Ogłoszenie z dnia 2024-08-21
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00419378/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-07-18
- 2024/BZP 00442782/01 - Modyfikacja z dnia 2024-08-02
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa boiska sportowego przy Zespole Szkół w Żychlinie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT KUTNOWSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 611016146
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kościuszki
1.5.2.) Miejscowość: Kutno
1.5.3.) Kod pocztowy: 99-300
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@powiatkutno.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.powiatkutno.eu/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f4e4e4be-6e29-4acf-a95a-1d1bd34d6a041.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa boiska sportowego przy Zespole Szkół w Żychlinie2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f4e4e4be-6e29-4acf-a95a-1d1bd34d6a04
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00464469
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00068648/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.17 Budowa boiska sportowego przy Zespole Szkół w Żychlinie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00419378
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.272.21.2024.EM
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie zgodnie z Programem Funkcjonalno – Użytkowym (zwanym dalej: PFU), a następnie na podstawie zatwierdzonego przez Zamawiającego projektu wykonanie robót budowlanych związanych z budową boiska sportowego przy Zespole Szkół w Żychlinie.
Realizacja zamówienia odbędzie się w dwóch etapach:
1) Etap 1 – Dokumentacja projektowa;
2) Etap 2 – Roboty budowlane.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią, odpowiednio:
1) Program Funkcjonalno – Użytkowy – załącznik nr 1 do SWZ;
2) Projekt umowy – załącznik nr 5 do SWZ.
3. Gwarancja i rękojmia za wady:
1) Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę na wykonaną dokumentację projektową roboty budowlane, instalacyjne oraz montażowe, wykonane instalacje oraz dostarczone i zamontowane urządzenia i elementy wyposażenia, gwarancji i rękojmi za wady na okres wynoszący minimum 36 miesięcy od daty końcowego odbioru robót.
(Ostateczny termin gwarancji i rękojmi za wady wynikał będzie z oferty Wykonawcy).
2) Gwarancją i rękojmią są objęte wszystkie elementy wykonane przez Wykonawcę w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia, w szczególności:
a) dokumentacja projektowa;
b) roboty budowlane;
c) roboty instalacyjne;
d) roboty montażowe;
e) wykonane instalacje;
f) dostarczone i zamontowane urządzenia i elementy wyposażenia, w ramach realizacji przedmiotu zamówienia.
3) Gwarancja obejmuje:
a) usuwanie wszelkich wad tkwiących w rzeczy w momencie odbioru, jak i powstałych w okresie gwarancji;
b) wszelkie koszty związane z wykonaniem napraw gwarancyjnych, w szczególności koszty materiałów i robocizny oraz koszty dojazdu do miejsca naprawy, transportu, dostarczenia wyrobów budowlanych i urządzeń;
c) koszty usunięcia wszelkich szkód, wad i usterek, które powstały w wyniku użytkowania urządzeń lub materiałów użytych przez Wykonawcę, posiadających wadę ukrytą.
4. W związku z tym, że prace prowadzone będą na terenie Zespołu Szkół w Żychlinie (zwanego dalej: Szkołą), Wykonawca będzie musiał w trakcie prowadzenia robót w szczególności uwzględnić następujące uwarunkowania, w celu wykonywania przedmiotu zamówienia w sposób nie kolidujący z funkcjonowaniem Szkoły:
1) prowadzić roboty w sposób umożliwiający bezpieczne funkcjonowanie Szkoły, w szczególności w pobliżu budynków i pomieszczeń Szkoły sąsiadujących z miejscem prowadzenia robót budowlanych i niezagrażający bezpieczeństwu uczniów i personelu Szkoły;
2) przy organizacji zaplecza budowy uwzględnienie konieczności zapewnienia przejezdności ciągów komunikacyjnych znajdujących się na terenie zajmowanym przez Szkołę, w sposób niezagrażający bezpieczeństwu uczniów i personelu Szkoły;
3) uzgadniania z Zamawiającym i dyrekcją Szkoły terminów i kolejności wykonywania ciężkich robót, tak aby nie wpływały one negatywnie na prowadzenie zajęć dydaktycznych w lokalizacjach nie objętych zakresem robót;
4) Wykonawca zobowiązany będzie do zabezpieczenia poszczególnych budynków i pomieszczeń sąsiadujących z placem budowy oraz miejscami wykonywania robót przed uszkodzeniami mogącymi wynikać z procesu wykonywania robót budowlanych objętych zamówieniem;
5) wszelkie wyłączenia, przełączenia, czy odłączenia instalacji np. sanitarnych, które mają wpływ na prawidłowe funkcjonowanie Szkoły Wykonawca musi zgłosić Zamawiającemu i dyrekcji Szkoły. Przystąpienie do takich prac winno być poprzedzone uzyskaniem zgody dyrekcji Szkoły. Wszelkie wyłączenia nie mogą zakłócać bieżącej pracy Szkoły i stanowić dodatkowych utrudnień w pracy Szkoły.
5. INFORMACJA NA TEMAT WIZJI LOKALNEJ : Wykonawcy mogą zapoznać się z warunkami realizacji zamówienia w miejscu wykonywania robót budowlanych po uprzednim zgłoszeniu Zamawiającemu planowanego terminu odbycia wizji lokalnej. Wykonawca chcący odbyć wizję lokalną musi o tym z wyprzedzeniem poinformować Zamawiającego za pośrednictwem platformy eZamówienia lub na adres poczty elektronicznej zamowienia.publiczne@powiatkutno.eu. Zamawiający wyznaczy Wykonawcy termin odbycia wizji lokalnej.
Jednocześnie Zamawiający informuje, iż w trakcie odbywania wizji lokalnej nie będzie udzielać odpowiedzi na ewentualne pytania Wykonawców. Po odbyciu wizji lokalnej, Wykonawcy będą mogli zadawać pytania w trybie określonym w art. 284 ust. 1 ustawy Pzp.
Zamawiający, w odniesieniu do treści art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp, oświadcza, iż nie wymaga obligatoryjnego odbycia wizji lokalnej przez Wykonawców, którzy będą składać oferty w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
6. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZATRUDNIENIA NA PODSTAWIE STOSUNKU PRACY:
Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę (w tym dalszego Podwykonawcę) osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności polegających na wykonywaniu pracy fizycznej, operatorów maszyn i urządzeń.
7. WYMAGANIA WYNIKAJĄCE Z USTAWY O ELEKTROMOBILNOŚCI I PALIWACH ALTERNATYWNYCH:
Zgodnie z art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 roku o elektromobilności i paliwach alternatywnych (t.j. Dz. U. z 2023 roku poz. 875 ze zm.) Zamawiający wymaga aby Wykonawca zapewnił w trakcie realizacji zamówienia co najmniej 10% udział pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych, w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2023 roku poz. 1047 ze zm.), używanych przy wykonywaniu niniejszego zamówienia.
Zgodnie z art. 2 pkt 31 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym określenie „pojazd” oznacza środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze oraz maszynę lub urządzenie do tego przystosowane, z wyjątkiem urządzenia wspomagającego ruch.
Zgodnie z art. 2 pkt 32 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym określenie „pojazd silnikowy” oznacza pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem motoroweru, pojazdu szynowego, roweru, wózka rowerowego, hulajnogi elektrycznej, urządzenia transportu osobistego i wózka inwalidzkiego.
Zgodnie z art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym określenie „pojazd samochodowy” oznacza pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika rolniczego.
Zgodnie z art. 2 pkt 12 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 roku o elektromobilności i paliwach alternatywnych określenie „pojazd elektryczny” oznacza pojazd samochodowy w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, wykorzystujący do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania.
Zgodnie z art. 2 pkt 14 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 roku o elektromobilności i paliwach alternatywnych określenie „pojazd napędzany gazem ziemnym” oznacza pojazd samochodowy w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, wykorzystujący do napędu sprężony gaz ziemny (CNG) lub skroplony gaz ziemny (LNG), w tym pochodzący z biometanu, oraz posiadający:
a) silnik jednopaliwowy albo
b) silnik dwupaliwowy typu 1A, który pracuje w części gorącej cyklu testu dynamicznego ze średnim wskaźnikiem zużycia gazu nie niższym niż 90% oraz który na biegu jałowym nie zużywa wyłącznie oleju napędowego i nie posiada trybu pracy silnika zasilanego wyłącznie olejem napędowym w innym trybie pracy pojazdu niż serwisowy lub awaryjny występującym w fabrycznej instalacji gazowej, z którą homologowany jest pojazd albo, w przypadku silnika o zapłonie iskrowym, który posiada awaryjny zbiornik benzyny silnikowej o pojemności nie większej niż 15 litrów.
Udział, o którym mowa wcześniej, liczy się zgodnie z postanowieniami art. 36a ustawy z dnia 11 stycznia 2018 roku o elektromobilności i paliwach alternatywnych, tzn. udział pojazdów, elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych, używanych przy wykonywaniu zamówienia oblicza się, stosując zasadę, zgodnie z którą wielkość tego udziału poniżej 0,5 zaokrągla się w dół, a wielkość tego udziału 0,5 i powyżej zaokrągla się w górę.
8. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia w zakresie przedmiotu zamówienia.
9. Ilekroć w dokumentach zamówienia jest mowa o materiałach lub wyrobach z podaniem znaków towarowych, patentów, nazw własnych, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane od konkretnego wykonawcy oraz odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych to przyjmuje się, że wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Oznaczenia te służą wyłącznie do opisania minimalnych parametrów technicznych, które powinny spełniać te produkty. Zamawiający za produkt równoważny będzie uznawał towar o nie gorszych parametrach technicznych i użytkowych niż wskazane w dokumentach zamówienia, tj. PFU.
Zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy Pzp, Zamawiający nie może odrzucić oferty tylko dlatego, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi nie są zgodne z normami, ocenami technicznymi, specyfikacjami technicznymi i systemami referencji technicznych, do których opis przedmiotu zamówienia się odnosi, pod warunkiem, że Wykonawca udowodni w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w dokumentach zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45212220-4 - Roboty budowlane związane z wielofunkcyjnymi obiektami sportowymi
45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg
45236110-4 - Wyrównywanie nawierzchni boisk sportowych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczneTermin składania ofert w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego upłynął w dniu 7 sierpnia 2024 r. o godz. 10:00.
Przed otwarciem ofert Zamawiający udostępnił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj. 850 000,00 zł brutto.
Do upływu terminu składania ofert tj. do 7 sierpnia 2024 r. do godz. 10:00, oferty złożyli następujący Wykonawcy:
Nr oferty, - Nazwa (firma) i siedziba/miejsce prowadzenia działalności gospodarczej/miejsce zamieszkania, - Cena brutto
oferty (w zł), - Okres gwarancji i rękojmi za wady (w miesiącach):
1. - P. W. ProCom Wiktoria Andrzejewska Bobrowniki, 87-617 Bobrowniki, - 1 066 410,00, - 60;
2. - ACTIVA Longin Witkowski Łódź, 90-130 Łódź, - 1 599 000,00, - 60.
Cena brutto oferty z najniższą ceną, tj. oferty złożonej przez Wykonawcę P.W. ProCom Wiktoria Andrzejewska na kwotę 1 066 410,00 zł brutto przewyższa kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj. kwotę 850 000,00 zł brutto. Zamawiający nie zwiększył kwoty, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W związku z powyższym Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, ponieważ cena oferty z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Uzasadnienie prawne
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, ponieważ cena oferty z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1066410,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1599000,00 PLN
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
INNE PRZETARGI Z KUTNA
- "Modernizacja KP PSP w Kutnie" - III
- IMPLANTY ORTOPEDYCZNE
- Organizowanie i wykonywanie usług opiekuńczych na terenie Miasta Kutno w miejscu zamieszkania podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kutnie w 2025 roku (MOPS.ZMA.2600.2.2024)
- Ubezpieczenie majatku i innych interesów Miasta Kutno
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej do Domu Pomocy Społecznej w Kutnie, ul. Oporowska 27 od 01 stycznia 2025 roku do 31 grudnia 2025 roku
więcej: przetargi w Kutnie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja KP PSP w Kutnie" - III
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ciągiem pieszo - jezdnym, oświetleniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwałki
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków będących w zarządzie Nadleśnictwa Skwierzyna"
- Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z analizą rzeczowo-finansową dla zadania pn. "Budowa budynków wielorodzinnych w Braniewie - etap I
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.