eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BiałośliwieUdzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 1.540.000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2024 r.



Ogłoszenie z dnia 2024-08-06


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 1.540.000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu
budżetu gminy w 2024 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Białośliwie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570791170

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Księdza Kordeckiego 1

1.5.2.) Miejscowość: Białośliwie

1.5.3.) Kod pocztowy: 89-340

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@bialosliwie.net

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialosliwie.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/bialosliwie

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 1.540.000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu
budżetu gminy w 2024 r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ee084250-af6f-41dd-aa3a-b0e29247bd27

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00446817

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00032632/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 1.540.000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2024 r.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00412531

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RR.271.7.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.
Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 1.540.000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2024r.
2. Środki pozyskane z kredytu przeznaczone zostaną na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2024r.
3. Karencja w spłacie kapitału – do dnia 30.03.2025r.
Spłata kapitału nastąpi w 24 ratach, płatnych kwartalnie w danym roku do ostatniego dnia miesiąca każdego kwartału:
a) w 2025 r. - w 4 ratach w kwocie 25.000,00 zł każda, płatnych do ostatniego dnia miesiąca każdego kwartału,
b) w 2026 r. - w 4 ratach w kwocie 25.000,00 zł każda, płatnych do ostatniego dnia miesiąca każdego kwartału,
c) w 2027 r. - w 4 ratach w kwocie 15.000,00 zł każda, płatnych do ostatniego dnia miesiąca każdego kwartału,
d) w 2028 r. - w 4 ratach w kwocie 43.750,00 zł każda, płatnych do ostatniego dnia miesiąca każdego kwartału,
e) w 2029 r. - w 4 ratach w kwocie 138.135,00 zł każda, płatnych do ostatniego dnia miesiąca każdego kwartału,
f) w 2030 r. - w 4 ratach w kwocie 138.115,00 zł każda, płatnych do ostatniego dnia miesiąca każdego kwartału.
4. Spłata rat odsetkowych odbywać się będzie w ostatnim dniu każdego miesiąca, rozpoczęcie spłaty odsetek nastąpi bezpośrednio po uruchomieniu kredytu.
5. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu (kapitału, odsetek) przypadnie na dzień wolny od pracy, Zamawiający zobowiązuje się uregulować wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty.
6. Zabezpieczeniem spłaty kredytu przez Zamawiającego będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową.
7. Istotne postanowienia dot. realizacji zamówienia:
a) Maksymalna wysokość kredytu długoterminowego wynosić będzie 1.540.000,00 zł. Kredyt zostanie wpłacony w jednej transzy w terminie określonym w SWZ na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy w banku obsługującym budżet gminy. Gmina Białośliwie zastrzega sobie zmniejszenie wysokości kredytu oraz zmiany terminu uruchomienia kredytu w zależności od sytuacji finansowej, bez ponoszenia dodatkowych kosztów oraz bez zmiany warunków oprocentowania.
b) Spłata kapitału będzie realizowana przez Gminę w okresach kwartalnych w systemie rat kapitałowych stałych, natomiast spłata odsetek będzie realizowana przez Gminę w okresach miesięcznych, w systemie rat odsetkowych malejących.
c) Spłata kredytu wraz z odsetkami będzie realizowana przez Gminę na podstawie międzybankowej zmiennej stawki referencyjnej WIBOR 3M, powiększonej o marżę banku.
d) System naliczania WIBORU do ustalania odsetek:
według stawki zmiennej WIBOR dla depozytów 3M, ustalonych według strony WIBO Reutera FIX z godziny 11:00, na dzień 28 miesiąca poprzedzającego. W przypadku niedostępności w danym dniu strony WIBO w systemie Reutera za obowiązującą przyjmie się stawkę WIBOR z ostatniego dnia roboczego kiedy kwotowania były dostępne. Wartość stopy WIBOR zaokrąglana będzie do dwóch miejsc po przecinku w sposób matematyczny.
e) Pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty kredytu i kończy się z końcem miesiąca. Kolejne okresy obrachunkowe liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu obrachunkowego. Ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu.
f) Spłata będzie realizowana na podstawie każdorazowej pisemnej informacji wystawionej przez bank. Informacja będzie zawierała następujące dane: niespłacona kwota kapitałowa, wysokość stopy procentowej, wysokość odsetek, suma do zapłaty, termin zapłaty.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 465775,79 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 543307,77 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 465775,79 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Nadnotecki Bank Spółdzielczy

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 764-00-07-285

7.3.3) Ulica: Kościuszki 41

7.3.4) Miejscowość: Białośliwie

7.3.5) Kod pocztowy: 89-340

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-08-05

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1540000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2030-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.