Ogłoszenie z dnia 2023-10-17
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00401893/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-09-19
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Obsługa bankowa budżetu Gminy Paczków oraz jednostek organizacyjnych Gminy w okresie od 01.01.2024 r. do 31.12.2028 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Paczków
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412906
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Paczków
1.5.3.) Kod pocztowy: 48-370
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.7.) Numer telefonu: 774316772
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wzp@paczkow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.paczkow.bip.net.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-71ed0e4e-55fa-11ee-a60c-9ec5599dddc11.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Obsługa bankowa budżetu Gminy Paczków oraz jednostek organizacyjnych Gminy w okresie od 01.01.2024 r. do 31.12.2028 r.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-71ed0e4e-55fa-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00448419
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00041106/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Obsługa bankowa budżetu Gminy Paczków oraz jednostek organizacyjnych Gminy w okresie od 01.01.2024 r. do 31.12.2028 r
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00401893
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.11.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 137820,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1. Uruchomienie i prowadzenie przez wykonawcę (bank) obsługi rachunków bankowych Gminy Paczków oraz jednostek organizacyjnych i nadzorowanych, a w szczególności:
a) rachunku bieżącego budżetu Gminy Paczków, na który wpływać będą dochody Gminy oraz z którego przekazywane będą: środki na wydatki jednostek organizacyjnych Gminy oraz rozchody. W rachunku zamawiający będzie uprawniony do zaciągnięcia, bez żadnego dodatkowego zabezpieczenia, odnawialnego kredytu (kredyt w rachunku bieżącym) do wysokości określonej w uchwale budżetowej na dany rok budżetowy;
b) rachunków bieżących,
c) innych rachunków, m.in. takich jak: rachunek dotacji, rachunek dochodów Skarbu Państwa, rachunki otwarte na potrzeby realizacji projektów współfinansowanych środkami UE, rachunki zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, rachunki kaucji i depozytów, i innych wynikających z przepisów prawa;
d) umożliwienie zamawiającemu podglądu na wszystkie rachunki bankowe oraz jednostek organizacyjnych wskazanych przez zamawiającego;
e) otwarcie rachunków bankowych ma nastąpić w terminie do 7 dni od daty zawarcia umowy;
f) otwieranie kolejnych rachunków bankowych będzie następowało w terminie nie dłuższym niż do 2 dni roboczych od dnia złożenia przez zamawiającego wniosku o otwarcie rachunku bankowego;
g) nieodpłatne wydawanie na wniosek zamawiającego opinii o wywiązywaniu się zamawiającego z obowiązków wobec banku oraz innych zaświadczeń, związanych z prowadzoną obsługą bankową.
2. Zapewnienie systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych zamawiającego oraz jego serwisowania.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić korzystanie z automatycznej komunikacji z systemem finansowo-księgowym zamawiającego, jak również jednostek organizacyjnych i nadzorowanych poprzez wymianę plików danych źródłowych z systemu bankowego.
3. Niepobieranie prowizji i opłat od dokonywanych wpłat gotówkowych od wpłacającego, który będzie dokonywał płatności na rachunek(-i) bankowy(-e) zamawiającego i wszystkich jednostek objętych zamówieniem we wszystkich punktach kasowych banku – wykonawcy umowy.
4. Niepobieranie prowizji i opłat od dokonywanych wypłat gotówkowych (w tym również dewiz) z rachunków zamawiającego i wszystkich jednostek objętych zamówieniem, w tym również w formie wypłat elektronicznych we wszystkich punktach kasowych wykonawcy zlokalizowanych w granicach administracyjnych Gminy Paczków.
5. Zapewnienie w Urzędzie Miejskim w Paczkowie i w wybranych jednostkach organizacyjnych Systemu Identyfikacji Płatności Masowych (Informatyczny System Masowych Płatności) umożliwiającego ich jednoznaczną identyfikację i automatyczne elektroniczne księgowanie na indywidualnych kontach rozrachunkowych wpłacających w systemach księgowych wskazanych przez zamawiającego.
6. Zapewnienie możliwości umieszczania w danym dniu wolnych środków pieniężnych przez zamawiającego (łącznie z wpływami z ostatniej sesji rozliczanej przez bank) na lokatach typu overnight i weekendowych (dotyczy wyłącznie rachunku bankowego budżetu Gminy). Oprocentowanie środków pieniężnych oparte będzie na zmiennej stawce WIBID O/N dla złotowych depozytów międzybankowych overnight o wartości notowania z dnia, w którym zakładana jest lokata, skorygowanej o marżę banku w wysokości podanej w % w ofercie przetargowej.
7. Zapewnienie możliwości zaciągania kredytu w bieżącym rachunku bankowym prowadzonym dla budżetu Gminy Paczków do wysokości określonej corocznie uchwałą budżetową (dotyczy wyłącznie rachunku bankowego budżetu Gminy). Wysokość kredytu ustalana będzie każdorazowo w umowie z bankiem na warunkach wynikających z niniejszej SWZ w momencie potrzeby jego zaciągnięcia.
8. Generowanie i przekazywanie wyciągów bankowych wraz z załącznikami jako zestawienia operacji przeprowadzanych na poszczególnych rachunkach bankowych.
9. Realizowanie przelewów krajowych i zagranicznych:
a) dokonywanie przelewów wewnątrz banku. Za dokonanie przelewu wykonawca będzie pobierał opłatę w PLN w wysokości podanej w ofercie przetargowej;
b) dokonywanie przelewów poza bank wykonawcy. Za dokonanie przelewu wykonawca będzie pobierał opłatę w PLN w wysokości podanej w ofercie przetargowej. Realizacja zlecenia płatności wewnątrz banku wykonawcy umowy i poza bank wykonawcy nastąpi w dniu złożenia zlecenia, łącznie z przekazaniem środków do banku beneficjenta. Nie dopuszcza się możliwości przetrzymywania zlecenia w banku, u beneficjenta muszą one zostać uznane w pierwszym możliwym do przeprowadzenia przez bank przelewie. Zamawiający wymaga aby przelewy dotyczące wynagrodzeń na rachunki osobiste pracowników jednostek organizacyjnych Gminy wewnątrz banku i poza bank realizowane były w dniu złożenia zlecenia, łącznie z przekazaniem środków na rachunek osobisty (wewnątrz banku) lub z przekazaniem środków do banku beneficjenta;
c) niepobieranie prowizji i opłat z tytułu przyjmowania przelewów na rachunki zamawiającego oraz jednostek objętych zamówieniem;
d) w przypadku awarii systemu bankowości elektronicznej zamawiający celem realizacji przelewu w formie papierowej w dniu jego złożenia, dostarczy przelew do banku do godz. 14.00.
e) w przypadku dopuszczenia przez system do zrealizowania transakcji nieautoryzowanych z winy wykonawcy, na wykonawcy ciąży obowiązek pokrycia strat z tytułu dopuszczenia przez system do zrealizowania transakcji nieautoryzowanych.
10. Postawienie (udostępnienie) zamawiającemu środków do dyspozycji w dniu, w którym wpłynęły na jego rachunek bez stosowania prowizji.
11. Bieżące oprocentowanie środków pieniężnych na rachunkach wskazanych przez zamawiającego w oparciu o stawkę WIBID O/N skorygowaną o marżę banku. Oprocentowanie na w/w warunkach w każdym dniu trwania umowy nie może być niższe od oprocentowania wynikającego ze standardowego oprocentowania stosowanego przez bank dla prowadzonych rachunków.
12. W ramach wykonywania przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany jest zapewnić:
a) obsługę gotówkową w formie zamkniętej dla potrzeb jednostek organizacyjnych (1 wrzutnia w placówce bankowej na terenie Gminy Paczków z zapewnieniem dostarczenia bezpiecznych kopert), wrzutnia pozostaje przez cały okres umowy własnością wykonawcy;
b) możliwość składania poprzez system bankowości elektronicznej zlecenia wypłaty gotówkowej w dowolnym punkcie kasowym wykonawcy osobie wskazanej w zleceniu. Realizacja wypłaty gotówki winna następować na podstawie przekazanych w zleceniu danych identyfikujących wypłacającego w dniu złożenia zlecenia, a przedział czasowy realizacji zleconej wypłaty winien być nie dłuższy niż 7 dni;
c) szkolenie pracowników zamawiającego i pracowników jednostek organizacyjnych objętych zamówieniem z zakresu obsługi systemu bankowości elektronicznej;
d) obsługę kasową zamawiającego na warunkach wynikających z SWZ we wszystkich oddziałach, filiach, agencjach, punktach kasowych i bankomatach banku wykonawcy na terenie gminy Paczków.
13. Opłaty i prowizje za czynności objęte przedmiotem zamówienia; z wyłączeniem: opłat za przelewy wychodzące krajowe i prowadzenie rachunków, pobierane będą wg następującej procedury: w dniu pobrania opłat wykonawca niezwłocznie poinformuje odrębnie każdą jednostkę organizacyjną objętą zamówieniem o ich wysokości, a dana jednostka niezwłocznie za złoży dyspozycję w zakresie pobrania środków z rachunku bankowego. Prowizje i opłaty za przelewy wychodzące krajowe i prowadzenie rachunków będą pobierane automatycznie z rachunków bankowych przez wykonawcę.
14. Posiadanie co najmniej 1 punktu kasowego (prowadzonego przez oddziały, filie, agencje) w Paczkowie lub zobowiązanie się w złożonej ofercie do otwarcia przynajmniej 1 punktu kasowego w Paczkowie w terminie do 30 dni od dnia podpisania umowy.
15. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę pracowników: dokonujących długoterminowej analizy finansowej, uruchamiających kredyt w systemie bankowym, obliczających należne odsetki bankowe, udzielających pomocy i doradztwa w obsłudze systemu bankowości elektronicznej, generujących raporty.
16. Lista jednostek organizacyjnych Gminy Paczków na rzecz, których będzie świadczona obsługa bankowa przez Wykonawcę:
L.p. Nazwa jednostki organizacyjnej
1 Urząd Miejski w Paczkowie
2 Gminne Centrum Usług Wspólnych w Paczkowie
3 Żłobek w Paczkowie
4 Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 2 w Paczkowie
5 Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 3 w Paczkowie
6 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Trzeboszowicach
7 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kamienicy
8 Przedszkole Publiczne Nr 1 w Paczkowie
9 Przedszkole Publiczne Nr 2 w Paczkowie
10 Przedszkole Publiczne Nr 3 w Paczkowie
11 Placówka Wsparcia Dziennego w Paczkowie
12 Gminne Centrum Sportu i Rekreacji w Paczkowie
13 Ośrodek Pomocy Społecznej w Paczkowie
14 Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Paczkowie
1. Liczba jednostek może ulec zmianie w następstwie zmian organizacyjnych w trakcie trwania umowy. W przypadku utworzenia nowych jednostek, bądź wyodrębnienia nowych rachunków bankowych tych jednostek, ich obsługa bankowa będzie prowadzona na warunkach zgodnych z SWZ, ofertą wykonawcy oraz zawartą umową. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości prowadzonych w poszczególnych jednostkach rachunków bankowych, bez konieczności zmiany umowy na obsługę bankową Gminy Paczków.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66110000-4 - Usługi bankowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 0 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Otmuchowie
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000504344
7.3.3) Ulica: Rynek 1b
7.3.4) Miejscowość: Otmuchów
7.3.5) Kod pocztowy: 48-385
7.3.6.) Województwo: opolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
BANK SPÓŁDZIELCZY W OTMUCHOWIE
jakie przetargi wygrała firma
BANK SPÓŁDZIELCZY W OTMUCHOWIE
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-10-16
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 0 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2024-01-01 do 2028-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Bankowa obsługa budżetu Gminy Pyskowice i jej jednostek
- Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Powiatu Wadowickiego w skład którego wchodzą jednostki organizacyjne, służby, inspekcje i straż na okres trzech lat od 01.07.2025r. do 30.06.2028r.
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
- Oświetlenie ulic miasta Włocławek w zakresie dostaw energii elektrycznej.
więcej: (3) Usługi bankowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.