eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi FrysztakDostawa z monta¿em instalacji fotowoltaicznej o mocy 49,95 kW na terenie Stacji Uzdatniania Wody we Frysztaku w formie zaprojektuj i wybuduj



Og³oszenie z dnia 2024-08-14


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa z monta¿em instalacji fotowoltaicznej o mocy 49,95 kW na terenie Stacji Uzdatniania Wody we Frysztaku w formie zaprojektuj i wybuduj

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA FRYSZTAK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690582186

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. ks. Wojciecha Blajera 20

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Frysztak

1.5.3.) Kod pocztowy: 38-130

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski

1.5.7.) Numer telefonu: 172777110

1.5.8.) Numer faksu: 172777920

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@frysztak.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.frysztak.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa z monta¿em instalacji fotowoltaicznej o mocy 49,95 kW na terenie Stacji Uzdatniania Wody we Frysztaku w formie zaprojektuj i wybuduj

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-1e4f94c2-a9c5-4f7c-b958-21b68fc05dcf

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00457929

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-08-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00091991/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.2.6 Dostawa i monta¿ instalacji fotowoltaicznej na terenie stacji uzdatniania wody we Frysztaku , gm. Frysztak

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 -priorytet FEPK.02 Energia i ¦rodowisko, dzia³ania FEPK.02.06 Zrównowa¿ona gospodarka wodno – ¶ciekowa w zakresie zaopatrzenia w wodê

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/pn/frysztak

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1.Niniejsze postêpowanie o udzielenie zamówienia prowadzi siê wy³±cznie w jêzyku polskim.2. Postêpowanie, którego dotyczy niniejsza specyfikacja warunków zamówienia (SWZ), jest oznaczone znakiem:
Gpr.271.7.2024. Wykonawcy winni we wszelkich kontaktach z zamawiaj±cym powo³ywaæ siê na wy¿ej podane oznaczenie.3. Osob±
uprawnion± do kontaktu z Wykonawcami jest: Andrzej Mocek. 4. Postêpowanie prowadzone jest w jêzyku polskim w formie
elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/frysztak 5.Zamawiaj±cy
dopuszcza, awaryjnie, komunikacjê za po¶rednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do
kontaktu z Wykonawcami: andrzej.mocek@ug.frysztak.pl .

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1.Zamawiaj±cy, okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl, pod adresem
https://platformazakupowa.pl/pn/frysztak tj.:
1) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s, 2) komputer klasy PC lub MAC o
nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych -
MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, 3) zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa, w przypadku
Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
4) w³±czona obs³uga JavaScript, 5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf, 6)
Platformazakupowa.pl dzia³a wed³ug standardu przyjêtego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8, 7) Oznaczenie czasu odbioru
danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera
synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
2. Wykonawca, przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego: 1)akceptuje warunki korzystania z
platformazakupowa.pl okre¶lone w Regulaminie zamieszczonym na
stronie internetowej pod linkiem w zak³adce „Regulamin" oraz uznaje go za wi±¿±cy, 2) zapozna³ i stosuje siê do Instrukcji sk³adania
ofert/wniosków dostêpnej pod linkiem. 3.Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za z³o¿enie oferty w sposób niezgodny z
Instrukcj± korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególno¶ci za sytuacjê, gdy zamawiaj±cy zapozna siê z tre¶ci± oferty przed
up³ywem terminu sk³adania ofert (np. z³o¿enie oferty w zak³adce „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”). Taka oferta zostanie
uznana przez Zamawiaj±cego za ofertê handlow± i nie bêdzie brana pod uwagê w przedmiotowym postêpowaniu. 4. Zamawiaj±cy
informuje, ¿e instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotycz±ce w szczególno¶ci logowania, sk³adania wniosków o
wyja¶nienie tre¶ci SWZ, sk³adania ofert oraz innych czynno¶ci podejmowanych w niniejszym postêpowaniu przy u¿yciu
platformazakupowa.pl znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje dla
Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
5. W przypadku przekazywania w postêpowaniu lub konkursie dokumentu lub dokumentów w formacie skompresowanym (w
spakowanym pliku), opatrzenie takiego spakowanego pliku kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym. 6. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesy³anego za po¶rednictwem dedykowanych formularzy do z³o¿enia,
zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielko¶æ pliku to maksymalnie 500 MB. 7. Rozszerzenia plików
wykorzystywanych przez Wykonawców powinny byæ zgodne z Za³±cznikiem nr 2
do “Rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych
i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych”, zwanego dalej
Rozporz±dzeniem KRI. Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym
wskazaniem na .pdf
8. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie jednego z rozszerzeñ: a) .zip b) .7Z
9. Dokumenty z³o¿one w plikach z powszechnymi rozszerzeniami, które nie wystêpuj± w Rozporz±dzeniu KRI zostan± uznane za
z³o¿one nieskutecznie.
10. Zamawiaj±cy zwraca uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi
maksymalnie 10MB, oraz na ograniczenie wielko¶ci plików podpisywanych w aplikacji eDoApp s³u¿±cej do sk³adania podpisu
osobistego, który wynosi maksymalnie 5MB.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia
4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Frysztak, ul. Ks. Wojciecha Blajera 20, 38-130 Frysztak, e-mail:
ug@frysztak.pl, tel: 17 2777110.
2) administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych, z którym mo¿na siê kontaktowaæ pod adresem e-mail: iod@ug.frysztak.pl
.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zwi±zku z Ustaw± z dnia 11 wrze¶nia 2019
r. – Prawo zamówieñ publicznych, w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego,
prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w
oparciu o art. 74 ustawy PZP oraz podmiot z, którym Administrator zawar³ umowê powierzenia danych – OpenNexus Sp. z o.o. –
operator platformy zakupowej do prowadzenia postêpowañ.
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania
o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym
okre¶lonym w przepisach ustawy PZP, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22
RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych (w
przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie
du¿ego wysi³ku mo¿e zostaæ Pani/Pan zobowi±zana do wskazania dodatkowych informacji maj±cych
na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego
postêpowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie
mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie
niezgodnym z ustaw± PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem
okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2
RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy
interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
9)przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO
przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem w³a¶ciwym dla
przedmiotowej skargi jest Urz±d Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1.nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: Gpr.271.7.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest : Dostawa z monta¿em instalacji fotowoltaicznej o mocy 49,95 kW na terenie Stacji Uzdatniania Wody we Frysztaku w formie zaprojektuj i wybuduj” 1) Szczegó³owy zakres dostaw z monta¿em realizowanych w trybie „zaprojektuj i wybuduj”, stanowi podstawê do sporz±dzenia ofertowej kalkulacji i udzielenia zamówienia w trybie podstawowym bez negocjacji w oparciu o ustawê z dnia 11 wrze¶nia 2019 roku Prawo Zamówieñ Publicznych ( j. t. Dz. U z 2023 r. poz.1605 ze zm) na kompleksow± realizacjê zadania obejmuj±cego wykonanie dokumentacji projektowej wraz ze wszystkimi wymaganymi prawem uzgodnieniami, jak równie¿ wszelkie prace budowlano – monta¿owe dotycz±cych robót okre¶lone zosta³y w: a) programie funkcjonalno – u¿ytkowym stanowi±cymi za³±cznik nr 8 do SWZ, b) wzorze umowy stanowi±cym za³±cznik nr 6 do SWZ, 2) Zakres prac obejmuje w szczególno¶ci:
a) Opracowanie projektu instalacji PV z magazynami energii , przygotowanie terenu pod konstrukcjê naziemn± , dostawê i monta¿ wraz z uruchomieniem instalacji fotowoltaicznej (PV) na gruncie, zlokalizowanej na dz. nr 342/4 we Frysztaku, wraz z dokonaniem zg³oszenia do w³a¶ciwego Operatora Sieci Dystrybucyjnej oraz sporz±dzeniem kompleksowej dokumentacji powykonawczej instalacji wraz z inwentaryzacj± geodezyjn± i przekazanie jej u¿ytkownikowi. b)Wszystkie elementy instalacji fotowoltaicznej musz± byæ fabrycznie nowe, modu³y fotowoltaiczne i inwertery wyprodukowane nie wcze¶niej ni¿ w 2024 roku. c)Instalacja musi sk³adaæ siê z komponentów jako¶ciowych o parametrach nie ni¿szych ni¿ okre¶lonych w Programie Funkcjonalno-U¿ytkowym (PFU) d)Konstrukcje monta¿owe wykonane musz± byæ z materia³ów odpornych na korozjê i dostosowane do monta¿u na gruncie( np. stal galwanizowana , ocynk ogniowy ,aluminium itp.).
e) Pod³±czenie instalacji do rozdzielni energetycznej nale¿y wykonaæ w budynku SUW Frysztak zlokalizowanego na dgr.342/4 , zgodnie z map± pogl±dow± w PFU.
f) Przed przyst±pieniem do prac Wykonawca uzgodni opracowany przez siebie projekt i uzyska pisemn± akceptacjê zamawiaj±cego. g) Parametry projektowanych modu³ów fotowoltaicznych, inwerterów i magazynów energii nie mog± byæ gorsze ni¿ przedstawione w PFU oraz posiadaæ co najmniej certyfikaty w nim wymienione lub równowa¿ne. h) Przewody AC od instalacji PV do rozdzielnicy musza byæ przeznaczone do uk³adania w ziemi.
i) Przewody DC i z³±czki oryginalne do zastosowañ w instalacjach PV.
j) Przewody nale¿y u³o¿yæ w ziemi w rurze ochronnej typu AROT min. fi 75.
k) Przed przyst±pieniem do monta¿u konstrukcji, nale¿y przygotowaæ teren pod instalacjê i poprzedziæ badaniem geologicznym pod³o¿a.
l) Wykonawca zobowi±zuje siê do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowi±zuj±cymi normami oraz oddania przedmiotu umowy Zamawiaj±cemu w stanie wolnym od wszelkich wad i usterek. m) Wykonawca o¶wiadcza, ¿e przed z³o¿eniem oferty zapozna³ siê z wszystkimi warunkami lokalizacyjnymi, terenowymi i realizacyjnymi terenu monta¿u i uwzglêdni³ je w wynagrodzeniu rycza³towym. n) Wykonawca do³±czy do oferty karty katalogowe oferowanych urz±dzeñ (modu³y PV , inwertery, magazyny energii ) lub inne dokumenty wystawione przez producenta z których wynikaæ bêdzie spe³nienie minimalnych warunków opisanych w PFU -na wezwanie Zamawiaj±cego . o) Nieprzed³o¿enie kart lub innych dokumentów wymienionych powy¿ej w pkt.2) litera n), bêdzie skutkowa³o odrzuceniem oferty wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy z 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (j.t. Dz.U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.)
p) Okre¶lone w PFU i opisie przedmiotu zamówienia parametry techniczne s± wymaganiami minimalnymi, jakie musz± spe³niaæ oferowane urz±dzenia. Wykonawca mo¿e zaproponowaæ urz±dzenia o wy¿szych/lepszych parametrach lub równowa¿ne.3) Wymagania dodatkowe w odniesieniu do przedmiotu zamówienia: a) Wykonawca poniesie koszty u¿ytkowania terenu w trakcie robót, utrzymania placu budowy, terenu przyleg³ego oraz przywrócenia terenu do stanu pierwotnego, a tak¿e koszty dostosowania siê do pozosta³ych wymagañ okre¶lonych w SWZ.
b) Wykonawca, na ¿±danie Zamawiaj±cego, zobowi±zany jest do przedstawienia karty przekazania odpadów do utylizacji, lub przedstawiæ inny dokument na ich ponowne wykorzystanie lub recykling.
c) Wykonawca w ramach wynagrodzenia rycza³towego poniesie równie¿ koszty :
• wykonania wszystkich prac i czynno¶ci niezbêdnych do prawid³owego zrealizowania przedmiotowego zamówienia w zakresie rzeczowym ujêtym w Programie Funkcjonalno-U¿ytkowym oraz niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia ( SWZ ),
• Wykonawca uwzglêdni w swojej ofercie wszystkie koszty ujête w SWZ i jej za³±cznikach jak te¿ koszty w niej nie ujête ,a niezbêdne do realizacji zadania objêtego przedmiotem zamówienia,
• W szczególno¶ci ( przy czym okre¶lenie „ w szczególno¶ci” nie stanowi katalogu zamkniêtego) nale¿y uwzglêdniæ :
- wszelkie koszty zwi±zane z pod³±czeniem i zu¿yciem wody i energii elektrycznej, zagospodarowaniem odpadów w okresie realizacji zamówienia
- poniesienia ewentualnych kosztów wy³±czeñ i w³±czeñ energii elektrycznej i innych mediów,
-wykonania i stosowania w praktyce zapisów projektu organizacji i technologii robót z uwzglêdnieniem warunków bhp,
- oznakowania terenu budowy i zapewnienie odpowiednich zabezpieczeñ bhp,
-wykonania niezbêdnych badañ, prób i pomiarów na ka¿de polecenie inspektora nadzoru w celu stwierdzenia prawid³owo¶ci wykonanych robót,
- wykonania badañ, prób i rozruchu, jak równie¿ do dokonania odkrywek w przypadku niezg³oszenia robót do odbioru ulegaj±cych zakryciu lub zanikaj±cych,
- zapewnienie obs³ugi geodezyjnej przez uprawnione s³u¿by geodezyjne obejmuj±cej wytyczenie oraz bie¿±c± --inwentaryzacjê powykonawcz± robót wraz z uwidocznieniem jej we w³a¶ciwym zasobie geodezyjnym
-odpowiedniego zabezpieczenia terenu budowy (w tym wykonanie tymczasowego ogrodzenia )
- zapewnienia uprawnionego nadzoru i dozoru, a tak¿e w³a¶ciwych warunków bezpieczeñstwa i higieny pracy,
- utrzymania terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bie¿±co zbêdnych materia³ów, odpadów i ¶mieci,
- uporz±dkowania terenu budowy po zakoñczeniu robót i przekazanie go Zamawiaj±cemu w dniu odbioru koñcowego,
- przywrócenie terenu budowy i terenów przyleg³ych po wykonanych robotach przynajmniej do stanu pierwotnego (chyba, ¿e z uzgodnieñ szczególnych wynika wiêkszy zakres odtworzenia). Dotyczy to tak¿e nawierzchni jezdni, chodników, zjazdów, elementów ogrodzeñ, itp.
- uzgodnienia robót z zarz±dcami sieci, terenów i wykonanie ich zgodnie z ich wytycznymi,
- organizacj± i utrzymaniem placu budowy,
- ubezpieczeniem budowy,
- wykonaniem projektów tymczasowej zmiany organizacji ruchu (w zakresie wynikaj±cym z potrzeb inwestycji),
- realizacj± i dokonaniem stosownych uzgodnieñ i odbiorów niezbêdnych do realizacji zamówienia oraz przekazania obiektu do u¿ytkowania , protoko³ów badañ i sprawdzeñ oraz innych dokumentów niezbêdnych do dopuszczeniu inwestycji , urz±dzeñ i instalacji do u¿ytkowania
- koszty wszelkiego rodzaju sprzêtu, narzêdzi i urz±dzeñ koniecznych do u¿ycia w celu wykonania przedmiotu umowy,
- koszty op³at na rzecz zarz±dców sieci zwi±zanymi z dokonaniem przez nich odbiorów
- koszty transportu materia³ów z rozbiórki na odleg³o¶æ do 3 km w miejsce wskazane przez Zamawiaj±cego,
d) Koszty czynno¶ci wymienionych powy¿ej uwa¿a siê za wycenione przez wykonawcê, ujête w cenie rycza³towej oferty i niepodlegaj±ce odrêbnej zap³acie.
UWAGA: Wykonawca jest zobowi±zany do umieszczenia naklejek na wyposa¿eniu, sprzêcie ,
powsta³ym lub zakupionych w ramach projektu dofinansowanego z Funduszy Europejskich. Naklejki
powinny znajdowaæ siê w dobrze widocznym miejscu i byæ czytelne dla odbiorcy.
UWAGA: Wzór naklejki jest obowi±zkowy, tzn. nie mo¿na go modyfikowaæ,
dodawaæ/usuwaæ znaków.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09331200-0 - S³oneczne modu³y fotoelektryczne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71200000-0 - Us³ugi architektoniczne i podobne

71300000-1 - Us³ugi in¿ynieryjne

71314100-3 - Us³ugi elektryczne

71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania

71321000-4 - Us³ugi in¿ynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych

71323100-9 - Us³ugi projektowania systemów zasilania energi± elektryczn±

71326000-9 - Dodatkowe us³ugi budowlane

71334000-8 - Mechaniczne i elektryczne us³ugi in¿ynieryjne

44112410-5 - Konstrukcje dachowe

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw s³onecznych

45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, ci±gów komunikacyjnych i linii energetycznych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-02-28

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rêkojmii

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1.O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym: Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów: Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spe³ni warunek dotycz±cy do¶wiadczenia wykonawcy , je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich
trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w
tym okresie, wykona³ nale¿ycie co najmniej 1 instalacjê ogniw fotowoltaicznych w trybie „zaprojektuj i wybuduj”, o
mocy min. 20 kWp, lub ³±cznie wykona³ monta¿ co najmniej 1 instalacji ogniw fotowoltaicznych , o mocy min. 20
kWp, oraz opracowa³ co najmniej 1 projekt monta¿u instalacji ogniw fotowoltaicznych , o mocy min. 20 kWp,
Zamawiaj±cy dopuszcza udokumentowanie przez Wykonawcê spe³nienia warunku wiedzy i do¶wiadczenia
poprzez dowolne po³±czenie dostaw z monta¿em , us³ug i robót, bez wzglêdu na charakter zamówienia, w oparciu
o które by³y realizowane („zaprojektuj i wybuduj”, „zaprojektuj”, czy „wybuduj”).
W przypadku wykazania kilku dostaw, robót czy us³ug na moce mniejsze ni¿ wymagana powy¿ej ,a wynikaj±ce z
po¶wiadczeñ / referencji nie bêd± mog± one byæ z sumowane w celu potwierdzenia spe³nienia postawionego
warunku. Zamawiaj±cy informuje, ¿e nie dopuszcza sumowania dostaw, robót czy us³ug w ramach wymaganego
warunku zdolno¶ci technicznej lub zawodowej.
Warunek ten ma byæ spe³niony:
• samodzielnie przez wykonawcê, lub,
• przez minimum jeden inny podmiot udostepniaj±cy wykonawcy swoj± wiedzê i do¶wiadczenie i który
zrealizuje te dostawy z monta¿em ,Iub
• w przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie - samodzielnie przez minimum jednego z wykonawców wystêpuj±cych wspólnie.
Uwaga: Je¿eli wykonawca wykazuje do¶wiadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum), zamawiaj±cy nie dopuszcza by wykonawca polega³ na do¶wiadczeniu grupy wykonawców, której by³ cz³onkiem, je¿eli faktycznie i konkretnie nie wykonywa³ wykazywanego zakresu prac. Zamawiaj±cy zastrzega mo¿liwo¶æ zwrócenia siê do wykonawcy o wyja¶nienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowi±zków czy wystawionych przez wykonawcê faktur. Zamawiaj±cy uzna za spe³niony warunek SWZ równie¿ w przypadku, gdy do¶wiadczenie wykazane przez wykonawcê obejmuje szerszy zakres dostaw z monta¿em od wymaganych przez zamawiaj±cego.
b) Wykonawca spe³ni warunek dotycz±cy kwalifikacji zawodowych je¿eli wyka¿e, ¿e dysponuje nastêpuj±cymi osobami odpowiedzialnymi za projektowanie i kierowanie robotami budowlanymi posiadaj±cymi stosowne do zakresu zamówienia uprawnienia budowlane w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t .j. Dz.U. 2024, poz. 725 z pó¼niejszymi zmianami ) tj.:
• osob± przewidzian± do pe³nienia funkcji Kierownika Budowy posiadaj±c±: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ,
• osob±, która posiada uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w
zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych,
• osob±, która posiada uprawnienia instalatora OZE certyfikowan± przez UDT posiadaj±cy kwalifikacje do
instalowania instalacji fotowoltaicznych oraz
- uprawnienia SEP Eksploatacja i Dozór co najmniej do 1 kV.
Uwagi:
• Uprawnienia, o których mowa powy¿ej, powinny byæ zgodne z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 725 ze. zm.) lub wa¿ne odpowiadaj±ce im kwalifikacje, nadane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów upowa¿niaj±ce do projektowania i kierowania robotami budowlanymi w zakresie objêtym niniejszym zamówieniem.
• W przypadku osób bêd±cych obywatelami pañstw cz³onkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub pañstw cz³onkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym - prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno byæ potwierdzone odpowiedni± decyzj± o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do ¶wiadczenia us³ug transgranicznych.
• Osoby ta musz± posiadaæ aktualne za¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego oraz uprawnienia budowlane wymagane zgodnie z ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 725) i je¿eli jest to wymagane- ubezpieczenia od odpowiedzialno¶ci cywilnej.
• Dopuszcza siê uprawnienia równowa¿ne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) - dla osób, które posiadaj± uprawnienia uzyskane przed dniem wej¶cia w ¿ycie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowa³y uprawnienia do pe³nienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
3. Zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci,
je¿eli posiadanie przez wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych ,zawodowych lub osobowych wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
4. Zamawiaj±cy nie przewiduje mo¿liwo¶ci zwrotu kosztów udzia³u w postêpowaniu.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca
zobowi±zany jest do³±czyæ aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania –
zgodnie z Za³±cznikiem nr 2 do SWZ
2. Zamawiaj±cy wzywa wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym
ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych , je¿eli wymaga³ ich z³o¿enia w og³oszeniu o zamówieniu lub
dokumentach zamówienia, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1). O¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy
kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t. j. Dz. U. z
2023 r. poz. 1689 z pó¼n. zm.), z innym Wykonawca, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek
o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej
wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o
dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy
kapita³owej – za³±cznik nr 5 do SWZ;

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1.Do oferty Wykonawca zobowi±zany jest do³±czyæ aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w
postêpowaniu – zgodnie z Za³±cznikiem nr 3 do SWZ, 2.Zamawiaj±cy wzywa wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych , je¿eli wymaga³ ich z³o¿enia w og³oszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych.3.Podmiotowe ¶rodki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmuj±: 1)odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji; 2)wykaz dostaw z monta¿em wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z dostawami , robotami ,us³ugami stanowi±cymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy , roboty , us³ugi zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± o¶wiadczenia/ referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy, roboty, us³ugi by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - za³±cznik nr 7 do SWZ;
3) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie pracami projektowymi i robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacja o podstawie do dysponowania tymi osobami- za³±cznik nr 9 do SWZ; 4.Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w ust. 3 pkt 1, sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury. Dokument, o którym mowa powy¿ej, powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert.5.Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba , której dokument dotyczy , nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w ust. 4 , zastêpuje siê je w ca³o¶ci lub czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, z³o¿one pod przysiêg± ,lub, je¿eli w kraju , w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba , której dokument mia³ dotyczyæ , nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg± , z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym ,notariuszem ,organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby , której dokument mia³ dotyczyæ. Dokument, o którym mowa powy¿ej, powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

Zamawiaj±cy wzywa wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, przedmiotowych ¶rodków dowodowych , je¿eli wymaga³ ich z³o¿enia w og³oszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzieñ z³o¿enia przedmiotowych ¶rodków dowodowych tj. karty katalogowe oferowanych urz±dzeñ (modu³y PV , inwertery, magazyny energii , lub inne dokumenty wystawione przez producenta z których wynikaæ bêdzie spe³nienie minimalnych warunków opisanych w PFU.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty:

karty katalogowe oferowanych urz±dzeñ (modu³y PV , inwertery, magazyny energii )

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium w wysoko¶ci 3 000 z³, (s³ownie: trzy tysi±ce z³otych 00/100).
2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. W przypadku wniesienia wadium w pieni±dzu,
uiszczenie wadium uznaje siê za skuteczne je¿eli znajdzie siê na rachunku zamawiaj±cego przed up³ywem
terminu i godziny wyznaczonego do sk³adania ofert.
3. Wadium mo¿e byæ wniesione w formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ,ust.5 ,pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r.
o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (j.t. Dz. U. z 2024 r. poz. 419).

4. Wadium nale¿y wnie¶æ na adres Gminy Frysztak, 38-130 Frysztak, ul. Ks. Wojciecha Blajera 20.

5. W przypadku wp³aty wadium w formie pieniê¿nej, nale¿y wp³aciæ go na rachunek Gminy Frysztak w Banku
Spó³dzielczym Strzy¿ów O/Frysztak nr rach: 95 9168 1027 5505 8519 2000 0005 – wy³±cznie w formie
przelewu lub wp³aty bankowej z opisem „Wadium na znak sprawy – Gpr.271.7.2024 .

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ ( za³±cznik nr 2) , sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w okre¶lonym zakresie (za³. Nr 3).
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które dostawy/us³ugi /roboty budowlane wykonaj± poszczególni wykonawcy.
4. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wybrany Wykonawca jest zobowi±zany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych we Wzorze Umowy, stanowi±cym Za³±cznik nr 6 do SWZ.
2. Zakres ¶wiadczenia Wykonawcy wynikaj±cy z umowy jest to¿samy z jego zobowi±zaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie opisanym we wzorze umowy, stanowi±cym za³±cznik nr 6 do SWZ i dotycz±:
1) realizacji dodatkowych dostaw, us³ug lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjêtych
zamówieniem podstawowym, o ile sta³y siê niezbêdne i zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki:
a) zmiana wykonawcy nie mo¿e zostaæ dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególno¶ci dotycz±cych zamienno¶ci lub interoperacyjno¶ci sprzêtu, us³ug lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
b) zmiana wykonawcy spowodowa³aby istotn± niedogodno¶æ lub znaczne zwiêkszenie kosztów dla zamawiaj±cego,
c) warto¶æ ka¿dej kolejnej zmiany nie przekracza 50% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej;
2) zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki:
a) konieczno¶æ zmiany umowy spowodowana jest okoliczno¶ciami, których zamawiaj±cy, dzia³aj±c z nale¿yt± staranno¶ci±, nie móg³ przewidzieæ,
b) warto¶æ zmiany nie przekracza 50% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej,
3) wykonawcê, któremu zamawiaj±cy udzieli³ zamówienia, ma zast±piæ nowy wykonawca:
a) w wyniku po³±czenia, podzia³u, przekszta³cenia, upad³o¶ci, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego przedsiêbiorstwa, o ile nowy wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, nie zachodz± wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie poci±ga to za sob± innych istotnych zmian umowy,
b) w wyniku przejêcia przez zamawiaj±cego zobowi±zañ wykonawcy wzglêdem jego podwykonawców,
4) zmiany nie s± istotne ,
5) ³±czna warto¶æ zmian jest mniejsza ni¿ kwoty okre¶lone w przepisach wydanych na podstawie ustawy pzp tj. poni¿ej
progów unijnych i jest mniejsza od 10% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie - w przypadku
zamówieñ na dostawy z monta¿em.
6) zmiana dokonana na podstawie ustawy Prawo Budowlane oraz zmiana w rozwi±zaniach projektowych, je¿eli s±
one uzasadnione konieczno¶ci± zwiêkszenia bezpieczeñstwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia
procesu budowy.
7) zmiana dokonana w oparciu o zapisy SWZ w szczególno¶ci w przypadku nieprzewidywanych kolizji, odbudowie,
remoncie istniej±cego uzbrojenia terenu ,
8) zmiana dokonana na podstawie ustawy Prawo Budowlane - uzgodniona mo¿liwo¶æ wprowadzenia rozwi±zañ
zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zg³oszonych przez kierownika budowy lub inspektora
nadzoru inwestorskiego,
9) zmiana wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany przez ustawodawcê przepisów dotycz±cych stawki
procentowej VAT uwzglêdnionej w Formularzu ofertowym.
10) zmiany personelu Wykonawcy, wskazanego w ofercie, np. w przypadku d³u¿szej choroby czy ¶mierci, przy czym
osoby wskazane na miejsce zastêpowanych musz± spe³niaæ warunki okre¶lone w SWZ, lub zmiana inspektora
nadzoru ze strony Zamawiaj±cego np. w przypadku d³u¿szej choroby czy ¶mierci, rozwi±zania umowy z Inspektorem
Nadzoru.

4. Nie traktuje siê jako zmian umowy zmiany danych o charakterze informacyjnym jak np.: dane adresowe Stron,
dane osób uprawnionych do realizacji umowy i kontaktów. W takim przypadku konieczne jest jednak pisemne
powiadomienie drugiej Strony o takiej zmianie skierowane przez Stronê, której dotyczy zmiana

5. Zmiana umowy wymaga dla swej wa¿no¶ci, pod rygorem niewa¿no¶ci, zachowania formy pisemnej.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-08-23 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/frysztak

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-23 09:05

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.