Ogłoszenie z dnia 2023-10-17
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00353125/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-08-14
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Przedmiotem zamówienia jest dostawa wraz z rozładunkiem materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących na rzecz urzędów górniczych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Wyższy Urząd Górniczy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000332245
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Poniatowskiego 31
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-055
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zakupy@wug.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wug.gov.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://portal.smartpzp.pl/wug1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
nadzór górniczy
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa wraz z rozładunkiem materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących na rzecz urzędów górniczych2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f0deba98-328d-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00448466
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00118444/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa materiałów eksploatacyjnych dla potrzeb urzędów górniczych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00353125
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BAG/14/2023/TP
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa wraz z rozładunkiem materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących na rzecz urzędów górniczych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, stanowi załącznik nr 2 do SWZ oraz projektowane postanowienia umowy , stanowiące załącznik nr 9.
4.5.3.) Główny kod CPV: 30125110-5 - Toner do drukarek laserowych/faksów
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
30125120-8 - Toner do fotokopiarek
30192113-6 - Wkłady drukujące
30124300-7 - Bębny do maszyn biurowych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:Art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie faktyczne:
Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SWZ, zamawiający wymagał, aby dostarczone materiały eksploatacyjne między innymi były fabrycznie nowe, nie prefabrykowane, nie wchodzące wcześniej w całości ani w części w skład innych materiałów, w szczególności bęben światłoczuły, listwa podająca, listwa zbierająca, wałek magnetyczny, toner/ tusz dopasowany do pracy z danym urządzeniem, sprawne technicznie, kompletne oraz gotowe do pracy. Jednocześnie zamawiający wymagał, aby dostarczone materiały eksploatacyjne posiadały termin przydatności do użycia nie krótszy niż 12 miesięcy, liczony od dnia podpisania przez zamawiającego bez zastrzeżeń protokołu odbioru lub dokumentu WZ. Wykonawca zobowiązany był, w oparciu o pkt XIII SWZ, do wskazania w formularzu cenowym, stanowiącym załącznik do formularza ofertowego, czy oferowany przez niego materiał eksploatacyjny jest materiałem oryginalnym, produkowanym przez producenta urządzenia, czy też materiałem równoważnym.
W toku postępowania, na etapie badania i oceny ofert, zamawiający powziął wątpliwości co do zgodności ofert z wymaganiami SWZ, a w dalszej kolejności co do poprawności pod kątem przepisów ustawy Pzp opisu przedmiotu zamówienia w niej zawartego. W postępowaniu wpłynęły 3 oferty. Jeden z wykonawców, po zapoznaniu się z treścią oferty z najniższą ceną, złożył zamawiającemu wniosek o jej odrzucenie jako niezgodnej z treścią SWZ. Wykonawca oświadczył, że niemożliwe jest zaoferowanie oryginalnego tuszu HP 339, z uwagi na zaprzestanie jego produkcji pod koniec 2022 r. Tym samym niemożliwe są dostawy ww. tuszu z terminem jego przydatności do użycia nie krótszym niż 12 miesięcy, liczonych od dnia podpisania protokołu odbioru. Na potwierdzenie swojego stanowiska, wykonawca dołączył oświadczenie producenta tuszy (HP). Wobec zaistnienia powyższych okoliczności zamawiający skierował do wykonawców, którzy zaoferowali oryginalny tusz HP 339, wniosek o udzielnie wyjaśnień. Wykonawca w swoich wyjaśnieniach potwierdził, że oryginalne tusze HP 339 zostały wycofane z produkcji,
a w konsekwencji nie jest możliwe spełnienie wymogu SWZ dotyczącego ich przydatności do użycia. Jednocześnie wykonawca oświadczył, iż wymogi SWZ, z uwagi na niedopuszczenie zaoferowania produktów refabrykowanych, uniemożliwiają zaoferowanie produktów zamiennych, które nie naruszałyby prawa patentowego firmy HP. Na potwierdzenie swoich twierdzeń dołączył oświadczenie producenta tuszy o ochronie praw patentowych.
ciąg dalszy uzasadnienia w informacjach dodatkowych
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Zamawiający uznał, że:
- nastąpiło naruszenie przepisów ustawy Pzp w zakresie opisu przedmiotu zamówienia niegodnie z art. 99 ust. 4 ustawy Pzp, co jednocześnie skutkuje naruszeniem zasady udzielania zamówienia publicznego w zakresie uczciwej konkurencji oraz równego traktowania, o której mowa w art. 16 ust. 1 ustawy Pzp,
Dokonanie opisu zamówienia w sposób sprzeczny z art. 99 ust. 1 p.z.p. w związku z art. 16 pkt 1 p.z.p. stanowi niemożliwą do usunięcia wadę uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W związku z powyższym zachodzą przesłanki określone w art. 255 ust. 6 p.z.p. i Zamawiający w tych okolicznościach sprawy powinien przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnić (sygn.akt KIO 909/22).
- wady poczynione w opisie przedmiotu zamówienia mogą aktywować uprawnienie Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych lub wykonawcy, który ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia, do wystąpienia do sądu z wnioskiem o unieważnienie ewentualnej umowy, gdyby taka została zawarta, a postępowanie nie zostało unieważnione,
- wady poczynione w opisie przedmiotu zamówienia mają nieusuwalny charakter i tym samym nie mogą być skorygowane przez zamawiającego na tym etapie postępowania.
Zawarcie umowy z którymkolwiek z wykonawców w zaistniałych okolicznościach doprowadziłoby do konieczności unieważnienia umowy na podstawie art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, z uwagi na to, że umowa zostałaby zawarta z naruszeniem przepisów ustawy Pzp, mających wpływ na sporządzenie ofert i wynik postępowania. Jednocześnie przepis art. 457 ust. 1 ustawy Pzp nie wyłącza możliwości żądania unieważnienia umowy na podstawie art. 705 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (art. 457 ust. 5 ustawy Pzp).
Biorąc pod uwagę powyższe, zamawiający uznał, że przedmiotowe postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego i w związku z tym unieważniania przedmiotowe postępowanie.
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- KWP w Katowicach - modernizacja budynków A, B i C - KWP w Katowicach przy ul. Lompy 19 - I etap - przystosowanie do przepisów przeciwpożarowych - opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej
- Dostawa ekranu holograficznego
- Dostawa punktów dostępu bezprzewodowego
- Dostawa systemu teleinformatycznego dla Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Katowicach"
- Dostawa czasopism zagranicznych w roku 2025
- Dostawa do pracowni transportu kolejowego w postaci symulatora pojazdu kolejowego oraz wyposażenia symulatora ruchu kolejowego
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup i dostawa do Urzędu Miasta Ruda Śląska komputerowych materiałów eksploatacyjnych
- sukcesywna dostawa materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących
- Zakup sprzętu komputerowego, akcesoriów komputerowych i serwera, w podziale na części
- Sukcesywne dostawy oryginalnych, fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych dla IFJ PAN w Krakowie (DZP.260.42.2024)
- JEDNORAZOWA DOSTAWA MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH DO DRUKAREK DLA LODR W KOŃSKOWOLI
- Sukcesywne dostawy artykułów biurowych, baterii, płyt i tonerów dla Zespołu Opieki Zdrowotnej w Bolesławcu.
więcej: Bębny do maszyn biurowych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.