Ogłoszenie z dnia 2022-11-25
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00376731/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-10-04
- 2022/BZP 00406611/01 - Wynik z dnia 2022-10-24
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Kompleksowe usługi weterynaryjne
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Zarząd Usług Komunalnych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 271048212
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Strzelców Bytomskich 25c
1.5.2.) Miejscowość: Gliwice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-109
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32/335-04-72
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@mzuk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzuk.gliwice.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://mzuk.bip.gliwice.eu/zamowieniaPubliczne/136051.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowe usługi weterynaryjne2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-78680ace-43b1-11ed-8832-4e4740e186ac
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00460312
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00017712/14/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.15 Usługi weterynaryjne
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00376731/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: MZUK-EPZ.50.90.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ I: Opieka weterynaryjna w Lecznicy.Zapewnienie opieki weterynaryjnej zwierzętom bezdomnym:
a) przebywającym w Schronisku dla Zwierząt w Gliwicach-Sośnicy przy ul. Wschodniej 56,
b) adoptowanym z ww. Schroniska, na podstawie wydanych przez Schronisko skierowań ze wskazaniem wykonania usługi weterynaryjnej, w zakresie:
- szczepień przeciwko wściekliźnie w ilości około 10 miesięcznie,
- pozostałych szczepień profilaktycznych w ilości około 10 miesięcznie, obejmujących m.in.: psie choroby wirusowe, tj.: nosówkę, parvowirozę, kaszel kennelowy, chorobę Rubartha, leptospirozę oraz kocie choroby kocie choroby wirusowe, m.in. tj.: koci katar, panleukopenia,
- leczenia zachowawczego/profilaktycznego oraz drobnych zabiegów chirurgicznych,
- większych zabiegów chirurgicznych,
- eutanazji,
- wykonywania usług na wezwanie interwencyjne w ciągu 1 godzin od wezwania w ilości około 4 miesięcznie (w Schronisku z dojazdem lekarza Wykonawcy lub w Lecznicy z dowozem zwierząt przez Zamawiającego - zależnie od potrzeby),
- prowadzenie niezbędnej dokumentacji (książki leczenia zwierząt) wraz z rejestrem wykorzystania środków opatrunkowych i lekarstw oraz wykazem eutanazji z podaniem daty i przyczyny.
Przy następujących założeniach:
- opieka weterynaryjna odbywać się w lecznicy weterynaryjnej Wykonawcy, w godzinach pracy lecznicy,
- średni stan zwierząt wynosi: 90 psów i 150 kotów,
- rotacja zwierząt waha się w granicach 500 psów i 500 kotów w skali roku.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85200000-1 - Usługi weterynaryjne
4.5.5.) Wartość części: 86160,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ II: Opieka weterynaryjna w Schronisku dla Zwierząt wraz z dojazdem.Zapewnienie opieki weterynaryjnej zwierzętom bezdomnym przebywającym w Schronisku dla Zwierząt w Gliwicach-Sośnicy przy ul. Wschodniej 56, w zakresie:
- szczepień przeciwko wściekliźnie w ilości około 41 miesięcznie,
- pozostałych szczepień profilaktycznych w ilości około 51 miesięcznie, obejmujących m.in.: psie choroby wirusowe, tj.: nosówkę, parvowirozę, kaszel kennelowy, chorobę Rubartha, leptospirozę oraz kocie choroby kocie choroby wirusowe, m.in. tj.: koci katar, panleukopenia,
- leczenia zachowawczego/profilaktycznego i opatrzenia ran,
- eutanazji,
- prowadzenie niezbędnej dokumentacji (książki leczenia zwierząt) wraz z rejestrem wykorzystania środków opatrunkowych i lekarstw oraz wykazem eutanazji z podaniem daty i przyczyny.
Przy następujących założeniach:
- podstawowa opieka weterynaryjna odbywać się będzie na terenie Schroniska w środę lub inny uzgodniony przez strony dzień po około 2 godziny, pomiędzy 10:00 a 15:00 (w godzinach pracy kierownictwa Schroniska),
- średni stan zwierząt wynosi: 90 psów i 150 kotów,
- rotacja zwierząt waha się w granicach 500 psów i 500 kotów w skali roku.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85200000-1 - Usługi weterynaryjne
4.5.5.) Wartość części: 75840,00 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ III: Sterylizacja i kastracja psów i kotów bezdomnych przebywających w schronisku.Szacunkowa ilość kastracji i sterylizacji:
a) sterylizację - tzw. metodą brytyjską (niewielkich rozmiarów rana pooperacyjna):
- suki - około 10 sztuk miesięcznie,
- kotki - około 10 sztuk miesięcznie,
b) kastrację - tzw. metodą jednego cięcia:
- psy - około 10 sztuk miesięcznie,
- kocury - około 8 sztuk miesięcznie.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85200000-1 - Usługi weterynaryjne
4.5.5.) Wartość części: 62160,00 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ IV: Sterylizacja i kastracja kotów wolno żyjących.Szacunkowa ilość sterylizacji i kastracji:
a) sterylizację - tzw. metoda brytyjską (niewielkich rozmiarów rana pooperacyjna):
- kotki - około 140 sztuk,
b) kastracji - tzw. metodą jednego cięcia:
- kocury - około 70 sztuk.
Przy następujących założeniach:
- miejsce wykonywania zabiegów - lecznica dla zwierząt Wykonawcy, do której będą dowożone zwierzęta przez Zamawiającego, w dni robocze w godzinach od 9:00 do 13:00 oraz przez osoby legitymujące się skierowaniem wystawionym przez Schronisko dla Zwierząt (po wcześniejszym uzgodnieniu),
- około siedmiodniowa hospitalizacja w lecznicy Wykonawcy w uzasadnionych medycznie przypadkach.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85200000-1 - Usługi weterynaryjne
4.5.5.) Wartość części: 24150,00 PLN
Część 5
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ V: Leczenie kotów wolno żyjących z terenu Gliwic.Zadanie obejmuje leczenie około 180 kotów wolno żyjących w trakcie trwania umowy i obejmuje wykonanie w zależności od potrzeb:
1. Badanie diagnostyczne podstawowe - pierwsza wizyta.
2. Jednostkowe badania diagnostyczne dodatkowe - m.in. Rtg, USG.
3. Jednostkowe badania diagnostyczne dodatkowe - m.in. bad. krwi i moczu - 1 parametr.
4. Leczenie zachowawcze wraz z niezbędnymi lekami i opatrunkami - kontynuacja leczenia - kolejne wizyty.
5. Drobne zabiegi chirurgiczne.
6. Duże zabiegi chirurgiczne.
7. Odrobaczenie i odpchlenie.
8. Szczepienia profilaktyczne.
9. Eutanazja w uzasadnionych przypadkach.
10. Hospitalizacja - koszt usługi za dobę. Przy następujących założeniach:
- miejsce wykonywania zabiegów - lecznica dla zwierząt, do której będą dowożone zwierzęta przez Zamawiającego oraz przez osoby legitymujące się skierowaniem wystawionym przez Schronisko dla Zwierząt.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85200000-1 - Usługi weterynaryjne
4.5.5.) Wartość części: 15000,00 PLN
Część 6
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ VI: Wszczepianie mikroprocesorów bezdomnym psom i kotom ze Schroniska dla Zwierząt w Gliwicach oraz psom i kotom posiadającym właścicieli mieszkających w Gliwicach.Szacunkowa ilość oraz zakres usługi:
- zadanie obejmuje wykonanie około 650 usług w trakcie trwania umowy,
- wszczepienie mikroprocesora,
- wypełnienie formularza zgłoszeniowego Bazy danych SAFE-ANIMAL,
- zarejestrowanie „zaczipowanego” zwierzęcia w Bazie danych SAFE-ANIMAL. Przy następujących założeniach:
- miejsce wykonywania zabiegów - lecznica dla zwierząt, do której będą dowożone zwierzęta przez Zamawiającego, przez osoby legitymujące się skierowaniem wystawionym przez Schronisko dla Zwierząt oraz przez właścicieli psów i kotów, zamieszkałych na terenie Gliwic, oraz Schronisko dla Zwierząt (średnio dwa razy w miesiącu),
- niezbędne materiały (mikroprocesory, ww. formularze oraz dostęp do Bazy danych) do wykonania usługi dostarcza Wykonawca.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85200000-1 - Usługi weterynaryjne
4.5.5.) Wartość części: 5000,00 PLN
Część 7
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ VII: Sterylizacja i kastracja psów i kotów posiadających właścicieli z terenu Gliwic.Szacunkowa ilość sterylizacji i kastracji to 145 zwierząt, przy czym:
- zabiegi sterylizacji suk - 45 sztuk,
- zabiegi sterylizacji kotek - 50 sztuk,
- zabiegi kastracji psów - 40 sztuk,
- zabiegi kastracji kocurów - 10 sztuk. Przy następujących założeniach:
- miejsce wykonywania zabiegów - lecznica dla zwierząt Wykonawcy, do której będą dowożone zwierzęta w dni robocze, przez osoby legitymujące się skierowaniem wystawionym przez Schronisko dla Zwierząt, po wcześniejszym uzgodnieniu.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85200000-1 - Usługi weterynaryjne
4.5.5.) Wartość części: 30000,00 PLN
Część 8
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ VIII: Opieka weterynaryjna nad dzikimi zwierzętami chorymi i rannymi w wyniku wypadków oraz nad psami i kotami rannymi w wyniku wypadków.- zadanie obejmuje usługi weterynaryjne takie jak podanie leków, opatrzenie ran lub eutanazję dzikich zwierząt, które odniosły obrażenia w wyniku wypadków drogowych lub z innych, nieznanych przyczyn,
- miejsce wykonywania zabiegów - lecznica dla zwierząt Wykonawcy, Schronisko dla Zwierząt lub miejsce zdarzenia, interwencji,
- w zakres zadania wchodzi również wezwanie interwencyjne.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85200000-1 - Usługi weterynaryjne
4.5.5.) Wartość części: 30000,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 31500,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 31500,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 31500,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: AMICUS - Praktyka Weterynaryjna Małgorzata Jaworska-Staszkiewicz, Jan Soliński Spółka Cywilna
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6312533620
7.3.3) Ulica: Pszczyńska 2
7.3.4) Miejscowość: Gliwice
7.3.5) Kod pocztowy: 44-100
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-11-22
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 31500,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2023-01-01 do 2023-12-31Część 6
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 6)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 4914,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 4914,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 4914,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 6)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: AMICUS - Praktyka Weterynaryjna Małgorzata Jaworska-Staszkiewicz, Jan Soliński Spółka Cywilna
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6312533620
7.3.3) Ulica: Pszczyńska 2
7.3.4) Miejscowość: Gliwice
7.3.5) Kod pocztowy: 44-100
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 6)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-11-22
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 4914,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2023-01-01 do 2023-12-31Część 7
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 7)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 7)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 28800,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 28800,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 28800,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 7)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: AMICUS - Praktyka Weterynaryjna Małgorzata Jaworska-Staszkiewicz, Jan Soliński Spółka Cywilna
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6312533620
7.3.3) Ulica: Pszczyńska 2
7.3.4) Miejscowość: Gliwice
7.3.5) Kod pocztowy: 44-100
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 7)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-11-22
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 28800,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2023-01-01 do 2023-12-31INNE PRZETARGI Z GLIWIC
- (2) 2025 - Ochrona fizyczna i monitoring obiektów na potrzeby Ośrodka Pomocy Społecznej w Gliwicach
- 20-P-25 Dostawa aparatury medycznej i drobnego sprzętu medycznego
- wykonanie przebudowy wewnętrznej instalacji gazowej w budynku przy ul. Królowej Jadwigi 8 w Gliwicach. (Pełna nazwa zadania w dokumentacji).
- Wykonanie modernizacji toalet na terenie Ośrodka Wypoczynkowego Czechowice w Gliwicach w systemie zaprojektuj i wybuduj
- Przeprowadzenie szkolenia - kursu obsługi dronów w kategorii A2 i STS01 z pomiarami jakości powietrza wraz z walidacją. Znak sprawy: DZPZ.283.41.2025.AL
- Dostawa sprzętu komputerowego dla Starostwa Powiatowego w Gliwicach oraz do szkół w ramach projektu "Edukacja dostępna dla każdego w liceach Powiatu Gliwickiego"
więcej: przetargi w Gliwicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Obsługa weterynaryjna Schroniska dla Zwierząt "Dolina Dolistówki" w Białymstoku - uzupełnienie
- Usługa odławiania i transportu bezdomnych zwierząt do schroniska oraz sprawowania opieki nad bezdomnymi zwierzętami pochodzącymi z terenu gminy Bralin
- Usługi weterynaryjne dla psów służbowych będących na stanie jednostek Policji woj. wielkopolskiego oraz psów służbowych wycofanych z użycia
- WYŁAPYWANIE BEZDOMNYCH ZWIERZĄT Z TERENU GMINY KOŁO ORAZ ZAPEWNIENIE IM OPIEKI W PUNKCIE CZASOWEGO PRZETRZYMYWANIA ZWIERZĄT
- Kompleksowa opieka lekarsko-weterynaryjna nad bezdomnymi zwierzętami przebywającymi w Schronisku dla Bezdomnych Zwierząt w Dobrej przy ul. Zwierzyniecka 1, 72-003 Dobra
- "Wyłapywanie bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Bierzwnik oraz zapewnienie im opieki w schronisku dla bezdomnych zwierząt w 2025 r."
więcej: Usługi weterynaryjne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.