Og³oszenie z dnia 2024-08-21
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00531375/01 - Wynik z dnia 2024-10-04
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja pod³ogi sportowej w hali nr 2 O¶rodka Sportu i Rekreacji w £owiczu
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Miasto £owicz
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750148621
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Plac Stary Rynek 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: £owicz
1.5.3.) Kod pocztowy: 99-400
1.5.4.) Województwo: ³ódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wydzial.inwestycji@um.lowicz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.lowicz.eu
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja pod³ogi sportowej w hali nr 2 O¶rodka Sportu i Rekreacji w £owiczu
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-d1c15958-557a-4c52-bb20-36f1ab252aa3
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00464993
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-08-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00047658/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.8 Modernizacja hali sportowej OSIR nr 2 - etap I-wymiana nawierzchni sportowej
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d1c15958-557a-4c52-bb20-36f1ab252aa33.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 11.7. SWZ - Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem Platformy e-zamówienia. Instrukcja sk³adania ofert dostêpna jest na stronie https://ezamowienia.gov.pl w zak³adce „Centrum pomocy” – kafelek „Oferty, wnioski, prace konkursowe”
10.2. SWZ - W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a wykonawcami, odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. Korzystanie z Platformy jest bezp³atne.
10. 6 SWZ - Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
10.7. SWZ -W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemo¿liwiaj±cych komunikacjê wykonawcy i Zamawiaj±cego za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail: wydzial.inwestycji@um.lowicz.pl (nie dotyczy sk³adania ofert w postêpowaniu).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Zgodnie z rozdzia³em 10 i 11 SWZ:
11.9. Ofertê Wykonawcy stanowi±c± Za³±cznik nr 1 do SWZ wraz z pozosta³ymi za³±cznikami (pkt 11.19 SWZ) podpisuje siê kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Rekomendowanym wariantem podpisu jest typ wewnêtrzny (format PAdES). Podpis Oferty Wykonawcy (Za³±cznik nr 1) wariantem podpisu w typie zewnêtrznym równie¿ jest mo¿liwy, tylko w tym przypadku, powsta³y oddzielny plik podpisu dla tego formularza nale¿y za³±czyæ w polu „Za³±czniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcê”.
10.8. W przypadku za³±czników, które s± zgodnie z ustaw± Pzp lub rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mog± byæ opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy / wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia / podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, podpisem zewnêtrznym lub wewnêtrznym. W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzny, wewnêtrzny) dodaje siê do przesy³anej wiadomo¶ci uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny).
10.11. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 25 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
10.12. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulaminu Platformy e-Zamówienia.
10.13. W przypadku problemów technicznych i awarii zwi±zanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia u¿ytkownicy mog± skorzystaæ ze wsparcia technicznego dostêpnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drog± elektroniczn± poprzez formularz udostêpniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zak³adce „Zg³o¶ problem”.
10.16. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415).
10.16.1. Dokumenty elektroniczne takie jak: oferta, o¶wiadczenie, o którym mowa w pkt 9.1. SWZ, podmiotowe ¶rodki dowodowe, w tym o¶wiadczenie, o którym mowa w pkt 9.1.1. SWZ, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o którym mowa w pkt 9.4.4. SWZ, pe³nomocnictwo, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych
w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 307), z zastrze¿eniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych. O¶wiadczenie, o którym mowa w pkt 9.1. i 9.1.1 SWZ sk³ada siê pod rygorem niewa¿no¶ci
w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Rozdzia³ 22 SWZ:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta £owicz z siedzib± w £owiczu, Plac Stary Rynek 1;
2) inspektorem ochrony danych u administratora jest Pan /Pani Katarzyna Jó¼wiak e-mail katarzyna.jozwiak@um.lowicz.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeñ lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Rozdzia³ 22 SWZ:
9) nie przys³uguje Pani/Panu:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IR.271.2.6.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie obejmuje monta¿ nowego systemu pod³ogi sportowej na istniej±cym pod³o¿u.
Zakres prac obejmuje:
- demonta¿ drabinek i os³on grzejnikowych z ich zabezpieczeniem na czas robót
w miejscu wyznaczonym przez Zamawiaj±cego oraz ich ponowny monta¿ po wykonaniu pod³ogi,
- zabezpieczenie trybun na czas robót w miejscu wyznaczonym przez Zamawiaj±cego oraz ich ponowny monta¿ po wykonaniu pod³ogi,
- demonta¿ listew przy¶ciennych z ich utylizacj±,
- podwieszenie kotar i siatek zabezpieczaj±cych,
- monta¿ podbudowy z pianki elastycznej i sklejki na istniej±ce pod³o¿e,
- przygotowanie pod³o¿a pod monta¿ wyk³adziny sportowej
- przyklejenie wyk³adziny sportowej (linoleum) w min. 3 kolorach, z wyznaczeniem kolorem ko³a ¶rodkowego oraz pól tzw. „trumien” do koszykówki,
- przeniesienie kratek wentylacyjnych na now± pod³ogê,
- przeniesienie otworów od wyposa¿enia sportowego na now± pod³ogê sportow± wraz z monta¿em nowych dekli zabezpieczaj±cych,
- malowanie linii boisk (ilo¶æ boisk zgodna ze stanem obecnym: do koszykówki - 1, do siatkówki - 2, do pi³ki rêcznej - 1, do badmintona - 4, do tenisa -2, z modyfikacj± ich wymiarów do aktualnych przepisów),
- zniwelowanie ró¿nicy wysoko¶ci w wej¶ciach na halê sportow± (np. najazdy, listwy, obróbki).
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45432130-4 - Pokrywanie pod³óg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-11-30
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 16.1. SWZ - Kryteria i ich znaczenie:
1) Cena (cena brutto oferty) – 60 % = 60 punktów
2) Okres gwarancji – 40 % = 40 punktów
16.2. Opis sposobu oceny ofert:
1) Cena (cena brutto oferty) – 60 pkt
Oferta niepodlegaj±ca odrzuceniu z najni¿sz± cen± brutto otrzyma maksymaln± ilo¶æ punktów (60 pkt), a pozosta³e oferty niepodlegaj±ce odrzuceniu otrzymaj± punkty obliczone wed³ug wzoru:
Cmin
P1 = ---------------- x 60 pkt
C
gdzie:
P1 - liczba punktów obliczona dla oferty badanej,
Cmin - najni¿sza cena brutto spo¶ród wszystkich ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu,
C – cena brutto w ofercie badanej,
60 – maksymalna ilo¶æ punktów w kryterium cena.
2) Okres gwarancji na przedmiot zamówienia – 40 pkt
UWAGA!
• Najkrótszy mo¿liwy termin gwarancji wymagany przez Zamawiaj±cego – 36 miesiêcy od daty podpisania protoko³u odbioru koñcowego.
• Najd³u¿szy mo¿liwy termin gwarancji wymagany przez Zamawiaj±cego – 60 miesiêcy od daty podpisania protoko³u odbioru koñcowego.
• Termin gwarancji nale¿y podaæ w pe³nych miesi±cach.
Oferta niepodlegaj±ca odrzuceniu z najd³u¿szym mo¿liwym terminem gwarancji
(60 miesiêcy) otrzyma maksymaln± ilo¶æ punktów (40 pkt), a pozosta³e oferty niepodlegaj±ce odrzuceniu otrzymaj± punkty obliczone wed³ug wzoru:
R – Rmin
P2 = ----------------------- x 40 pkt
Rmax - Rmin
gdzie:
P2 - liczba punktów obliczona dla oferty badanej,
R – termin gwarancji podany w ofercie badanej,
Rmax - maksymalny termin gwarancji (60 m-cy),
Rmin - minimalny termin gwarancji (36 m-cy),
40 – maksymalna ilo¶æ punktów w kryterium okres gwarancji.
Niepodanie ¿adnej warto¶ci dla terminu gwarancji albo zaoferowanie terminu gwarancji:
• w niepe³nych miesi±cach lub
• krótszego ni¿ 36 miesiêcy
spowoduje odrzucenie oferty z przedmiotowego postêpowania.
• powy¿ej 60 miesiêcy spowoduje przyznanie max ilo¶æ punktów 40
16.3. Za najkorzystniejsz± uznana zostanie oferta z najwy¿sz± sum± punktów z dwóch kryteriów (P). Suma punktów bêdzie liczona w nastêpuj±cy sposób:
P= P1 + P2
Maksymalna liczba punktów jak± mo¿e uzyskaæ wykonawca to 100 punktów, na które sumuje siê: 60 pkt z kryterium Cena, oraz 40 pkt z kryterium Termin gwarancji.
16.4. Ilo¶æ punktów zostanie zaokr±glona do dwóch miejsc po przecinku.
16.5. Je¿eli nie mo¿na wybraæ najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiaj±cy spo¶ród tych ofert wybierze ofertê, która otrzyma³a najwy¿sz± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze.
16.6. Je¿eli oferty otrzyma³y tak± sam± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze, Zamawiaj±cy wybiera ofertê z najni¿sz± cen±.
16.7. Je¿eli nie mo¿na dokonaæ wybory oferty w sposób o którym mowa w pkt. 16.6., Zamawiaj±cy wezwie wykonawców którzy z³o¿yli te oferty, do z³o¿enia w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego ofert dodatkowych zawieraj±cych now± cenê.
16.8. Wykonawcy sk³adaj±c oferty dodatkowe nie mog± zaoferowaæ cen wy¿szych ni¿ zaoferowane w uprzednio z³o¿onych przez nich ofertach.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
7.1. SWZ - O udzielenie zamówienia publicznego mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u dotycz±ce:7.1.4. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
A. do¶wiadczenie
Zamawiaj±cy uzna powy¿szy warunek za spe³niony, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ nale¿ycie:
a) co najmniej 1 (jedno) zadanie inwestycyjne (robotê budowlan±) polegaj±ce na wykonaniu nawierzchni sportowej o powierzchni 800 m2 i warto¶ci co najmniej 400 000 z³ brutto.
Jako wykonanie (zakoñczenie) zadania nale¿y rozumieæ wystawione przez Inwestora dokumenty wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz, których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami,
o których mowa s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz, którego roboty budowlane by³y wykonane.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, przynajmniej jeden z nich musi wykazaæ spe³nienie warunku samodzielnie.
Pojêcie budowy i przebudowy reguluje art. 3 pkt 6 i 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j.: Dz. U. z 2024 r., poz. 725 ze zm).
B. potencja³ kadrowy
Wykonawca musi wskazaæ osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, legitymuj±ce siê kwalifikacjami zawodowymi i do¶wiadczeniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostan± im powierzone. Wykonawca, na ka¿d± funkcjê wymienion± poni¿ej, wska¿e osoby, które musi mieæ dostêpne na etapie realizacji zamówienia, spe³niaj±ce nastêpuj±ce wymagania:
• Kierownik budowy - posiadaj±cy uprawnienia w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej w zakresie zamówienia.
Minimum 1 osoba, posiadaj±ca uprawnienia budowlane w zakresie zamówienia.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, przynajmniej jeden z nich musi wykazaæ spe³nienie warunku samodzielnie.
Zamawiaj±cy uzna powy¿szy warunek za spe³niony, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje osob±, któr± skieruje do realizacji zamówienia, posiadaj±c± uprawnienia - tj. prawo do pe³nienia na terytorium RP samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w zakresie zamówienia.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z rozdzia³em 9 SWZ:
9.2. Zamawiaj±cy na podstawie art. 274 ust 1 ustawy, wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie (nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania) nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych (aktualnych na dzieñ z³o¿enia):
9.2.1. W celu potwierdzenie braku podstaw wykluczenia oraz potwierdzenia okoliczno¶ci o których mowa w art. 273 ust 1 pkt 1 ustawy
1) O¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 i 6 ustawy Pzp o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 594 ze zm.), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej (Za³±cznik nr 11).
2) O¶wiadczenie wykonawcy O AKTUALNO¦CI INFORMACJI ZAWARTYCH W O¦WIADCZENIU, O KTÓRYM MOWA w art. 125 ust. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (Za³±cznik nr 12 do SWZ) w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez zamawiaj±cego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotycz±cych orzeczenia zakazu ubiegania siê o zamówienie publiczne tytu³em ¶rodka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotycz±cych zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia maj±cego na celu zak³ócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy, (Za³±cznik nr 12 do SWZ)
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zgodnie z rozdzia³em 9 SWZ:
9.2. Zamawiaj±cy na podstawie art. 274 ust 1 ustawy, wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie (nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania) nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych (aktualnych na dzieñ z³o¿enia):
9.2.2. W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na podstawie, art. 273 ust 1 pkt 2:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane - w zakresie informacji okre¶lonych w Za³±czniku nr 5 do SWZ „Do¶wiadczenie Wykonawcy” oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Uwaga :
a) Wykonawca powinien w Wykazie robót wyra¼nie okre¶liæ zakres oraz warto¶æ robót, aby mo¿na by³o ustaliæ, czy spe³nia warunek w postêpowaniu.
b) Je¿eli wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa w ust. 1, dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³;
c) Je¿eli Wykonawca wykazuje do¶wiadczenie nabyte w ramach zamówienia/ umowy realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiaj±cy nie dopuszcza by Wykonawca polega³ na do¶wiadczeniu grupy wykonawców, której by³ cz³onkiem, je¿eli faktycznie nie wykonywa³ wykazywanego zakresu prac. Zamawiaj±cy zastrzega mo¿liwo¶æ zwrócenia siê do wykonawcy o wyja¶nienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowi±zków czy wystawionych przez wykonawcê faktur.
d) Zamawiaj±cy nie dopuszcza sumowania robót budowlanych wykonanych w ramach odrêbnych zamówieñ publicznych (umów) celem uzyskania wymaganego warunku okre¶lonego w pkt 7.1.4 A, dotyczy Wykonawcy ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia, wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie, oraz podmiotów trzecich udostêpniaj±cych zasoby.
Konieczno¶æ wykazania do¶wiadczenia tj. wykonania minimum 1 roboty budowlanej przez jeden podmiot
e) je¿eli Wykonawca powo³uje siê na zasoby podmiotów trzecich przedstawia wykaz, o którym mowa w ust. 1, dotycz±cy robót budowlanych, w których wykonaniu podmiot udostepniaj±cy zasoby bezpo¶rednio uczestniczy³;
Podmiot udostêpniaj±cy zasoby bêdzie podwykonawc± w zamówieniu, wykona samodzielnie roboty, w zakresie udostêpnianych zasobów na które powo³uje siê Wykonawca. Referencje bêd± potwierdza³y faktyczny udzia³ i zakres robót, które podmiot udostêpniaj±cy zasoby wykona³.
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – w zakresie informacji okre¶lonych w Za³±czniku nr 6 do SWZ („Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego”).
UWAGA: Okresy wyra¿one w latach lub miesi±cach, o których mowa wy¿ej, liczy siê wstecz od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert.
- warunek bêdzie spe³niony, je¿eli Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, bêd± dysponowali ³±cznie osobami wskazanymi w pkt 7.4.1 B SWZ.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
9.3.1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowyw sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja prowadzona bêdzie wy³±cznie
z Pe³nomocnikiem.
9.3.2. W przypadku sk³adania oferty wspólnej:
a) ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie musi z³o¿yæ wraz z ofert± o¶wiadczenie, o którym mowa w pkt 9.1. SWZ w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o¶wiadczenie o braku podstaw wykluczenia.
b) wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, o którym mowa w pkt 9.1.1. SWZ. (za³±cznik nr 7 do SWZ),
z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertê sk³ada spó³ka cywilna, a pe³en zakres prac wykonaj± wspólnicy wspólnie w ramach umowy spó³ki o¶wiadczenie powinno potwierdzaæ ten fakt. O¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ wg wymogów
9.3.3. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, których oferta wspólna zostanie najwy¿ej oceniona, s± oni zobowi±zani na wezwanie Zamawiaj±cego z³o¿yæ podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt 9.2. SWZ:
− o¶wiadczenia z pkt 9.2.1 SWZ sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, oddzielnie na osobnym druku
− przy czym podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt 9.2.2. SWZ sk³ada odpowiednio wykonawca/wykonawcy, który/którzy wykazuje/-± spe³nienie warunku udzia³u w postêpowaniu,
9.3.4. W przypadku wyboru oferty wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy reguluj±cej wspó³pracê tych wykonawców.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z § 13 wzoru umowy:1. Zmiana umowy mo¿e nast±piæ w przypadkach:
1) okre¶lonych ustaw± – Prawo zamówieñ publicznych,
2) przewidzianych w niniejszej umowie.
2. Zmiany mog± byæ inicjowane przez Zamawiaj±cego lub przez Wykonawcê.
3. Zmiany, o których mowa w ust. 1 pkt 2 mog± dotyczyæ:
1) zastosowania innych ni¿ przewidziane w dokumentacji technicznej technologii, materia³ów, urz±dzeñ oraz rozwi±zañ funkcjonalnych,
2) aktualizacji rozwi±zañ funkcjonalno-materia³owych z uwagi na postêp technologiczny,
3) zmiany rozwi±zañ funkcjonalno-materia³owych z uwagi na wykryte w dokumentacji technicznej wady lub usterki,
4) zmiany wymiarów, po³o¿enia lub wysoko¶ci czê¶ci robót budowlanych,
5) zmiany terminu wykonania zadania,
6) zmiany w kolejno¶ci i terminach wykonywania robót budowlanych,
7) rezygnacji z wykonania czê¶ci robót budowlanych, przy czym warto¶æ tej czê¶ci nie mo¿e byæ wy¿sza ni¿ 30% wynagrodzenia przys³uguj±cego Wykonawcy, o którym mowa w § 7 ust. 1 niniejszej umowy.
4. W przypadku gdy z wnioskiem o zmianê, o której mowa w ust. 3 wystêpuje Wykonawca obowi±zany jest z³o¿yæ wniosek zawieraj±cy:
1) opis propozycji zmiany z niezbêdnymi rysunkami,
2) uzasadnienie zmiany,
3) obliczenie kosztów zmiany zgodnie z zasadami okre¶lonymi w umowie, je¿eli zmiana bêdzie mia³a wp³yw na wynagrodzenie Wykonawcy.
5. Je¿eli zmiany, o których mowa w ust. 3 wymagaj± zmiany dokumentacji technicznej, strona inicjuj±ca zmianê przedstawia dokumentacjê zamienn± zawieraj±c± opis proponowanych zmian oraz przedmiar robót i niezbêdne rysunki. Dokumentacja ta wymaga akceptacji i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiaj±cego.
6. Zmiany, o których mowa w ust. 3 mog± zostaæ dokonane, je¿eli uzasadniaj± to zaistnia³e ni¿ej wymienione okoliczno¶ci:
1) korzy¶ci materialne, organizacyjne, funkcjonalne lub eksploatacyjne skutkuj±ce obni¿eniem kosztu wykonania robót, obni¿eniem kosztu eksploatacji (u¿ytkowania) obiektu lub podniesieniem wydajno¶ci urz±dzeñ oraz usprawnieniami w trakcie u¿ytkowania obiektu,
2) zmiana obowi±zuj±cych przepisów, która nast±pi³a w trakcie realizacji zamówienia maj±ca wp³yw na wykonanie przedmiotu umowy,
3) podniesienie bezpieczeñstwa wykonywania robót,
4) wady lub usterki dokumentacji technicznej, bez usuniêcia których nie jest mo¿liwa prawid³owa i zgodna ze sztuk± budowlan± realizacja przedmiotu umowy,
5) opó¼nienia, utrudnienia, zawieszenia robót lub przeszkody spowodowane przez Zamawiaj±cego lub innego Wykonawcê zatrudnionego przez Zamawiaj±cego lub gestorów sieci na tym samym terenie robót,
6) zaistnienie nieprzewidzianych warunków uniemo¿liwiaj±cych realizacjê umowy:
a) przerw w dostawie energii elektrycznej lub wody trwaj±cych powy¿ej 3 (trzech) dni,
b) ograniczeñ wynikaj±cych z powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa lub decyzji organów administracji rz±dowej lub samorz±dowej, zmian w przepisach prawa,
c) dzia³ania lub zaniechania organów w³adzy publicznej lub instytucji, w tym zmiany urzêdowych interpretacji przepisów dotycz±cych wykonywania lub finansowania robót budowlanych,
d) wstrzymania realizacji umowy przez Zamawiaj±cego,
e) warunków odmiennych od przyjêtych w dokumentacji technicznej,
f) przerwy w wykonywaniu robót budowlanych wskutek zdarzeñ niemo¿liwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy,
g) wprowadzenia zmian w dokumentacji technicznej w celu wykonania robót budowlanych,
h) konieczno¶ci usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji technicznej,
i) wykonania robót zamiennych lub dodatkowych, bez których nie mo¿na wykonaæ prawid³owo zamówienia, je¿eli ich wykonanie wstrzymuje lub wyd³u¿a wykonanie robót budowlanych,
7) udokumentowane przez Wykonawcê rynkowe braki materia³ów uniemo¿liwiaj±ce realizacjê robót budowlanych, - lub braki jednostek sprzêtowych niezbêdnych do wykonania robót budowlanych z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy,
8) dzia³anie si³y wy¿szej.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-09-05 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem Platformy e-zamówienia. Instrukcja sk³adania ofert dostêpna jest na stronie https://ezamowienia.gov.pl w zak³adce „Centrum pomocy” – kafelek „Oferty, wnioski, prace konkursowe”
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-05 09:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni
INNE PRZETARGI Z £OWICZA
- Dostawy odczynników laboratoryjnych i dzier¿awê analizatorów biochemicznych
- Dostawy warzyw ¶wie¿ych oraz ziemniaków jadalnych do Zak³adu Karnego w £owiczu
- Dostawa Polielektrolitu p³ynnego 2024/2025
- Dostawy artyku³ów spo¿ywczych do Zak³adu Karnego w £owiczu
- Remont dróg powiatowych na terenie Gminy Zduny i Gminy Ch±¶no
- Przeprowadzenie szkoleñ dla uczniów i uczennic oraz nauczycieli i nauczycielek w ramach realizacji projektu "Poszerzamy horyzonty" - z podzia³em na II czê¶ci
wiêcej: przetargi w £owiczu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont i zakup wyposa¿enia dla Lokalnego Centrum Integracyjnego w £êgu Probostwie
- Wykonanie prac projektowych i robót budowlanych w zakresie ochrony przeciwpo¿arowej budynków przy ul. Canaletta 2, ul. K³opotowskiego 1/3 i Pl. Zamkowym 6
- "Przebudowa stawu w Godaczach, Gmina ¦wiercze"
- Remont Sali gimnastycznej w Zespole Szkó³ nr 2 we Wroc³awiu
- "Zakup i dostawa wyposa¿enia w ramach projektu nr FEPK.07.12-IP.01-0091/23, "Budujemy Przysz³o¶æ - Wiedzowy Impuls."Budowa obiektów ma³ej architektury w miejscu publicznym-¶cie¿ka edukacyjna"
- (10.2024) Wykonanie robót budowlanych w Dolno¶l±skim M³odzie¿owym O¶rodku Wychowawczym im. Marii Grzegorzewskiej w Wa³brzychu w budynku po³o¿onym przy ul. Strzegomskiej 41
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.