Ogłoszenie z dnia 2022-11-24
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00244673/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-07-07
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
REMONT CHODNIKA PRZY UL. ŚLĄSKIEJ I ODCINKA CHODNIKA PRZY
UL. MIKOŁAJA REJA W LESZNIE
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Leszno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050445
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kazimierza Karasia 15
1.5.2.) Miejscowość: Leszno
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-100
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 65 520 62 16
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bpw@leszno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.leszno.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/um_leszno1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
REMONT CHODNIKA PRZY UL. ŚLĄSKIEJ I ODCINKA CHODNIKA PRZYUL. MIKOŁAJA REJA W LESZNIE
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-54ff4115-fdf2-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00457713
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00032482/29/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.24 Remont chodnika przy ul. Śląskiej i odcinka chodnika przy ul. Mikołaja Reja w Lesznie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00244673/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IN.271.17.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 192334,40 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Część I - „Remont chodnika przy ul. Śląskiej”W ramach zadania planuje się wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji chodnika przy ulicy Śląskiej, zgodnie z opracowanym projektem budowlanym, stanowiącym Załącznik nr 9 do SWZ.
2.Zakres robót:
- rozebranie istniejącej nawierzchni z utylizacją materiału z rozbiórki,
- wykonanie koryta w gruncie,
- wykonanie podbudowy pomocniczej na zjazdach,
- wykonanie podbudowy zasadniczej,
- ustawienie krawężników i obrzeży betonowych na ławie,
- wykonanie podsypki cementowo – piaskowej,
- regulację wysokościową istniejących urządzeń infrastruktury technicznej,
- ułożenie nawierzchni chodnika i zjazdów oraz ścieku z kostki betonowej.
3. Szczegółowy zakres robót budowlanych i sposób ich wykonania jest opisany w dokumentacji projektowej: projekcie budowlanym, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) oraz przedmiarach robót. Wymienione dokumenty są załącznikami SWZ (Załącznik nr 9 do SWZ) i wraz z nią są zamieszczone na stronie internetowej https://platformazakupowa.pl/pn/um_leszno .
4. Załączone do SWZ przedmiary robót mają jedynie charakter orientacyjny. Wykonawca sam dokona oceny ostatecznego zakresu robót w oparciu o projekt budowlany, przedmiary robót, STWiORB. Zaleca się przeprowadzenie przez Wykonawcę wizji lokalnej miejsca prac. W tym celu Wykonawca winien skontaktować się z Zamawiającym w celu ustalenia terminu wizji lokalnej. Brak udziału Wykonawcy w wizji lokalnej nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku dołożenia najwyższej staranności przy sporządzaniu oferty, w tym określeniu cen ofertowych za wykonanie poszczególnych robót. Koszty wizji lokalnej miejsca robót poniesie Wykonawca.
5. Dokumenty dotyczące przedmiotu zamówienia można pobrać ze strony https://platformazakupowa.pl/pn/um_leszno.
6 Przy wykonawstwie oraz odbiorze robót objętych zamówieniem obowiązywać będą zasady i wymagania określone w:
1) projekcie budowlanym,
2) specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
3) obowiązujących normach,
4) przedmiarach robót
z uwzględnieniem poniższych warunków do w/w dokumentów:
1) wszystkie użyte materiały oraz technologie robót muszą odpowiadać wymaganiom stawianym w Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, obowiązujących normach oraz w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne
i ich usytuowanie.
2) przed wbudowaniem jakichkolwiek materiałów Wykonawca okaże Inspektorom Nadzoru świadectwo dopuszczenia tego materiału do stosowania w budownictwie i spełnienia wymogów określonych w Specyfikacjach Technicznych
i Polskich Normach, w celu uzyskania zgody na jego stosowanie. Wykonawca do wykonania zamówienia będzie stosował wyroby budowlane wprowadzone do obrotu na zasadach określonych w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r.
o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1213).
3) ewentualne materiały porozbiórkowe, masy ziemne pozyskane przy przedmiotowej budowie należy zagospodarować we własnym zakresie. Powyższe należy ująć w cenie ofertowej włącznie z opłatą za wysypisko. Utylizację należy przeprowadzić zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 669 ze zm.) i jej koszt uwzględnić w cenie ofertowej.
7. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej, STWiORB lub przedmiarach robót wskazana została nazwa handlowa lub znak towarowy materiału, urządzenia technicznego lub elementu wyposażenia, to charakteryzujące tak opisany materiał, urządzenie techniczne lub element wyposażenia parametry i cechy techniczne oraz posiadane atesty i certyfikaty stanowią warunek równoważności dla rozwiązań zamiennych. Należy przyjąć, że wszystkim wskazanym znakom towarowym lub nazwom pochodzenia materiałów zaproponowanych i występujących w dokumentacji przetargowej towarzyszą
wyrazy „lub równoważny”, co oznacza, że dopuszcza się zastosowanie urządzeń i materiałów o cechach nie gorszych niż opisywane w niniejszym dokumencie, tj. spełniających wymagania techniczne, funkcjonalne i jakościowe, co najmniej takie, jak wskazane w specyfikacji materiałowej lub lepsze.
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w stosunku do opisanych przez Zamawiającego
w dokumentacji projektowej oraz STWiORB obowiązany jest udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, że proponowane przez niego materiały, urządzenia techniczne, elementy wyposażenia w równoważnym stopniu spełniają wymagania Zamawiającego określone w opisie przedmiotu zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45233140-2 - Roboty drogowe
45232452-5 - Roboty odwadniające
4.5.5.) Wartość części: 102701,43 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Część II -„ Remont odcinka chodnika przy ul. Mikołaja Reja”W ramach zadania planuje się wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji chodnika przy ulicy Mikołaja Reja po stronie numerów parzystych od skrzyżowania z ulicą Marii Konopnickiej do skrzyżowania z ulicą Dąbrówki (km 0+624,96 ÷ km 0+846,66), zgodnie z opracowanym projektem budowlanym stanowiącym Załącznik nr 9 do SWZ.
2.Zakres robót:
- rozebranie istniejącej nawierzchni z utylizacją materiału z rozbiórki,
- wykonanie koryta w gruncie,
- wykonanie podbudowy pomocniczej na zjazdach,
- wykonanie podbudowy zasadniczej,
- ustawienie krawężników i obrzeży betonowych na ławie,
- wykonanie podsypki cementowo – piaskowej,
- regulację wysokościową istniejących urządzeń infrastruktury technicznej,
- ułożenie nawierzchni chodnika i zjazdów oraz ścieku z kostki betonowej.
3.UWAGA:
Dokumentację projektową opracowano dla całej ulicy Mikołaja Reja. Części II przedmiotu zamówienia obejmuje swoim zakresem tylko fragment tej ulicy.
4. Szczegółowy zakres robót budowlanych i sposób ich wykonania jest opisany w dokumentacji projektowej: projekcie budowlanym, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) oraz przedmiarach robót. Wymienione dokumenty są załącznikami SWZ (Załącznik nr 9 do SWZ) i wraz z nią są zamieszczone na stronie internetowej https://platformazakupowa.pl/pn/um_leszno .
5. Załączone do SWZ przedmiary robót mają jedynie charakter orientacyjny. Wykonawca sam dokona oceny ostatecznego zakresu robót w oparciu o projekt budowlany, przedmiary robót, STWiORB. Zaleca się przeprowadzenie przez Wykonawcę wizji lokalnej miejsca prac. W tym celu Wykonawca winien skontaktować się z Zamawiającym w celu ustalenia terminu wizji lokalnej. Brak udziału Wykonawcy w wizji lokalnej nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku dołożenia najwyższej staranności przy sporządzaniu oferty, w tym określeniu cen ofertowych za wykonanie poszczególnych robót. Koszty wizji lokalnej miejsca robót poniesie Wykonawca.
6. Dokumenty dotyczące przedmiotu zamówienia można pobrać ze strony https://platformazakupowa.pl/pn/um_leszno.
7. Przy wykonawstwie oraz odbiorze robót objętych zamówieniem obowiązywać będą zasady i wymagania określone w:
1) projekcie budowlanym,
2) specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
3) obowiązujących normach,
4) przedmiarach robót
z uwzględnieniem poniższych warunków do w/w dokumentów:
1) wszystkie użyte materiały oraz technologie robót muszą odpowiadać wymaganiom stawianym w Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, obowiązujących normach oraz w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne
i ich usytuowanie.
2) przed wbudowaniem jakichkolwiek materiałów Wykonawca okaże Inspektorom Nadzoru świadectwo dopuszczenia tego materiału do stosowania w budownictwie i spełnienia wymogów określonych w Specyfikacjach Technicznych
i Polskich Normach, w celu uzyskania zgody na jego stosowanie. Wykonawca do wykonania zamówienia będzie stosował wyroby budowlane wprowadzone do obrotu na zasadach określonych w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r.
o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1213).
3) ewentualne materiały porozbiórkowe, masy ziemne pozyskane przy przedmiotowej budowie należy zagospodarować we własnym zakresie. Powyższe należy ująć w cenie ofertowej włącznie z opłatą za wysypisko. Utylizację należy przeprowadzić zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 669 ze zm.) i jej koszt uwzględnić w cenie ofertowej.
8. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej, STWiORB lub przedmiarach robót wskazana została nazwa handlowa lub znak towarowy materiału, urządzenia technicznego lub elementu wyposażenia, to charakteryzujące tak opisany materiał, urządzenie techniczne lub element wyposażenia parametry i cechy techniczne oraz posiadane atesty i certyfikaty stanowią warunek równoważności dla rozwiązań zamiennych. Należy przyjąć, że wszystkim wskazanym znakom towarowym lub nazwom pochodzenia materiałów zaproponowanych i występujących w dokumentacji przetargowej towarzyszą
wyrazy „lub równoważny”, co oznacza, że dopuszcza się zastosowanie urządzeń i materiałów o cechach nie gorszych niż opisywane w niniejszym dokumencie, tj. spełniających wymagania techniczne, funkcjonalne i jakościowe, co najmniej takie, jak wskazane w specyfikacji materiałowej lub lepsze.
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w stosunku do opisanych przez Zamawiającego
w dokumentacji projektowej oraz STWiORB obowiązany jest udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, że proponowane przez niego materiały, urządzenia techniczne, elementy wyposażenia w równoważnym stopniu spełniają wymagania Zamawiającego określone w opisie przedmiotu zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45233140-2 - Roboty drogowe
45232452-5 - Roboty odwadniające
4.5.5.) Wartość części: 133869,88 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 70127,22 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 138950,64 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 70127,22 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Kompleksowe Roboty Ziemne i Ogólnobudowlane Michał Smektała
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6971962561
7.3.3) Ulica: Gen. Tadeusza Kutrzeby 18
7.3.4) Miejscowość: Święciechowska
7.3.5) Kod pocztowy: 64-115
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
MICHAŁ SMEKTAŁA KOMPLEKSOWE ROBOTY ZIEMNE I OGÓLNOBUDOWLANE
jakie przetargi wygrała firma
MICHAŁ SMEKTAŁA KOMPLEKSOWE ROBOTY ZIEMNE I OGÓLNOBUDOWLANE
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-09-22
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 70127,22 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 70 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 92356,52 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 170324,13 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 92356,52 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: MAR-BRUK Brukarstwo Marcin Idkowiak
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6961587759
7.3.3) Ulica: ul. Topolowa 11
7.3.4) Miejscowość: Piaski
7.3.5) Kod pocztowy: 63-820
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
MAR-BRUK Brukarstwo Marcin Idkowiak
jakie przetargi wygrała firma
MAR-BRUK Brukarstwo Marcin Idkowiak
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-09-22
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 92356,52 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 70 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
INNE PRZETARGI Z LESZNA
- Usługa wykaszania zieleni w pasie drogowym na drogach powiatowych w 2025 roku
- "Wymiana instalacji centralnego ogrzewania w części A budynku Szkoły Podstawowej im. Króla Stefana Batorego w Lesznie."
- Budowa nawierzchni utwardzonych i oświetlenia na terenie Zbiornika Zaborowo w Lesznie - część północna
- "Budowa drogi gminnej 26KDD łączącej drogę wojewódzką nr 888 (ul. Kujawskiego) z drogą wojewódzką nr 580 (ul. Stołeczną) w Zaborowie"
- Remont drogi powiatowej nr 4760P na odcinku od ronda na ul. Leszczyńskiej w m. Święciechowa do granicy z m. Leszno
- Remont chodnika w ciągu drogi powiatowej nr 4782P w miejscowości Świerczyna
więcej: przetargi w Lesznie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Naprawy i remonty w ramach bieżącego utrzymania dróg gruntowych na terenie Gminy Kobylanka.
- Budowa Park&Ride w Bogumiłowicach na terenie gminy Wierzchosławice
- Modernizacja sieci wodociągowej w miejscowościach Stary Szelków oraz Magnuszew Duży poprzez zastąpienie przestarzałej infrastruktury budową nowej sieci wodociągowej
- Budowa i przebudowa kanalizacji deszczowej i przepustów w ciągu dróg powiatowych
- Budowa sali gimnastycznej i boiska wielofunkcyjnego przy Szkole Podstawowej w Klementowicach
- "Przebudowa drogi gminnej - ul. Kościuszki w Boguszowie - Gorcach wraz z niezbędną infrastrukturą, etap II"
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.