Ogłoszenie z dnia 2022-11-28
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00482862/01 - Modyfikacja z dnia 2022-12-07
- 2022/BZP 00496740/01 - Modyfikacja z dnia 2022-12-14
- 2023/BZP 00070526/01 - Wynik z dnia 2023-01-30
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Budowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w Krasnem - etap I”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Krasne
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690582111
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Krasne 121
1.5.2.) Miejscowość: Krasne
1.5.3.) Kod pocztowy: 36-007
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.7.) Numer telefonu: 17/ 17 23 00 200
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@gminakrasne.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminakrasne.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w Krasnem - etap I”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8a9e419c-6e8b-11ed-aea3-5a7c432eaced
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00462435
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00056461/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.1.2 Budowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w Krasnem - etap I
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://portal.smartpzp.pl/gminakrasne/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: System jest dostępny pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/gminakrasne
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie jest prowadzone w
języku polskim.
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert
oraz oświadczeń, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zapewnionych przez system zapewniający obsługę
procesu udzielania zamówień publicznych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, zwany dalej Systemem.
3. System jest dostępny pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/gminakrasne
4. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta w Systemie, ani logowania
do Systemu.
5. Za pośrednictwem posiadanego w Systemie konta Użytkownika Zewnętrznego odbywa się komunikacja Wykonawcy z
Zamawiającym w postępowaniu, w szczególności: przekazywanie dokumentów, oświadczeń, informacji, pytań, wniosków w ramach
postępowania.
6. Za pośrednictwem posiadanego w Systemie konta Jednostki Zamawiającej oraz kont jej Użytkowników Wewnętrznych odbywa się
komunikacja Zamawiającego z Wykonawcą w postępowaniu, w szczególności: przekazywanie wezwań i zawiadomień, informacji,
odpowiedzi na pytania.
7. Składanie wniosków o wyjaśnienie treści SWZ przez Wykonawców odbywa się w zakładce „Pytania do postępowania”. Po
otwarciu ofert, komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz
informacje, przekazywane są za pośrednictwem Systemu, w zakładce „Korespondencja”, która dla Wykonawcy jest widoczna w
zakładce „Oferty”, po zaznaczeniu numeru złożonej oferty. Do pełnego i prawidłowego korzystania z Systemu przez Użytkowników
Zewnętrznych konieczne jest posiadanie przez co najmniej jednego uprawnionego Użytkownika Zewnętrznego Wykonawcy
elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub podpisu zaufanego lub podpisu osobistego służącego do autentykacji i podpisu.
8. Szczegółowe informacje na temat wymogów technicznych można znaleźć w rozdziale IX Specyfikacji Warunków Zamówienia
(dalej SWZ)
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula RODO stanowi załącznik nr 5 do SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula RODO stanowi załącznik nr 5 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.1.6.2022.BW
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje: I etap - budowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w Krasnem polegająca na przebudowie i rozbudowie części ściekowej mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków wraz z modernizacją i adaptacją części istniejących obiektów, wymianą i uzupełnieniem urządzeń technologicznych, oraz budowa i wyposażenie technologiczne jednego nowego reaktora biologicznego zintegrowanego z osadnikiem wtórnym i niezbędnych obiektów towarzyszących.
Główne prace dotyczące części mechanicznej:
- przebudowa istniejącej pompowni ścieków surowych, kratowni, komory rozdziału z dostosowaniem do przepływów docelowych;
- wykonanie nowych komór pomiarowych oraz komory rozdziału na reaktory;
- wykonanie nowego i przebudowa istniejącego piaskownika;
- przebudowa istniejących reaktorów na zbiorniki retencyjne.
Główne prace dotyczące części biologicznej:
- budowa pierwszego reaktora biologicznego zblokowanego z osadnikiem wtórnym, opartego na technologii niskoobciążonego osadu czynnego o parametrach niezbędnych do zapewnienia bieżących potrzeb gospodarki ściekowej;
- budowa pompowni osadu recyrkulowanego i nadmiernego;
- montaż nowego biofiltra;
- przebudowa stacji preparatu PIX, pompowni części pływających, pompowni ścieków oczyszczonych, zbiornika ścieków oczyszczonych, stacji dmuchaw wraz z wymianą urządzeń w niezbędnym zakresie.
Główne prace dotyczące zaplecza technicznego:
- budowa stanowiska agregatu prądotwórczego;
- dostosowanie budynku techniczno-magazynowego oraz socjalnego pod potrzeby nowych funkcji;
- dostosowanie infrastruktury zewnętrznej do potrzeb oczyszczalni.
Roboty realizowane będą w oparciu o pozwolenie na budowę nr decyzji AB.6740.12.88.2022 z dnia 22.08.2022 r. wydane przez Starostę Rzeszowskiego.
Roboty należy prowadzić z zachowaniem ciągłości funkcjonowania oczyszczalni z uwzględnieniem szczególnego bezpieczeństwa. Realizacja przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę nie może negatywnie wpłynąć na działanie oczyszczalni ścieków, w tym obniżenie parametrów ścieków oczyszczonych wynikających z pozwolenia wodnoprawnego.
2. Szczegółowy przedmiot zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią załącznik nr 1 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (dalej – SWZ) dostępnej na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45231100-6 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów
45231110-9 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów
45231111-6 - Podnoszenie i poziomowanie rurociągów
45231112-3 - Instalacja rurociągów
45231113-0 - Poziomowanie rurociągów
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
45350000-5 - Instalacje mechaniczne
45351000-2 - Mechaniczne instalacje inżynieryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 17 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Oceniane będą wyłącznie oferty nieodrzucone.
2. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium:
Lp. Kryterium Waga
1 Najniższa cena 60 %
2 Okres gwarancji jakości 20 %
3 Doświadczenie Kierownika Budowy 20 %
3. Przy ocenie ofert wartość wagowa wyrażona w procentach będzie wyrażona w punktach (1%=1pkt).
4. Oferty będą oceniane w zakresie kryterium Ceny w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez wykonawców w zakresie tego kryterium, wg następującego wzoru:
Pc=Cn/Cb * 60
gdzie:
Pc- liczba punktów w kryterium Cena, jakie wykonawca uzyskał, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku,
Cn- cena najtańszej oferty niepodlegającej odrzuceniu;
Cb- cena oferty ocenianej niepodlegająca odrzuceniu;
*- znak mnożenia
/-znak dzielenia
5. Oferty będą oceniane w zakresie kryterium Okres gwarancji jakości w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez wykonawców w zakresie tego kryterium, wg następującego wzoru:
Pg=Ogb / Ogn * 20
Gdzie:
Pg- liczba punktów w kryterium Okres gwarancji jakości, jakie wykonawca uzyskał, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku;
Ogb- okres gwarancji jakości ocenianej oferty niepodlegającej odrzuceniu;
Ogn- okres gwarancji jakości najdłuższy spośród ocenianych ofert niepodlegających odrzuceniu;
*- znak mnożenia
/- znak dzielenia
Zamawiający będzie oceniał w tym kryterium wyłącznie oferty, w których okres gwarancji jakości określony zostanie w miesiącach licząc od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót budowlanych. Przy czym do oceny ofert w ramach tego kryterium Zamawiający przyjmie maksymalnie 48 miesięczny okres gwarancji jakości. Oferta wykonawcy, który zaproponuje okres gwarancji krótszy niż 24 miesiące od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót budowalnych, zostanie odrzucona.
6. Oferty będą oceniane w zakresie kryterium doświadczenie Kierownika Budowy w następujący sposób:
Pkb- liczba punktów w kryterium doświadczenie Kierownika Budowy
- za wykazanie osoby spełniającej warunek opisany w Rozdziale XXI pkt. 2.4. ppkt 3. w zakresie zarówno posiadanych uprawnień jak również doświadczenia zawodowego, która to następnie będzie pełniła funkcję kierownika budowy - wykonawca otrzymana 0 pkt
- za wykazanie osoby spełniającej warunek opisany w Rozdziale XXI pkt 2.4 ppkt.3, w zakresie zarówno posiadanych uprawnień jak również doświadczenia zawodowego, która to następnie będzie pełniła funkcję kierownika budowy oraz zostanie udokumentowane co najmniej jedno dodatkowe doświadczenie tej osoby ( co oznacza wykonanie łącznie co najmniej 2 zadań o parametrach określonych poniżej w celu spełnienia warunku udziału w postępowaniu - na zasadach określonych w Rozdziale XXI pkt 2.4. ppkt 3, oraz uzyskaniu punktów w niniejszym kryterium), z okresu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, w pełnieniu funkcji kierownika budowy przy realizacji zadania polegającego na wykonaniu robót budowlanych w zakresie co najmniej robót konstrukcyjno-budowlanych, sanitarnych i technologicznych oraz elektrycznych wraz z AKPiA wraz z wykonaniem obiektu/ów technologicznych posadowionych na fundamentach pośrednich przy budowie, rozbudowie, przebudowie lub modernizacji komunalnej oczyszczalni ścieków o wydajności oczyszczalni co najmniej Qśrd = 600m3/d oraz o wartości wykonanych robót budowlanych co najmniej 15 000 000,00 złotych netto- wykonawca otrzymana 20 pkt.
7. Ofertom nie odrzuconym zostaną przyznane pkt wg następującego wzoru:
P= Pc + Pg + Pkb
8. Zamawiający jako najkorzystniejszą ofertę wybierze ofertę wykonawcy, która uzyska najwyższą ilość punktów w ramach wszystkich kryterium oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Kierownika Budowy
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. Zamawiający wymaga wykazania spełniania następujących warunków określonych w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, dotyczących:2.1. Zdolności do występowania w obrocie prawnym.
Zamawiający nie określa wyżej wymienionego warunku.
2.2. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli spełnione zostaną następujące wymagania:
a) Wykonawca wykaże, że na dzień składania oferty posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w wysokości sumy gwarancyjnej co najmniej 15 000 000,00 złotych.
b) Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie co najmniej 15 000 000,00 złotych. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, powyższy warunek Wykonawcy muszą spełniać łącznie.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek określony w pkt. a musi być w całości spełniony przez co najmniej jednego z partnerów Konsorcjum w całości. W przypadku Wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów, w zakresie sytuacji finansowej lub ekonomicznej, warunek określony w pkt. a) musi być w całości spełniony przez podmiot na którego zasoby powołuje się Wykonawca.
2.3. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie określa wyżej wymienionego warunku.
2.4. Zdolności technicznej lub zawodowej.
1. zdolności technicznej lub zawodowej (doświadczenie):
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonał należycie co najmniej:
a) dwa zadania polegające na wykonaniu robót budowlanych w zakresie co najmniej robót konstrukcyjno-budowlanych, sanitarnych i technologicznych oraz elektrycznych wraz z AKPiA przy budowie, rozbudowie, przebudowie lub modernizacji komunalnej oczyszczalni ścieków o wydajności każdej z oczyszczalni co najmniej Qśrd = 600m3/d oraz o wartości każdego z zadań co najmniej 15 000 000,00 złotych netto, w tym co najmniej jedno z tych zadań obejmowało wykonanie obiektu/ów technologicznych posadowionych na fundamentach pośrednich.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej obejmujący wymagane doświadczenie musi być spełniony w całości przez co najmniej jeden z podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Przez zamówienia wykonane należy rozumieć:
1) roboty budowlane rozpoczęte i zakończone w w/w okresie
2) roboty budowlane zakończone w w/w okresie, których rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej niż w w/w okresie.
2. Systemy zarządzania:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia wykaże, że wdrożył i utrzymuje system zarządzania jakością wg normy ISO 9001 oraz system zarządzania środowiskiem wg normy ISO 14001 lub inne równoważne normy.
3. zdolności technicznej lub zawodowej (osoby):
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował łącznie co najmniej:
a) Kierownik Budowy – osoba posiadająca:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Wymieniona osoba musi posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz ustawą z dnia 9 maja 2014 r. o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych, albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający, określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawa Budowlanego oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
- doświadczenie, z okresu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, w pełnieniu funkcji kierownika budowy przy realizacji zadania (kontrakt, umowa) polegającego na wykonaniu robót budowlanych w zakresie co najmniej robót konstrukcyjno-budowlanych, sanitarnych i technologicznych oraz elektrycznych wraz z AKPiA przy budowie, rozbudowie, przebudowie lub modernizacji komunalnej oczyszczalni ścieków o wydajności oczyszczalni co najmniej Qśrd = 600m3/d oraz o wartości wykonanych robót budowlanych co najmniej 15 000 000,00 złotych netto.
b) Kierownik robót sanitarnych – osoba posiadająca:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych. Wymieniona osoba musi posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz ustawą z dnia 9 maja 2014 r. o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych, albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający, określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawa Budowlanego oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
- doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji zadania (kontrakt, umowa) polegającego na wykonaniu robót budowlanych w zakresie co najmniej robót konstrukcyjno-budowlanych, sanitarnych i technologicznych oraz elektrycznych wraz z AKPiA przy budowie, rozbudowie, przebudowie lub modernizacji komunalnej oczyszczalni ścieków o wydajności oczyszczalni co najmniej Qśrd = 600m3/d oraz o wartości wykonanych robót budowlanych co najmniej 15 000 000,00 złotych netto.
c) Wykonawca musi wykazać, że posiada przeciętne zatrudnienie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, w liczbie co najmniej 50 osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w każdym roku.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawca składa w formie dokumentu, którego wzór zawiera Załącznik Nr 3 do SWZ.
oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby– załącznik nr 6 do SWZ.
1) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, zgodnie z załącznikiem nr 8 do SWZ
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawca składa w formie dokumentu, którego wzór zawiera Załącznik Nr 3 do SWZ.
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z Ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – załącznik nr 6A do SWZ.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do wniosku o oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. – załącznik nr 7 do SWZ.
Na wezwanie Zamawiającego:
1) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów- inne odpowiednie dokumenty- załącznik nr 10 do SWZ,
2) zaświadczenia niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem spełniania przez wykonawcę określonych norm zarządzania jakością wg normy ISO 9001 ( lub równoważnej) oraz kontekście systemu zarządzania środowiskiem wg normy ISO 14001 ( lub równoważnej),
3) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego określonych w rozdziale XXI ust. 2 pkt 2.4,ppkt. 3, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami- załącznik nr 9 do SWZ,
4) Oświadczenia na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy oraz liczebności kadry kierowniczej w ostatnich 3 latach, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
5) dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia w zakresie określonym w rozdziale XXI ust. 2 pkt 2.2.ppkt. a,
6) Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w zakresie określonym w rozdziale XXI ust. 2 pkt 2.2.ppkt. b, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą dokumentów w postaci referencji, kopi protokołów lub innych dokumentów potwierdzających realizację zadania i poziomu doświadczenia kierownika budowy opisanego w rozdziale XVI pkt 6 niniejszej SWZ w celu uzyskania punktów w pozacenowych kryteriach oceny ofert. Zamawiający przewiduje dokonanie poprawienia lub uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych. Jednym z przedmiotowych środków dowodowych jest również załącznik nr 11 do SWZ – poświadczenie odbycia wizji lokalnej. Ponadto Wykonawca składa wraz z ofertą wykaz głównych urządzeń Załącznik nr 12 do SWZ5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Wszystkie przedmiotowe dokumenty wymagane przez Zamawiającego podlegają uzupełnieniu5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularz ofertowy - załącznik nr 2 do SWZSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść przed upływem terminu składania ofert, wadium w wysokości 400 000,00 złotych. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu wykonawca powinien dokonać przelewu na rachunek bankowy Gminy Krasne, Nr rachunku 81917610482001000114000003. z dopiskiem: „Wadium do postępowania Budowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w Krasnem - etap I”, przy czym przed upływem terminu do składania ofert środki muszą znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego.
Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii odcinka polecenia dokonania przelewu.
4. W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem, podlegać prawu polskiemu i winna zawierać następujące elementy:
1). nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, nr referencyjny nadany sprawie przez Zamawiającego, nazwę zamówienia;
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją;
3) kwotę gwarancji;
4) termin ważności gwarancji;
5) bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego (nie później niż w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia żądania), w przypadku zaistnienia okoliczności wymienionych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp;
6) nie może zawierać postanowienia, iż zwrot oryginału gwarancji będzie skutkował wygaśnięciem gwarancji.
5. Zaleca się również, aby gwarancja zawierała adres poczty elektronicznej gwaranta, na który Zamawiający będzie mógł przesłać oświadczenie o zwolnieniu wadium. Brak adresu poczty elektronicznej, o którym mowa w zdaniu poprzednim, w treści gwarancji nie będzie stanowił podstawy do uznania wadium za wniesione w sposób nieprawidłowy.
6. Wymagane jest załączenie do oferty oryginalnego (wystawionego przez gwaranta) dokumentu gwarancji/poręczenia w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej Zamawiającego, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez gwaranta, tj. wystawcę gwarancji/poręczenia.
7. Zamawiający zwraca wadium w okolicznościach i w sposób wskazany w art. 98 ustawy Pzp
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiająpełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania podmiotu zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale
XXII ust. 2 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do wniosku o oferty oświadczenie, z którego
wynika, które
roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. – załącznik nr 7 do SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany umowy zostały przewidziane w projektowanych postanowieniach umownych stanowiących załącznik nr 4 doSpecyfikacji Warunków Zamówienia w § 5. Ze względu na ograniczenia znakowe ich przeniesienia do ogłoszenia jest
niemożliwe.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-12-15 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: System do składania ofert jest dostępny pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/gminakrasne
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-12-15 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-01-14
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałaniawspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego z postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i
rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o
zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r.
o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w
wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim
beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu
na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29
września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach
określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką
dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę
rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
INNE PRZETARGI KRASNE
więcej: przetargi KRASNE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- REMONTY BALKONÓW W ZASOBACH WŁASNYCH WIDZEWSKIEGO TBS Sp. z o.o. w ŁODZI
- Przebudowa ul. Wierzbowej w Dąbczu. Zabezpieczenie gazociągu wysokiego ciśnienia DN150 odb. Leszno
- "Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w miejscowości Wysoka (ETAP I)"
- WYKONANIE INSTALACJI FOTOWOLTAICZNEJ WRAZ Z MAGAZYNEM ENERGII DLA POTRZEB WIELOSPECJALISTYCZNEGO SZPITALA POWIATOWEGO S.A W TARNOWSKICH GÓRACH - ETAP I
- Przebudowa drogi gminnej relacji Osiedle Judyty - ul. 3-go Maja, na drodze publicznej o numerze 220028G oraz drogach wewnętrznych
- Modernizacja obiektów sportowych - budowa zaplecza sportowego na stadionie sportowym Strzemieszyce w Dąbrowie Górniczej
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.