eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi I³ów"Dostawa oleju opa³owego lekkiego dla gminy I³ów oraz gminnych jednostek organizacyjnych w 2023 roku"



Og³oszenie z dnia 2022-11-18


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
„Dostawa oleju opa³owego lekkiego dla gminy I³ów oraz gminnych
jednostek organizacyjnych w 2023 roku”

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA I£ÓW

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 611015661

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. P³ocka 2

1.5.2.) Miejscowo¶æ: I³ów

1.5.3.) Kod pocztowy: 96-520

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ilow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.ilow.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Dostawa oleju opa³owego lekkiego dla gminy I³ów oraz gminnych
jednostek organizacyjnych w 2023 roku”

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-ae149b7e-673f-11ed-aea3-5a7c432eaced

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00447264

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-11-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00048565/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.2.2 Dostawa oleju opa³owego lekkiego dla gminy I³ów dla gminy I³ów oraz gminnych jednostek organizacyjnych w 2023r.

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ilow.bip.org.pl/przetargi/index/id/1

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Narzêdzie miniPortal znajduje siê pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/ na platformie EPUAP pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1.W niniejszym postêpowaniu komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu miniPortalu, który dostêpny jest pod adresem: adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/, platformy ePUAP pod adresem https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej.
2. Konto podmiotu dzia³aj±cego w imieniu Zamawiaj±cego na platformie ePUAP to: URZ¡D GMINY W I£OWIE, adres elektronicznej skrytki podawczej: URZ¡D GMINY W I£OWIE /Gmina/SkrytkaESP
3. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do nastêpuj±cych formularzy: „Formularz do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy us³ug administracji publicznej (ePUAP)
5. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
6. Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich przekazania na ePUAP.
7. Dane postêpowanie mo¿na wyszukaæ na Li¶cie wszystkich postêpowañ w miniPortalu klikaj±c wcze¶niej opcjê „Dla Wykonawców” lub ze strony g³ównej z zak³adki Postêpowania.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): zgodnie z SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.15.2022.

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest:
1. Dostawa oleju opa³owego lekkiego do kot³owni znajduj±cych siê budynkach: Szko³y Podstawowej w I³owie, Szko³y Podstawowej w Kapturach oraz w budynku „O¶rodka Zdrowia w I³owie” stanowi±cych w³asno¶æ gminy I³ów pod adresami:
a) Szko³a Podstawowa w I³owie, ul. P³ocka 14, 96-520 I³ów, w ilo¶ci oko³o 60.000,- litrów
b) Szko³a Podstawowa w Kapturach, 96-521 Kaptury 5, w ilo¶ci oko³o 10.000,- litrów
c) O¶rodek Zdrowia w I³owie, 96-520 I³ów, Pl. Kasztanowy 6, w ilo¶ci oko³o 10.000,- litrów
£±czna ilo¶æ oko³o 80.000 litrów w okresie trwania umowy.
2. Wspólny s³ownik zamówieñ CPV:
09135100 – 5 – olej opa³owy
3. Dostawa oleju opa³owego/grzewczego lekkiego o nastêpuj±cych w³a¶ciwo¶ciach:
1) Warto¶æ opa³owa min. 42,6 MJ/kg
2) Gêsto¶æ w temp.15°C max. 860 kg/m 3
3) Zawarto¶æ siar ki % (m/m) max 0,10%
4) Temperatura zap³onu o C min 56,0
5) Zawarto¶æ wody mg/kg max 200
6) Barwa czerwona

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09135100-5 - Olej opa³owy

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-01-01 do 2023-12-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy przy wyborze najkorzystniejszej oferty bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cym kryterium:
cena/litr oleju opa³owego – 100%
2. Powy¿szemu kryterium Zamawiaj±cy przypisa³ nastêpuj±ce znaczenie:
Cena ofertowa brutto za litr oleju opa³owego – 100 % (waga) – 100 punktów max.
Cena najtañszej oferty
C = ------------------------- x 100 pkt
Cena badanej oferty
Oferta najkorzystniejsza otrzyma 100 punktów.
1. Oferta, która otrzyma najwiêksz± liczbê punktów zostanie uznana za najkorzystniejsz±, a pozosta³e oferty bêd± sklasyfikowane zgodnie z liczb± uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwiêksz± liczbê punktów.
2. Zamawiaj±cy odrzuca ofertê, je¿eli:
a) jest niezgodna z ustaw± lub jej tre¶æ nie odpowiada tre¶ci specyfikacji warunków zamówienia, z zastrze¿eniem art. 223.ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp,
b) jej z³o¿enie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
c) zawiera ra¿±co nisk± cenê w stosunku do przedmiotu zamówienia,
d) zosta³a z³o¿ona przez Wykonawcê wykluczonego z udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia,
e) zawiera b³êdy w obliczeniu ceny,
f) Wykonawca wyznaczonym przez Zamawiaj±cego terminie nie wyrazi³ zgody na poprawienie na poprawienie omy³ki, o której mowa w art 223 ust .2 pkt 3 ustawy Pzp,
g) Wykonawca nie wyrazi³ zgody, o której mowa w art. 220 ust. 3 ustawy Pzp, na przed³u¿enie terminu zwi±zania ofert±,
h) jest niewa¿na na podstawie odrêbnych przepisów.
3. Zamawiaj±cy uniewa¿nia postêpowanie o udzielenie zamówienia w przypadkach, o których mowa w art. 255 ustawy Pzp. W przypadku uniewa¿nienia postêpowania, Zmawiaj±cy niezw³ocznie zawiadamia o tym fakcie, podaj±c uzasadnienie fatyczne i prawne, wszystkich Wykonawców oraz udostêpnia informacjê w tym zakresie na stronie internetowej.
4. Zamawiaj±cy dokonuje oceny ofert w kontek¶cie ra¿±co niskiej ceny zgodnie z art. 224 ustawy Pzp.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 3

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. Uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej.

Zamawiaj±cy wymaga, aby wykonawcy ubiegaj±cy siê o udzielenie niniejszego zamówienia udowodnili posiadanie: - koncesji na obrót paliwami ciek³ymi, której obowi±zek posiadania wynika z ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1385 z pó¼n. zm.)
- Warunek ten zamawiaj±cy uzna za spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje dostawy, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.

2. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
Wymagane jest posiadanie przez wykonawcê odpowiedniego ubezpieczenia odpowiedzialno¶ci cywilnej. Wykonawca przedstawi op³acon± polisê, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzaj±c, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê minimum 500.000,- z³ (s³ownie: piêæset tysiêcy z³otych 00/100 groszy).

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporz±dzone nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.

2. Za¶wiadczenie w³a¶ciwego Naczelnika Urzêdu Skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem podatkowym w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu.

3. Za¶wiadczenie w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego albo innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu.

4.O¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 pkt 5 ustawy, o przynale¿no¶ci albo braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej; w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej - Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 4 do niniejszej SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej. koncesji na obrót paliwami ciek³ymi, której obowi±zek posiadania wynika z ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1385 z pó¼n. zm.)

2. Wykonawca przedstawi op³acon± polisê, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzaj±c, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê minimum 500.000,- z³ (s³ownie: piêæset tysiêcy z³otych 00/100 groszy).

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie:
a) ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za niewykonanie lub nienale¿yte wykonanie zobowi±zania;
b) zobowi±zani s± ustanowiæ Pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia;
c) pe³nomocnictwo musi wynikaæ z umowy lub z innej czynno¶ci prawnej, mieæ formê pisemn±; fakt ustanowienia Pe³nomocnika musi wynikaæ z za³±czonych do oferty dokumentów;
d) je¿eli oferta Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie (konsorcjum) zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiaj±cy mo¿e przed zawarciem umowy ¿±daæ przedstawienia w okre¶lonym terminie umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy i okre¶la nastêpuj±ce warunki takich zmian:
1) zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy bêdzie mo¿liwa w przypadku:
a) wyst±pienia okoliczno¶ci niezale¿nych od Wykonawcy, przy zachowaniu przez niego nale¿ytej staranno¶ci, skutkuj±cych niemo¿no¶ci± dotrzymania terminu realizacji przedmiotu zamówienia;
b) zmiany powszechnie obowi±zuj±cego prawa w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê umowy po dacie jej podpisania.
2) zmiana wysoko¶ci ceny rycza³towej brutto bêdzie mo¿liwa w przypadku zmiany stawki podatku VAT dla przedmiotu zamówienia;
3) zmiany polegaj±ce na zmianie Podwykonawcy (Podwykonawców) lub dalszego Podwykonawcy (dalszych Podwykonawców) lub do³±czeniu Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy bêd± mo¿liwe po spe³nieniu nastêpuj±cych warunków:
a) Wykonawca zawiadomi Zamawiaj±cego o zamiarze zmiany Podwykonawcy (Podwykonawców) lub dalszego Podwykonawcy (dalszych Podwykonawców) lub do³±czeniu Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy oraz wska¿e czê¶æ zamówienia, któr± zamierza powierzyæ nowemu Podwykonawcy (dalszemu Podwykonawcy), a tak¿e wska¿e jego firmê, nazwê albo imiê i nazwisko oraz dane kontaktowe , zgodnie z SWZ

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-11-30 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-11-30 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.