eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KrasneBudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w Krasnem - etap II



Ogłoszenie z dnia 2024-08-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w Krasnem - etap II

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Krasne

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690582111

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Krasne 121

1.5.2.) Miejscowość: Krasne

1.5.3.) Kod pocztowy: 36-007

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski

1.5.7.) Numer telefonu: 17 23 00 200

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@gminakrasne.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminakrasne.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w Krasnem - etap II

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-06923e27-b29b-474c-800d-b0f2b02a505d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00459173

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00007807/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.8 Budowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w Krasnem - etap II

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Zamówienie realizowane na podstawie umowy o dofinansowanie Projektu w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 Współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu nr „Priorytetu nr „FEPK.02 Energia i środowisko, działanie FEPK.02.06 Zrównoważona gospodarka wodno – ściekowa”

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://gminakrasne.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Adres strony internetowej: https://gminakrasne.ezamawiajacy.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie jest prowadzone w języku polskim.
2. W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający zapewnia możliwość przekazywania sobie przez strony postępowania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem: https://gminakrasne.ezamawiajacy.pl poprzez kafelek „Wiadomości” kierujący do modułu korespondencji.
3. Ogólne zasady korzystania z Platformy:
1) zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu pod adresem; https://gminakrasne.ezamawiajacy.pl
2) Wykonawca po wybraniu opcji „Przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „Zarejestruj się”.
3) Rejestracja konta następuje poprzez:
- kontakt z numerem telefonu podanym w potwierdzeniu lub
- jeżeli użytkownik nie skontaktuje się telefonicznie konto zostanie aktywowane w ciągu maksymalnie 6 godzin roboczych
4. Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tj. za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania poprzez kafelek „Wiadomości” kierujący do modułu korespondencji.
5. Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego - Platforma zakupowa tel. +48 22 257 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00) e-mail: oneplace@marketplanet.pl
6. W zależności od formatu kwalifikowanego podpisu (PAdES, XAdES) i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) Wykonawca dołącza do Systemu uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
7. Zamawiający określa dopuszczalny format podpisu elektronicznego jako:
1) dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES,
2) dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć, prócz podpisanego dokumentu, oddzielny plik z podpisem. Wszystkie pliki składane do Zamawiającego za pośrednictwem Systemu muszą zostać podpisane właściwym podpisem elektronicznym poza Systemem (na własnym komputerze Wykonawcy), o ile postanowienia SWZ lub przepisów tego wymagają. Złożenie podpisu elektronicznego w ramach potwierdzania składania oferty w Systemie nie stanowi czynności podpisania, któregokolwiek ze składanych przez Wykonawcę plików.
8. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
1) Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) Komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej;
3) Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2;
4) Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 2 GB (pojedynczy plik):txt, rtf, pdf, xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx ,pptx ,csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg,o gv,zip,tar,gz,gzip,7z,html,xhtml,css,xml,xsd,gml,rng,xsl,xslt,tsl,xmlsig,xades,pades,cades,asic,asics,sig,xmlenc,dxf,ath,prd.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzule RODO stanowi załącznik nr 5 do SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzule RODO stanowi załącznik nr 5 do SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.1.7.2024.BW

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 15109878,27 PLN

4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 14206998,09 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia obejmuje: II etap - budowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w Krasnem polegająca na przebudowie i rozbudowie głównie części osadowej mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków oraz części ściekowej wraz z modernizacją i adaptacją części istniejących obiektów, wymianą i uzupełnieniem urządzeń technologicznych; budowa i wyposażenie technologiczne jednego nowego reaktora biologicznego zintegrowanego z osadnikiem wtórnym i niezbędnych obiektów towarzyszących; budowa przyłącza elektroenergetycznego zasilającego oczyszczalnię ścieków.
Główne prace dotyczące części ściekowej:
- przebudowa i rozbudowa istniejącego punktu zlewnego ścieków dowożonych;
- przebudowa istniejącego zbiornika retencyjnego ścieków dowożonych;
- przebudowa istniejącej komory pomiarowej ścieków, bez wymiany przepływomierza ścieków
oczyszczonych,
Główne prace dotyczące części biologicznej:
- budowa drugiego reaktora biologicznego zblokowanego z osadnikiem wtórnym, opartego na technologii niskoobciążonego osadu czynnego o parametrach niezbędnych do zapewnienia bieżących potrzeb gospodarki ściekowej;
Główne prace dotyczące części osadowej:
- przebudowa istniejącego obiektu na zbiornik buforowy osadu nadmiernego;
- przebudowa istniejącego obiektu na zbiornik buforowy ustabilizowanego;
- przebudowa istniejącej komory stabilizacji osadu;
- przebudowa i rozbudowa stacji odwadniania i higienizacji osadu;
- przebudowa istniejącego budynku techniczno – magazynowego w części dot. stacji dmuchaw oraz stacji zagęszczania osadu
- budowa silosa wapna;
- przebudowa istniejącego składowiska osadu;
Główne prace dotyczące zaplecza technicznego:
- budowa nowego budynku warsztatu z wiatą;
- dostosowanie infrastruktury zewnętrznej do potrzeb oczyszczalni.
Pozostałe obiekty budowlane:
- budowa przyłącza elektroenergetycznego zasilającego oczyszczalnię ścieków.
Ponadto w ramach zadania planowane jest wykonanie budowy i przebudowy zewnętrznych instalacji technologicznych oraz wykonanie systemu automatyki przemysłowej. Szczegóły dotyczące zakresu prac realizowanych w ramach przedmiotowego zadania zawiera projekt techniczny Tom I-VI oraz projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany.
Roboty realizowane będą w oparciu o pozwolenie na budowę nr decyzji AB.6740.12.150.2022 z dnia 13.12.2022 r. wydane przez Starostę Rzeszowskiego, zgłoszenia znak I-VI.7843.3.94.2023 z dnia 06.12.2023 r. przyjętego przez Wojewodę Podkarpackiego, zgłoszenia znak AB.6743.12.108.2023 z dnia 06.12.2023 r. przyjętego przez Starostę Rzeszowskiego.
Roboty należy prowadzić z zachowaniem ciągłości funkcjonowania oczyszczalni z uwzględnieniem szczególnego bezpieczeństwa. Realizacja przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę nie może negatywnie wpłynąć na działanie oczyszczalni ścieków, w tym obniżenie parametrów ścieków oczyszczonych wynikających z pozwolenia wodnoprawnego. Wykonawca powinien dostosować materiały, urządzenia oraz technologię wykonania prac do posiadanych przez Zamawiającego urządzeń, oraz obiektu, który już istnieje i stanowi własność Zamawiającego.
2. Szczegółowy przedmiot zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią załącznik nr 1 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (dalej – SWZ) dostępnej na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
3. Jeżeli w SWZ zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 99 ust. 5 ustawy Pzp, zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację robót oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach zamówienia.
4. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp w sytuacji, gdyby w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
5. Wszystkie kryteria i cechy opisane w normach, ocenach technicznych, specyfikacjach technicznych i systemach referencji technicznych wyznaczają minimalne standardy, które musi spełnić oferowany produkt lub usługa.
6. Dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia:
1) Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów i urządzeń własnych.
2) Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów aktualne dokumenty potwierdzające pozwolenie na ich zastosowanie/wbudowanie (np. atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności).
3) Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn, urządzeń obciążają Wykonawcę.
4) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP oraz ppoż. i maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzenia robót.
5) Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie.
6) Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych robót.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

45231100-6 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów

45231110-9 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów

45231111-6 - Podnoszenie i poziomowanie rurociągów

45231112-3 - Instalacja rurociągów

45231113-0 - Poziomowanie rurociągów

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45331210-1 - Instalowanie wentylacji

45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne

45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych

45350000-5 - Instalacje mechaniczne

45351000-2 - Mechaniczne instalacje inżynieryjne

45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty będą oceniane w zakresie kryterium: „Cena” w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez wykonawców w zakresie tego kryterium, wg następującego wzoru:
Pc= Cn/Cb * 60
gdzie:
Pc- liczba punktów w kryterium Cena, jakie wykonawca uzyskał, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku,
Cn- cena najtańszej oferty niepodlegającej odrzuceniu;
Cb- cena oferty ocenianej niepodlegająca odrzuceniu;
*- znak mnożenia
/-znak dzielenia
Oferty będą oceniane w zakresie kryterium: „Okres gwarancji jakości” w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez wykonawców w zakresie tego kryterium, wg następującego wzoru:
Pg=Ogb/Ogn* 30
gdzie:
Pg- liczba punktów w kryterium Okres gwarancji jakości, jakie wykonawca uzyskał, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku;
Ogb- okres gwarancji jakości ocenianej oferty niepodlegającej odrzuceniu;
Ogn- okres gwarancji jakości najdłuższy spośród ocenianych ofert niepodlegających odrzuceniu;
*- znak mnożenia
/-znak dzielenia
Zamawiający będzie oceniał w tym kryterium wyłącznie oferty, w których okres gwarancji jakości określony zostanie w miesiącach licząc od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót budowlanych. Przy czym do oceny ofert w ramach tego kryterium Zamawiający przyjmie maksymalnie 60 miesięczny okres gwarancji jakości. Oferta wykonawcy, który zaproponuje okres gwarancji krótszy niż 24 miesiące od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót budowalnych, zostanie odrzucona.

Oferty będą oceniane w zakresie kryterium: doświadczenie Kierownika Budowy w następujący
sposób:
Pkb- liczba punktów w kryterium doświadczenie Kierownika Budowy
1) za wykazanie osoby spełniającej warunek opisany w Rozdziale XXI SWZ pkt. 2.4. ppkt 2 lit.
a), w zakresie zarówno posiadanych uprawnień jak również doświadczenia zawodowego,
która to następnie będzie pełniła funkcję kierownika budowy - wykonawca otrzymana 0 pkt
2) za wykazanie osoby spełniającej warunek opisany w Rozdziale XXI SWZ pkt 2.4 ppkt.2 lit a), w zakresie zarówno posiadanych uprawnień jak również doświadczenia zawodowego, która
to następnie będzie pełniła funkcję kierownika budowy oraz zostanie udokumentowane dodatkowe doświadczenie tej osoby - co oznacza wykonanie łącznie co najmniej 2 zadań o parametrach określonych w celu spełnienia warunku udziału w postępowaniu, na zasadach określonych w Rozdziale XXI SWZ pkt 2.4. ppkt 2 lit. a) - przy równoczesnym spełnieniu wymogu iż co najmniej jedno z wykazywanych zadań w pełnieniu funkcji kierownika budowy
zostało wykonane w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, i polegało na wykonaniu robót budowlanych w zakresie co najmniej robót konstrukcyjno-budowlanych, sanitarnych i technologicznych oraz elektrycznych wraz z AKPiA wraz z wykonaniem obiektu/ów technologicznych posadowionych na fundamentach pośrednich przy budowie,
rozbudowie, przebudowie lub modernizacji, komunalnej oczyszczalni ścieków o wydajności oczyszczalni co najmniej Qśrd = 600m3/d oraz o wartości wykonanych robót budowlanych co
najmniej 10 000 000,00 złotych netto - wykonawca otrzyma 10 pkt.

Ofertom nie odrzuconym zostaną przyznane pkt wg następującego wzoru:
P= Pc + Pg + Pkb

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości

4.3.6.) Waga: 30,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Kierownika Budowy

4.3.6.) Waga: 10,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału
w postępowaniu, określone przez Zamawiającego w SWZ.
2. Zamawiający wymaga wykazania spełniania następujących warunków określonych w art. 112 ust.
2 ustawy Pzp, dotyczących:
2.1. Zdolności do występowania w obrocie prawnym.
Zamawiający nie określa wyżej wymienionego warunku.
2.2. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli spełnione zostaną następujące wymagania:
a) Wykonawca wykaże, że na dzień składania oferty posiada ubezpieczenie od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w
wysokości sumy gwarancyjnej co najmniej 5 000 000,00 złotych.
b) Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie co
najmniej 10 000 000,00 złotych. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia, powyższy warunek Wykonawcy muszą spełniać łącznie.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek
określony pod lit. a) musi być w całości spełniony przez co najmniej jeden z podmiotów
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego w całości. W przypadku
Wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów, w zakresie warunku określonego
pod lit a) - musi być on w całości spełniony przez podmiot na którego zasoby powołuje się
Wykonawca.
2.3. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie określa wyżej wymienionego warunku.
2.4. Zdolności technicznej lub zawodowej.
1. Zdolności technicznej lub zawodowej (doświadczenie):
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca ubiegający się o udzielenie
przedmiotowego zamówienia wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonał
należycie co najmniej:
a) dwa zadania polegające na wykonaniu robót budowlanych w zakresie co najmniej robót
konstrukcyjno-budowlanych, sanitarnych i technologicznych oraz elektrycznych wraz
z AKPiA przy budowie, rozbudowie, przebudowie lub modernizacji komunalnej
oczyszczalni ścieków o wydajności każdej z oczyszczalni co najmniej Qśrd = 600m3/d oraz
o wartości każdego z zadań co najmniej 10 000 000,00 złotych netto, w tym co najmniej
jedno z tych zadań obejmowało wykonanie obiektu/ów technologicznych posadowionych
na fundamentach pośrednich.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek
udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej obejmujący wymagane doświadczenie musi być spełniony w całości przez co najmniej jeden z podmiotów
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Przez zamówienia wykonane należy rozumieć:
1) roboty budowlane rozpoczęte i zakończone w w/w okresie
2) roboty budowlane zakończone w w/w okresie, których rozpoczęcie mogło nastąpić
wcześniej niż w w/w okresie.
2. Zdolności technicznej lub zawodowej (osoby):
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca ubiegający się o udzielenie
przedmiotowego zamówienia wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował łącznie co
najmniej następującymi osobami:
a) Kierownik Budowy – osoba posiadająca: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń
w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Wymieniona osoba musi posiadać odpowiednie
uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z ustawą z dnia 7
lipca 1994 r. Prawo budowlane, rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29
kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych
funkcji technicznych w budownictwie oraz ustawą z dnia 9 maja 2014 r. o ułatwieniu dostępu
do wykonywania niektórych zawodów regulowanych, albo odpowiadające im ważne
uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów. Zamawiający, określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień
budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane obywatelom
państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej,
z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawa Budowlanego oraz ustawy z dnia
22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach
członkowskich Unii Europejskiej. - doświadczenie, w pełnieniu funkcji kierownika budowy przy realizacji 1 zadania (kontrakt,
umowa) polegającego na wykonaniu robót budowlanych w zakresie co najmniej robót
konstrukcyjno-budowlanych, sanitarnych i technologicznych oraz elektrycznych wraz
z AKPiA przy budowie, rozbudowie, przebudowie lub modernizacji komunalnej oczyszczalni
ścieków o wydajności oczyszczalni co najmniej Qśrd = 600m3/d oraz o wartości
wykonanych robót budowlanych co najmniej 10 000 000,00 złotych netto.
b) Kierownik robót sanitarnych – osoba posiadająca: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych
i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych. Wymieniona osoba musi posiadać
odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie
z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, rozporządzeniem Ministra Inwestycji
i
Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz ustawą z dnia
9 maja 2014 r. o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych,
albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie
wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający, określając wymogi dla osoby
w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im
uprawnienia budowlane wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru
Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych
przepisów Prawa Budowlanego oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach
uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii
Europejskiej. - doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji
1 zadania (kontrakt, umowa) polegającego na wykonaniu robót budowlanych w zakresie
co najmniej robót konstrukcyjno-budowlanych, sanitarnych i technologicznych oraz
elektrycznych wraz z AKPiA przy budowie, rozbudowie, przebudowie lub modernizacji
komunalnej oczyszczalni ścieków o wydajności oczyszczalni co najmniej Qśrd = 600m3/d
oraz o wartości wykonanych robót budowlanych co najmniej 10 000 000,00 złotych netto.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zwanego dalej „postępowaniem”, zamawiający może
żądać następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, zgodnie z załącznikiem nr 8 do SWZ
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów- inne odpowiednie dokumenty- załącznik nr 10 do SWZ,
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego określonych w rozdziale XXI ust. 2 pkt 2.4 ppkt. 2 SWZ, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami- załącznik nr 9 do SWZ,
3) potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia w zakresie określonym w rozdziale XXI ust. 2 pkt 2.2.lit. a SWZ,
4) Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w zakresie
określonym w rozdziale XXI ust. 2 pkt 2.2. lit.b SWZ, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku
udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą dokumentów w postaci referencji, kopi protokołów lub innych dokumentów potwierdzających realizację zadań i poziomu doświadczenia kierownika budowy opisanego w rozdziale XVI pkt 6 SWZ w celu uzyskania punktów w pozacenowych kryteriach oceny ofert. Jednym z przedmiotowych środków dowodowych jest również załącznik nr 11 do SWZ – poświadczenie odbycia wizji lokalnej. Zamawiający przewiduje dokonanie poprawienia lub uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

Wszystkie przedmiotowe środki dowodowe wymienione w dokumentach zamówienia.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Formularza składającego się na Ofertę, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ.
Dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania lub pełnomocnictwo do podpisania Oferty, jeśli osoba bądź osoby podpisujące ofertę działają na podstawie pełnomocnictwa, o ile umocowanie do dokonania przedmiotowej czynności nie wynika
z dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania.
Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawca składa w formie dokumentu, którego wzór zawiera Załącznik Nr 3 do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść przed upływem terminu składania ofert, wadium w wysokości 200 000,00 złotych. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu wykonawca powinien dokonać przelewu na rachunek bankowy Gminy Krasne, Nr rachunku 81917610482001000114000003. z dopiskiem: „Wadium do postępowania Budowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w Krasnem - etap II”, przy czym przed upływem terminu do składania ofert środki muszą znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego.
Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii odcinka polecenia dokonania przelewu.
4. W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem, podlegać prawu polskiemu i winna zawierać następujące elementy:
1). nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, nr referencyjny nadany sprawie przez Zamawiającego, nazwę zamówienia;
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją;
3) kwotę gwarancji;
4) termin ważności gwarancji;
5) bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego (nie później niż w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia żądania), w przypadku zaistnienia okoliczności wymienionych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp;
6) nie może zawierać postanowienia, iż zwrot oryginału gwarancji będzie skutkował wygaśnięciem gwarancji.
5. Zaleca się również, aby gwarancja zawierała adres poczty elektronicznej gwaranta, na który Zamawiający będzie mógł przesłać oświadczenie o zwolnieniu wadium. Brak adresu poczty elektronicznej, o którym mowa w zdaniu poprzednim, w treści gwarancji nie będzie stanowił podstawy do uznania wadium za wniesione w sposób nieprawidłowy.
6. Wymagane jest załączenie do oferty oryginalnego (wystawionego przez gwaranta) dokumentu gwarancji/poręczenia w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej Zamawiającego, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez gwaranta, tj. wystawcę gwarancji/poręczenia.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z Ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – załącznik nr 6A do SWZ.
W przypadku Wykonawcy, który polega na zdolnościach innych podmiotów, Wykonawca przedstawia, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby– załącznik nr 6 do SWZ.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. – załącznik nr 7 do SWZ.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, potwierdzające brak podstaw wykluczenia oraz potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w jakim każdy z tych Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z projektowanymi postanowieniami umownymi stanowiącymi załącznik nr 4 do SWZ. Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków, zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia jest niemożliwy do przeniesienia do ogłoszenia.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-09-02 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://gminakrasne.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-02 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-10-01

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:

Zamawiający nie będzie ograniczał liczby Wykonawców zaproszonych do negocjacji

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Wykonawca jest zobowiązany zrealizować zamówienie w terminie 14 miesięcy od daty podpisania umowy, w tym zakończenie rozruchu oczyszczalni w terminie 12 miesięcy od daty podpisania umowy.


Wykonawcy będą podlegać wykluczeniu z postępowania w sytuacji występowania wobec nich podstaw określonych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.