Ogłoszenie z dnia 2023-10-18
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00370740/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-08-29
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Przeprowadzenie usługi szkoleniowej z zakresu szkoleń zawodowych według potrzeb (6 części).
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego Spółka Akcyjna
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690260330
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Szopena 51
1.5.2.) Miejscowość: Rzeszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 35-959
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.7.) Numer telefonu: (17) 86-76-239
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@rarr.rzeszow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://rarr.rzeszow.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/8086651.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przeprowadzenie usługi szkoleniowej z zakresu szkoleń zawodowych według potrzeb (6 części).2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f219330b-419e-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00449466
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Projekt „ROWES – wsparcie rozwoju sektora ekonomii społecznej w subregionie I” (cz. I-III) oraz „ROWES – wsparcie rozwoju sektora ekonomii społecznej w subregionie II” (cz. IV-VI)2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00370740
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BS.2611.37.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 226100,00 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 25220,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zamawiający dzieli zamówienie na 6 części, zgodnie z przedstawionymi w opisie przedmiotu zamówienia sześcioma częściami. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, dla każdej części, minimalny zakres godzinowy, charakter oraz wymagania zostały opisane w załączniku nr 1 do SWZ – Opisie Przedmiotu Zamówienia.Wykonawca w ramach realizacji zamówienia zobowiązany będzie zapewnić: szkoleniowców, sale szkoleniowe, miejsca do ćwiczeń praktycznych, materiały szkoleniowe/podręczniki, sprzęt, egzaminy zewnętrzne, zaświadczenia, możliwość uzyskania certyfikatów (od firm zewnętrznych przeprowadzających certyfikację Uczestników projektu po przebytych szkoleniach zawodowych wg potrzeb), ew. badania lekarskie (w razie wymogów związanych z danym szkoleniem), ubezpieczenie, posiłek (przy szkoleniach trwających równo lub więcej niż 6 godzin zegarowych dziennie, co jest równe 8 godzinom dydaktycznym – 1h dydaktyczna = 45 minut).
Każda z form szkoleń zawodowych, odpowiednio kończy się:
a) uzyskaniem kwalifikacji cząstkowej lub efektów uczenia się określonych w Zintegrowanych Rejestrze Kwalifikacji (ZRK) poprzez proces walidacji i uzyskaniem certyfikatu potwierdzającego nabytą kwalifikację lub zestaw efektów uczenia się, wydanego przez instytucję certyfikującą uprawnioną do wydawania tego typu dokumentów, tj. przez podmiot, który uzyskał uprawnienia do certyfikowania, spełniając wymogi określone w ustawie o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji z dnia 22.12.2015 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 226) a w okresie przejściowym także podmiot, który spełnia podstawowe wymogi określone w Ustawie o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji,
b) nabyciem lub wzmocnieniem kompetencji i umiejętności zawodowych, ułatwiających czynności zawodowe wykonywane w PS, obejmujące zbiór efektów uczenia nieujęty w ZRK – potwierdzonych pisemnym poświadczeniem organizatora formy szkoleniowej oraz – jeżeli jest to możliwe – procesem walidacji i certyfikacji przeprowadzonym przez uprawnioną instytucję certyfikującą funkcjonującą zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
c) nabyciem uprawnień (w zależności od specyfiki danego uprawnienia) potwierdzone dokumentem potwierdzającym nadanie uprawnień, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
d) szkolenia zawodowe dla pracowników PES, każdorazowo powinny się kończyć uzyskaniem certyfikatu zewnętrznego potwierdzającego nabyte kwalifikacje/uprawnienia zawodowe.
e) szkolenia dostarczające i rozwijające kompetencje i kwalifikacje zawodowe potrzebne do pacy w PS, kończą się każdorazowo uzyskaniem dokumentu zawierającego wyszczególnione efekty uczenia się odnoszące się do nabytej kompetencji bez konieczności uzyskania certyfikatu zewnętrznego.
Ogólny zapis dot. wszystkich części:
- max. 19 Uczestników (suma wszystkich Uczestników wykazanych w tabeli: WYKAZ KURSÓW ZAWODOWYCH Załącznika nr 1 do SWZ – Opisu przedmiotu zamówienia
- Łącznie 233 godzin szkoleniowych dla wszystkich 6 części – (suma wszystkich godzin wykazanych w tabeli: WYKAZ KURSÓW ZAWODOWYCH – Załącznika nr 1 do SWZ – Opisu przedmiotu zamówienia
- Łącznie max. 19 zestawów materiałów szkoleniowych zgodnie z punktem 7 Załącznika nr 1 do SWZ – Opisu przedmiotu zamówienia
- Miejsce realizacji szkoleń: określone w tabeli: WYKAZ KURSÓW ZAWODOWYCH dla każdej z 6 części - Załącznika nr 1 do SWZ – Opisu przedmiotu zamówienia.
Zamawiający dopuszcza organizację szkoleń w formie grupowej. Zamawiający nie dopuszcza możliwości realizacji szkoleń w formie online lub zdalnej.
Część 1
Szkolenie wysokościowe, Kurs Alpinista przemysłowy, poziom podstawowy - 1 osoba, minimalny zakres godzinowy: 20h/dla jednego UP, miejsce realizacji: na terenie powiatu rzeszowskiego (woj. podkarpackie).
4.5.3.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
4.5.5.) Wartość części: 1820,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zamawiający dzieli zamówienie na 6 części, zgodnie z przedstawionymi w opisie przedmiotu zamówienia sześcioma częściami. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, dla każdej części, minimalny zakres godzinowy, charakter oraz wymagania zostały opisane w załączniku nr 1 do SWZ – Opisie Przedmiotu Zamówienia.Wykonawca w ramach realizacji zamówienia zobowiązany będzie zapewnić: szkoleniowców, sale szkoleniowe, miejsca do ćwiczeń praktycznych, materiały szkoleniowe/podręczniki, sprzęt, egzaminy zewnętrzne, zaświadczenia, możliwość uzyskania certyfikatów (od firm zewnętrznych przeprowadzających certyfikację Uczestników projektu po przebytych szkoleniach zawodowych wg potrzeb), ew. badania lekarskie (w razie wymogów związanych z danym szkoleniem), ubezpieczenie, posiłek (przy szkoleniach trwających równo lub więcej niż 6 godzin zegarowych dziennie, co jest równe 8 godzinom dydaktycznym – 1h dydaktyczna = 45 minut).
Każda z form szkoleń zawodowych, odpowiednio kończy się:
a) uzyskaniem kwalifikacji cząstkowej lub efektów uczenia się określonych w Zintegrowanych Rejestrze Kwalifikacji (ZRK) poprzez proces walidacji i uzyskaniem certyfikatu potwierdzającego nabytą kwalifikację lub zestaw efektów uczenia się, wydanego przez instytucję certyfikującą uprawnioną do wydawania tego typu dokumentów, tj. przez podmiot, który uzyskał uprawnienia do certyfikowania, spełniając wymogi określone w ustawie o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji z dnia 22.12.2015 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 226) a w okresie przejściowym także podmiot, który spełnia podstawowe wymogi określone w Ustawie o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji,
b) nabyciem lub wzmocnieniem kompetencji i umiejętności zawodowych, ułatwiających czynności zawodowe wykonywane w PS, obejmujące zbiór efektów uczenia nieujęty w ZRK – potwierdzonych pisemnym poświadczeniem organizatora formy szkoleniowej oraz – jeżeli jest to możliwe – procesem walidacji i certyfikacji przeprowadzonym przez uprawnioną instytucję certyfikującą funkcjonującą zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
c) nabyciem uprawnień (w zależności od specyfiki danego uprawnienia) potwierdzone dokumentem potwierdzającym nadanie uprawnień, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
d) szkolenia zawodowe dla pracowników PES, każdorazowo powinny się kończyć uzyskaniem certyfikatu zewnętrznego potwierdzającego nabyte kwalifikacje/uprawnienia zawodowe.
e) szkolenia dostarczające i rozwijające kompetencje i kwalifikacje zawodowe potrzebne do pacy w PS, kończą się każdorazowo uzyskaniem dokumentu zawierającego wyszczególnione efekty uczenia się odnoszące się do nabytej kompetencji bez konieczności uzyskania certyfikatu zewnętrznego.
Ogólny zapis dot. wszystkich części:
- max. 19 Uczestników (suma wszystkich Uczestników wykazanych w tabeli: WYKAZ KURSÓW ZAWODOWYCH Załącznika nr 1 do SWZ – Opisu przedmiotu zamówienia
- Łącznie 233 godzin szkoleniowych dla wszystkich 6 części – (suma wszystkich godzin wykazanych w tabeli: WYKAZ KURSÓW ZAWODOWYCH – Załącznika nr 1 do SWZ – Opisu przedmiotu zamówienia
- Łącznie max. 19 zestawów materiałów szkoleniowych zgodnie z punktem 7 Załącznika nr 1 do SWZ – Opisu przedmiotu zamówienia
- Miejsce realizacji szkoleń: określone w tabeli: WYKAZ KURSÓW ZAWODOWYCH dla każdej z 6 części - Załącznika nr 1 do SWZ – Opisu przedmiotu zamówienia.
Zamawiający dopuszcza organizację szkoleń w formie grupowej. Zamawiający nie dopuszcza możliwości realizacji szkoleń w formie online lub zdalnej.
Część 2
Finger Food - nowoczesne przekąski - 2 osoby, minimalny zakres godzinowy: 5h/dla jednego UP, miejsce realizacji: na terenie powiatu rzeszowskiego (woj. podkarpackie).
4.5.3.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
4.5.5.) Wartość części: 5500,00 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zamawiający dzieli zamówienie na 6 części, zgodnie z przedstawionymi w opisie przedmiotu zamówienia sześcioma częściami. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, dla każdej części, minimalny zakres godzinowy, charakter oraz wymagania zostały opisane w załączniku nr 1 do SWZ – Opisie Przedmiotu Zamówienia.Wykonawca w ramach realizacji zamówienia zobowiązany będzie zapewnić: szkoleniowców, sale szkoleniowe, miejsca do ćwiczeń praktycznych, materiały szkoleniowe/podręczniki, sprzęt, egzaminy zewnętrzne, zaświadczenia, możliwość uzyskania certyfikatów (od firm zewnętrznych przeprowadzających certyfikację Uczestników projektu po przebytych szkoleniach zawodowych wg potrzeb), ew. badania lekarskie (w razie wymogów związanych z danym szkoleniem), ubezpieczenie, posiłek (przy szkoleniach trwających równo lub więcej niż 6 godzin zegarowych dziennie, co jest równe 8 godzinom dydaktycznym – 1h dydaktyczna = 45 minut).
Każda z form szkoleń zawodowych, odpowiednio kończy się:
a) uzyskaniem kwalifikacji cząstkowej lub efektów uczenia się określonych w Zintegrowanych Rejestrze Kwalifikacji (ZRK) poprzez proces walidacji i uzyskaniem certyfikatu potwierdzającego nabytą kwalifikację lub zestaw efektów uczenia się, wydanego przez instytucję certyfikującą uprawnioną do wydawania tego typu dokumentów, tj. przez podmiot, który uzyskał uprawnienia do certyfikowania, spełniając wymogi określone w ustawie o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji z dnia 22.12.2015 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 226) a w okresie przejściowym także podmiot, który spełnia podstawowe wymogi określone w Ustawie o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji,
b) nabyciem lub wzmocnieniem kompetencji i umiejętności zawodowych, ułatwiających czynności zawodowe wykonywane w PS, obejmujące zbiór efektów uczenia nieujęty w ZRK – potwierdzonych pisemnym poświadczeniem organizatora formy szkoleniowej oraz – jeżeli jest to możliwe – procesem walidacji i certyfikacji przeprowadzonym przez uprawnioną instytucję certyfikującą funkcjonującą zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
c) nabyciem uprawnień (w zależności od specyfiki danego uprawnienia) potwierdzone dokumentem potwierdzającym nadanie uprawnień, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
d) szkolenia zawodowe dla pracowników PES, każdorazowo powinny się kończyć uzyskaniem certyfikatu zewnętrznego potwierdzającego nabyte kwalifikacje/uprawnienia zawodowe.
e) szkolenia dostarczające i rozwijające kompetencje i kwalifikacje zawodowe potrzebne do pacy w PS, kończą się każdorazowo uzyskaniem dokumentu zawierającego wyszczególnione efekty uczenia się odnoszące się do nabytej kompetencji bez konieczności uzyskania certyfikatu zewnętrznego.
Ogólny zapis dot. wszystkich części:
- max. 19 Uczestników (suma wszystkich Uczestników wykazanych w tabeli: WYKAZ KURSÓW ZAWODOWYCH Załącznika nr 1 do SWZ – Opisu przedmiotu zamówienia
- Łącznie 233 godzin szkoleniowych dla wszystkich 6 części – (suma wszystkich godzin wykazanych w tabeli: WYKAZ KURSÓW ZAWODOWYCH – Załącznika nr 1 do SWZ – Opisu przedmiotu zamówienia
- Łącznie max. 19 zestawów materiałów szkoleniowych zgodnie z punktem 7 Załącznika nr 1 do SWZ – Opisu przedmiotu zamówienia
- Miejsce realizacji szkoleń: określone w tabeli: WYKAZ KURSÓW ZAWODOWYCH dla każdej z 6 części - Załącznika nr 1 do SWZ – Opisu przedmiotu zamówienia.
Zamawiający dopuszcza organizację szkoleń w formie grupowej. Zamawiający nie dopuszcza możliwości realizacji szkoleń w formie online lub zdalnej.
Część 3
Intendentka - 3 osoby, minimalny zakres godzinowy 16h/dla jednego UP, miejsce realizacji: na terenie powiatu rzeszowskiego (woj. podkarpackie).
4.5.3.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
4.5.5.) Wartość części: 6900,00 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zamawiający dzieli zamówienie na 6 części, zgodnie z przedstawionymi w opisie przedmiotu zamówienia sześcioma częściami. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, dla każdej części, minimalny zakres godzinowy, charakter oraz wymagania zostały opisane w załączniku nr 1 do SWZ – Opisie Przedmiotu Zamówienia.Wykonawca w ramach realizacji zamówienia zobowiązany będzie zapewnić: szkoleniowców, sale szkoleniowe, miejsca do ćwiczeń praktycznych, materiały szkoleniowe/podręczniki, sprzęt, egzaminy zewnętrzne, zaświadczenia, możliwość uzyskania certyfikatów (od firm zewnętrznych przeprowadzających certyfikację Uczestników projektu po przebytych szkoleniach zawodowych wg potrzeb), ew. badania lekarskie (w razie wymogów związanych z danym szkoleniem), ubezpieczenie, posiłek (przy szkoleniach trwających równo lub więcej niż 6 godzin zegarowych dziennie, co jest równe 8 godzinom dydaktycznym – 1h dydaktyczna = 45 minut).
Każda z form szkoleń zawodowych, odpowiednio kończy się:
a) uzyskaniem kwalifikacji cząstkowej lub efektów uczenia się określonych w Zintegrowanych Rejestrze Kwalifikacji (ZRK) poprzez proces walidacji i uzyskaniem certyfikatu potwierdzającego nabytą kwalifikację lub zestaw efektów uczenia się, wydanego przez instytucję certyfikującą uprawnioną do wydawania tego typu dokumentów, tj. przez podmiot, który uzyskał uprawnienia do certyfikowania, spełniając wymogi określone w ustawie o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji z dnia 22.12.2015 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 226) a w okresie przejściowym także podmiot, który spełnia podstawowe wymogi określone w Ustawie o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji,
b) nabyciem lub wzmocnieniem kompetencji i umiejętności zawodowych, ułatwiających czynności zawodowe wykonywane w PS, obejmujące zbiór efektów uczenia nieujęty w ZRK – potwierdzonych pisemnym poświadczeniem organizatora formy szkoleniowej oraz – jeżeli jest to możliwe – procesem walidacji i certyfikacji przeprowadzonym przez uprawnioną instytucję certyfikującą funkcjonującą zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
c) nabyciem uprawnień (w zależności od specyfiki danego uprawnienia) potwierdzone dokumentem potwierdzającym nadanie uprawnień, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
d) szkolenia zawodowe dla pracowników PES, każdorazowo powinny się kończyć uzyskaniem certyfikatu zewnętrznego potwierdzającego nabyte kwalifikacje/uprawnienia zawodowe.
e) szkolenia dostarczające i rozwijające kompetencje i kwalifikacje zawodowe potrzebne do pacy w PS, kończą się każdorazowo uzyskaniem dokumentu zawierającego wyszczególnione efekty uczenia się odnoszące się do nabytej kompetencji bez konieczności uzyskania certyfikatu zewnętrznego.
Ogólny zapis dot. wszystkich części:
- max. 19 Uczestników (suma wszystkich Uczestników wykazanych w tabeli: WYKAZ KURSÓW ZAWODOWYCH Załącznika nr 1 do SWZ – Opisu przedmiotu zamówienia
- Łącznie 233 godzin szkoleniowych dla wszystkich 6 części – (suma wszystkich godzin wykazanych w tabeli: WYKAZ KURSÓW ZAWODOWYCH – Załącznika nr 1 do SWZ – Opisu przedmiotu zamówienia
- Łącznie max. 19 zestawów materiałów szkoleniowych zgodnie z punktem 7 Załącznika nr 1 do SWZ – Opisu przedmiotu zamówienia
- Miejsce realizacji szkoleń: określone w tabeli: WYKAZ KURSÓW ZAWODOWYCH dla każdej z 6 części - Załącznika nr 1 do SWZ – Opisu przedmiotu zamówienia.
Zamawiający dopuszcza organizację szkoleń w formie grupowej. Zamawiający nie dopuszcza możliwości realizacji szkoleń w formie online lub zdalnej.
Część 4
Fotografia produktowa - 5 osób, minimalny zakres godzinowy 8h/dla jednego UP, miejsce realizacji: na terenie powiatu dębickiego (woj. podkarpackie).
4.5.3.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
4.5.5.) Wartość części: 4000,00 PLN
Część 5
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zamawiający dzieli zamówienie na 6 części, zgodnie z przedstawionymi w opisie przedmiotu zamówienia sześcioma częściami. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, dla każdej części, minimalny zakres godzinowy, charakter oraz wymagania zostały opisane w załączniku nr 1 do SWZ – Opisie Przedmiotu Zamówienia.Wykonawca w ramach realizacji zamówienia zobowiązany będzie zapewnić: szkoleniowców, sale szkoleniowe, miejsca do ćwiczeń praktycznych, materiały szkoleniowe/podręczniki, sprzęt, egzaminy zewnętrzne, zaświadczenia, możliwość uzyskania certyfikatów (od firm zewnętrznych przeprowadzających certyfikację Uczestników projektu po przebytych szkoleniach zawodowych wg potrzeb), ew. badania lekarskie (w razie wymogów związanych z danym szkoleniem), ubezpieczenie, posiłek (przy szkoleniach trwających równo lub więcej niż 6 godzin zegarowych dziennie, co jest równe 8 godzinom dydaktycznym – 1h dydaktyczna = 45 minut).
Każda z form szkoleń zawodowych, odpowiednio kończy się:
a) uzyskaniem kwalifikacji cząstkowej lub efektów uczenia się określonych w Zintegrowanych Rejestrze Kwalifikacji (ZRK) poprzez proces walidacji i uzyskaniem certyfikatu potwierdzającego nabytą kwalifikację lub zestaw efektów uczenia się, wydanego przez instytucję certyfikującą uprawnioną do wydawania tego typu dokumentów, tj. przez podmiot, który uzyskał uprawnienia do certyfikowania, spełniając wymogi określone w ustawie o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji z dnia 22.12.2015 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 226) a w okresie przejściowym także podmiot, który spełnia podstawowe wymogi określone w Ustawie o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji,
b) nabyciem lub wzmocnieniem kompetencji i umiejętności zawodowych, ułatwiających czynności zawodowe wykonywane w PS, obejmujące zbiór efektów uczenia nieujęty w ZRK – potwierdzonych pisemnym poświadczeniem organizatora formy szkoleniowej oraz – jeżeli jest to możliwe – procesem walidacji i certyfikacji przeprowadzonym przez uprawnioną instytucję certyfikującą funkcjonującą zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
c) nabyciem uprawnień (w zależności od specyfiki danego uprawnienia) potwierdzone dokumentem potwierdzającym nadanie uprawnień, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
d) szkolenia zawodowe dla pracowników PES, każdorazowo powinny się kończyć uzyskaniem certyfikatu zewnętrznego potwierdzającego nabyte kwalifikacje/uprawnienia zawodowe.
e) szkolenia dostarczające i rozwijające kompetencje i kwalifikacje zawodowe potrzebne do pacy w PS, kończą się każdorazowo uzyskaniem dokumentu zawierającego wyszczególnione efekty uczenia się odnoszące się do nabytej kompetencji bez konieczności uzyskania certyfikatu zewnętrznego.
Ogólny zapis dot. wszystkich części:
- max. 19 Uczestników (suma wszystkich Uczestników wykazanych w tabeli: WYKAZ KURSÓW ZAWODOWYCH Załącznika nr 1 do SWZ – Opisu przedmiotu zamówienia
- Łącznie 233 godzin szkoleniowych dla wszystkich 6 części – (suma wszystkich godzin wykazanych w tabeli: WYKAZ KURSÓW ZAWODOWYCH – Załącznika nr 1 do SWZ – Opisu przedmiotu zamówienia
- Łącznie max. 19 zestawów materiałów szkoleniowych zgodnie z punktem 7 Załącznika nr 1 do SWZ – Opisu przedmiotu zamówienia
- Miejsce realizacji szkoleń: określone w tabeli: WYKAZ KURSÓW ZAWODOWYCH dla każdej z 6 części - Załącznika nr 1 do SWZ – Opisu przedmiotu zamówienia.
Zamawiający dopuszcza organizację szkoleń w formie grupowej. Zamawiający nie dopuszcza możliwości realizacji szkoleń w formie online lub zdalnej.
Część 5
Fotografia i stylizacja kulinarna - 5 osób, minimalny zakres godzinowy 8h/dla jednego UP, miejsce realizacji: na terenie powiatu dębickiego (woj. podkarpackie).
4.5.3.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
4.5.5.) Wartość części: 4000,00 PLN
Część 6
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zamawiający dzieli zamówienie na 6 części, zgodnie z przedstawionymi w opisie przedmiotu zamówienia sześcioma częściami. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, dla każdej części, minimalny zakres godzinowy, charakter oraz wymagania zostały opisane w załączniku nr 1 do SWZ – Opisie Przedmiotu Zamówienia.Wykonawca w ramach realizacji zamówienia zobowiązany będzie zapewnić: szkoleniowców, sale szkoleniowe, miejsca do ćwiczeń praktycznych, materiały szkoleniowe/podręczniki, sprzęt, egzaminy zewnętrzne, zaświadczenia, możliwość uzyskania certyfikatów (od firm zewnętrznych przeprowadzających certyfikację Uczestników projektu po przebytych szkoleniach zawodowych wg potrzeb), ew. badania lekarskie (w razie wymogów związanych z danym szkoleniem), ubezpieczenie, posiłek (przy szkoleniach trwających równo lub więcej niż 6 godzin zegarowych dziennie, co jest równe 8 godzinom dydaktycznym – 1h dydaktyczna = 45 minut).
Każda z form szkoleń zawodowych, odpowiednio kończy się:
a) uzyskaniem kwalifikacji cząstkowej lub efektów uczenia się określonych w Zintegrowanych Rejestrze Kwalifikacji (ZRK) poprzez proces walidacji i uzyskaniem certyfikatu potwierdzającego nabytą kwalifikację lub zestaw efektów uczenia się, wydanego przez instytucję certyfikującą uprawnioną do wydawania tego typu dokumentów, tj. przez podmiot, który uzyskał uprawnienia do certyfikowania, spełniając wymogi określone w ustawie o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji z dnia 22.12.2015 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 226) a w okresie przejściowym także podmiot, który spełnia podstawowe wymogi określone w Ustawie o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji,
b) nabyciem lub wzmocnieniem kompetencji i umiejętności zawodowych, ułatwiających czynności zawodowe wykonywane w PS, obejmujące zbiór efektów uczenia nieujęty w ZRK – potwierdzonych pisemnym poświadczeniem organizatora formy szkoleniowej oraz – jeżeli jest to możliwe – procesem walidacji i certyfikacji przeprowadzonym przez uprawnioną instytucję certyfikującą funkcjonującą zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
c) nabyciem uprawnień (w zależności od specyfiki danego uprawnienia) potwierdzone dokumentem potwierdzającym nadanie uprawnień, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
d) szkolenia zawodowe dla pracowników PES, każdorazowo powinny się kończyć uzyskaniem certyfikatu zewnętrznego potwierdzającego nabyte kwalifikacje/uprawnienia zawodowe.
e) szkolenia dostarczające i rozwijające kompetencje i kwalifikacje zawodowe potrzebne do pacy w PS, kończą się każdorazowo uzyskaniem dokumentu zawierającego wyszczególnione efekty uczenia się odnoszące się do nabytej kompetencji bez konieczności uzyskania certyfikatu zewnętrznego.
Ogólny zapis dot. wszystkich części:
- max. 19 Uczestników (suma wszystkich Uczestników wykazanych w tabeli: WYKAZ KURSÓW ZAWODOWYCH Załącznika nr 1 do SWZ – Opisu przedmiotu zamówienia
- Łącznie 233 godzin szkoleniowych dla wszystkich 6 części – (suma wszystkich godzin wykazanych w tabeli: WYKAZ KURSÓW ZAWODOWYCH – Załącznika nr 1 do SWZ – Opisu przedmiotu zamówienia
- Łącznie max. 19 zestawów materiałów szkoleniowych zgodnie z punktem 7 Załącznika nr 1 do SWZ – Opisu przedmiotu zamówienia
- Miejsce realizacji szkoleń: określone w tabeli: WYKAZ KURSÓW ZAWODOWYCH dla każdej z 6 części - Załącznika nr 1 do SWZ – Opisu przedmiotu zamówienia.
Zamawiający dopuszcza organizację szkoleń w formie grupowej. Zamawiający nie dopuszcza możliwości realizacji szkoleń w formie online lub zdalnej.
Część 6
Garncarstwo – wykonywanie przedmiotów glinianych - 3 osoby, minimalny zakres godzinowy 25h/dla jednego UP, miejsce realizacji: na terenie powiatu ropczycko-sędziszowskiego (woj. podkarpackie).
4.5.3.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
4.5.5.) Wartość części: 3000,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu, wobec części I nie złożono żadnej oferty.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2241,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 5540,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2241,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: EDU-IT Augustyn, Pieprzycki sp. j.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 8133675853
7.3.3) Ulica: Hetmańska 62/3
7.3.4) Miejscowość: Rzeszów
7.3.5) Kod pocztowy: 35-078
7.3.6.) Województwo: podkarpackie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-10-17
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2241,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2946,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 7227,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2946,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: EDU-IT Augustyn, Pieprzycki sp. j.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 8133675853
7.3.3) Ulica: Hetmańska 62/3
7.3.4) Miejscowość: Rzeszów
7.3.5) Kod pocztowy: 35-078
7.3.6.) Województwo: podkarpackie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
EDU-IT AUGUSTYN, PIEPRZYCKI SPÓŁKA JAWNA
jakie przetargi wygrała firma
EDU-IT AUGUSTYN, PIEPRZYCKI SPÓŁKA JAWNA
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-10-17
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2946,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 3042,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 8325,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 3042,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: EDU-IT Augustyn, Pieprzycki sp. j.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 8133675853
7.3.3) Ulica: Hetmańska 62/3
7.3.4) Miejscowość: Rzeszów
7.3.5) Kod pocztowy: 35-078
7.3.6.) Województwo: podkarpackie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
EDU-IT AUGUSTYN, PIEPRZYCKI SPÓŁKA JAWNA
jakie przetargi wygrała firma
EDU-IT AUGUSTYN, PIEPRZYCKI SPÓŁKA JAWNA
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-10-17
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 3042,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
Część 5
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 3222,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 8325,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 3222,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 5)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: EDU-IT Augustyn, Pieprzycki sp. j.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 8133675853
7.3.3) Ulica: Hetmańska 62/3
7.3.4) Miejscowość: Rzeszów
7.3.5) Kod pocztowy: 35-078
7.3.6.) Województwo: podkarpackie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
EDU-IT AUGUSTYN, PIEPRZYCKI SPÓŁKA JAWNA
jakie przetargi wygrała firma
EDU-IT AUGUSTYN, PIEPRZYCKI SPÓŁKA JAWNA
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 5)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-10-17
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 3222,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
Część 6
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Wobec części VI złożono dwie oferty, jednakże jedna z nich została odrzucona. Druga zaś, opiewała na kwotę 5 798,01 złotych brutto. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie tej części zamówienia kwotę 3 000,00 złotych brutto. Zamawiający nie ma możliwości zwiększyć kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia do wartości jedynej oferty. Tym samym, Zamawiający unieważnia część VI postępowania, wobec przesłanek zawartych w art. 255 pkt 3 tj. oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 6)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 5798,01 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 5798,01 PLN
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w Specyfikacji Warunków Zamówienia stosownie do art. 242 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych. Wybrana oferta uzyskała najwięcej punktów w łącznej ocenie ofert. Wykonawca wykazał brak podstaw do wykluczenia. Wybrana oferta nie podlega odrzuceniu. Cena wybranej oferty, nie przewyższa wartości, którą Zamawiający może przeznaczyć sfinansowanie zamówienia.
INNE PRZETARGI Z RZESZOWA
- Zakup samochodu osobowego w ramach I wyposażenie Drogowego Przejścia Granicznego w Malhowicach
- Serwisowo-okresowe przeglądy techniczne stoiska badawczego Seal Rig
- Opracowanie dokumentacji projektowej - Rozbudowa/przebudowa drogi wojewódzkiej nr 885 Przemyśl - Hermanowice - Granica Państwa na odcinku Przemyśl - Hermanowice
- Dostawa artykułów promocyjnych
- Sprzedaż wraz z dostarczeniem krzeseł biurowych obrotowych
- Dostawa sprzętu komputerowego dla jednostek Politechniki Rzeszowskiej
więcej: przetargi w Rzeszowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Realizacja szkoleń / kursów zawodowych podnoszących kwalifikacje i uprawnienia zawodowe dla uczestników projektu - uczniów / uczennic (I)
- Usługa cateringowa
- Świadczenie usługi cateringowej dla 400 osób w dniu 27.03.2025 r. podczas organizowanej w Politechnice Warszawskiej konferencji pn.: "Łączy nas PW"
- Rozszerzenie oferty edukacyjnej dla dzieci w wieku przedszkolnym uczęszczających do przedszkoli prowadzonych przez Gminę Wólka na terenie gminy Wólka, powiat lubelski, województwo lubelskie -przetarg2
- Usługa cateringowa
- Organizacja i przeprowadzenie profesjonalnego programu szkoleniowo-doradczego, warsztatów oraz spotkań sieciujących Wawerskiego Integratora Przedsiębiorczości 2025 (WIP 2025)
więcej: Usługi dostarczania posiłków »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.