eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bieliny"Sukcesywny odbiór, transport oraz zagospodarowanie i unieszkodliwienie osadu ściekowego, skratek i zawartości piaskownika z Oczyszczalni ścieków w Bielinach w 2023 i 2024 roku"



Ogłoszenie z dnia 2023-10-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Sukcesywny odbiór, transport oraz zagospodarowanie i unieszkodliwienie osadu ściekowego, skratek i zawartości piaskownika z Oczyszczalni ścieków w Bielinach w 2023 i 2024 roku”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BIELINY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291009975

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Partyzantów 17

1.5.2.) Miejscowość: Bieliny

1.5.3.) Kod pocztowy: 26-004

1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje.ania@bieliny.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bieliny.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://gminabieliny.ezamawiajacy.pl/app/login

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Sukcesywny odbiór, transport oraz zagospodarowanie i unieszkodliwienie osadu ściekowego, skratek i zawartości piaskownika z Oczyszczalni ścieków w Bielinach w 2023 i 2024 roku”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5958082f-521b-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00460226

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00007286/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 „Sukcesywny odbiór, transport oraz zagospodarowanie i unieszkodliwienie osadu ściekowego, skratek i zawartości piaskownika z Oczyszczalni ścieków w Bielinach w 2023 i 2024 roku”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00394500

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP 271.14.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

• Zamówienie dotyczy, wywozu i unieszkodliwiania ustabilizowanego komunalnego osadu ściekowego, odwodnionego powstającego w procesie oczyszczania ścieków i przeróbki osadów, oraz odbioru, transportu i zagospodarowania skratek i zawartość piaskownika
• Szacunkowa ilość odwodnionego osadu ściekowego, skratek i zawartość piaskownika do odbioru, transportu i zagospodarowania w czasie obowiązywania umowy zawartej w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego przetargu nie przekroczy:
- 1500 ton osadu ściekowego,
- 9 ton skratek,
- 25 ton zawartości piaskownika
Zamawiający zastrzega, że podana ilość odpadów jest ilością szacunkową, została podana w celu sporządzenia oferty i może ulec zmianie. Podaną ilość odpadów należy traktować jako orientacyjną, Wykonawcy nie przysługuje prawo odszkodowania za nieosiągnięcie wskazanych ilości i Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów, ani nie będzie ponosić z tego tytułu żadnych innych skutków. Wyżej przedstawiona ilość odpadów jest uzależniona od ilości i jakości dopływających do oczyszczalni ścieków surowych, jak również od stopnia odwodnienia osadów ściekowych.
• Kod odpadu ustabilizowany komunalny osad ściekowy 19 08 05, skratki 19 08 01, zawartość piaskownika 19 08 02. Podstawa prawna: katalog odpadów - załącznik do rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2020 r., poz. 10),
• Przez odbiór osadu rozumie się odbiór, wywóz i zważenie osadu odwodnionego na wadze.
• Przez zagospodarowanie i unieszkodliwianie ustabilizowanego komunalnego osadu, skratek i zawartości piaskownika rozumie się:
1) odzysk polegający na stosowaniu osadów ściekowych według zasad określonych w art. 96 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587) i Rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie stosowania komunalnych osadów ściekowych z dnia 6 lutego 2015 r. (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 23) łącznie z przygotowaniem niezbędnej dokumentacji i wykonaniem badań gruntów
2) przetwarzanie osadów metodami innymi niż rolnicze zagospodarowanie osadów ściekowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (proces odzysku R3, unieszkodliwianie, rekultywacja)
3) Odzysk lub unieszkodliwienie skratek i zawartości piaskowania z zachowaniem zasad postępowania z odpadami określonych w obowiązujących przepisach.
2.1. Odbiór i wywóz osadów, skratek i zawartości piaskownika będzie odbywał się przy użyciu przystosowanego do tego rodzaju ładunku sprzętem należącym do Wykonawcy. Wykonawca dostarczy puste kontenery, w którym będą gromadzone, a następnie wywożone w celu unieszkodliwienia osady ściekowe, skratki i zawartości piaskownika pochodzące z oczyszczalni ścieków w Bielinach i będzie wymieniał na puste w dniu wywozu odapadów. Puste kontenery powinny być przygotowane do załadunku oraz ustawione w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego. Kontenery należy wyposażyć w zamknięcia umożliwiające ich transport zgodnie z obowiązującymi przepisami. Transport odpadów może odbywać się również w kontenerach otwartych, pod warunkiem właściwego zabezpieczenia ładunku na czas przewozu plandeką. Za transport i zagospodarowanie odpadów odebranych z oczyszczalni ścieków odpowiada Wykonawca. Odbiór osadów, skratek
i zawartości piaskownika Wykonawca dokona na każde wezwanie Zamawiającego. Potwierdzenie przejęcia osadów ściekowych odbywać się będzie każdorazowo na podstawie kwitu wagowego (ważenie osadu ściekowego zapewni Wykonawca) oraz karty przekazania odpadów jako potwierdzenia prawidłowego zagospodarowania i unieszkodliwiania osadu ściekowego, skratek i zawartości piaskownika. Sposób wystawienia i forma Karty przekazania odpadów będą zgodne z Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587)
2.2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca odebrał odpady najpóźniej w ciągu 48 godzin licząc od momentu telefonicznego lub pisemnego zgłoszenia przez Zamawiającego konieczności wywozu odwodnionego osadu ściekowego, skratek i zawartości piaskownika do czasu podstawienia pojazdu przystosowanego do odbioru kontenera na terenie oczyszczalni. Jednocześnie zamawiający dopuszcza skrócenie czasu reakcji wykonania zamówienia. Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest w formularzu ofertowym podać czas odbioru w godzinach zgodnie z zapisami rozdziału XXI kryteria i sposób oceny ofert.
2.3. Wykonawca winien wskazać metody i sposób zagospodarowania osadu zarówno w okresie letnim jak i okresie zimowym. Zamawiający wymaga stosowania jednej z poniższych alternatywnych metod zagospodarowania osadów ściekowych tj.
2.3.1. Rolnicze zagospodarowanie osadów ściekowych- art. 96 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587).
W przypadku zagospodarowania rolniczego osadów ściekowych Wykonawca jest zobowiązany:
• do posiadania dokumentu potwierdzającego prawo do władania (w rozumieniu art. 3 pkt. 44 Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska) gruntami spełniającymi wymagania w/w ustawy o odpadach o powierzchni niezbędnej do zagospodarowania osadów ściekowych określonych w poszczególnym zadaniu (aktualny wypis z ewidencji gruntów lub inny dokument potwierdzający prawo własności);
• dostarczenia oświadczenia, że grunty na których będą stosowane osady ściekowe nie są objęte zakazami ustalonymi w art. 96 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587) oraz spełniają warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 roku w sprawie stosowania komunalnych osadów ściekowych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 23),
• wykonania na własny koszt badania gruntów wykonywanych przez akredytowane laboratorium, na których mają być stosowane osady. Częstotliwość badań i ich standard musi być zgodna z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015r. w sprawie stosowania komunalnych osadów ściekowych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 23),
• przekazać Zamawiającemu aktualne wyniki badań gruntów wraz z ustaleniem dawek oraz ilości zastosowanych osadów ściekowych,
• dostarczania Zamawiającemu map ewidencji gruntów z zaznaczeniem innym kolorem numerów działek i ich powierzchni, na których osady te mają być stosowane,
• niezwłocznie, nie później niż następnego dnia po dowiezieniu osadów na wskazane grunty Wykonawca dokona we własnym zakresie zmieszania (np. przeorania) osadu z gruntem,
• do zagospodarowania ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych na terenie województwa świętokrzyskiego.
2.3.2. Inne niż rolnicze zagospodarowanie osadów ściekowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku innego niż określonego w art. 96 ust. 1 pkt. 1-3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587) rolniczego zagospodarowania osadów ściekowych, Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia aktualnego zezwolenia na przetwarzanie odpadów (odzysk, unieszkodliwianie, rekultywacja), obejmujący kod odpadu którego zagospodarowanie stanowi przedmiot zamówienia, wydanego przez właściwy organ. Wykonawca w takiej sytuacji ponosi całkowitą odpowiedzialność za odebrane od Zamawiającego komunalne osady ściekowe oraz właściwy i zgodny z obowiązującymi przepisami sposób ich zagospodarowania. Przy innym niż rolnicze zagospodarowaniu osadów ściekowych, Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, posiadający decyzję wymienioną w art. 27 ust. 2 pkt 1 lub 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach albo posiada wpis do rejestru w zakresie, o którym mowa w art. 50 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach, zgodnie z art. 27 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach, staje się posiadaczem odpadów z wszelkimi konsekwencjami wynikającymi z przepisów w/w ustawy w tym zakresie, a w szczególności przejmuje odpowiedzialność za dalsze postępowanie z odpadami od momentu załadunku na terenie oczyszczalni ścieków w Bielinach.

Wykonawca musi posiadać i przedstawić na każde żądanie Zamawiającego aktualne dokumenty potwierdzające posiadanie zezwolenia właściwych organów, w tym wpisu do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587) w zakresie objętym przedmiotem zamówienia w szczególności na transport oraz na przetwarzanie komunalnych osadów ściekowych (zależnie od zaproponowanej metody przetwarzania). Wykonawca obowiązany jest do spełniania powyższych wymagań przez cały okres realizacji zamówienia.

2.4. Wykonawca zobowiązany jest do stałego aktualizowania swojej wiedzy w zakresie przepisów prawa związanych z realizacją zadania, w tym zwłaszcza ustawy o odpadach wraz z aktami wykonawczymi, przy czym Wykonawca zobowiązany jest do samodzielnego śledzenia ewentualnych zmian w przepisach obowiązujących oraz przepisów nowo wprowadzanych, do ich bieżącego stosowania oraz dostosowania się do aktualnych przepisów prawa

4.5.3.) Główny kod CPV: 90513600-2 - Usługi usuwania osadów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90513700-3 - Usługi transportu osadów

90513800-4 - Usługi obróbki osadów

90513900-5 - Usługi likwidacji osadów

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 372708,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 545994,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 372708,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Biosrlect Spółka z ograniczona odpowiedzialnością,

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Członek konsorcjum: PHU Zieliński, Klasztorna 27A, 26-035 Raków Członek konsorcjum: NEWKOM EKO, Leżachów 147, 37-530 Sieniawa Członek konsorcjum: PGKiM Sraszów, W. polskiego 3, 28-200 Staszów Członek konsorcjum: Urszula i Pawel Adamczyk, Słabuszewice 79, 27-540 Lipnik

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6572955559

7.3.3) Ulica: ul. Łagowska 37

7.3.4) Miejscowość: Raków

7.3.5) Kod pocztowy: 26-035

7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych w procesie R3, zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych w procesie R10


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-10-19

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 372708,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.