eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ruda ŚląskaDostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej i pompy ciepła dla budynku przy ul. Bujoczka 12 w Rudzie Śląskiej



Ogłoszenie z dnia 2024-08-07


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej i pompy ciepła dla budynku przy
ul. Bujoczka 12 w Rudzie Śląskiej

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 273545647

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. 1 Maja 218

1.5.2.) Miejscowość: Ruda Śląska

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-710

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mpgm.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://mpgm.com.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/944326

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


zarządzanie nieruchomościami na zlecenie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej i pompy ciepła dla budynku przy
ul. Bujoczka 12 w Rudzie Śląskiej

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4892e932-3229-11ef-8a31-0e435a8a43bc

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00449475

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00027094/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.9 Montaż instalacji fotowoltaicznej na budynkach komunalnych

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00380621

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: TIR/11/D/TP/2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 999448,13 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej i pompy ciepła dla budynku przy ul. Bujoczka 12 w Rudzie Śląskiej realizowana w ramach projektu pn. Poprawa efektywności energetycznej poprzez zastosowanie OZE w budynkach komunalnych w Rudzie Śląskiej (GZM).
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna, załącznik 4 do SWZ oraz załączniki do SWZ tj.
- przedmiar robót - załącznik nr 4a dołączony do SIWZ przedmiar robót jest poglądowy
i pomocnicze w wyliczeniu ceny ofertowej
- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - załącznik nr 4b
Zakres prac przewiduje:
- montaż paneli fotowoltaicznych na dachu budynku
- dostawa wraz z montażem pompy ciepła
- montaż instalacji elektrycznej
- montaż inwertera/ów
- wpięcie w istniejącą instalację budynku
- podłączenie do uziemienia
- zabezpieczenie przed uszkodzeniem mechanicznym, w tym odporność konstrukcji na warunki atmosferyczne (np. podmuchy wiatru)
- sporządzenie kompletnej dokumentacji i instrukcji określającej zasady obsługi urządzeń
i instalacji praz przeprowadzenie instruktażu bezpiecznego użytkowania zgłoszeniem u operatora sieci dystrybucyjnej (OSD) oraz zgłoszeniem instalacji do Państwowej Straży Pożarnej. W tym zakresie Zamawiający nie dokona płatności dopóki nie otrzyma potwierdzenia od operatora sieci o wykonaniu wszelkich niezbędnych formalności od Wykonawcy, a także pisemnego potwierdzenia, że zamontowana instalacji spełnia wymogi w zakresie ochrony przeciwpożarowej wydanej przez osobę uprawnioną do sporządzania takich opinii.
- dostawa i montaż magazynu energii
- zastosowanie systemu monitorującego produkcję energii elektrycznej i cieplnej
- uruchomienie instalacji fotowoltaicznej
- uruchomienie pompy ciepła wraz z uruchomieniem istniejącej instalacji c.o.
- przeglądy gwarancyjne (1 raz do roku w przypadku instalacji fotowoltaicznej i 2 razy do roku w przypadku pompy ciepła przed i po sezonie grzewczym) w okresie gwarancji jakości wykonania robót.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych

45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego

45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia

09332000-5 - Instalacje słoneczne

42511110-5 - Pompy grzewcze

45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45321000-3 - Izolacja cieplna

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W ogłoszeniu o zamówieniu opublikowanym w Biuletynie Zamówień Publicznych zamieszczonym na stronie postępowania, Zamawiający nie wskazał warunku udziału
w postępowaniu dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej Wykonawcy, które to informacje zawierała Specyfikacja Warunków Zamówienia.

Złożona przez jednego z wykonawców informacja o wadzie postępowania skłoniła Zamawiającego do ponownej analizy załączonych do Specyfikacji Warunków Zamówienia dokumentów, co doprowadziło do wniosku, iż sposób opisania warunków udziału
w postępowaniu w ogłoszeniu o zamówieniu i Specyfikacji warunków zamówienia rzeczywiście stanowi o rozbieżności w dokumentach i może wprowadzać Wykonawców w błąd co
do możliwości udziału w postepowaniu ze względu na możliwość odmiennej interpretacji zapisów w ogłoszeniu o zamówieniu i SWZ.

I tak w ogłoszeniu o zamówieniu nr 2024/BZP 00380621 z dnia 2024-06-24:
„SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy:
pkt 2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
Nie dotyczy.”

Z Kolei w Specyfikacji Warunków Zamówienia- rozdział XIX pn. PODSTAWY (PRZESŁANKI) WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA, WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU WYKAZ PRZEDMIOTOWYCH I PODMIOTOWYCH ŚRODKÓW DOWODOWYCH, punkt 3:
„Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy:
Punkt 3.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
3.2.1. Wykonawca musi wykazać, iż posiada certyfikat dla przedsiębiorców prowadzących działalność i wykonujących czynności dla osób trzecich polegające na instalacji, konserwacji lub serwisowaniu, naprawie lub likwidacji m.in. pomp ciepła - zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz.U. 2020, poz. 2065), tzw. certyfikat f-gazowy dla przedsiębiorców”.

Zgodnie z dyspozycjami ustawy Pzp, ogłoszenie o zamówieniu i SWZ zawiera co najmniej m.in. warunki udziału w postępowaniu. Tym samym, Zamawiający, który określił warunki udziału w postępowaniu w SWZ, zobowiązany był do ich wskazania w ogłoszeniu o zamówieniu. Zamawiający w trakcie przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia nie zmieniał ogłoszenia o zamówieniu jak również nie modyfikował SWZ w tym zakresie, a ww. niezgodność istniała od początku trwania przedmiotowego postępowania, aż do jego zakończenia.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 422516,05 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1059145,03 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.