Ogłoszenie z dnia 2023-10-17
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00392005/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-09-12
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie Gminie Trawniki kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego roku 2023.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA TRAWNIKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019840
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 605
1.5.2.) Miejscowość: Trawniki
1.5.3.) Kod pocztowy: 21-044
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: trawniki@trawniki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://trawniki.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/trawniki1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie Gminie Trawniki kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego roku 2023.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-72b016f4-5145-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00447595
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00052587/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Udzielenie Gminie Trawniki kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego roku 2023.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RRG.271.11.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Nazwa zadania: „Udzielenie Gminie Trawniki kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego roku 2023”.
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego w kwocie do 4 000 000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego roku 2023, stosownie do przepisów art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.), na następujących warunkach:
1) Kwota kredytu: do 4 000 000 zł; Zamawiający zastrzega sobie możliwość, że nie musi uruchomić wszystkich 4 transz kredytu i nie poniesie z tego tytułu dodatkowych opłat i prowizji na rzecz Wykonawcy (banku). Uruchomienie nastąpi w zależności od potrzeb kredytowych Gminy Trawniki jakie wystąpią pod koniec roku budżetowego.
2) Okres kredytowania: od dnia uruchomienia kredytu tj. od 10 listopada 2023 r. do dnia spłaty ostatniej raty.
Planuje się następujące terminy uruchamiania kredytu:
- I transza w wysokości 1 000 000 zł – w dniu 10 listopada 2023 r.
- II transza w wysokości 1 000 000 zł – w dniu 1 grudnia 2023 r.
- III transza w wysokości 1 000 000 zł – w dniu 15 grudnia 2023 r.
- IV transza w wysokości 1 000 000 zł – w dniu 27 grudnia 2023 r.
Uruchomienie transz kredytu nastąpi w oparciu o pisemną dyspozycję Zamawiającego, według wzoru określonego przez bank (wykonawcę). Dyspozycja zostanie złożona Wykonawcy pisemnie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail banku wskazany w umowie. Oryginał dyspozycji zostanie niezwłocznie przesłany do banku. Dostarczenie oryginału dyspozycji nie determinuje uruchomienia kredytu.
3) Uruchomienie kredytu następuje przelewem na rachunek bieżący budżetu Gminy Trawniki prowadzony w Spółdzielczym Banku Powiatowym w Piaskach/Odział Trawniki.
4) Bank (wykonawca) otworzy techniczny rachunek bankowy do obsługi udzielonego kredytu i prowadzić go będzie nieodpłatnie przez cały okres spłaty kredytu.
5) Okres karencji w spłacie kapitału: nie przewiduje się. Zamawiający ustala, że spłata kredytu następować będzie począwszy od 29.03.2024 r.
6) Przewiduje się następujące terminy i kwoty spłat rat kapitałowych kredytu (harmonogram spłat) przy maksymalnie uruchomionej kwocie kredytu:
29.03.2024 r. – 500 000 zł,
31.03.2025 r. – 500 000 zł,
31.03.2026 r. - 500 000 zł i 30.06.2026 r. - 500 000 zł
31.03.2027 r. - 500 000 zł i 30.06.2027 r. - 500 000 zł
31.03.2028 r. - 500 000 zł i 30.06.2028 r. - 500 000 zł
Przez termin płatności raty kapitałowej należy rozumieć termin płatności „do dnia”.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych opłat i prowizji na rzecz Wykonawcy.
Ewentualna zmiana harmonogramu spłaty kredytu bądź wcześniejsza spłata będą wymagały aprobaty obu stron umowy.
7) Koszt udzielenia i obsługi kredytu oraz wszelkich innych czynności bankowych dotyczących przedmiotu zamówienia będą stanowić jedynie odsetki od kredytu. Odsetki będą naliczane od kwoty rzeczywistego zadłużenia tj. za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu; przy naliczaniu odsetek przyjmuje się, że rok kalendarzowy ma 365 dni (nieprzestępny) lub 366 (rok przestępny) a miesiąc kalendarzowy rzeczywistą liczbę dni w danym miesiącu. W umowie kredytowej będzie stosowana ta sama zasada naliczania odsetek co przy obliczaniu ceny ofertowej. O wysokości naliczonych odsetek bank poinformuje Zamawiającego na 30 dni kalendarzowych przed terminem ich płatności.
8) Oprocentowanie kredytu jest zmienne - uzależnione od stawki WIBOR 3M i stałej marży banku. Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana według zmiennej stopy procentowej, która jest sumą zmiennej stopy referencyjnej i niezmiennej marży banku określonej w złożonej ofercie. Stopą referencyjną jest stawka WIBOR dla złotowych depozytów 3-miesięcznych na rynku międzybankowym (średni WIBOR 3M w kwartale kalendarzowym), natomiast marża banku wyrażona w punktach procentowych jest stała przez cały okres kredytowania. Zmiana wysokości oprocentowania w okresie kredytowania może jedynie wynikać ze zmiany stawki WIBOR 3M.
Zamawiający informuje, że zawierając umowę kredytową wyrazi zgodę na następujące umowne doprecyzowanie opisu stawki bazowej oprocentowania:
- „stawka ustalana na okres 3 miesięcy w wysokości średniej arytmetycznej WIBOR 3M ze wszystkich dni roboczych kwartału, obowiązująca od 1. dnia następnego kwartału”
lub
- „stawka ustalana na okres 3 miesięcy w wysokości średniej arytmetycznej WIBOR 3M ze wszystkich dni kalendarzowych kwartału, obowiązująca od 1. dnia następnego kwartału”.
9) Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane przez bank i spłacane przez Zamawiającego w okresach kwartalnych w okresie 2024 - 2028; raty odsetkowe będą wymagalne ostatniego dnia roboczego kwartału; pierwszy okres obrachunkowy liczony będzie od dnia wypłaty kredytu do 31 grudnia 2023 r. Ostatnia rata odsetek jest płatna w terminie spłaty ostatniej raty kredytu. Przy naliczaniu odsetek za okres od dnia uruchomienia kredytu do 31 grudnia 2023 r. należy przyjąć do wyliczeń średni WIBOR 3M obliczany jako średnia arytmetyczna z dziennych notowań w kwartale kalendarzowym poprzedzającym kwartał uruchomienia kredytu. Za okresy następne, obejmujące kwartały kalendarzowe, przy naliczaniu odsetek za dany kwartał kalendarzowy należy przyjmować średni WIBOR 3M z kwartału poprzedzającego kwartał naliczania odsetek.
10) Stosownie do art. 92 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.) kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna.
11) Bankowi nie przysługuje prawo naliczania i pobierania jakichkolwiek dodatkowych opłat i prowizji za czynności związane z udzieleniem i obsługą Kredytu, za wyjątkiem opisanych wyżej odsetek od kredytu.
12) Bankowi nie przysługuje prawo naliczania i pobierania jakichkolwiek dodatkowych opłat/prowizji/kar od kwoty niewykorzystanego kredytu.
13) Bankowi nie przysługuje prawo naliczania i pobierania jakichkolwiek dodatkowych opłat/prowizji/kar od kwoty kredytu spłaconego przed terminem.
14) Zamawiający określa jako możliwą formę zabezpieczenia kredytu weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 718337,29 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 718337,29 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 718337,29 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Gospodarstwa Krajowego
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5250012372
7.3.4) Miejscowość: Warszawa, Region Lubelski, Lublin
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-10-17
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 718337,29 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2023-12-278.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI TRAWNIKI
- Wykonanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej dla zadania pn. Rozbudowa drogi gminnej nr 105737 L w miejscowości Trawniki.
- Wykonanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej dla zadania pn. Rozbudowa drogi gminnej nr 105737 L w miejscowości Trawniki.
więcej: przetargi TRAWNIKI »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wybór banku wykonującego bankową obsługę budżetu gminy Boniewo na lata 2025-2027
- Obsługa kredytu długoterminowego na finansowanie deficytu budżetu Gminy Piszczac oraz na spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek długoterminowych
- UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO ZŁOTÓWKOWEGO DO KWOTY 900.000,00 PLN
- Udzielenie kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu w 2024 roku
- Obsługa bankowa budżetu Powiatu Kluczborskiego wraz z jego jednostkami organizacyjnymi
- "OBSŁUGA BANKOWA GMINY ZĄBKOWICE ŚLĄSKIE"
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.