Ogłoszenie z dnia 2024-08-07
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00279827/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-04-10
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług serwisu i przeglądu instalacji oraz urządzeń w budynkach Szpitala Praskiego p.w. Przemienienia Pańskiego Sp. z o.o. w Warszawie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Szpital Praski p.w. Przemienienia Pańskiego Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 012298823
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleja Solidarności 67
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 03-401
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@szpitalpraski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.szpitalpraski.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://szpitalpraski.ezamawiajacy.pl/pn/szpitalpraski/demand/notice/public/current/list?USER_MENU_HOVER=currentNoticeList1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług serwisu i przeglądu instalacji oraz urządzeń w budynkach Szpitala Praskiego p.w. Przemienienia Pańskiego Sp. z o.o. w Warszawie2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-39674d48-f736-11ee-8d01-6607a228ef1b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00449405
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00091827/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Świadczenie usługi serwisu i przeglądu instalacji oraz urządzeń w budynkach Szpitala
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00279827
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP/13/SERWIS BUDYNKÓW/2024/BZP
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wyszczególniono w następujących załącznikach do SWZ: Załączniku nr 2 (Opis przedmiotu zamówienia), Załączniku nr 8 (Postanowienia umowne - projekt).
4.5.3.) Główny kod CPV: 50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50711000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji elektrycznych instalacji budynkowych
50712000-9 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji mechanicznych instalacji budynkowych
50730000-1 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji układów chłodzących
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w toku ponownego badania i oceny ofert dokonując ponownego badania EFOR GROUP Sp. z o. o., ul. Wojskowa 40, 03-599 Warszawa podjął decyzję iż rzeczona oferta podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 lit b oraz art. 226 ust. 3,Wykonawca nie wykazał spełnienia warunków udziału w zakresie dysponowania aktualnym certyfikatem F GAZ dla przedsiębiorcy jak również pozostałych dokumentów podmiotowych, do których złożenia zobowiązany był podmiot udostępniający Wykonawcy swoje zasoby(...)Analogicznie, wskazane poniżej dokumenty:1)zobowiązanie podmiotu trzeciego (zgodnie ze wzorem stanowiącym.Załącznik nr 9 do SWZ)2)oświadczenie o spełnianiu warunków udziału i braku podstaw do wykluczenia:CZĘŚĆ A,C,F(zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ)3)oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art.7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego(zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr5doSWZ),uznane zostały za wadliwe. Doktryna jak i orzecznictwo wskazują jasno, że czynność wezwania do uzupełnienia może być zastosowana jednokrotnie (w stosunku do jednego dokumentu).Następnie, Zamawiający wezwał do przedłożenia kolejnego Wykonawcę do przedłożenia dokumentów (w terminie związania ofertą, tj. 10.06.2024 r., godz. 15:20), Wykonawca przedłożył dokumenty w dniu 14.06.2024 r., godz. 14:06. Zamawiający jednak w toku badania i oceny dokumentów powziął w wątpliwość prawidłowość przedłożonego Wykazu Usług wraz z referencjami potwierdzającymi ich należyte wykonanie. Zamawiający wymagał dwóch usług na kwotę min. 250 tys. zł każda. Wykonawca wskazał na przedłożonym wykazie, iż obydwie usługi opiewają na wartości powyżej 250 tys. zł
Wątpliwości budzą terminy realizacji tychże usług wskazanych w wykazie (pierwsza usługa z wpisem daty wykonania zamówienia przedstawia 17.01.2017 – obecnie, co potwierdzone jest referencjami w których podmiot na rzecz którego są one realizowane zaświadczył iż Wykonawca realizuje usługę nieprzerwanie od 17.01.2017 r. do chwili obecnej, tj. 21.03.2024 r. (data wystawienia referencji) natomiast druga z usług przedstawiona została wpisem daty wykonania zamówienia od 01.07.2018 – obecnie, co jest rozbieżne z datami wykazanymi w referencji, w których podmiot na rzecz którego są one realizowane zaświadczył iż Wykonawca realizuje usługę nieprzerwanie od 01.07.2015 r. do chwili obecnej, tj. 21.03.2024 r. (data wystawienia referencji). Z uwagi niestety na fakt iż termin związania ofertami minął w dniu18.06.2024 r., Zamawiający nie posiadał już narzędzi do wezwania do wyjaśnień treści dokumentów czy też ich ewentualnych uzupełnień. Nie sposób zatem rozwiać wątpliwości czy owe usługi stanowiły pojedynczy kontrakt, czy też zsumowanie częściowych kontraktów, z uwagi na wykazanie tak długiego zakresu czasowego ich realizacji danego kontraktu, gdyż pierwsza usługa jest realizowana przez okres 7 lat i 2 miesięcy, natomiast druga przez okres 8 lat i 8 miesięcy, co stoi w sprzeczności z zasadą kontraktowania przez Zamawiających umów na okres nie dłuższy niż 4 lata, gdyż przepis wyraża zasadę, że umowy o zamówienia są zawierane na czas oznaczony. Nowelizacją z dnia 27.11.2020 usunięto ograniczenie, że czas na jaki zawierane są umowy, co do zasady nie może przekraczać 4 lat. Jak wskazano w uzasadnieniu do ustawy ma to znaczenie przede wszystkim przy wieloletnich umowach o roboty budowlane. Ustawodawca wskazał także w uzasadnieniu, że poprzez taką zmianę powrócono do brzmienia analogicznego przepisu w poprzedniej ustawie (art. 142 ust. 1 poprzedniej ustawy).
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Sukcesywne świadczenie usługi przeprowadzkowo - transportowej na rzecz Zamawiającego w okresie 12 miesięcy.
- Budowa wiat fotowoltaicznych na parkingu budynku Urzędu Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy
- Dostawa akcesoriów endoskopowych, filtrów i układów oddechowych oraz masek tlenowych, łączników i rur określonych w 3 pakietach.
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych: część nr 1: Żurawia 26 m 20, część nr 2: S. Dubois 8 m 4
- Wykonanie instalacji gaszenia gazem wraz z systemem detekcji, w pomieszczeniu serwerowni i pomieszczeniu UPS
- Świadczenie kompleksowej usługi polegającej na utrzymaniu w stałej sprawności eksploatacyjnej wszystkich aluminiowych okien systemu REYNAERS TS 50 w budynku Urzędu Dzielnicy Bemowo.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przegląd (kontrola), konserwacja urządzeń/instalacji klimatyzacyjnych, wentylacyjnych oraz kurtyn powietrznych wg części
- ZP/18/2025 Usługa serwisowo-konserwacyjna urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych na rok 2025 II
- zapewnienie sprawności, w tym przeglądy techniczne, konserwacja i serwis techniczny, systemu sygnalizacji pożarowej oraz systemu klap i okien oddymiających
- "Świadczenie usług przeglądu, konserwacji i usuwania awarii instalacji wodno-kanalizacyjnych dla obiektów zarządzanych przez Łódzkie Nieruchomości Sp. z o.o."
- Wykonanie okresowych, kontrolnych (5-letnich) pomiarów instalacji elektrycznej w wybranych budynkach Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
- Usługa konserwacji i przeglądów okresowych urządzeń wentylacyjno-klimatyzacyjnych i urządzeń chłodzących oraz czyszczenie kanałów wentylacyjnych w centralach w COM Jarosław.
więcej: Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.