eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ToruńWykonanie zadania inwestycyjnego w trybie zaprojektuj i wybuduj pn. Budowa budynku Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Chełmży - oddział w Wielkiej Nieszawce wraz z zagospodarowaniem terenu.



Ogłoszenie z dnia 2023-10-19


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Wykonanie zadania inwestycyjnego w trybie zaprojektuj i wybuduj pn. Budowa budynku Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Chełmży - oddział w Wielkiej Nieszawce wraz z zagospodarowaniem terenu.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Powiatu Toruńskiego

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118684

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Towarowa 4-6

1.4.2.) Miejscowość: Toruń

1.4.3.) Kod pocztowy: 87-100

1.4.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@powiattorunski.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.powiattorunski.pl/7096,zamowienia-publiczne

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00450508

2.2.) Data ogłoszenia: 2023-10-19

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00440560

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
Przedmiotem zamówienia wykonanie zadania inwestycyjnego w trybie zaprojektuj i wybuduj pn. Budowa budynku Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Chełmży - oddział w Wielkiej Nieszawce wraz z zagospodarowaniem terenu.

Lokalizacja inwestycji: ul. Toruńska 18, 87-165 Cierpice
Nr dz.: 125/23, 125/32, 125/38, 125/45;
Obręb: 0005 Wielka Nieszawka
Gmina: Wielka Nieszawka

Inwestycja polegająca na opracowaniu dokumentacji projektowej i budowy budynku Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Chełmży, oddział w Wielkiej Nieszawce, w tym:
I Etap – Wykonanie dokumentacji projektowej
II Etap – Budowa budynku poradni wraz z tężnią solankową
III Etap – Wykonanie zagospodarowania terenu wraz z zielenią

Opis przedmiotu zamówienia wg załącznika pn.: „Program funkcjonalno-użytkowy budowy budynku Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Chełmży – oddział w Wielkiej Nieszawce wraz z zagospodarowaniem terenu”.

I ETAP - Wykonanie dokumentacji projektowej obejmującej:
1. Projekt architektoniczno-budowlany.
2. Projekt techniczny (w zakresie architektury, konstrukcyjno-budowlanym, instalacji cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacji elektrycznych i elektroenergetycznych, projektu zieleni i zagospodarowania terenu).
3. Projekt wykonawczy (dla każdej z branż).
4. Wykonanie niezbędnych inwentaryzacji dendrologicznych.
5. Wykonanie badań podłoża gruntowego.
6. Uzyskanie niezbędnych uzgodnień, pozwoleń (w tym pozwolenia na budowę oraz zgody na wycinkę drzew kolidujących z zamierzeniem inwestycyjnym) .
7. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
8. Przedmiary robót budowlanych.
9. Kosztorysy inwestorskie.
10. Inwentaryzacja zieleni.

II ETAP – Budowa budynku poradni w technologii szkieletowej na płycie fundamentowej i tężni solankowej, obejmująca:
1. Uzyskanie prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę.
2. Zarejestrowanie dziennika budowy oraz zgłoszenie robót budowlanych w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego.
3. Roboty budowlane i instalacyjne, wykonanie tężni solankowej w formie walca z technologią naziemną (zgodne z opracowaną dokumentacją projektową).
4. Nadzór osób uprawnionych (kierownik budowy).

III ETAP – Wykonanie zagospodarowania terenu wraz z zielenią, obejmująca:
1. Wykonanie zagospodarowania parku (w tym: ścieżki, chodniki, ławki, donice, stojaki na rowery, oświetlenie zewnętrzne wraz z instalacją elektryczną, montaż kamer zewnętrznych z instalacją monitoringu).
2. Wykonanie zjazdu wraz z miejscami postojowymi oraz miejsca postojowe w formie wiaty w ilości dla 2 stanowisk.

Po zmianie:
Przedmiotem zamówienia wykonanie zadania inwestycyjnego w trybie zaprojektuj i wybuduj pn. Budowa budynku Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Chełmży - oddział w Wielkiej Nieszawce wraz z zagospodarowaniem terenu.

Lokalizacja inwestycji: ul. Toruńska 18, 87-165 Cierpice
Nr dz.: 125/23, 125/32, 125/38, 125/45;
Obręb: 0005 Wielka Nieszawka
Gmina: Wielka Nieszawka

Inwestycja polegająca na opracowaniu dokumentacji projektowej i budowy budynku Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Chełmży, oddział w Wielkiej Nieszawce, w tym:
I Etap – Wykonanie dokumentacji projektowej
II Etap – Budowa budynku poradni wraz z tężnią solankową
III Etap – Wykonanie zagospodarowania terenu wraz z zielenią

Opis przedmiotu zamówienia wg załącznika pn.: „Program funkcjonalno-użytkowy budowy budynku Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Chełmży – oddział w Wielkiej Nieszawce wraz z zagospodarowaniem terenu”.

I ETAP - Wykonanie dokumentacji projektowej obejmującej:
1. Projekt architektoniczno-budowlany.
2. Projekt techniczny (w zakresie architektury, konstrukcyjno-budowlanym, instalacji cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacji elektrycznych i elektroenergetycznych, projektu zieleni i zagospodarowania terenu).
3. Projekt wykonawczy (dla każdej z branż).
4. Wykonanie niezbędnych inwentaryzacji dendrologicznych.
5. Wykonanie badań podłoża gruntowego.
6. Uzyskanie niezbędnych uzgodnień, pozwoleń (w tym pozwolenia na budowę oraz zgody na wycinkę drzew kolidujących z zamierzeniem inwestycyjnym) .
7. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
8. Przedmiary robót budowlanych.
9. Kosztorysy inwestorskie.
10. Inwentaryzacja zieleni.

II ETAP – Budowa budynku poradni w technologii szkieletowej na płycie fundamentowej i tężni solankowej, obejmująca:
1. Uzyskanie prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę.
2. Zarejestrowanie dziennika budowy oraz zgłoszenie robót budowlanych w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego.
3. Roboty budowlane i instalacyjne, wykonanie tężni solankowej w formie walca z technologią naziemną (zgodne z opracowaną dokumentacją projektową).
4. Nadzór osób uprawnionych (kierownik budowy).

III ETAP – Wykonanie zagospodarowania terenu wraz z zielenią, obejmująca:
1. Wykonanie zagospodarowania parku (w tym w szczególności: ścieżki, chodniki, ławki, donice, stojaki na rowery, oświetlenie zewnętrzne wraz z instalacją elektryczną, montaż kamer zewnętrznych z instalacją monitoringu).
2. Wykonanie zjazdu wraz z miejscami postojowymi oraz miejsca postojowe w formie wiaty w ilości dla 2 stanowisk.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli:
• Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować minimum po jednej osobie (wyznaczonej imiennie do realizacji zamówienia) na każde z wymienionych poniżej stanowisk:
a) projektant branży architektonicznej
Wymagane kwalifikacje: uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej,
b) projektant branży konstrukcyjno-budowlanej
Wymagane kwalifikacje: uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
c) projektant branży sanitarnej
Wymagane kwalifikacje: uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do projektowania bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
d) projektant branży elektrycznej
Wymagane kwalifikacje: uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.

• Osoby, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe i uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, określone przepisami prawa budowlanego w specjalności:
a) kierownik budowy – w branży konstrukcyjno-budowlanej
b) kierownicy robót w branżach: sanitarnej i elektrycznej
wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub inne odpowiednie, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego.

• Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował jako generalny Wykonawca co najmniej 2 zamówienia polegające na wykonaniu robót budowlanych budynków użyteczności publicznej min. 1,5 mln zł netto każde (referencja).

Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia poszczególnych funkcji, o ile osoby spełniają warunki określone dla każdej z tych funkcji.
Zamawiający akceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państwa Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. 2023, poz. 682 z póź. Zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. 2020, poz. 220); w przypadku zaproponowania osób wchodzących w skład zespołu, które nie znają języka polskiego, wykonawca powinien zapewnić tłumacza.
Ocena spełniania warunków dokonana zostanie w oparciu o formułę spełnia - nie spełnia.

Po zmianie:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli:
• Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować minimum po jednej osobie (wyznaczonej imiennie do realizacji zamówienia) na każde z wymienionych poniżej stanowisk:
a) projektant branży architektonicznej
Wymagane kwalifikacje: uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej,
b) projektant branży konstrukcyjno-budowlanej
Wymagane kwalifikacje: uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
c) projektant branży sanitarnej
Wymagane kwalifikacje: uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do projektowania bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
d) projektant branży elektrycznej
Wymagane kwalifikacje: uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.

• Osoby, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe i uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, określone przepisami prawa budowlanego w specjalności:
a) kierownik budowy – w branży konstrukcyjno-budowlanej
b) kierownicy robót w branżach: sanitarnej i elektrycznej
wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub inne odpowiednie, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego.

• Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował co najmniej 2 zamówienia polegające na wykonaniu robót budowlanych budynków użyteczności publicznej za min. 1,5 mln zł netto każde (referencja).

Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia poszczególnych funkcji, o ile osoby spełniają warunki określone dla każdej z tych funkcji.
Zamawiający akceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państwa Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. 2023, poz. 682 z póź. Zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. 2020, poz. 220); w przypadku zaproponowania osób wchodzących w skład zespołu, które nie znają języka polskiego, wykonawca powinien zapewnić tłumacza.
Ocena spełniania warunków dokonana zostanie w oparciu o formułę spełnia - nie spełnia.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
1)Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności projektantów oraz osób odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
2) Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
3) Dokument potwierdzający, że Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował jako generalny Wykonawca co najmniej 2 zamówienia polegające na wykonaniu robót budowlanych budynków użyteczności publicznej min. 1,5 mln zł netto każde (referencje).
4) oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp – oświadczenie o którym mowa w § 3 Rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. 2020 r. poz. 2415) – zał. nr 8 do SWZ

Po zmianie:
1)Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności projektantów oraz osób odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
2) Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
3) Dokument potwierdzający, że Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował co najmniej 2 zamówienia polegające na wykonaniu robót budowlanych budynków użyteczności publicznej za min. 1,5 mln zł netto każde (referencje).
4) oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp – oświadczenie o którym mowa w § 3 Rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. 2020 r. poz. 2415) – zał. nr 8 do SWZ

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia

Przed zmianą:
1.Jeżeli zmiana umowy dotyczyć będzie:
1) możliwości powierzenia podwykonawcy wykonania części robót, których zakres nie został wskazany w ofercie przez wykonawcę jako przeznaczony do wykonania przez podwykonawców;
2) zmiany technologii wykonawstwa w stosunku do przewidzianej w dokumentacji projektowej,
3) zamiany materiałów przewidzianych do wykonania robót w stosunku do materiałów przewidzianych w dokumentacji projektowej,
4) innych niewymienionych zmian korzystnych dla Zamawiającego,
2. Jeżeli zmiana umowy dotyczyć będzie zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia z przyczyn niezależnych od obu stron, które w szczególności dotyczyć będą:
1) działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie robót w określonym pierwotnie terminie, o czas działania siły wyższej oraz potrzebny od usunięcia skutków tego działania; przez siłę wyższą Strony rozumieją zdarzenie zewnętrzne o nadzwyczajnym charakterze, niezależne od Stron, niemożliwe lub nadzwyczaj trudne do przewidzenia którego, skutkom nie dało się zapobiec (lub byłoby to nadmiernie utrudnione)
2) zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonanie prac budowlanych lub spełnienie wymogów technologicznych, udokumentowanych w dzienniku budowy - wydłużenie o czas trwania niesprzyjających warunków atmosferycznych, które uniemożliwiają wykonanie zamówienia
3) błędów w dokumentacji projektowej, których usunięcie będzie poprzedzać konieczność konsultacji z projektantem i naniesienia przez niego poprawek lub zmian w projekcie,
4) konieczności uzyskania decyzji lub uzgodnień, mogących spowodować wstrzymanie robót,
5) konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz,
6) prac lub badań archeologicznych, wykopalisk, powodujących konieczność wstrzymania robót objętych niniejszą umową,
7) realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań, w tym udzielenie w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych i/lub uzupełniających, związanych z realizacją zamówienia podstawowego, mających wpływ na uzgodniony termin zakończenia jej realizacji,
8) wstrzymania realizacji robót przez uprawniony organ z powodu znalezienia niewybuchów i niewypałów,
9) jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dające się przypisać Zamawiającemu, personelowi Zamawiającego lub innemu Wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiającego na terenie budowy, w przypadku zaistnienia okoliczności wymienionych w pkt b lit. 3 do 9 – o czas niezbędny do usunięcia przeszkody w prowadzeniu robót objętych przedmiotem umowy, lub o czas niezbędny do uzyskania wymaganych decyzji bądź uzgodnień lub do wykonania dodatkowych ekspertyz, badań.
3. Jeżeli zmiana umowy dotyczyć będzie zmiany inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy, z przyczyn niezależnych od obu stron.
4. Jeżeli wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych, których Zamawiający, przygotowując opis przedmiotu zamówienia, działając z należytą starannością nie był w stanie przewidzieć (np. niewidoczne w chwili projektowania przebudowy uszkodzenia budynku itp.)
5. Jeżeli zmiana umowy wymaga zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, strona inicjująca zmianę przedstawi:
1) projekt zamienny zawierający opis proponowanej zmiany wraz z informacją o konieczności zmiany pozwolenia na budowę,
2) przedmiar i niezbędne rysunki.
Strony zobowiązują się dokonać zmiany postanowień umowy w zakresie dotyczącym wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), w takim przypadku wynagrodzenie należne wykonawcy zostanie odpowiednio zmienione w stosunku wynikającym ze zmienionej stawki podatku od towarów i usług (VAT).

Po zmianie:
a) jeżeli zmiana umowy dotyczyć będzie:
1) możliwości powierzenia podwykonawcy wykonania części robót, których zakres nie został wskazany w ofercie przez wykonawcę jako przeznaczony do wykonania przez podwykonawców;
2) zmiany technologii wykonawstwa w stosunku do przewidzianej w dokumentacji projektowej,
3) zamiany materiałów przewidzianych do wykonania robót w stosunku do materiałów przewidzianych w dokumentacji projektowej,
4) innych niewymienionych zmian korzystnych dla Zamawiającego,
b) jeżeli zmiana umowy dotyczyć będzie zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia z przyczyn niezależnych od obu stron, które w szczególności dotyczyć będą:
1) działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie robót w określonym pierwotnie terminie, o czas działania siły wyższej oraz potrzebny od usunięcia skutków tego działania; przez siłę wyższą Strony rozumieją zdarzenie zewnętrzne o nadzwyczajnym charakterze, niezależne od Stron, niemożliwe lub nadzwyczaj trudne do przewidzenia którego, skutkom nie dało się zapobiec (lub byłoby to nadmiernie utrudnione) – np. klęski żywiołowe, wojny, pożary, strajki generalne, zamieszki, epidemie.
2) zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonanie prac budowlanych lub spełnienie wymogów technologicznych, udokumentowanych w dzienniku budowy - wydłużenie o czas trwania niesprzyjających warunków atmosferycznych, które uniemożliwiają wykonanie zamówienia
3) konieczności uzyskania decyzji lub uzgodnień, mogących spowodować wstrzymanie robót,
4) konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz,
5) prac lub badań archeologicznych, wykopalisk, powodujących konieczność wstrzymania robót objętych niniejszą umową,
6) wstrzymania realizacji robót przez uprawniony organ z powodu znalezienia niewybuchów i niewypałów,
7) jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dające się przypisać Zamawiającemu, personelowi Zamawiającego lub innemu Wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiającego na terenie budowy,
w przypadku zaistnienia okoliczności wymienionych w pkt b lit. 3 do 7 – o czas niezbędny do usunięcia przeszkody w prowadzeniu robót objętych przedmiotem umowy, lub o czas niezbędny do uzyskania wymaganych decyzji bądź uzgodnień lub do wykonania dodatkowych ekspertyz, badań.
c) jeżeli zmiana umowy dotyczyć będzie zmiany inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy, z przyczyn niezależnych od obu stron.
4.Strony zobowiązują się dokonać zmiany postanowień umowy w zakresie dotyczącym wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), w takim przypadku wynagrodzenie należne wykonawcy zostanie odpowiednio zmienione w stosunku wynikającym ze zmienionej stawki podatku od towarów i usług (VAT). Zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części przedmiotu umowy zrealizowanej po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług oraz wyłącznie do części przedmiotu umowy, do której zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i usług. Wartość wynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartość wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.