Ogłoszenie z dnia 2022-11-29
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie miasta i Gminy Góra Kalwaria
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA GÓRA KALWARIA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013271134
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. 3 Maja 10
1.5.2.) Miejscowość: Góra Kalwaria
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-530
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.7.) Numer telefonu: 22 484 34 30
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@gorakalwaria.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gorakalwaria.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie miasta i Gminy Góra Kalwaria2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2facc351-5463-11ed-8832-4e4740e186ac
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00464854
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00017995/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Zimowe utrzymanie dróg gminnych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00409565/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego".
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZAP.271.24.2022.ASK
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 694444,44 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiot zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest „Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie miasta i Gminy Góra Kalwaria w sezonie 2022/23”
2) Zamówienie polega na świadczeniu usług przy zimowym utrzymaniu dróg (oznaczonych dalej w tekście niniejszego OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA w skrócie ZUD) sprzętem Wykonawcy.
3) Świadczenie usług przy ZUD należy prowadzić zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia wraz z załączonym standardem zimowego utrzymania dróg – zasadami odśnieżania i usuwania śliskości na drogach zarządzanych przez Urząd Miasta i Gminy Góra Kalwaria,
4) Łączna długość dróg, na których będzie prowadzone zimowe utrzymanie wynosi ok. 167 km.
5) W pierwszej kolejności odśnieżania będą drogi gminne utwardzone, którymi przebiega regularna linia przewozów pasażerskich oraz odbywa się dowóz dzieci do szkół (razem ok. 60 km.).
6) W drugiej kolejności odśnieżania będą pozostałe drogi gminne utwardzone (razem ok. 64 km.).
7) W trzeciej kolejności odśnieżania będą drogi gminne nieutwardzone, lokalne utwardzone i ślepe (razem ok. 43 km)
2. Termin realizacji przedmiotu zamówienia:
1) zamawiający wymaga, aby zamówienie realizowane było od dnia 15.11.2022 r. do dnia 31 marca 2023 r.;
2) zamówienie realizowane będzie wyłącznie sprzętem Wykonawcy;
3. Standard utrzymania
1) Drogi gminne w sezonach 2021/2022 będą utrzymywane w III standardzie według poniższej tabeli przyjętymi dla dróg w pierwszej kolejności utrzymania:
Lp.
Standard
Opis stanu utrzymania drogi dla danego standardu
Dopuszczalne odstępstwa od standardu
po ustaniu opadów śniegu od stwierdzenia
występowania zjawisk lub otrzymania o nim informacji
1.
III
Jezdnia odśnieżona na całej szerokości.
Zwalczanie śliskości - jezdnia posypana na:
• skrzyżowaniach z drogami utwardzonymi;
• odcinkach o pochyleniu > 4 %;
• przystankach autobusowych;
• przejściach dla pieszych;
• przed szkołami;
• zaleganie luźnego śniegu do 6 godz.
• zaleganie warstwy zajeżdżonego śniegu do 6 godz.
• zaleganie zasp i języków śnieżnych do 6 godz.
• lokalnie utrudnienia dla samochodów osobowych
gołoledź - 6 godz.
szron - 6 godz.
sadź - 6 godz.
śliskość pośniegowa - 6 godz.
lodowica - 6 godz.
2) W przypadku drugiej kolejności utrzymania przyjmuje się, że dopuszczalne odstępstwo od przyjętego standardu może występować przez maksymalnie 12 godzin. Natomiast w przypadku 3 kolejności utrzymania będzie to maksymalnie 48 godzin.
3) W przypadku wystąpienia trudnych warunków atmosferycznych mogą być odstępstwa od przyjętych standardów – decyzję o odstępstwach podejmuje Zamawiający.
4) Przez 1 km świadczonej usługi należy rozumieć doprowadzenie 1 km drogi na całej szerokości jezdni wraz z zatokami autobusowymi, chodnikami i ścieżkami rowerowymi na terenie miasta (o ile występują w pasie drogi) do wymaganego dla niej standardu zimowego utrzymania dróg,
4. Ustalenia organizacyjne
1) Po podpisaniu umowy, Wykonawca dostarcza Zamawiającemu aktualny wykaz kierowców wykonujących usługę w układzie dwuzmianowym z podaniem numerów telefonów komórkowych lub stacjonarnych.
2) Po podpisaniu umowy, Wykonawca dostarcza do Zamawiającego aktualny wykaz pojazdów wraz z nr rejestracyjnymi oraz wykaz rodzaju sprzętu do zimowego utrzymania dróg zamontowanego na pojazdach.
3) Po podpisaniu umowy Wykonawca przeszkoli kierowców w zakresie obsługi piaskarek i pługów odśnieżnych.
4) Wykonawca we własnym zakresie przystosuje pojazdy do ZUD, dokona montażu sprzętu i urządzeń oraz wyposaży każdy pojazd w dwie lampy reflektorowe oraz jedną zespoloną lampę ostrzegawczą:
5) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca używał urządzenia GPS w celu kontroli świadczenia usług ZUD. Wykonawca umożliwi Zamawiającemu ich wykorzystywanie do celów kontroli świadczonych usług.
6) Wszelkie koszty napraw sprzętu zimowego utrzymania pokrywa Wykonawca.
7) Wykonawca do realizacji umowy będzie wykorzystywać wyłącznie w pełni sprawny sprzęt z zastrzeżeniem, że obok sprawności technicznej charakteryzować się on będzie również zadawalającym stanem wizualnym.
8) Dodatkowo, w przypadku wydłużających się napraw sprzętu zasadniczego, aby zachować ciągłość pracy i zapewnić utrzymanie wymaganych standardów utrzymania zimowego dróg, Wykonawca powinien mieć możliwość dysponowania w pełni sprawnym sprzętem dodatkowym.
9) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a. Zwalczanie śliskości zimowej,
b. Odśnieżanie,
c. Odśnieżanie ze zwalczaniem śliskości.
5. Ustalenia w zakresie prowadzenia prac ZUD.
1) Zamawiający ma obowiązek przekazania Wykonawcy wszystkich niezbędnych informacji dotyczących realizacji usługi ZUD w tym: wykazu dróg do zimowego utrzymania wraz ze wskazaniem miejsc do zwalczania śliskości (posypywania).
2) Wykonawca podejmuje decyzję o zakresie wykonywanych czynności niezbędnych do prawidłowego utrzymania stanu dróg gminnych.
3) Działania akcji ZUD następować będą w oparciu o monitoring dróg przeznaczonych do zimowego utrzymania. W oparciu o prognozy meteorologiczne Wykonawca zabezpieczy dyżury sprzętu i ludzi.
4) Wykonawca podstawia do pracy pojazdy zaopatrzone w materiały pędne i uzupełnia je we własnym zakresie. W przypadku wystąpienia skrajnie niskich temperatur Wykonawca zobowiązany jest zgromadzić zapas paliwa, niezbędnego do zapewnienia ciągłości pracy oraz wdroży środki zapobiegawcze w celu wyeliminowania sytuacji niesprawności sprzętu.
5) W razie zaistnienia potrzeby pracy powyżej 12 godzin Wykonawca zapewnia dwuzmianową pracę kierowców. Niezależnie od tego Wykonawca odpowiedzialny jest za kontrolę czasu pracy kierowców z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z Kodeksu Pracy. W przypadku stwierdzenia przekroczenia dopuszczalnego czasu pracy, Zamawiający ma prawo uznać sprzęt obsługiwany przez pracownika za niedopuszczony do pracy.
6) Do realizacji zlecenia Wykonawca zapewnia we własnym zakresie sól i piasek, w zakresie niezbędnym do realizacji zlecenia.
7) Mieszanka piasku i soli będzie przygotowana przez Wykonawcę w proporcjach i ilościach gwarantujących prawidłowe wykonanie usługi ZUD.
8) W przypadku awarii sprzętu Wykonawca niezwłocznie wdroży środki zapobiegawcze zmierzające do zachowania ciągłości akcji ZUD, w tym w szczególności:
- przystąpić do natychmiastowej naprawy nośnika;
- jeśli przewidywany czas naprawy będzie wynosił powyżej 2 godzin, podstawi pojazd zastępczy.
9) Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania takiego zaplecza serwisowo-naprawczego, aby wszelkie naprawy sprzętu ZUD realizowane były w trybie pilnym.
10) Za awarię uważa się wyłącznie takie zdarzenie, które wystąpi w trakcie pracy sprzętu, który w momencie rozpoczęcia pracy pozostawał w pełni sprawny.
11) Za awarię nie będzie uznane zdarzenie, które powstało w wyniku zaniedbań Wykonawcy w szczególności w sytuacji, w której niesprawność sprzętu stwierdzona zostaje w momencie jego uruchomienia.
12) Wykonawca zobowiązany jest do stałego monitoringu nośników i sprzętu ZUD tak aby był on gotowy do użycia w każdej chwili według wezwań Zamawiającego. Niesprawność sprzętu w momencie uruchomienia traktowana będzie jako nie podstawienie tego sprzętu.
13) W okresie obowiązywania umowy Zamawiający dopuszcza zwiększenie lub zmniejszenie ilości odcinków wyszczególnionych do świadczenia usług przy zimowym utrzymaniu dróg, o czym poinformuje Wykonawcę.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 750000 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 750000 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 750000 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakład Gospodarki Komunalnej sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 1231079746
7.3.3) Ulica: Św. Antoniego
7.3.4) Miejscowość: Góra Kalwaria
7.3.5) Kod pocztowy: 05-530
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-11-15
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 750000 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2022-11-15 do 2023-03-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI Z GÓRY KALWARII
- Wymiana oświetlenia ulicznego na terenach wiejskich w gminie Góra Kalwaria
- "Budowa wewnętrznych instalacji gazowych dla budynku mieszkalnego wielorodzinnego"
więcej: przetargi w Górze Kalwarii »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie kompleksowej usługi sprzątania i utrzymania w ciągłej czystości budynków i posesji Akademii Nauk Stosowanych w Elblągu.
- Usługa kompleksowego utrzymania czystości pomieszczeń w budynku biurowym przy ul. Kościuszki 131 we Wrocławiu wraz z dostawą materiałów higienicznych i sprzątania terenu wokół siedziby SP we W-wiu.
- Świadczenie kompleksowej usługi sprzątania budynku , pomieszczeń Ośrodka Kuratorskiego, utrzymanie w czystości terenu zewnętrznego oraz wykonywanie prac konserwacyjnych i napraw
- LETNIE I ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG GMINNYCH, CHODNIKÓW I PARKINGÓW NA TERENIE DZIELNICY WESOŁA m.st. WARSZAWY
- Zimowe utrzymanie ulic powiatowych, ciągów pieszych i rowerowych na terenie m. Stalowej Woli w sezonie zimowym 2025/2026
- Kompleksowe utrzymanie czystości w budynkach oraz na terenach przyległych do budynków stanowiących własność Powiatu Mieleckiego
więcej: Usługi odśnieżania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.