Ogłoszenie z dnia 2024-08-07
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00383322/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-06-26
- 2024/BZP 00404269/01 - Modyfikacja z dnia 2024-07-09
- 2024/BZP 00418297/01 - Modyfikacja z dnia 2024-07-18
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej i pompy ciepła dla budynku przy
ul. Sobieskiego 58 w Rudzie Śląskiej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 273545647
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. 1 Maja 218
1.5.2.) Miejscowość: Ruda Śląska
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-710
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mpgm.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://mpgm.com.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/9443181.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
zarządzanie nieruchomościami na zlecenie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej i pompy ciepła dla budynku przyul. Sobieskiego 58 w Rudzie Śląskiej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-52a2cfe5-32f6-11ef-8a31-0e435a8a43bc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00449473
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00027094/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.9 Montaż instalacji fotowoltaicznej na budynkach komunalnych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Fundusze Europejskie dla Śląskiego2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00383322
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: TIR/09/D/TP/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 644638,70 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej i pompy ciepła dla budynku przy ul. Sobieskiego 58 w Rudzie Śląskiej realizowana w ramach projektu pn. Poprawa efektywności energetycznej poprzez zastosowanie OZE w budynkach komunalnych w Rudzie Śląskiej.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna, załącznik 4 do SWZ oraz załączniki do SWZ tj.
- przedmiar robót - załącznik nr 4a dołączony do SIWZ przedmiar robót jest poglądowy i pomocnicze w wyliczeniu ceny ofertowej
- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - załącznik nr 4b
Zakres prac przewiduje:
- montaż paneli fotowoltaicznych
- dostawa wraz z montażem pompy ciepła
- montaż instalacji elektrycznej
- montaż inwertera/ów
- wpięcie w istniejącą instalację budynku
- podłączenie do uziemienia
- zabezpieczenie przed uszkodzeniem mechanicznym, w tym odporność konstrukcji na warunki atmosferyczne (np. podmuchy wiatru)
- sporządzenie kompletnej dokumentacji i instrukcji określającej zasady obsługi urządzeń i instalacji praz przeprowadzenie instruktażu bezpiecznego użytkowania zgłoszeniem u operatora sieci dystrybucyjnej (OSD) oraz zgłoszeniem instalacji do Państwowej Straży Pożarnej. W tym zakresie Zamawiający nie dokona płatności dopóki nie otrzyma potwierdzenia od operatora sieci o wykonaniu wszelkich niezbędnych formalności od Wykonawcy, a także pisemnego potwierdzenia, że zamontowana instalacji spełnia wymogi w zakresie ochrony przeciwpożarowej wydanej przez osobę uprawnioną do sporządzania takich opinii.
- dostawa i montaż magazynu energii
- zastosowanie systemu monitorującego produkcję energii elektrycznej i cieplnej
- uruchomienie instalacji fotowoltaicznej
- uruchomienie pompy ciepła wraz z uruchomieniem istniejącej instalacji c.o.
- przeglądy gwarancyjne (1 raz do roku w przypadku instalacji fotowoltaicznej i 2 razy do roku w przypadku pompy ciepła przed i po sezonie grzewczym) w okresie gwarancji jakości wykonania robót.
4.5.3.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
09332000-5 - Instalacje słoneczne
42511110-5 - Pompy grzewcze
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45321000-3 - Izolacja cieplna
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W ogłoszeniu o zamówieniu opublikowanym w Biuletynie Zamówień Publicznych zamieszczonym na stronie postępowania, Zamawiający nie wskazał warunku udziałuw postępowaniu dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej Wykonawcy, które to informacje zawierała Specyfikacja Warunków Zamówienia.
Złożona przez jednego z wykonawców informacja o wadzie postępowania skłoniła Zamawiającego do ponownej analizy załączonych do Specyfikacji Warunków Zamówienia dokumentów, co doprowadziło do wniosku, iż sposób opisania warunków udziału
w postępowaniu w ogłoszeniu o zamówieniu i Specyfikacji warunków zamówienia rzeczywiście stanowi o rozbieżności w dokumentach i może wprowadzać Wykonawców w błąd co
do możliwości udziału w postepowaniu ze względu na możliwość odmiennej interpretacji zapisów w ogłoszeniu o zamówieniu i SWZ.
I tak w ogłoszeniu o zamówieniu nr 2024/BZP 00383322 z dnia 2024-06-26:
„SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy:
pkt 2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
Nie dotyczy.”
Z Kolei w Specyfikacji Warunków Zamówienia- rozdział XIX pn. PODSTAWY (PRZESŁANKI) WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA, WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU WYKAZ PRZEDMIOTOWYCH I PODMIOTOWYCH ŚRODKÓW DOWODOWYCH, punkt 3:
„Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy:
Punkt 3.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
3.2.1. Wykonawca musi wykazać, iż posiada certyfikat dla przedsiębiorców prowadzących działalność i wykonujących czynności dla osób trzecich polegające na instalacji, konserwacji lub serwisowaniu, naprawie lub likwidacji m.in. pomp ciepła - zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz.U. 2020, poz. 2065), tzw. certyfikat f-gazowy dla przedsiębiorców”.
Zgodnie z dyspozycjami ustawy Pzp, ogłoszenie o zamówieniu i SWZ zawiera co najmniej m.in. warunki udziału w postępowaniu. Tym samym, Zamawiający, który określił warunki udziału w postępowaniu w SWZ, zobowiązany był do ich wskazania w ogłoszeniu o zamówieniu. Zamawiający w trakcie przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia nie zmieniał ogłoszenia o zamówieniu jak również nie modyfikował SWZ w tym zakresie, a ww. niezgodność istniała od początku trwania przedmiotowego postępowania, aż do jego zakończenia.
Z Kolei w Specyfikacji Warunków Zamówienia- rozdział XIX pn. PODSTAWY (PRZESŁANKI) WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA, WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU WYKAZ PRZEDMIOTOWYCH I PODMIOTOWYCH ŚRODKÓW DOWODOWYCH, punkt 3:
„Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy:
Punkt 3.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
3.2.1. Wykonawca musi wykazać, iż posiada certyfikat dla przedsiębiorców prowadzących działalność i wykonujących czynności dla osób trzecich polegające na instalacji, konserwacji lub serwisowaniu, naprawie lub likwidacji m.in. pomp ciepła - zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz.U. 2020, poz. 2065), tzw. certyfikat f-gazowy dla przedsiębiorców”.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 300608,27 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 631731,69 PLN
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
INNE PRZETARGI Z RUDY ŚLĄSKIEJ
- Zakup wraz z dostawą artykułów żywnościowych (produktów spożywczych) dla Centrum Kształcenia Zawodowego w Rudzie Śląskiej na rok 2025.
- Ochrona osób i mienia budynków Urzędu Miasta przy palcu Jana Pawła II 6 ul. u. Niedurnego 46
- Dostawa wyrobów medycznych dla Oddziału Neonatologicznego
- Zakup i dostawa samochodu służbowego z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym
- Kompleksowa obsługa placów składowych i transportu wewnętrznego na powierzchni (w tym kopalnianych sieci wąskotorowych) oraz obsługa urządzeń przeładunkowych i transportowych Zamawiającego dla Polskiej Grupy Górniczej S.A. Oddział KWK Ruda Ruch Bielszowice w okresie 12 m-cy
- Zakup i dostawa samochodu dostawczego na potrzeby Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Rudzie Śląskiej
więcej: przetargi w Rudzie Śląskiej »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na części dz. nr 435 ob. 13 oraz części działki nr 70/6 ob. 12 miasto Kołobrzeg, ul. Okopowa
- Likwidacja barier architektonicznych - remont łazienek
- Modernizacja instalacji przeciwpożarowej klatki schodowej w skrzydle południowym w dawnym Pałacu Karola Poznańskiego
- Modernizacja holu głównego i przedsionka oraz korytarza przy pomieszczeniach diagnostycznych w ramach zadania: Modernizacja wejścia głównego do szpitala wraz ze schodami, holem głównym oraz korytarzem
- "Modernizacja KP PSP w Kutnie" - II
- Modernizacja sieci LAN wykonanie okablowania strukturalnego i wykonanie okablowania w pomieszczeniach biurowych
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.