eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OlsztynRozbudowa garażu OSP w Zrębicach



Ogłoszenie z dnia 2023-10-16


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Rozbudowa garażu OSP w Zrębicach

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto i Gmina Olsztyn

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398132

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 10

1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-256

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski

1.5.7.) Numer telefonu: (34) 3285076

1.5.8.) Numer faksu: (34) 3285057

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekreteriat@olsztyn-jurajski.[pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.olsztyn-jurajski.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6c3d4116-36b8-11ee-9aa3-96d3b4440790

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Rozbudowa garażu OSP w Zrębicach

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6c3d4116-36b8-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00445749

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00042850/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.4 Rozbudowa garażu OSP w Zrębicach

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00349519

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IZP.271.13.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: „Rozbudowa garażu OSP w Zrębicach”.
2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
2.1 Rozbudowę garażu OSP w Zrębicach:
Nowo budowany obiekt to budynek parterowy z poddaszem nieużytkowym, niepodpiwniczony. Układ konstrukcyjny stanowią ściany murowane. Fundamenty zaprojektowano jako ławy i stopy fundamentowe. Fundamenty posadowić na warstwie z chudego betonu. Zbrojenie ław prętami o średnicy 12 mm oraz strzemionami ze stali w rozstawie co 30 cm. Otulina prętów 5 cm.. Ściany fundamentowe wykonać jako murowane z pustaków betonowych na zaprawie cementowej grubości 25 cm. Ściany kondygnacji naziemnych z pustaka ceramicznego o grubości 25 cm na zaprawie cementowo – wapiennej. Strop nad parterem płytowo - belkowy o grubości 18 cm. Strop oparty na ścianach murowanych lub podciągach żelbetowych. Beton konstrukcyjny. Więźba dachowa drewniana krokwiowa. Słupy ścian stolcowych oparte na stropie poprzez podwaliny. Krokwie o przekroju 8 x 16 cm. Murłaty o przekroju 14 x 14 cm. Murłaty mocowane do wieńcy co około 2,0 m za pomocą śrub zakotwionych w wieńcu podczas jego betonowania lub za pomocą kotew. Drewno konstrukcyjne. Wszystkie elementy drewniane należy zabezpieczyć ciśnieniowo przeciwko działaniu grzybów i owadów i przeciwogniowo. Nowo budowany budynek usługowy objęty opracowaniem jest zaopatrywany w wodę z istniejącego przyłącza sieci wodociągowej, ścieki bytowe odprowadzane będą do istniejącego przyłącza sieci kanalizacji sanitarnej, zasilane w prąd z istniejącego napowietrznego odcinka instalacji elektrycznej.
2.2 Budowę nawierzchni utwardzonych tj. dojazd, dojście, opaska żwirowa wokół budynku:
Projektuje się rozbiórkę chodnika z kostki brukowej znajdującego się wzdłuż elewacji północno-wschodniej istniejącego budynku oraz w granicach rozbudowy budynku.
Projektuje się powiększenie istniejącej nawierzchni utwardzonej z kostki brukowej o podjazd do projektowanej rozbudowy budynku oraz o dojście do utwardzonego placu. Utwardzenie zostanie wykonane z kostki brukowej. Konstrukcja projektowanej nawierzchni z kostki brukowej:
Kostka betonowa szara/ barwiona kolor szary/płyty betonowe tarasowe – 6 cm;
Podsypka cementowo – piaskowa (1:4) – 4 cm;
Podbudowa z kruszywa łamanego stab. mechanicznie 0/31,5 mm – 10 cm;
Podbudowa z kruszywa łamanego stab. mechanicznie 0/63,0 mm – 15 cm;
Warstwa odsączająca z pospółki – 20 cm.
Chodniki, dojazd, opaskę żwirową należy ograniczyć obrzeżem standardowym betonowym 6x20x100 cm ustawianym na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15.
ZESTAWIENIE POWIERZCHNI
- Powierzchnia terenu opracowania: 4 937,90 m²
- Powierzchnia zabudowy projektowanej: 199,94 m²
- Powierzchnia zabudowy istniejącej: 615,30 m²
- Powierzchnia zabudowy łącznie: 815,24 m²
- Powierzchnia nawierzchni utwardzonej projektowanej: 283,3 m²
- Powierzchnia nawierzchni utwardzonej istniejącej: 1 035,9 m²
- Powierzchnia nawierzchni utwardzonej łączna: 1 319,20 m²
- Powierzchnia biologicznie czynna: 2 803,76 m²
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja techniczna, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót, przedmiar robót stanowiące załącznik nr 1 do SWZ oraz projektowane postanowienia umowne
4. Równoważność. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy p. z. p. w sytuacji, gdyby
w dokumentacji a więc w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 i ust. 3 ustawy p. z. p., a takim określeniom nie towarzyszy wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej normie, ocenie technicznej, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej normie, ocenie technicznej, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważny”.
5. Zgodnie z art. 101 ust. 5 p. z. p. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane w tych dokumentach, jest obowiązany udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104-107 ustawy p. z. p., że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
6. Gwarancja: Wykonawca udzieli na wykonane roboty budowlane
i zamontowane urządzenia co najmniej 36 miesięcy gwarancji i rękojmi, natomiast na materiały – zgodnie z gwarancją ich producenta, liczonej w obydwu przypadkach począwszy od daty podpisania protokołu odbioru końcowego bez usterek i wad. Maksymalny termin gwarancji i rękojmi – 60 miesięcy.
7. Wszystkie roboty budowlane związane z realizacją zamówienia Wykonawca jest zobowiązany prowadzić zgodnie z Polskimi Normami, Europejskimi Normami, przepisami Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz ze sztuką budowlaną.
8. Wykonawca zobowiązany jest wykonując zamówienie do przestrzegania minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami określonych w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. – o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
9. Uzasadnienie powodów niedokonania podziału zamówienia na części:
Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części z uwagi na fakt, iż przedmiot zamówienia stanowi jedną całość a wszelkie prowadzone prace związane są z budową garażu. Ewentualny podział zamówienia dotyczyłby podziału na poszczególne branże budowlane co w żaden sposób nie zwiększyłoby dostępności zamówienia dla małych i średnich przedsiębiorstw a mogłoby tylko zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia w wyznaczonym terminie. Z uwagi na niewielki zakres prac do wykonania oraz teren na którym prowadzone będą prace, jego podział doprowadziłby dodatkowych utrudnień dla Wykonawców w zakresie realizacji zamówienia oraz Zamawiającego w zakresie koordynacji prac kilku Wykonawców. Niedokonanie podziału zamówienia na części podyktowane było zatem względami technicznymi i organizacyjnymi.
Należy wskazać, iż kwestia podziału zamówienia nie została uregulowana w ustawie wobec powyższego Zamawiający stosuje przepis art.. 8 ust. 1 ustawy Kodeks Cywilny, w szczególności art. 379 par. 2: „świadczenie jest podzielne, jeżeli może być spełnione częściowo bez istotnej zmiany przedmiotu lub wartości”. Mając na uwadze powyższe należy uznać, iż świadczenie nie może zostać spełnione częściowo bez istotnej zmiany przedmiotu a to oznacza, że należy je traktować jako jedną całość.
Brak podziału zamówienia na części nie powoduje ograniczenia konkurencji oraz zapewnia równy dostęp podmiotów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45216100-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych dla służb porządku publicznego lub służb ratunkowych

45216120-1 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów dla służb ratunkowych

45216121-8 - Roboty budowlane w zakresie obiektów straży pożarnej

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 911662,22 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1412918,28 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 911662,22 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Romex Budownictwo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 365001465

7.3.3) Ulica: ul. Główna 12 B,

7.3.4) Miejscowość: Zrębice Pierwsze

7.3.5) Kod pocztowy: 42-256

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Wykonawca zamierza powierzyć firmie Usługi Hydrauliczne Krzysztof Miszta, ul. Gwiezdna 29, 42-256 Olsztyn wykonanie robót sanitarnych.


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-10-02

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 911662,22 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.