eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KrakówZakup i dostawa aparatury laboratoryjnej dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie



Ogłoszenie z dnia 2024-08-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup i dostawa aparatury laboratoryjnej dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001815

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: al. Adama Mickiewicza 21

1.5.2.) Miejscowość: Kraków

1.5.3.) Kod pocztowy: 31-120

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków

1.5.7.) Numer telefonu: 12 662-44-12

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: Karolina.korbas@urk.edu.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://urk.edu.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/urk

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup i dostawa aparatury laboratoryjnej dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-59b3aed2-2ede-11ef-b373-0e435a8a43bc

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00453713

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00072405/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.26 Zakup mikroskopów

1.2.27 Zakup aparatury laboratoryjnej (wytrząsarki, wyparki, homogenizatory, płyty grzejne, mieszadła laboratoryjne, suszarki, cieplarki, młynki laboratoryjne itp.)

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00375214

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DZiK-DZP.2921.49.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 174914,59 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dostawa mikroskopu biologicznego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39300000-5 - Różny sprzęt

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

38000000-5 - Sprzęt laboratoryjny, optyczny i precyzyjny (z wyjątkiem szklanego)

4.5.5.) Wartość części: 16772,10 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

dostawa termobloku z grzaniem

4.5.3.) Główny kod CPV: 39300000-5 - Różny sprzęt

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

38000000-5 - Sprzęt laboratoryjny, optyczny i precyzyjny (z wyjątkiem szklanego)

4.5.5.) Wartość części: 6477,45 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

dostawa mikroskopu stereoskopowego studenckiego z kamerą

4.5.3.) Główny kod CPV: 39300000-5 - Różny sprzęt

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

38000000-5 - Sprzęt laboratoryjny, optyczny i precyzyjny (z wyjątkiem szklanego)

4.5.5.) Wartość części: 41352,00 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

dostawa mikroskopu stereoskopowego badawczego z kamerą

4.5.3.) Główny kod CPV: 39300000-5 - Różny sprzęt

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

38000000-5 - Sprzęt laboratoryjny, optyczny i precyzyjny (z wyjątkiem szklanego)

4.5.5.) Wartość części: 99279,00 PLN

Część 5

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dostawa spektrofotometru UV-VIS

4.5.3.) Główny kod CPV: 39300000-5 - Różny sprzęt

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

38000000-5 - Sprzęt laboratoryjny, optyczny i precyzyjny (z wyjątkiem szklanego)

4.5.5.) Wartość części: 7943,80 PLN

Część 6

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dostawa wagosuszarki

4.5.3.) Główny kod CPV: 39300000-5 - Różny sprzęt

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

38000000-5 - Sprzęt laboratoryjny, optyczny i precyzyjny (z wyjątkiem szklanego)

4.5.5.) Wartość części: 3090,24 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 6863,40 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 7603,86 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 6863,40 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ABChem Agnieszka Busler

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7391176668

7.3.3) Ulica: ul. Jana Janowicza 19

7.3.4) Miejscowość: Olsztyn

7.3.5) Kod pocztowy: 10-686

7.3.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-08-09

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 6863,40 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 42 dni

Część 5

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Dnia 4 lipca 2024 r. Zamawiający opublikował na stronie prowadzonego postępowania (adres: https://platformazakupowa.pl/transakcja/943964 ) informację z otwarcia ofert.
W ramach zadania 5 złożono 5 ofert.
Pierwotnie, jako ofertę najkorzystniejszą w ramach zadania 5, wybrano ofertę złożoną przez spółkę cywilną „LABINDEX” Marcin Grzelka Michalis Stambuldzys z siedzibą pod adresem: ul. Nutki 3-5, 02-785 Warszawa, której cena opiewała na kwotę 8 856, 00 złotych brutto (cena ta była niższa niż kwota jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zadania 5).
Zamawiający unieważnił jednak czynność wyboru oferty najkorzystniejszej w ramach zadania 5 oraz dokonał ponownego badania i oceny ofert. Podkreślenia wymaga, iż zgodnie z orzecznictwem Zamawiający w każdym przypadku, gdy poweźmie wiedzę w zakresie okoliczności, jakie niweczą jego wcześniejszą czynność wyboru oferty najkorzystniejszej, jest uprawniony do tego, aby zmienić swoje stanowisko. Unieważnienie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej nie jest okolicznością regulowaną przepisami ustawy, a źródło tego uprawnienia Zamawiającego wynika z zasad prowadzenia postępowania o udzielnie zamówienia (art. 16 ustawy Prawo zamówień publicznych). Brak ustawowej regulacji w zakresie unieważnienia czynności wyboru oferty najkorzystniejszej powoduje również to, że nie jest wymagane żadne konkretne działanie Zamawiającego w zakresie uzasadnienia podjęcia takiej czynności (wyrok KIO z dnia 30 listopada 2023 r., sygn.. akt: KIO 3441/23).
Po ponowieniu wspomnianych czynności również oferta wybrana uprzednio jako oferta najkorzystniejsza nie spełniała wymagań Zamawiającego. W związku z ponownym badaniem i oceną ofert, ofertą, która zostałaby uznana za najkorzystniejszą w ramach zadania 5 była oferta złożona przez firmę „ABChem Agnieszka Busler” z siedzibą pod adresem: ul. Janowicza 19, 10-686 Olsztyn, której cena opiewa na kwotę 10 578, 00 złotych – przewyższając ty samym kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotowego zadania (tj. 9 770,87 zł brutto).
Po weryfikacji możliwości finansowych Zamawiającego podjęto decyzję o unieważnieniu przedmiotowego zadania na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp. Zapis ustawowy o możliwości zwiększenia kwoty na sfinansowanie zamówienia należy interpretować jako warunek pozwalający odstąpić od konsekwencji w postaci unieważnienia postępowania przy przekroczeniu kwoty, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a która jest podawana do wiadomości wykonawców najpóźniej przed otwarciem ofert. Ani wykonawca, ani Krajowa Izba Odwoławcza nie ma narzędzi do „zmuszenia” zamawiającego, do poszukiwania dodatkowych środków, czy też zmiany pierwotnych założeń budżetowych (wyrok KIO z dnia 31 października 2023r. sygn. akt: KIO 3042/23).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.