eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jaworzno"Dostawa sprzętu bariatrycznego, sprzętu laparoskopowego oraz endoprotez i implantów do SP ZOZ Szpitala Wielospecjalistycznego w Jaworznie"



Ogłoszenie z dnia 2024-08-16


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
„Dostawa sprzętu bariatrycznego, sprzętu laparoskopowego oraz endoprotez i implantów do SP ZOZ Szpitala Wielospecjalistycznego w Jaworznie”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: SP ZOZ Szpital Wielospecjalistyczny w Jaworznie

1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Zamówień Publicznych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 270641184

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Chełmońskiego 28

1.5.2.) Miejscowość: Jaworzno

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-600

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampubl@szpital.jaworzno.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital.jaworzno.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://szpitaljaw.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Dostawa sprzętu bariatrycznego, sprzętu laparoskopowego oraz endoprotez i implantów do SP ZOZ Szpitala Wielospecjalistycznego w Jaworznie”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-961b0278-f189-468e-ac72-29fe7be30f3c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00459556

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00413907

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: SZP.III.240/23/24/P

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pakiet 1 – Klipsy polimerowe
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa klipsów polimerowych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 33169000-2 - Przyrządy chirurgiczne

4.5.5.) Wartość części: 25920,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pakiet 2 – Zestaw do operacji bariatrycznych
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa zestawów do operacji bariatrycznych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 33169000-2 - Przyrządy chirurgiczne

4.5.5.) Wartość części: 462000,00 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pakiet 3 – System do zamykania ran
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa systemu do zamykania ran.

4.5.3.) Główny kod CPV: 33141120-7 - Zaciski, szwy, podwiązki naczyniowe

4.5.5.) Wartość części: 22500,00 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pakiet 4 - Ultradźwiękowe narzędzia do preparowania
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa ultradźwiękowych narzędzi do preparowania.

4.5.3.) Główny kod CPV: 33162200-5 - Przyrządy używane na salach operacyjnych

4.5.5.) Wartość części: 93000,00 PLN

Część 5

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pakiet 5 – Siatki przepuklinowe
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa siatek przepuklinowych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 33169000-2 - Przyrządy chirurgiczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

33141000-0 - Jednorazowe, niechemiczne artykuły medyczne i hematologiczne

4.5.5.) Wartość części: 91900,00 PLN

Część 6

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pakiet 6 - Kleszczyki
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa kleszczyków.

4.5.3.) Główny kod CPV: 33169000-2 - Przyrządy chirurgiczne

4.5.5.) Wartość części: 75240,00 PLN

Część 7

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pakiet 7 - Implanty bark
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa implantów barkowych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 33141770-8 - Wyroby używane w przypadku złamań, śruby i płyty

4.5.5.) Wartość części: 45140,00 PLN

Część 8

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pakiet 8 - Implant barkowy
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa implantów barkowych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 33141770-8 - Wyroby używane w przypadku złamań, śruby i płyty

4.5.5.) Wartość części: 14950,00 PLN

Część 9

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pakiet 9 - Membrana do leczenia ubytków chrzęstnych oraz chrzęstno-kostnych
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa membrany do leczenia ubytków chrzęstnych oraz chrzęstno-kostnych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 33183100-7 - Implanty ortopedyczne

4.5.5.) Wartość części: 20370,35 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnia postępowanie w części w zakresie Pakietów 1-9 na podstawie art. 255 pkt. 6 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) – dalej Pzp, ponieważ postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiajacą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W zakresie Pakietu 4 Zamawiający popełnił błąd w szacowaniu zamówienia, na skutek którego procedura została przeprowadzona w trybie podstawowym na podstawie art.275 ustawy Pzp, a winna zostać przeprowadzona w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie 132 ustawy Pzp. Zamawiający oszacował wartość Pakietu na 93 000,00 zł, biorąc pod uwagę cenę za sztukę, podczas gdy w opakowaniu określił wymóg opakowanie 6 szt. Zatem wartość Pakietu winna wynosić 558 000,00 zł, a wartość całego postępowania 1 316 020,35 zł.
Taki błąd w oszacowaniu poprzez zaniżenie wartości szacunkowej spowodował, że wybór niewłaściwej procedury postępowania skutkuje unieważnieniem postępowania, gdyż umowa zawarta w niewłaściwym reżimie prawnym obarczona jest nieusuwalną wadą w zakresie przeprowadzenia postępowania.

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnia postępowanie w części w zakresie Pakietów 1-9 na podstawie art. 255 pkt. 6 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) – dalej Pzp, ponieważ postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiajacą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W zakresie Pakietu 4 Zamawiający popełnił błąd w szacowaniu zamówienia, na skutek którego procedura została przeprowadzona w trybie podstawowym na podstawie art.275 ustawy Pzp, a winna zostać przeprowadzona w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie 132 ustawy Pzp. Zamawiający oszacował wartość Pakietu na 93 000,00 zł, biorąc pod uwagę cenę za sztukę, podczas gdy w opakowaniu określił wymóg opakowanie 6 szt. Zatem wartość Pakietu winna wynosić 558 000,00 zł, a wartość całego postępowania 1 316 020,35 zł.
Taki błąd w oszacowaniu poprzez zaniżenie wartości szacunkowej spowodował, że wybór niewłaściwej procedury postępowania skutkuje unieważnieniem postępowania, gdyż umowa zawarta w niewłaściwym reżimie prawnym obarczona jest nieusuwalną wadą w zakresie przeprowadzenia postępowania.

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnia postępowanie w części w zakresie Pakietów 1-9 na podstawie art. 255 pkt. 6 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) – dalej Pzp, ponieważ postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiajacą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W zakresie Pakietu 4 Zamawiający popełnił błąd w szacowaniu zamówienia, na skutek którego procedura została przeprowadzona w trybie podstawowym na podstawie art.275 ustawy Pzp, a winna zostać przeprowadzona w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie 132 ustawy Pzp. Zamawiający oszacował wartość Pakietu na 93 000,00 zł, biorąc pod uwagę cenę za sztukę, podczas gdy w opakowaniu określił wymóg opakowanie 6 szt. Zatem wartość Pakietu winna wynosić 558 000,00 zł, a wartość całego postępowania 1 316 020,35 zł.
Taki błąd w oszacowaniu poprzez zaniżenie wartości szacunkowej spowodował, że wybór niewłaściwej procedury postępowania skutkuje unieważnieniem postępowania, gdyż umowa zawarta w niewłaściwym reżimie prawnym obarczona jest nieusuwalną wadą w zakresie przeprowadzenia postępowania.

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnia postępowanie w części w zakresie Pakietów 1-9 na podstawie art. 255 pkt. 6 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) – dalej Pzp, ponieważ postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiajacą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W zakresie Pakietu 4 Zamawiający popełnił błąd w szacowaniu zamówienia, na skutek którego procedura została przeprowadzona w trybie podstawowym na podstawie art.275 ustawy Pzp, a winna zostać przeprowadzona w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie 132 ustawy Pzp. Zamawiający oszacował wartość Pakietu na 93 000,00 zł, biorąc pod uwagę cenę za sztukę, podczas gdy w opakowaniu określił wymóg opakowanie 6 szt. Zatem wartość Pakietu winna wynosić 558 000,00 zł, a wartość całego postępowania 1 316 020,35 zł.
Taki błąd w oszacowaniu poprzez zaniżenie wartości szacunkowej spowodował, że wybór niewłaściwej procedury postępowania skutkuje unieważnieniem postępowania, gdyż umowa zawarta w niewłaściwym reżimie prawnym obarczona jest nieusuwalną wadą w zakresie przeprowadzenia postępowania.

Część 5

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnia postępowanie w części w zakresie Pakietów 1-9 na podstawie art. 255 pkt. 6 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) – dalej Pzp, ponieważ postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiajacą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W zakresie Pakietu 4 Zamawiający popełnił błąd w szacowaniu zamówienia, na skutek którego procedura została przeprowadzona w trybie podstawowym na podstawie art.275 ustawy Pzp, a winna zostać przeprowadzona w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie 132 ustawy Pzp. Zamawiający oszacował wartość Pakietu na 93 000,00 zł, biorąc pod uwagę cenę za sztukę, podczas gdy w opakowaniu określił wymóg opakowanie 6 szt. Zatem wartość Pakietu winna wynosić 558 000,00 zł, a wartość całego postępowania 1 316 020,35 zł.
Taki błąd w oszacowaniu poprzez zaniżenie wartości szacunkowej spowodował, że wybór niewłaściwej procedury postępowania skutkuje unieważnieniem postępowania, gdyż umowa zawarta w niewłaściwym reżimie prawnym obarczona jest nieusuwalną wadą w zakresie przeprowadzenia postępowania.

Część 6

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnia postępowanie w części w zakresie Pakietów 1-9 na podstawie art. 255 pkt. 6 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) – dalej Pzp, ponieważ postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiajacą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W zakresie Pakietu 4 Zamawiający popełnił błąd w szacowaniu zamówienia, na skutek którego procedura została przeprowadzona w trybie podstawowym na podstawie art.275 ustawy Pzp, a winna zostać przeprowadzona w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie 132 ustawy Pzp. Zamawiający oszacował wartość Pakietu na 93 000,00 zł, biorąc pod uwagę cenę za sztukę, podczas gdy w opakowaniu określił wymóg opakowanie 6 szt. Zatem wartość Pakietu winna wynosić 558 000,00 zł, a wartość całego postępowania 1 316 020,35 zł.
Taki błąd w oszacowaniu poprzez zaniżenie wartości szacunkowej spowodował, że wybór niewłaściwej procedury postępowania skutkuje unieważnieniem postępowania, gdyż umowa zawarta w niewłaściwym reżimie prawnym obarczona jest nieusuwalną wadą w zakresie przeprowadzenia postępowania.

Część 7

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 7)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnia postępowanie w części w zakresie Pakietów 1-9 na podstawie art. 255 pkt. 6 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) – dalej Pzp, ponieważ postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiajacą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W zakresie Pakietu 4 Zamawiający popełnił błąd w szacowaniu zamówienia, na skutek którego procedura została przeprowadzona w trybie podstawowym na podstawie art.275 ustawy Pzp, a winna zostać przeprowadzona w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie 132 ustawy Pzp. Zamawiający oszacował wartość Pakietu na 93 000,00 zł, biorąc pod uwagę cenę za sztukę, podczas gdy w opakowaniu określił wymóg opakowanie 6 szt. Zatem wartość Pakietu winna wynosić 558 000,00 zł, a wartość całego postępowania 1 316 020,35 zł.
Taki błąd w oszacowaniu poprzez zaniżenie wartości szacunkowej spowodował, że wybór niewłaściwej procedury postępowania skutkuje unieważnieniem postępowania, gdyż umowa zawarta w niewłaściwym reżimie prawnym obarczona jest nieusuwalną wadą w zakresie przeprowadzenia postępowania.

Część 8

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 8)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnia postępowanie w części w zakresie Pakietów 1-9 na podstawie art. 255 pkt. 6 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) – dalej Pzp, ponieważ postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiajacą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W zakresie Pakietu 4 Zamawiający popełnił błąd w szacowaniu zamówienia, na skutek którego procedura została przeprowadzona w trybie podstawowym na podstawie art.275 ustawy Pzp, a winna zostać przeprowadzona w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie 132 ustawy Pzp. Zamawiający oszacował wartość Pakietu na 93 000,00 zł, biorąc pod uwagę cenę za sztukę, podczas gdy w opakowaniu określił wymóg opakowanie 6 szt. Zatem wartość Pakietu winna wynosić 558 000,00 zł, a wartość całego postępowania 1 316 020,35 zł.
Taki błąd w oszacowaniu poprzez zaniżenie wartości szacunkowej spowodował, że wybór niewłaściwej procedury postępowania skutkuje unieważnieniem postępowania, gdyż umowa zawarta w niewłaściwym reżimie prawnym obarczona jest nieusuwalną wadą w zakresie przeprowadzenia postępowania.

Część 9

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 9)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnia postępowanie w części w zakresie Pakietów 1-9 na podstawie art. 255 pkt. 6 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) – dalej Pzp, ponieważ postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiajacą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W zakresie Pakietu 4 Zamawiający popełnił błąd w szacowaniu zamówienia, na skutek którego procedura została przeprowadzona w trybie podstawowym na podstawie art.275 ustawy Pzp, a winna zostać przeprowadzona w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie 132 ustawy Pzp. Zamawiający oszacował wartość Pakietu na 93 000,00 zł, biorąc pod uwagę cenę za sztukę, podczas gdy w opakowaniu określił wymóg opakowanie 6 szt. Zatem wartość Pakietu winna wynosić 558 000,00 zł, a wartość całego postępowania 1 316 020,35 zł.
Taki błąd w oszacowaniu poprzez zaniżenie wartości szacunkowej spowodował, że wybór niewłaściwej procedury postępowania skutkuje unieważnieniem postępowania, gdyż umowa zawarta w niewłaściwym reżimie prawnym obarczona jest nieusuwalną wadą w zakresie przeprowadzenia postępowania.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.