Ogłoszenie z dnia 2024-08-21
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00560589/01 - Wynik z dnia 2024-10-23
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie planu ogólnego gminy Międzyrzec Podlaski
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIĘDZYRZEC PODLASKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 030237428
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: WARSZAWSKA 20
1.5.2.) Miejscowość: Międzyrzec Podlaski
1.5.3.) Kod pocztowy: 21-560
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL811 - Bialski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@miedzyrzecgmina.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://miedzyrzecgmina.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie planu ogólnego gminy Międzyrzec Podlaski
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a0895081-2f47-44be-8669-bc6cc12919e9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00464673
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00066504/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Opracowanie planu ogólnego gminy Międzyrzec Podlaski
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/9500443.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy zakupowej platformazakupowa.pl w zakładce „postępowania” pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/950044
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy zakupowej platformazakupowa.pl w zakładce „postępowania” pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/950044
2. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w niniejszym postępowa-niu o udzielenie zamówienia, w szczególności składanie ofert, wymiana informa-cji oraz przekazywanie wszelkich dokumentów w szczególności: zapytań, wyja-śnień, informacji, zawiadomień, wezwań, wniosków lub oświadczeń, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w formie elektronicznej (czyli opatrzoną podpisem kwalifikowanym) lub postaci elektronicznej (czyli opatrzo-nej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym), zapewnionych przez platfor-mę zakupową, która dostępna jest pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/miedzyrzecgmina poprzez formularz „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za po-średnictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiado-mość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego.
3. Składanie ofert w przedmiotowym postępowaniu odbywa się tylko i wyłącznie za pośrednictwem Platformy zakupowej dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/miedzyrzecgmina
4. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania oraz składanie ofert nie wymaga posiadania konta na Platformie zakupowej, ani logo-wania do Platformy zakupowej.
5. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany spe-cyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamiesz-czał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obo-wiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przeka-zywana za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.
6. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunika-tów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez za-mawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
7. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków ko-munikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U z 2020 r. poz. 2452),określa niezbędne wymagania sprzęto-wo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
8. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania:
a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone
w Regulaminie zamieszczonym pod linkiem https://platformazakupowa.pl/strona/regulamin oraz uznaje go za wiążący,
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem https://platformazakupowa.pl/strona/instrukcje-wykonawca.
c.d. w SEKCJI: IX
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
4) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność;
5) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;
8) Wykonawcy nie przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KS.721.7.2024.AŁ/KT
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na opracowaniu planu ogólnego dla gminy Międzyrzec Podlaski, o którym jest mowa w art. 13a ustawy z dnia 27.03.2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 ze zm.) oraz udział w czynnościach związanych ze sporządzeniem i uchwaleniem planu ogólnego. Powierzchnia opracowania obejmuje ok. 26160 ha.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 17 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Głównego Projektanta
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej w następującym zakresie:1) Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich 6 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał: co najmniej 2 zamówienia, z których każde polegało na opracowaniu planu ogólnego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego lub miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tych dokumentów);
UWAGA!
Zamawiający przez opracowanie planu ogólnego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tych dokumentów) rozumie usługę obejmującą jego uchwalenie (w przypadku planu również opublikowanie we właściwym dzienniku urzędowym województwa) i obowiązywanie tj. dla którego w postępowaniu nadzorczym wojewoda nie stwierdził nieważności.
2) o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji:
a) co najmniej jedną osobą Głównego Projektanta, który posiada uprawnienia do sporządzania planów zagospodarowania przestrzennego województwa, planów ogólnych gminy oraz planów miejscowych, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 27.03.2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 ze zm.), która to osoba:
- jest autorem lub współautorem wykonanego w oparciu o wyżej wymienioną ustawę co najmniej 1 opracowania planu ogólnego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy lub miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tego/ych dokumentu/ów),
- będzie odpowiedzialna za wykonanie wszystkich opracowań obejmujących realizację przedmiotowego zamówienia (za sporządzenie planu ogólnego);
UWAGA!
Zamawiający przez opracowanie planu ogólnego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tych dokumentów) rozumie usługę obejmującą jego uchwalenie (w przypadku planu również opublikowanie we właściwym dzienniku urzędowym województwa) i obowiązywanie tj. dla którego w postępowaniu nadzorczym wojewoda nie stwierdził nieważności.
b) co najmniej dwuosobowym Zespołem Projektowym, którego członkowie posiadają uprawnienia do sporządzania planów zagospodarowania przestrzennego województwa, planów ogólnych gminy oraz planów miejscowych, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 27.03.2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 ze zm.).
Zamawiający zastrzega, iż nie dopuszcza aby w skład ww. dwuosobowego zespołu projektowego wchodziła osoba wskazana do pełnienia funkcji Głównego Projektanta.
DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE WARUNKÓW
UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) Wykonawca powinien w wykazie usług wyraźnie określić zakres usług, aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniu.
2) Zgodnie z orzeczeniem TSUE C-387/14 (ESAPROJEKT) /odpowiedź na pytanie czwarte/ Zamawiający wskazuje, że w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub w przypadku korzystania z podmiotów udostępniających zasoby na podstawie art. 118 ustawy Pzp Wykonawca lub minimum jeden Wykonawca wspólnie ubiegający się o zamówienie lub minimum jeden podmiot udostępniający zasoby musi posiadać pełne doświadczenie wskazane w warunku udziału w postępowaniu wskazane w pkt. 6.1.4, ppkt. 1) SWZ - dotyczy to konieczności wykazania doświadczenia wynikającego z powtarzalności wykonanych usług tj. wykonania minimum 2 usług przez jeden podmiot.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga składania podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu.
DODATKOWE INFORMACJE:
1. Wykonawca podlega wykluczeniu także w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2024 r., poz. 507) w związku z czym wykluczeniu z postępowania podlegają Wykonawcy:
1) wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy;
2) którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124, 1285, 1723 i 1843) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy;
3) którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisany na listę, o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy2. Wykluczenie, o którym mowa w pkt 1 następuje na okres trwania ww. okoliczności.
3. W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie przesłanek wskazanych w pkt 1, zamawiający odrzuca ofertę takiego wykonawcy.
4. Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie pkt 1, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają karze pieniężnej. Karę pieniężną, nakłada Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000 zł.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 6 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ – w odniesieniu do warunku określonego w pkt 6.1.4 ppkt 1) SWZ,
b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami oraz załączeniem dowodów określających wymagane przez Zamawiającego doświadczenie sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 7 do SWZ – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.4 ppkt 2) lit. a) i b) SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu przedmiotowych środków dowodowych5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.2. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa powyżej (i w pkt 9.4 SWZ) potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
3. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniami, o którym mowa w pkt 8.1 SWZ także oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów Załącznika Nr 4 do SWZ.
4. Potwierdzenie umocowania do działania w imieniu wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby:
a) zamawiający w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, żąda złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru;
b) Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w lit a), jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
c) jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit a), zamawiający żąda od wykonawcy złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
5. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) oświadczenia, o których mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie,
z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertę składa spółka cywilna,
a pełen zakres prac wykonają wspólnicy wspólnie w ramach umowy spółki oświadczenie powinno potwierdzać ten fakt. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 5 do SWZ;
c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiany umowy można dokonać, w przypadku:1) wystąpienia okoliczności niewynikających z winy W-cy ani Z-ego, kt. mimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć przed wszczęciem post. o udzielenie zam. publ., skutkujących tym, że zrealizowanie założonego pierwotnie celu umowy byłoby niemożliwe bez wprowadzenia tych zmian lub zmiany te są korzystne dla Z-ego – w tym zmiana terminu wykon. przedm. um., w szczeg. ze względu na ponowną konieczność uzyskania uzgodnień i opinii wynikających m.in. z przeprowadzonych konsultacji społecznych lub treści otrzymanych uzgodnień i opinii;
2) zaistnienia okoliczności istotnych mających wpływ na zmianę zakresu przedm. um. (o kt. mowa w § 3 ust. 1) lub terminu wykon. przedm. um., niezależnych od żadnej ze str. umowy, z tym zastrzeż., że konieczność zmiany terminu realiz. przedm. um. z przyczyn niezawinionych przez str. nie może spowodować zmiany ceny wynikającej z oferty, na podst. kt. był dokonany wybór W-cy;
3) zmiana terminu wykon. przedm. um. (w tym poszczeg. etapów) ze względu na działanie lub zaniechanie, zwłokę (w tym przedłużenie terminu załatwienia sprawy) organów administr., organów uzgadniających, organów opiniujących lub jednostek gminy oraz osób trzecich, w tym org. władzy publ., kt. udział jest przewidziany w procedurze sporządzania planu ogólnego - określenie terminu zwłoki następuje na podst. daty wpływu do siedziby Z-ego pism organów, jednostek i os. trzecich powodujących opóźnienie/zwłokę i wymaga zawarcia aneksu;
4) wszczęcia przez jakikolwiek podmiot lub wszczęcia z urzędu postępow. sądowego lub administracyjnego uniemożliwiającego wykon. przedm. um. przez W-cę (w tym w zakładanych terminach), w szczeg. wstrzymujące możliwość uzyskania odpowiednich decyzji administr., uzgodnień, zezwoleń, ekspertyz lub innych aktów jak również wszczęcia postępow. w spr. stwierdzenia nieważności uchwały rady gminy, oraz stwierdzenia jej nieważności;
5) konieczności uzyskania wyroku sądu lub innego orzeczenia sądu albo organu administr. publ., którego uzyskanie nie było przewidz. w opisie przedm. zam. (ani w żadnym innym dok. stanowiącym element dok. post. o udzielenie zam. publ.), a jest niezbędne celem wykonania obowiązków W-cy wynikających z um.,
6) działań os. trzecich uniemożliwiających wyk. zam., kt. to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron,
7) zmiany w składzie osob. realizującym usługę, z zastrzeżeniem iż osoba na zast. posiada równorzędne lub wyższe kwalifikacje niż osoba, która jest zastępow. tj. spełnia warunki udz. w post. zg. z SWZ;
8) obniżenia bądź podwyższenia ustawowej stawki pod. VAT bądź jakakolwiek innej należności publicznopr. bądź zmiany innego pr. określonego składnika cenotwórczego wpływającego na zobowiązanie pieniężne Z-ego;
9) gdy wykonanie zam. w określonym pierwotnie terminie nie leży w interesie Z-ego – zmiana terminu o okres umożliwiający osiągnięcie uzasadnionego interesu społ.
2. Zam-cy przewiduje zm. umowy zgodnie z dysp. art. 436 pkt 4 uPzp (klauzula waloryzacyjna) w formie aneksu, w nast. zakresie:
1) Z-cy dopuszcza zm. wysokości wynagrodzenia należnego W-cy w przypadku wystąpienia zmian o kt. mowa w art. 436 pkt 4 lit. b uPzp;
2) zm. wysokości wynagrodz. nastąpi, jeżeli str. Umowy, kt. wnioskuje o tę zmianę w przedstawionej kalkulacji kosztów wykonania zamówienia wykaże wpływ zmian, o kt. mowa w art. 436 pkt 4 lit. b uPzp na koszty wyk. zam.;
3) zm. wys. wynagrodzenia o kt. mowa w art. 436 pkt 4 lit. b uPzp nastąpi w formie aneksu do Umowy, który obowiązywał będzie od dnia wejścia w życie przep., na podst. kt. dokonane zostaną zmiany, o kt. mowa w art. 436 pkt 4 lit. b uPzp;
4) w przyp. zm., o kt. mowa w art. 436 pkt 4 lit. b tiret pierwszy uPzp wynagrodz. W-cy ulegnie zm. o wartość wzrostu pod. od tow. i usług, przy zachow. tej samej kwoty netto wynagrodz., jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględni. tej zmiany,
c.d. w SEKCJI: IX
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-09-04 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/miedzyrzecgmina Sposób złożenia oferty, zmiany i wycofania opisano w „Instrukcji dla Wykonawców" pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub osobistym cd. w sekcji IX
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-04 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-10-03
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
c.d do III pkt 3.6)9. Z-cy nie ponosi odpowiedz. za złoż. oferty w sp. niezgodny z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczeg. za syt. gdy Z-cy zapozna się z treścią of. przed upł. terminu skł. ofert (np. złoż. of. w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka of. zostanie uznana przez Z-cego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uw. w postępow. ponieważ nie został spełniony obow. z art. 221 uPzp.
10. Instrukcje korzyst. z platformazakupowa.pl dot. w szczeg. logowania, skł. wn. o wyjaśni. treści SWZ, skł. of. i innych czynn. podejmow. w postępow. przy uż. platformazakupowa.pl znajdują się w zakł. „Instrukcje dla Wykonawców" pod: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje .
11. W syt. awarii platformy zakupowej lub jej niedostępności, uniemożliwiających komunikację Wyk-cy i Z-ego przez platformę zakup. Z-cy dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektr.: urzad@miedzyrzecgmina.pl oraz przetargi@miedzyrzecgmina.pl lub budownictwo@miedzyrzecgmia.pl (nie dot. skł. ofert). Oferty składa się wył. przez Platformę zakupową.
c.d. do VI pkt. 7.4)
5) w przyp. zm. o kt. m. w art. 436 pkt 4 lit. b tiret drugie uPzp wynagr. W-cy ulegnie zm. o wartość wzrostu całkowitego kosztu W-cy jaką będzie on zobow. dodatk. ponieść w celu wzgl. tej zm., wynik.ze zwiększ. wynagr. do wys. aktualnie obowiąż. minim. wynagr. albo wys. min. stawki godz., ustalonych na podst. przep. ustawy z 10.102002 r. o minim. wynagrodz. za pracę
6) w przyp. zm. o kt. m. w art. 436 pkt 4 lit. b tiret trzeci uPzp wynagr. W-cy ulegnie zm. o wartość wzrostu całkowit. kosztu W-cy, jaką będzie on zobow. dodatkowo ponieść w celu uwzgl. tej zm.
7) w przyp. zm. kt. m. w art. 436 pkt 4 lit. b tiret czwarty uPzp (zas.gromadz.i wys. wpłat do pracown. planach kapitałowych) wynagr. W-cy ulegnie zm. o wart. wzrostu całkow. kosztu W-cy, jaką będzie on zobowiąż. dodatkowo ponieść w celu uwzgl. tej zm.
3. Str. przewid. możliw. zm. wynagr. W-cy zg. z poniższymi zas., w przyp. zm. ceny materiałów lub kosztów związ. z realiz. zam.:
1) wylicz. wys. zm. wynagr. odbywać się będzie w oparciu o m-czny wskaźnik cen tow. i usług kons. względem analogicznego m-ca poprzedn. roku -dalej wskaźnik GUS
2) w syt., gdy średnia wskaźnika GUS za dowolny okres rozlicz. realiz. usługi przypad. po upływie 6 m-cy po dn.zaw. um. (dalej okres objęty wnioskiem) zmieni się o poziom przekracz. 120%, str. mogą złożyć wn. o dokonanie odpow. zmiany wynagrodz. za ten okres rozlicz.
3) zm. wskaźnika GUS w okresie 6m-cy od dn. zaw. um. nie upow. str. do wnioskow. o zm. wynagr.
4) uprawn. do złoż. wn. o odp. zm. wynagr. str. nabywają dla okresu upływ. po 6m-cach od dn.podpis.um.
5) wn. o zm. wynagr. można zł. jedynie w przyp., gdy wzrost cen mat. i kosztów na rynku ma wpływ na koszt realiz. zam., co str. wnioskująca zobowiąz.jest wykazać;
6) uprawn. do złoż. wn. o zm. wynagr. wygasa w dn. zakończ. realiz. um.
7) str. po spełn. przesł. wskaz. w pkt 1-6 może złożyć wn. o zm. wynagr. w wys. wynik. z wylicz.: A x (B% - 120%) = C (cd. w proj. umowy ze wzgl. na ograniczoną ilość znaków)
8) str. skł. wn. pow. przedstawić wyliczenie zm. i dowody (cd. w proj. umowy ze wzgl. na ograniczoną ilość znaków)
9) łączna wartość zm. wysok. wynagr. W-cy, dokon. na podst. postan. nin. ustępu nie może być wyższa niż 4 % w stos. do pierw. wartości um.;
10) zm. wynagr. w oparciu o nin. ustęp wymaga zgodnej woli obu stron wyrażonej aneksem.
(cd. w proj. umowy ze wzgl. na ograniczoną ilość znaków)
c.d. do: VII pkt. 8.2)
Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z 17.02.2005 r. o informatyk. działaln. podm. realiz. zad. publ. (Dz.U.2023.57 ze zm.), z zastrzeżeniem formatów, o kt. mowa w art. 66 ust.1 uPzp, z uwzględnien. rodzaju przekazyw. danych. Dopuszcza się format RAR.
INNE PRZETARGI Z MIĘDZYRZECA PODLASKIEGO
- "Dostawa w formie tankowania oleju napędowego w 2025 roku"
- Dostawa artykułów w ramach zajęć teatralnych do placówek oświatowych na terenie Gminy Międzyrzec Podlaski
- Ubezpieczenie grupowe na życie pracowników i rodzin Urzędu Miasta w Międzyrzecu Podlaskim oraz jednostek organizacyjnych i instytucji kultury Miasta Międzyrzec Podlaski
- Dostosowanie pomieszczeń do specjalnych potrzeb edukacyjnych w Publicznej Szkole Podstawowej w m. Rzeczyca
- Dostosowanie pomieszczeń do specjalnych potrzeb edukacyjnych w Publicznej Szkole Podstawowej w m. Rudniki
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie planu ogólnego miasta Kościerzyna
- Opracowanie Planu Ogólnego Gminy Słupia Konecka
- Opracowanie planu ogólnego Miasta Węgrowa
- Sporządzenie planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego Gminy Cegłów wraz z niezbędnymi opracowaniami.
- Opracowanie planu ogólnego dla obszaru Gminy Wielgomłyny
- Plan ogólny dla Miasta i Gminy Sienno
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.