Og³oszenie z dnia 2023-10-26
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00472812/01 - Modyfikacja z dnia 2023-11-02
- 2023/BZP 00474483/01 - Modyfikacja z dnia 2023-11-03
- 2024/BZP 00010736/01 - Wynik z dnia 2024-01-04
Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Budowa mikroinstalacji fotowoltaicznych, Gmina Grabica, powiat piotrkowski, woj. ³ódzkie
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Grabica
1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: Urz±d Gminy w Grabicy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590647865
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Grabica 66
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Grabica
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-306
1.5.4.) Województwo: ³ódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzadgminy@grabica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://grabica.biuletyn.net/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa mikroinstalacji fotowoltaicznych, Gmina Grabica, powiat piotrkowski, woj. ³ódzkie
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-72698351-73e0-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00464509
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-10-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00051528/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.2.2 Instalacja fotowoltaiczna przy SUW w Ostrowie i SUW w Szyd³owie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-72698351-73e0-11ee-9aa3-96d3b44407903.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Komunikacja w niniejszym postêpowaniu, w tym sk³adanie ofert, wymiana informacji (m.in. publikacja zmian i wyja¶nieñ tre¶ci SWZ) oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc± odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest
dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. Szczegó³owo wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej okre¶lono w pkt. XIV SWZ
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Grabica z siedzib± Grabica 66, 97-306 Grabica;
inspektorem ochrony danych osobowych w Urzêdzie Gminy w Grabicy mo¿na siê kontaktowaæ pod adresem: grzegorz.szajerka@gptogatus.pl
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego znak: ZP.271.1.9.2023 pn. „Budowa mikroinstalacji fotowoltaicznych, Gmina Grabica, powiat piotrkowski, woj. ³ódzkie” prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji, na podstawie ustawy z dnia z dnia 11 wrze¶nia 2019r. Prawo zamówieñ publicznych
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz.1605 z pó¼n. zm), dalej „ustawa Pzp”;
Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i ust. 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
nie przys³uguje Pani/Panu:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.9.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak
4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2
4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci
4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
Czê¶æ 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZÊ¦Æ I Budowa mikroinstalacji fotowoltaicznej na obiekcie u¿yteczno¶ci publicznej Ujêcia wody w Szyd³owie, obejmuj±ca zaprojektowanie i wykonanie (dostawê i monta¿) instalacji fotowoltaicznej o mocy do 50 kWp na dz. nr 92/1 obrêb Kol. Szyd³ów, Gmina Grabica. Zamówienie obejmowaæ bêdzie kompleksowo: opracowanie projektu oraz budowê instalacji fotowoltaicznej o optymalnej mocy jednego panela PV min. 540[Wp] dwustronne (tzw. bifacjal), z mo¿liwo¶ci± zabudowy paneli o wiêkszych mocach.
W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowi±zuje siê do zaprojektowania, dostawy i monta¿u instalacji fotowoltaicznych, odpowiednio w zakresie CZʦCI I zamówienia.
3. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia ujêty zosta³ w Programie Funkcjonalno-U¿ytkowym (dalej PFU) stanowi±cym odpowiednio dla CZʦCI I - Za³±cznik nr 7 – PFU Szyd³ów.
5. W RAMACH W/W PRAC, WYKONAWCA ZOBOWI¡ZANY JEST DO:
a) Realizacji zamówienia w sposób okre¶lony w Programie Funkcjonalno-U¿ytkowym. W przypadku budowy mikroinstalacji fotowoltaicznej na obiekcie u¿yteczno¶ci publicznej Ujêcia wody w Szyd³owie dopuszcza siê zaprojektowanie i monta¿ czê¶ci instalacji fotowoltaicznej na po³aci dachu, w zakresie ustalonym z Zamawiaj±cym.
b) Opracowania projektów instalacji fotowoltaicznych wraz z uzgodnieniem i zatwierdzeniem przez rzeczoznawcê ds. p.po¿. i Zamawiaj±cego. Dokumentacjê techniczn± nale¿y sporz±dziæ w formie elektronicznej na p³ytach CD/DVD (1 egzemplarz) oraz w co najmniej 3 egz. w formie utrwalonej na pi¶mie.
c) wykonania robót budowlanych oraz dostawy i monta¿u paneli fotowoltaicznych na podstawie uzgodnionej i zatwierdzonej przez Zamawiaj±cego dokumentacji w tym:
wykonania wszystkich badañ potrzebnych dla udokumentowania wymaganej jako¶ci wykonanych robót i wbudowanych materia³ów.
zorganizowania zaplecza budowy - miejsca monta¿u przedmiotu dostawy, pod³±czenia mediów we w³asnym zakresie i na swój koszt oraz pokrycia kosztów ich eksploatacji przez ca³y okres trwania budowy.
zabezpieczenia terenu robót na czas ich wykonywania przed osobami postronnymi, a w szczególno¶ci do przeciwdzia³ania wypadkom z udzia³em osób trzecich. Wykonawca ponosi pe³n± odpowiedzialno¶æ za wszelkie szkody wyrz±dzone osobom trzecim w wyniku prowadzonych prac, od dnia przekazania terenu budowy - miejsca monta¿u przedmiotu dostawy,
ubezpieczenia terenu budowy- miejsca monta¿u przedmiotu dostawy na w³asny koszt oraz od odpowiedzialno¶ci cywilnej zgodnie z § 5 ust. 9 projektu umowy,
dbania o porz±dek na terenie robót oraz utrzymania terenu budowy - miejsca monta¿u przedmiotu dostawy w nale¿ytym stanie i porz±dku oraz w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych,
natychmiastowego usuniêcia w sposób docelowy wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez wykonawcê w trakcie realizacji robót,
zabezpieczenie instalacji, urz±dzeñ i obiektów na terenie robót i w jej bezpo¶rednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót.
wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art.3 ust. 3 pkt.22 ustawy o odpadach ma obowi±zek zagospodarowania powsta³ych podczas realizacji zadania odpadów zgodnie z ustaw± o odpadach (tj. Dz. U. z 2020 poz. 797 z pó¼n. zm.) i ustaw± z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony ¶rodowiska (tj. Dz. U. z 2019 poz. 1396 z pó¼n. zm.). W cenie rycza³towej Wykonawca ma obowi±zek uwzglêdniæ odleg³o¶æ i koszt wywozu, sk³adowania oraz utylizacji odpadów.
prowadzenia robót monta¿owych i budowlanych zgodnie z wymogami rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003r. w sprawie bezpieczeñstwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. nr 47 poz. 401).
uporz±dkowania terenu - miejsca monta¿u przedmiotu dostawy po zakoñczeniu prac, jak równie¿ terenów s±siaduj±cych zajêtych lub u¿ytkowanych przez Wykonawcê w tym dokonania na w³asny koszt odbudowy (renowacji) zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów, fragmentów terenu dróg, nawierzchni lub instalacji;
wykonania badania termowizyjnego po zakoñczonym monta¿u instalacji fotowoltaicznej oraz sporz±dzenia i przekazania Zamawiaj±cemu protoko³u z wynikami z tego badania, w terminie do dnia podpisania protoko³u odbioru koñcowego;
przekazania Zamawiaj±cemu dokumentacji powykonawczej po sprawdzeniu jej kompletno¶ci przez Zamawiaj±cego, najpó¼niej w terminie do dnia podpisania protoko³u odbioru koñcowego;
sporz±dzenia i przekazania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przyjêtej do zasobów przez Powiatowy O¶rodek Geodezji (w 3 egzemplarzach) w terminie do 28 dni od dnia podpisania protoko³u odbioru koñcowego.
d) zg³oszenia pod³±czenia instalacji fotowoltaicznej do OSD i doprowadzenia do zmiany uk³adu pomiarowo – rozliczeniowego,
e) zg³oszenia instalacji fotowoltaicznej w Pañstwowej Stra¿y Po¿arnej,
f) opracowania skróconej instrukcji obs³ugi instalacji w j. polskim,
g) przeszkolenia osób wskazanych przez Zamawiaj±cego w zakresie obs³ugi oraz bezpiecznego u¿ytkowania instalacji fotowoltaicznej,
h) sprawowania nadzoru autorskiego przez ca³y okres realizacji robót,
i) przewidzenia mo¿liwo¶ci instalacji magazynu energii, magazyn energii nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia, jednak projektowana instalacja wraz z modernizowanymi uk³adami zasilania powinna umo¿liwiaæ instalacjê magazynu energii w przysz³o¶ci (instalacja hybrydowa) bez konieczno¶ci wykonania przeróbek.
j) bezp³atnego (1 raz w roku) ¶wiadczenia us³ug konserwacyjnych, sprawdzaj±cych i naprawczych w okresie udzielonej gwarancji jako¶ci i rêkojmi.
k) udzielenia na przedmiot zamówienia gwarancji jako¶ci na okres wskazany w ofercie i wyd³u¿enia okresu rêkojmi za wady fizyczne do okresu równego gwarancji od dnia odbioru koñcowego.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09331200-0 - S³oneczne modu³y fotoelektryczne
09332000-5 - Instalacje s³oneczne
31121110-4 - Przekszta³tniki mocy
45000000-7 - Roboty budowlane
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, ci±gów komunikacyjnych i linii energetycznych
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw s³onecznych
45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych
45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych
71200000-0 - Us³ugi architektoniczne i podobne
71300000-1 - Us³ugi in¿ynieryjne
71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania
71314100-3 - Us³ugi elektryczne
71321000-4 - Us³ugi in¿ynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych
71323100-9 - Us³ugi projektowania systemów zasilania energi± elektryczn±
71326000-9 - Dodatkowe us³ugi budowlane
71334000-8 - Mechaniczne i elektryczne us³ugi in¿ynieryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-01-15
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i wyd³u¿enie rêkojmi do okresu równego gwarancji jako¶ci
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZÊ¦Æ II Budowa mikroinstalacji fotowoltaicznej na obiekcie u¿yteczno¶ci publicznej Ujêcia wody w Ostrowie, obejmuj±ca zaprojektowanie i wykonanie (dostawê i monta¿) instalacji fotowoltaicznej o mocy do 50 kWp na dz. nr 30/1 obrêb Ostrów, Gmina Grabica. Zamówienie
obejmowaæ bêdzie kompleksowo: opracowanie projektu oraz budowê instalacji fotowoltaicznej o optymalnej mocy jednego panela PV min. 540[Wp] dwustronne (tzw. bifacjal), z mo¿liwo¶ci± zabudowy paneli o wiêkszych mocach.
W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowi±zuje siê do zaprojektowania, dostawy i monta¿u instalacji fotowoltaicznych, odpowiednio w zakresie CZʦCI II zamówienia.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia ujêty zosta³ w Programie Funkcjonalno-U¿ytkowym (dalej PFU) stanowi±cym odpowiednio dla CZʦCI II - Za³±cznik nr 8 – PFU Ostrów.
5. W RAMACH W/W PRAC, WYKONAWCA ZOBOWI¡ZANY JEST DO:
a) Realizacji zamówienia w sposób okre¶lony w Programie Funkcjonalno-U¿ytkowym.
b) Opracowania projektów instalacji fotowoltaicznych wraz z uzgodnieniem i zatwierdzeniem przez rzeczoznawcê ds. p.po¿. i Zamawiaj±cego. Dokumentacjê techniczn± nale¿y sporz±dziæ w formie elektronicznej na p³ytach CD/DVD (1 egzemplarz) oraz w co najmniej 3 egz. w formie utrwalonej na pi¶mie.
c) wykonania robót budowlanych oraz dostawy i monta¿u paneli fotowoltaicznych na podstawie uzgodnionej i zatwierdzonej przez Zamawiaj±cego dokumentacji w tym:
wykonania wszystkich badañ potrzebnych dla udokumentowania wymaganej jako¶ci wykonanych robót i wbudowanych materia³ów.
zorganizowania zaplecza budowy - miejsca monta¿u przedmiotu dostawy, pod³±czenia mediów we w³asnym zakresie i na swój koszt oraz pokrycia kosztów ich eksploatacji przez ca³y okres trwania budowy.
zabezpieczenia terenu robót na czas ich wykonywania przed osobami postronnymi, a w szczególno¶ci do przeciwdzia³ania wypadkom z udzia³em osób trzecich. Wykonawca ponosi pe³n± odpowiedzialno¶æ za wszelkie szkody wyrz±dzone osobom trzecim w wyniku prowadzonych prac, od dnia przekazania terenu budowy - miejsca monta¿u przedmiotu dostawy,
ubezpieczenia terenu budowy- miejsca monta¿u przedmiotu dostawy na w³asny koszt oraz od odpowiedzialno¶ci cywilnej zgodnie z § 5 ust. 9 projektu umowy,
dbania o porz±dek na terenie robót oraz utrzymania terenu budowy - miejsca monta¿u przedmiotu dostawy w nale¿ytym stanie i porz±dku oraz w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych,
natychmiastowego usuniêcia w sposób docelowy wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez wykonawcê w trakcie realizacji robót,
zabezpieczenie instalacji, urz±dzeñ i obiektów na terenie robót i w jej bezpo¶rednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót.
wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art.3 ust. 3 pkt.22 ustawy o odpadach ma obowi±zek zagospodarowania powsta³ych podczas realizacji zadania odpadów zgodnie z ustaw± o odpadach (tj. Dz. U. z 2020 poz. 797 z pó¼n. zm.) i ustaw± z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony ¶rodowiska (tj. Dz. U. z 2019 poz. 1396 z pó¼n. zm.). W cenie rycza³towej Wykonawca ma obowi±zek uwzglêdniæ odleg³o¶æ i koszt wywozu, sk³adowania oraz utylizacji odpadów.
prowadzenia robót monta¿owych i budowlanych zgodnie z wymogami rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003r. w sprawie bezpieczeñstwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. nr 47 poz. 401).
uporz±dkowania terenu - miejsca monta¿u przedmiotu dostawy po zakoñczeniu prac, jak równie¿ terenów s±siaduj±cych zajêtych lub u¿ytkowanych przez Wykonawcê w tym dokonania na w³asny koszt odbudowy (renowacji) zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów, fragmentów terenu dróg, nawierzchni lub instalacji;
wykonania badania termowizyjnego po zakoñczonym monta¿u instalacji fotowoltaicznej oraz sporz±dzenia i przekazania Zamawiaj±cemu protoko³u z wynikami z tego badania, w terminie do dnia podpisania protoko³u odbioru koñcowego;
przekazania Zamawiaj±cemu dokumentacji powykonawczej po sprawdzeniu jej kompletno¶ci przez Zamawiaj±cego, najpó¼niej w terminie do dnia podpisania protoko³u odbioru koñcowego;
sporz±dzenia i przekazania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przyjêtej do zasobów przez Powiatowy O¶rodek Geodezji (w 3 egzemplarzach) w terminie do 28 dni od dnia podpisania protoko³u odbioru koñcowego.
d) zg³oszenia pod³±czenia instalacji fotowoltaicznej do OSD i doprowadzenia do zmiany uk³adu pomiarowo – rozliczeniowego,
e) zg³oszenia instalacji fotowoltaicznej w Pañstwowej Stra¿y Po¿arnej,
f) opracowania skróconej instrukcji obs³ugi instalacji w j. polskim,
g) przeszkolenia osób wskazanych przez Zamawiaj±cego w zakresie obs³ugi oraz bezpiecznego u¿ytkowania instalacji fotowoltaicznej,
h) sprawowania nadzoru autorskiego przez ca³y okres realizacji robót,
i) przewidzenia mo¿liwo¶ci instalacji magazynu energii, magazyn energii nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia, jednak projektowana instalacja wraz z modernizowanymi uk³adami zasilania powinna umo¿liwiaæ instalacjê magazynu energii w przysz³o¶ci (instalacja hybrydowa) bez konieczno¶ci wykonania przeróbek.
j) bezp³atnego (1 raz w roku) ¶wiadczenia us³ug konserwacyjnych, sprawdzaj±cych i naprawczych w okresie udzielonej gwarancji jako¶ci i rêkojmi.
k) udzielenia na przedmiot zamówienia gwarancji jako¶ci na okres wskazany w ofercie i wyd³u¿enia okresu rêkojmi za wady fizyczne do okresu równego gwarancji od dnia odbioru koñcowego.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09331200-0 - S³oneczne modu³y fotoelektryczne
09332000-5 - Instalacje s³oneczne
31121110-4 - Przekszta³tniki mocy
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, ci±gów komunikacyjnych i linii energetycznych
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw s³onecznych
45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych
45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych
71200000-0 - Us³ugi architektoniczne i podobne
71300000-1 - Us³ugi in¿ynieryjne
71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania
71314100-3 - Us³ugi elektryczne
71321000-4 - Us³ugi in¿ynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych
71323100-9 - Us³ugi projektowania systemów zasilania energi± elektryczn±
71326000-9 - Dodatkowe us³ugi budowlane
71334000-8 - Mechaniczne i elektryczne us³ugi in¿ynieryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-01-15
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i wyd³u¿enie rêkojmi do okresu równego gwarancji jako¶ci
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia ten warunek, je¿eli:
a) w zakresie do¶wiadczenia (dla CZÊ¦Æ I i CZʦÆI II): wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ (a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonuje) nale¿ycie co najmniej 2 zamówienia polegaj±ce na dostawie i monta¿u paneli fotowoltaicznych o ³±cznej warto¶ci nie mniejszej ni¿: 200.000,00 z³ brutto ka¿da, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te dostawy zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie.
W przypadku z³o¿enia ofert na wiêcej ni¿ jedn± czê¶æ zamówienia wystarczaj±ce jest jednokrotne spe³nienie wy¿ej opisanego warunku w zakresie do¶wiadczenia.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia w.w. warunek musi spe³niaæ samodzielnie co najmniej jeden z Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±.
Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e w sytuacji gdy wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji dostaw wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, do¶wiadczenie to oceniane bêdzie na podstawie konkretnego zakresu udzia³u tego wykonawcy, a wiêc jego bezpo¶redniego uczestnictwa/faktycznego wk³adu w prowadzenie dzia³añ, które by³y wymagane od tej grupy w ramach danego zamówienia publicznego.
W przypadku gdy jakakolwiek warto¶æ dotycz±ca powy¿szych warunków wyra¿ona bêdzie w walucie innej ni¿ PLN, Zamawiaj±cy przeliczy tę warto¶æ w oparciu o ¶redni kurs walut Narodowego Banku Polskiego (dalej: NBP) dla danej waluty z dnia, w którym nast±pi publikacja og³oszenia o zamówieniu przedmiotowego postepowania. Je¿eli w tym dniu nie bêdzie opublikowany ¶redni kurs NBP, Zamawiaj±cy przyjmie ¶redni kurs z ostatniego dnia przed dniem publikacji.
b) w zakresie osób (dla CZÊ¦Æ I i CZʦÆI II): wyka¿e, ¿e dysponuje i skieruje do realizacji zamówienia publicznego co najmniej 1 osobê kierownika budowy posiadaj±cego uprawnienia budowlane w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych, bez ograniczeñ.
W przypadku z³o¿enia przez Wykonawcê ofert na dwie czê¶ci zamówienia, w celu wykazania spe³nienia wy¿ej opisanego warunku w zakresie osób mo¿liwe jest wskazanie tego samego kierownika budowy dla ró¿nych czê¶ci zamówienia.
Przez ww. uprawnienia budowlane Zamawiaj±cy rozumie uprawnienia budowlane wydane na podstawie aktualnie obowi±zuj±cej ustawy Prawo budowlane i aktów wykonawczych do tej ustawy lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub odpowiednie kwalifikacje uzyskane za granicą, uznane w Polsce na podstawie aktualnych przepisów o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia w.w. warunek mog± spe³niæ ³±czne wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln±.
3. Zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu:
a) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sadowego lub z centralnej ewidencji i informacji
o dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy sporz±dzony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
b) Wykonawca, który korzysta ze zdolno¶ci technicznych lub zawodowych na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w pkt. XII ppkt. 2.2 litera a SWZ.
c) Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, o których mowa w ppkt. 2.2 litera a SWZ- sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce, ¿e:
o nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury. Dokumenty te powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
d) Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt. 2.2 lit. a SWZ lub gdy dokumenty te nie odnosz± siê do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 4, ustawy, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument mia³ dotyczyæ, nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument mia³ dotyczyæ. Dokumenty, powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
e) Do podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Pzp, maj±cych siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ppkt. 2.2 literê c i d SWZ stosuje siê odpowiednio.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postepowaniu nale¿y z³o¿yæ:
a) wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te dostawy zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy; (za³±cznik Nr 4),
UWAGA! Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji dostaw wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, ww. wykaz dotyczy dostaw, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych, w których wykonywaniu bezpo¶rednio uczestniczy³ lub uczestniczy.
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę̂ do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolę jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ́, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (za³±cznik Nr 5),
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Wykonawca zobowi±zany jest przed³o¿yæ ofertê zawieraj±c±:1. O¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia - je¿eli dotyczy Za³±cznik nr 1a do SWZ
2. Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów – je¿eli dotyczy (Za³±cznik nr 3 do SWZ)
3. odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru,
Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia ww. dokumentów, je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc±bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych a wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów w odniesieniu do Wykonawcy, jak równie¿ w odniesieniu do podmiotów udostêpniaj±cych zasoby – je¿eli polega na ich zasobach.
W przypadku wskazania przez Wykonawcê dostêpno¶ci ww. dokumentów pod okre¶lonymi adresami internetowymi ogólnodostêpnych i bezp³atnych baz danych, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawcy przedstawienia t³umaczenia na jêzyk polski pobranych samodzielnie.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Zamawiaj±cy ¿±da od wykonawców wniesienia wadium:NA CZÊ¦Æ I w wysoko¶ci: 3.000,00 z³,
NA CZÊ¦Æ II w wysoko¶ci: 3.000,00 z³,
W przypadku wniesienia wadium w innej walucie ni¿ PLN nale¿y stosowaæ ¶redni kurs NBP dla danej waluty, obowi±zuj±cy w dniu zamieszczenia og³oszenia o zamówieniu.
2. Wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert, tj. do dnia 03.11.2023r.
do godz. 10:00 i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert± zgodnie z pkt. XVI SWZ.
3. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
4. Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego:
naturoBank Bank Spó³dzielczy o/Grabica Nr r-ku: 81 89730003 0090 0090 0068 0006 tytu³em odpowiednio:
„WADIUM w postêpowaniu znak ZP.271.1.9.2023 CZÊ¦Æ I”,
„WADIUM w postêpowaniu znak ZP.271.1.9.2023 CZÊ¦Æ II”,
lub
„WADIUM na FOTOWOLTAIKÊ - SUW W SZYD£OWIE”,
„WADIUM na FOTOWOLTAIKÊ - SUW W OSTROWIE”.
W przypadku wp³aty wadium w pieni±dzu z konta prywatnego (brak nazwy firmy wykonawcy w nazwie konta), do tytu³u przelewu nale¿y dodaæ informacjê o nazwie wykonawcy, którego oferta zostaje zabezpieczona.
W przypadku wadium wnoszonego w pieni±dzu, jako termin wniesienia wadium przyjêty zostaje termin uznania kwoty wadium na rachunku Zamawiaj±cego, tj. musi wp³yn±æ na wskazany rachunek bankowy zamawiaj±cego najpó¼niej przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
5. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt. 2-4 ustawy Pzp, Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej. Wadium w tej formie nale¿y za³±czyæ do oferty.
Z tre¶ci gwarancji/porêczenia musi wynikaæ bezwarunkowe, na pierwsze pisemne ¿±danie zg³oszone przez Zamawiaj±cego w terminie zwi±zania ofert±, zobowi±zanie Gwaranta/Porêczyciela do wyp³aty Zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
Uwaga!: W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej, ubezpieczeniowej lub porêczenia, Zamawiaj±cy uzna wadium za skutecznie zabezpieczaj±ce ofertê przez ca³y okres zwi±zania ofert±, je¿eli Zamawiaj±cy bêdzie mia³ mo¿liwo¶æ skutecznego zg³oszenia ¿±dania zap³aty w ka¿dej sytuacji, gdy zdarzenie uzasadniaj±ce zatrzymanie wadium zaistnia³o w tym okresie.
6. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniós³ wadium lub wniós³ w sposób nieprawid³owy lub nie utrzymywa³ wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y³ wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy odrzuci ofertê na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
7. Zamawiaj±cy dokona zwrotu wadium na zasadach okre¶lonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
8. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
9. Z³o¿enie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 2, powoduje rozwi±zanie stosunku prawnego z Wykonawc± wraz z utrat± przez niego prawa do korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.2. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.
Orygina³ pe³nomocnictwa sk³adany jest pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez wykonawców ubiegaj±cych się̂ wspólnie o udzielenie zamówienia lub kopia potwierdzona notarialnie, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez notariusza, powinny byǽ za³±czone do oferty i zawieraǽ w szczególno¶ci wskazanie:
postepowania o zamówienie publiczne, którego dotycz±̨,
wszystkich wykonawców ubiegaj±cych się̂ wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z okre¶leniem adresu siedziby,
ustanowionego pe³nomocnika oraz zakresu jego umocowania.
Uwaga! Wszelka korespondencja bêdzie prowadzona przez Zamawiaj±cego wy³±cznie z Pe³nomocnikiem.
3. ¯aden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia, o których mowa w pkt. XIII ppkt. 2 SWZ, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy (Za³±cznik nr 1a).
6. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
7. Spó³ka cywilna ubiegaj±ca siê o udzielenie zamówienia nie ma obowi±zku powo³ywania pe³nomocnika i mo¿e byæ reprezentowana przez wspólników na ogólnych zasadach reprezentacji spó³ki cywilnej, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego, chyba ¿e umowa lub uchwa³a wspólników stanowi odmiennie, w takiej sytuacji wymaga siê od wykonawcy, aby przedstawi³ umowê spó³ki cywilnej.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
3. Zgodnie z art. 455 ust.1 pkt. 1 ustawy Pzp Zamawiaj±cy przewidzia³ mo¿liwo¶æ zmian zawartej umowy bez przeprowadzenia nowego postêpowania o udzielenie zamówienia w projekcie umowy – Za³±cznik nr 6 do SWZ.7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-11-03 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Platforma e Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-03 11:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-12-02
INNE PRZETARGI GRABICA
wiêcej: przetargi GRABICA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- WYKONANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWO-KOSZTORYSOWEJ PRZEBUDOWY DRÓG GMINNYCH (ULICE: MIODOWA, KORFANTEGO, TUWIMA, SPOKOJNA, POKOJU, D£UGOSZA I ¯EROMSKIEGO)
- Poprawa efektywno¶ci energetycznej Gminnego Centrum Kultury w Polichnie
- Budowa zadaszenia na dworcu autobusowym w Lesku - etap III - modernizacja nawierzchni peronów oraz terenów zielonych.
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych w technologii modu³owej dla budowy Centrum Aktywno¶ci na os. Jagielloñskim w Krakowie
- Przebudowa stacji uzdatniania wody w Radomierowicach
- Dostawa i monta¿ systemów fotowoltaicznych na obiektach sportowych MCSiR w Nowym Targu - realizacja projektu Sportowa Polska 2022.
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.