eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dębowa ŁąkaOdbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Dębowa Łąka



Ogłoszenie z dnia 2023-10-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Dębowa
Łąka

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA DĘBOWA ŁĄKA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118796

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 38

1.5.2.) Miejscowość: Dębowa Łąka

1.5.3.) Kod pocztowy: 87-207

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki

1.5.7.) Numer telefonu: 566884910

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ugdl.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://debowalaka.bip.net.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Dębowa
Łąka

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3bb7dc98-748d-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00465014

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00030390/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Dębowa Łąka

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/ugdl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/ugdl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zgodnie z SWZ

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/pn/ugdl

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RG.271.8.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości
zamieszkałych z terenu Gminy Dębowa Łąka.
Zakres zamówienia obejmuje:
1) odbieranie stałych odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Dębowa Łąka
wraz z ich zagospodarowaniem;
2) utworzenie, wyposażenie i obsługę gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK).

4.2.6.) Główny kod CPV: 90512000-9 - Usługi transportu odpadów

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

90500000-2 - Usługi związane z odpadami

90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów

34928480-6 - Pojemniki i kosze na odpady i śmieci

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria
oceny ofert, przypisując im odpowiednio wagi procentowe:
- cena ofertowa (C) - 60 % (max 60 pkt)
- termin płatności faktur (G) - 40 % (max 40 pkt)
Ocena ofert będzie dokonywana według poniższych zasad:
1) Kryterium „cena (C)” będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez
Wykonawcę na Formularzu oferty.
Ilość punktów w tym kryterium zostanie obliczona na podstawie poniższego wzoru:
C = (Cmin / Ci) x 60 pkt
gdzie: C min – najniższa cena brutto z ocenianych ofert
Ci - cena brutto oferty badanej
C – liczba punktów za kryterium ceny
W kryterium tym można uzyskać maksymalnie 60 punktów.
2) Kryterium „termin płatności faktur (T)” będzie rozpatrywane na podstawie podanego na Formularzu oferty terminu płatności faktur.
W kryterium „termin płatności faktur (T)” zostanie zastosowana następująca metoda punktacji: Wykonawca, który zaoferuje okres
płatności:
poniżej 21 dni – otrzyma 0 punktów (T)
od 21 dni do 29 dni – otrzyma 20 punktów (T)
30 dni – otrzyma 40 punktów (T)
W kryterium tym można uzyskać maksymalnie 40 punktów.
3) Zamawiający uzna za najkorzystniejszą ofertę Wykonawcy, który spełni warunki udziału w postępowaniu, a jego oferta nie będzie
podlegać odrzuceniu oraz otrzyma największą liczbę punków wyliczoną zgodnie ze wzorem:
P = C + T
gdzie:
P - łączna ilość punktów dla ocenianej oferty
C – liczba punktów za kryterium ceny
T - liczba punktów za kryterium termin płatności faktur.
3. Obliczając punktację dla poszczególnych ofert, Zamawiający zastosuje zaokrąglenia do dwóch miejsc po przecinku.
4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który spełni wszystkie postawione warunki zawarte w SWZ oraz otrzyma
największą liczbę punktów wyliczoną zgodnie ze wzorem określonym
w ust. 2 pkt 3
5. Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych
kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktur

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. Zgodnie z art. 57 ustawy PZP o udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu,
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone w ogłoszeniu o zamówieniu oraz niniejszej specyfikacji warunków
zamówienia.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki
dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Warunek zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia dotyczące prowadzenia działalności w
zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych (podmiotowe środki dowodowe):
a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
prowadzonego przez Wójta Gminy Dębowa Łąka, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia;
b) wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (BDO), o
którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r o odpadach;
c) zezwolenie na zbieranie odpadów;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że posiada polisę lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca
jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności ze wskazaniem sumy gwarancyjnej
tego ubezpieczenia na sumę gwarancyjną minimum 500 000,00zł, z potwierdzeniem dokonania opłaty niniejszej polisy
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że (podmiotowe środki dowodowe) :
a) wykaz usług wykonanych.
wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, jedną usługę polegającą na odbiorze i zagospodarowaniu
odpadów komunalnych stałych z co najmniej 500 gospodarstw domowych wykonywaną w sposób ciągły przez okres
minimum 12 następujących po sobie miesięcy (załącznik nr 3) wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i
podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających, czy te
usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne
dokumenty sporządzane przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane a w przypadku świadczeń
powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie
uzyskać tych dokumentów oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal
wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie wystawione w okresie ostatnich
3 miesięcy.
Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
Do wykazu usług należy załączyć dokumenty, z których będzie wynikało, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane
należycie, przy czym dokumentami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na
rzecz którego usługi zostały wykonane.
b) Wykaz narzędzi wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia
publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował minimum niżej wymienionym sprzętem:
• dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych,
• jednym pojazdem przystosowanym do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
• jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej,
oraz wykaże, że
posiada bazę magazynowo – transportowa, do której ma tytuł prawny, usytuowaną w odległości nie większej niż 50 km od
granic gminy Dębowa Łąka.
Warunek zostanie uznany za spełniony jeśli wykonawca wykaże posiadanie w/w sprzętu oraz bazy magazynowo –
transportowej przy pomocy zał. Nr 9 - wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych. Ocena zostanie
przeprowadzona wg kryterium spełnia/nie spełnia
W odniesieniu do warunku dotyczącego doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielnie zamówienia mogą
polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie o przynależności / braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej;
oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp;
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia i o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wpis
do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego
przez Wójta Gminy Dębowa Łąka, w zakresie objętym Przedmiotem zamówienia;
2) wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (BDO), o którym
mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r o odpadach;
3) zezwolenie na zbieranie odpadów;
4) polisę lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia na sumę gwarancyjną minimum 500 000,00zł, z
potwierdzeniem dokonania opłaty niniejszej polisy ,
5) wykaz dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia pojazdów (samochodów), spełniający wymagania określone w
rozdz. VI ust. 2 pkt 4 lit b) wraz z informacja o podstawie do ich dysponowania oraz oświadczeniem o posiadaniu bazy magazynowo
– transportowej - sporządzony wg załącznika nr 9 do SWZ
6) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich
3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich
wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów
określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje
bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń
powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów- oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje
bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert - wzór stanowi Załącznik nr 3

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

nie dotyczy

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

umowa z instalacją do przetwarzania odpadów komunalnych, której będzie przekazywał odebrane od właścicieli
nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem
bioodpadów oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania;
umowy z instalacjami odzysku i unieszkodliwiania luz zezwolenia na przetwarzanie odpadów;
formularz ofertowy;
oświadczenie dot. oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeżeli
dotyczy);
pisemne zobowiązanie innego podmiotu / podmiotów do udostępnienie osoby /osób zdolnych do wykonania zamówienia lub
zasobów zdolnych do wykonania zamówienia lub zasobów niezbędnych od wykonania zamówienia, którymi wykonawca
będzie dysponował lub inny dowód potwierdzający dysponowanie wyżej wymienionymi osobami / zasobami (jeżeli dotyczy);
pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy)

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z pełnomocnikiem Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o których mowa w art.
125 ust. 1 ustawy PZP, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia. Oświadczenia te
potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy
wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
5. Wykonawca składający ofertę wspólną, nie może złożyć w jednym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
Ogłoszenie nr z dnia
Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
odrębnej oferty własnej lub drugiej oferty wspólnie z innymi wykonawcami. Wszystkie oferty złożone przez tego wykonawcę
Zamawiający odrzuci.
6. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego ponoszą solidarną odpowiedzialność za
wykonanie umowy – dla Zamawiającego nie są wiążące w tym zakresie wzajemne uregulowania umowne (np. umowa
konsorcjum lub spółki cywilnej) pomiędzy wykonawcami. Zamawiający może żądać wykonania zamówienia w całości od
któregokolwiek z wykonawców, od kilku lub od wszystkich łącznie, niezależnie od postanowień umowy wewnętrznej (np.
umowy konsorcjum lub spółki cywilnej) zawartej przez wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym
w art. 454-455 Pzp oraz wskazanym w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-08 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/ugdl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-08 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-08

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.