Ogłoszenie z dnia 2024-08-05
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00406461/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-07-10
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Bioremediacja zbiornika"Kępina" w Zduńskiej Woli - etap I.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Zduńska Wola
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934424
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Stefana Złotnickiego 12
1.5.2.) Miejscowość: Zduńska Wola
1.5.3.) Kod pocztowy: 98-220
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.7.) Numer telefonu: 438250229
1.5.8.) Numer faksu: 438250202
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@zdunskawola.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdunskawola.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://zdunskawola.ezamawiajacy.pl/pn/zdunskawola/demand/166098/notice/ublic/details1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Bioremediacja zbiornika"Kępina" w Zduńskiej Woli - etap I.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-345cee88-3b50-4f26-8b18-6ad3e6308035
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00444720
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00012659/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.11 Bioremediacja zbiornika"Kępina" w Zduńskiej Woli - etap I.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00406461
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZEOŚ.271.17.2024.PS
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 182200 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest „Bioremediacja zbiornika Kępina w Zduńskiej Woli”.
2. Przeprowadzenie cyklu bioremediacji mikrobiologicznej in situ w celu poprawy walorów naturalnych i funkcji rekreacyjnej zbiornika. Poprzez biologiczną remediację należy rozumieć zestaw odpowiednio dobranych działań prowadzący do poprawy stanu zbiornika, odbudowy potencjału ekologicznego oraz zmniejszenia lub likwidacji skutków wpływających na zanieczyszczenie środowiska wodnego bez angażowania do tego celu środków chemicznych, syntetycznych, detergentów, koagulantów, preparatów na bazie chloru, aktywatorów tlenowych, sorbentów lub urządzeń mechanicznych.
3. Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu Harmonogramu prac w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy.
4. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca wykona mapę z zaznaczonymi punktami pobierania próbek wody oraz miąższości osadu dennego. Mapa z zaznaczonymi punktami pomiarowymi musi być dostarczona Zamawiającemu do 30 sierpnia 2024 r. Pobór próbek dokonywany jest każdorazowo przez Komisję Odbiorową.
5. Zamawiający wymaga przeprowadzenia pomiarów ilości mułu oraz badania monitoringu stanu wody (azot ogólny, fosfor ogólny, tlen rozpuszczony przy powierzchni i w strefie przydennej, pH) przed rozpoczęciem prac. Badania „zerowe” należy wykonać przed rozpoczęciem prac. Przedmiotowe pomiary mają służyć jako dane wyjściowe dla późniejszych wykonywanych badań. Badania mają zostać wykonane przez laboratorium akredytowane przez PCA na koszt i zlecenie Wykonawcy do 30 sierpnia 2024 r.
6. Aplikacje preparatu mikrobiologicznego, musi odbywać się każdorazowo przy obecności przedstawiciela Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo powiadomić Zamawiającego o terminie aplikacji najpóźniej na 3 dni przed jej wykonaniem. Ostatnia aplikacja do 15 listopada 2024 r.
7. Oczekiwane efekty biologiczne w ramach udzielonej gwarancji:
1) Redukcja organicznych osadów dennych średnio o 30% w ciągu 12 miesięcy od zakończenia prac aplikacyjnych, bez używania urządzeń mechanicznych i środków chemicznych.
2) Poprawa warunków tlenowych zbiornika w strefie przydennej średnio o minimum 20%.
8. Zamawiający wymaga przeprowadzenia pomiarów ilości mułu oraz badania monitoringu stanu wody (azot ogólny, fosfor ogólny, tlen rozpuszczony przy powierzchni i w strefie przydennej, pH) przed upływem 12 miesięcy gwarancji, nie wcześniej niż po 11 miesiącach od ostatniej aplikacji preparatu. Ponowne badanie wody weryfikujące efekty prac powinny mieć miejsce przy podobnych warunkach pogodowych (w tym samym okresie kiedy pora roku, temperatura wody i powietrza są takie same lub zbliżone). Badania końcowe mają zostać wykonane przez laboratorium akredytowane przez PCA na koszt i zlecenie Wykonawcy.
9. Zamawiający wymaga wykonania tablicy informacyjnej o wymiarach co najmniej 80 cm x 120 cm, zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: www.lodzkie.pl/rolnictwo w zakładce Renowacja zbiorników wodnych oraz umieszczenie jej w widocznym miejscu przy zbiorniku wodnym Kępina.
10. Wymagania, ograniczenia oraz obowiązki Wykonawcy:
1) Wykonawca ubiegający się o przedmiotowe zamówienie musi posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponować osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia, znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
2) Wszystkie działania związane z przedmiotem zamówienia muszą się odbywać bez spuszczania wody oraz bez obniżania jej poziomu, a użyte metody nie mogą powodować dewastacji linii brzegowej, dna zbiornika i terenów zielonych w otoczeniu.
3) Zamawiający nie dopuszcza stosowania żadnych środków chemicznych (np. koagulantów, na bazie chloru, aktywatorów tlenowych, sorbentów, reagentów chemicznych, wapna, detergentów, chemii basenowej, enzymów itp.). Stosowane preparaty biologiczne muszą posiadać zaświadczenie, wraz z wynikami badań toksykologicznych, poświadczające bezpieczeństwo używanych preparatów dla ichtiofauny. Ww. zaświadczenie wraz z wykonanymi badaniami powinno być wystawione przez dedykowane do tego ośrodki naukowo-badawcze. Powyższe dokumenty należy dostarczyć Zamawiającemu przed aplikacją preparatów.
4) Ilość oraz rodzaj stosowanego biopreparatu powinien być dobrany odpowiednio w ilości oraz do oczekiwanych efektów Zamawiającego.
5) Zamawiający nie dopuszcza stosowania ciężkiego sprzętu (np. koparki, refulery).
6) Zastosowana metoda biologiczna nie może mieć żadnego okresu karencji czy zakazów korzystania ze zbiornika wodnego i jego otoczenia.
7) Wykonawca będzie odpowiedzialny za wszelkie materiały i urządzenia używane do realizacji przedmiotu zamówienia od dnia rozpoczęcia prac do dnia odbioru końcowego, co zostanie potwierdzone przez strony spisaniem protokołu końcowego prac.
8) Prace związane z realizacją przedmiotu zamówienia w obrębie zbiornika należy wykonać:
a) Zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi w tym zakresie przepisami i normami przy spełnieniu zasad BHP, ustawy o odpadach.
b) Przy pomocy własnego sprzętu, materiału i przez pracowników o odpowiednich kwalifikacjach.
9) Wszystkie elementy nie ujęte w opisie przedmiotu zamówienia a niezbędne do prawidłowego wykonania zadania muszą być dostarczone przez Wykonawcę. Koszty należy ująć w kosztach ogólnych zadania i doliczyć do ogólnej kwoty za realizację zadania.
10) Wykorzystywane preparaty muszą posiadać odpowiednie nr identyfikacji weterynaryjnej lub inne certyfikaty, atesty, zaświadczenia. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu kart charakterystyki preparatów przed ich aplikacją. Każdy stosowany preparat powinien mieć etykietę producenta.
11) Zamawiający zastrzega sobie konieczność zaakceptowania materiałów użytych do realizacji przedmiotu zamówienia dostarczonych przez Wykonawcę.
12) Każdy rodzaj prac, w których znajdują się niezbadane i niezaakceptowane materiały Wykonawca wykonuje na własne ryzyko, licząc się z ich nie przyjęciem i nie zapłaceniem.
13) Podczas realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca będzie przestrzegał przepisów i norm dotyczących ochrony środowiska na terenie i wokół terenu przeprowadzanych prac, w szczególności w celu zapobiegania ewentualnym skażeniom środowiska, przekraczania dopuszczalnych norm hałasu tak aby zminimalizować uciążliwości związane z pracami wynikającymi z zakresu przedmiotu zamówienia.
14) Wykonawca prac objętych przedmiotowym zamówieniem jako wytwórca odpadów w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.) zobowiązany jest zagospodarować powstałe podczas realizacji umowy odpady zgodnie z ustawą o odpadach i ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024 r. poz. 54) oraz do zgłoszenia informacji o wytwarzanych odpadach oraz o sposobie ich zagospodarowania do Zamawiającego.
15) Wykonawca w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do pełnej kontroli prac oraz jakości stosowanych materiałów, ponadto do wykonywania, jeżeli zajdzie taka konieczność, wszystkich niezbędnych prób, badań lub uzgodnień gwarantujących właściwe tj. zgodne wykonanie przedmiotu zamówienia. Ponadto, do bieżącego przekazywania Zamawiającemu potwierdzonych przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem kopii dokumentów w stosownej dla ich znaczenia formie (np. zaświadczenia, certyfikaty, atesty) potwierdzających wymagane parametry techniczne oraz spełnianie obowiązujących norm.
16) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom trzecim lub Zamawiającemu wynikłe w związku z realizacją niniejszego przedmiotu zamówienia, spowodowane działaniem lub zaniechaniem Wykonawcy.
11. Projekt współfinansowany z budżetu Samorządu Województwa Łódzkiego.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90722000-4 - Rekultywacja środowiska
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 196776 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 196776 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 196776 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ACS POLAND Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8631699870
7.3.3) Ulica: ul. Leonida Teligi 5 lok. 8
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.5) Kod pocztowy: 02-777
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-08-02
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 196776 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2024-11-15INNE PRZETARGI Z ZDUŃSKIEJ WOLI
- Przebudowa drogi powiatowej na odcinku Szadek - Przatów nr 4939 E w zakresie ul. Przatowskiej
- ,,Przewóz uczniów z terenu Gminy Zduńska Wola w roku szkolnym 2025/2026 oraz roku szkolnym 2026/2027"-powt.
- Przebudowa skrzyżowań na drogach miejskich
- Bieżąca konserwacja dróg i ulic powiatowych na terenie powiatu zduńskowolskiego
więcej: przetargi w Zduńskiej Woli »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.