należytym wykonaniem w ciągu ostatnich trzech lat przed dniem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej dwóch projektów, dla dwóch różnych podmiotów (jeden projekt dla jednego podmiotu), które polegały na kompleksowej usłudze zawierającej projekt i budowę stoiska o powierzchni co najmniej 50m2 na międzynarodowych wydarzeniach (kongresy, zjazdy) w obszarze medycyny
Każda z usług musi być zrealizowana na podstawie odrębnej umowy.
* Przez kompleksową organizację wydarzenia Zamawiający rozumie: przygotowanie zaakceptowanego projektu stoiska, jego budowy, wyposażenia w zakresie aranżacji, mebli,
1.4.2 dysponuje wykwalifikowanym personelem:
a) Opiekun techniczny: Wykonawca zapewni co najmniej jedną osobę do kompleksowej obsługi technicznej stoiska w czasie trwania kongresu, oraz do reprezentacji Wykonawcy w kontaktach z organizatorem we wszystkich kwestiach związanych z funkcjonowaniem stoiska (w tym m.in. uzgodnienia wstępne, montaż, bieżąca obsługa techniczna, demontaż - zgodnie z warunkami opisanymi w załączniku A do SWZ). Osoba ta musi władać językiem niemieckim i/lub angielskim w mowie i w piśmie oraz w stopniu zapewniającym sprawną komunikację z przedstawicielami organizatora kongresu oraz pozostawać w stałym kontakcie z przedstawicielem Wykonawcy.
b) Opiekun serwisowy: Wykonawca zapewni co najmniej jedną osobę do bieżącej obsługi stoiska w dniach i w godzinach trwania kongresu. Osoba ta przebywać będzie na stoisku w czasie godzin otwarcia kongresu i odpowiedzialna będzie za utrzymanie czystości i funkcjonalności stoiska i jego pomieszczeń, a także wszelkich urządzeń stanowiących wyposażenie stoiska, w tym: zmywanie naczyń, obsługa serwisowa urządzeń wyposażenia kuchennego, zaopatrzeniowe (utrzymywanie stałych zapasów produktów spożywczych: kawa, mleko, napoje, słodycze). Dla zapewnienia sprawnej komunikacji z przedstawicielami Wykonawcy osoba to musi władać językiem polskim i/lub angielskim w stopniu pozwalającym na sprawną komunikację.
Zamawiający nie dopuszcza łączenia funkcji.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: A.1 wykaz usług wykonanych - wg wzoru Załącznika nr 4, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert .
A.2. wykaz osób do realizacji zamówienia- Załącznik nr 8
Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z podaniem zakresu wykonywanych czynności
A.3 Oświadczenie dot. grupy kapitałowej – wg wzoru Załącznik Nr 5 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: B. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 108 ust 1 pkt. 1) - 6) ustawy Prawo zamówień publicznych oraz art. 7 ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, Wykonawca którego oferta została oceniona najwyżej, na wezwanie Zamawiającego składa następujące dokumenty:
B.1 oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Jako przedmiotowy środek dowodowy – na potwierdzenie zgodności z cechami lub kryteriamiokreślonymi w opisie kryteriów oceny ofert, o których mowa w rozdziale XX SWZ Wykonawca musi złożyć wraz z ofertą:.
projekt koncepcji architektonicznej (techniczny wraz z wymiarami) i graficznej stoiska wraz z zabudową i umeblowaniem stoiska wystawienniczego i jego pomieszczeń (wraz z listą elementów wyposażenia) na podstawie wytycznych Zamawiającego, określonych w Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowiącego Załącznik A do SWZ.
Przedmiotowe środki dowodowe muszą być złożone wraz z ofertą jako Oryginały w formie elektronicznej lub kopia w postaci cyfrowego odwzorowania dokumentu papierowego, której zgodność z oryginałem poświadczy Wykonawca lub notariusz podpisem kwalifikowanym.
2. Zamawiający wymaga aby Wykonawca przedstawił projekt koncepcji stoiska składającego się z projektu graficznego wraz z zabudową i umeblowaniem stoiska wystawienniczego w postaci minimum 5-ciu rzutów całego stoiska (1 rzut z góry i po 2 rzuty z każdej strony stoiska) z uwzględnieniem wszystkich elementów wyposażenia.
3. Wykonawca zobowiązany jest sporządzić takie rzuty stoiska wraz z opisem stref i elementów koniecznych zawartych w. OPZ, które umożliwią Zamawiającemu ocenę projektu zgodnie z punktami wymienionymi w kryteriach „Ogólne wrażenie estetyczne”; „Zagospodarowanie przestrzeni”; Wyposażenie”. W przypadku, gdy Wykonawca nie opisze i nie zaznaczy na projekcie za pomocą odnośników (np. cyframi/literami wraz z opisem lub za pomocą odnośników typu strzałki itp.) wymaganych stref, ich części oraz elementów koniecznych zawartych w OPZ ego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 5 ustawy Pzp. Dla czytelności i możliwości rzetelnego porównania ofert, wymaga się także zachowania oryginalnego nazewnictwa stref i elementów, zastosowanego przez Zamawiającego.
4. Projekt koncepcji winien być wykonany w postaci elektronicznej techniką komputerową w kolorze oraz zawierać rzuty przestrzenne (wizualizację) stoiska prezentujące jego ogólny wygląd.
5. Rzuty powinny uwzględniać m.in. takie cechy jak: wielkość, kształt i wystrój wraz z odpowiednimi oznaczeniami graficznymi
6. Projekt graficzny powinien być przygotowany w formie dokumentu w formacie pdf ewentualnie jpg lub png.
7. Zamawiający nie przewiduje uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
szczegóły określa SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
szczegółowe warunki oraz zakres zmian określa załącznik nr 1 Istotne postanowienia umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-13 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: http://www.platformazakupowa.pl/pn/polatom
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-13 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-09-11
INNE PRZETARGI Z OTWOCKA
- "Odnowienie subskrypcji licencji SOLIDWORKS z utrzymaniem wsparcia technicznego na okres 36 miesięcy".
- Sukcesywna dostawa produktów leczniczych na rzecz Powiatowego Centrum Zdrowia sp. z o.o. w Otwocku z podziałem na 4 zadania
- Wyposażenie Domu Pomocy Społecznej "Wrzos"
- Przedmiotem zamówienia o nazwie "Projekt wieloetapowej, kompleksowej rewitalizacji Ratusza Miejskiego (d. Willa Rozalin). Etap 1 - rewitalizacja elewacji" oraz "Projekt wieloetapowej, (...)"
- Dostawa i montaż regałów archiwalnych dla potrzeb Starostwa Powiatowego w Otwocku
- Dostawa wraz z instalacją i uruchomieniem systemu chłodzenia oraz dystrybucji wody dla urządzeń uruchamianych w laboratorium w ramach projektu Wektor
więcej: przetargi w Otwocku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa organizacja stoiska wystawienniczego Województwa Wielkopolskiego na Targach Grüne Woche, odbywających się w dniach 17-26.01.2025 r. w Berlinie
- Usługa zabudowy powierzchni wystawienniczej wraz z obsługą na potrzeby organizacji polskiego stoiska informacyjno-promocyjnego podczas targów Internationale Grüne Woche...
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.