Og³oszenie z dnia 2024-08-22
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00527183/01 - Wynik z dnia 2024-10-02
Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa oleju opa³owego dla jednostek CUL- OSW "KAPER" w Juracie
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Centrum Us³ug Logistycznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 142732546
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: S³oneczna 37
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-789
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: anna.kaliszczak-ochal@cul.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://cul.com.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - instytucja gospodarki bud¿etowej
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Inna dzia³alno¶æ
Hotele, lotnisko, stacja paliw, bursy, o¶rodki wypoczynkowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa oleju opa³owego dla jednostek CUL- OSW "KAPER" w Juracie
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-63ed290d-385e-4de0-a125-e56d045119cc
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00466780
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-08-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00041181/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.2.6 Dostawa oleju opa³owego do jednostki CUL w Juracie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiaj±cy zgodnie z art. 67
ustawy Pzp okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo – aplikacyjne umo¿liwiaj±ce korzystanie ze ¶rodków komunikacji elektronicznej
wykorzystywanych w Postêpowaniu:
1) Komputer klasy PC z zainstalowanym systemem operacyjnym Microsoft Windows/ Windows 7/ Windows 8/ Windows 10;
2) Przegl±darka Firefox lub Chrome (w wersji wpieranej przez producenta i zaktualizowanej) pozwalaj±ca na przyjmowanie przez
u¿ytkownika sesyjnych plików cookie oraz obs³uguj±ca szyfrowanie TLS 1.2 i wy¿szej;
3) Zainstalowane na komputerze ¶rodowisko uruchomieniowe JAVA 32 bit w wersji 1.8.0_191 lub nowszej pozwalaj±ce na
przyjmowanie przez u¿ytkownika sesyjnych plików cookie oraz obs³uguj±ca szyfrowanie;
4) Pod³±czenie do Internetu: min. 512 Kb/s na komputer (zalecane szerokopasmowe ³±cze internetowe).
2. Oferta musi byæ sporz±dzona w jêzyku polskim, w postaci elektronicznej w formacie danych: .pdf, .doc, .docx, .rtf,.xps, .odt i
opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Wykonawca o¶wiadcza, i¿ zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporz±dzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o
ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, zosta³ poinformowany przez Zamawiaj±cego, ¿e:
1. Administratorem danych osobowych jest Centrum Us³ug Logistycznych, z siedzib± przy ul. S³onecznej 37, 00-789 Warszawa. Z
Administratorem mo¿na skontaktowaæ siê:
• listownie na ww. adres korespondencyjny,
• pod nr tel.: +48 22 601 33 29,
• za po¶rednictwem adresu e-mail: sekretariat@cul.com.pl.
2. W przypadku pytañ dotycz±cych sposobu i zakresu przetwarzania danych osobowych w zakresie dzia³ania Centrum Us³ug
Logistycznych, a tak¿e przys³uguj±cych Wykonawcy uprawnieñ, mo¿e siê on skontaktowaæ siê z Inspektorem Ochrony Danych –
Panem Paw³em Maliszewskim, za po¶rednictwem adresu e-mail: iod@perfectinfo.pl.
3. Dane osobowe Wykonawcy przetwarzane bêd± w celu wype³nienia obowi±zków prawnych ci±¿±cych na administratorze (art. 6
ust. 1 lit. c RODO), wynikaj±cych z ustawy Pzp, tj. przeprowadzenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego i dokonania
wyboru oferty wykonawcy, z którym zostanie zawarta umowa.
4. Odbiorcami danych osobowych Wykonawcy bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania
w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp.
5. Dane osobowe Wykonawcy bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia
postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas
trwania umowy.
6. Podanie przez Wykonawcê danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Odmowa podania danych uniemo¿liwi udzia³ w
postêpowaniu.
7. Dane osobowe Wykonawcy nie bêd± poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
8. Na zasadach okre¶lonych w RODO, wykonawcy przys³uguje prawo do:
• dostêpu do tre¶ci jego danych osobowych;
• ¿±dania sprostowania danych osobowych;
• ¿±dania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
• ¿±dania usuniêcia danych osobowych;
• wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w
przypadku uznania, ¿e przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Dane osobowe nie bêd± przekazywane do pañstw trzecich ani organizacji
miêdzynarodowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 18/WA/TP/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.5.) Warto¶æ zamówienia: 595000 PLN
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa oleju opa³owego do jednostki CUL w Juracie
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09135100-5 - Olej opa³owy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: wed³ug wzorów okre¶lonych w SWZ
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas dostawy zamówienia cz±stkowego
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin p³atno¶ci
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. W postêpowaniu mog± braæ udzia³ Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu oraz zgodnie z art. 112 ust. 2 ustawyPzp spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu okre¶lone przez Zamawiaj±cego w og³oszeniu o zamówieniu i niniejszej
SWZ:
1) dotycz±ce zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym. Zamawiaj±cy nie stawia wymagañ w tym zakresie.
2) dotycz±ce uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych
przepisów. Wykonawca spe³ni warunek, je¶li wyka¿e, ¿e posiada aktualn± koncesjê na obrót paliwami ciek³ymi.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zamawiaj±cy nie stawia wymagañ w tym zakresie.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej. Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e wykona³ nale¿ycie w okresie trzech
lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy to w tym okresie co najmniej
2 dostawy oleju opa³owego i ka¿da z powy¿szych dostaw mia³a warto¶æ wynosz±c± co najmniej: 200 000 z³.
W przypadku, gdy warto¶æ dostawy zosta³a okre¶lona w walucie innej ni¿ z³oty, przeliczenie nast±pi wg ¶redniego kursu
z³otego og³oszonego przez Prezesa NBP i obowi±zuj±cego w dniu podpisania umowy na realizacjê dostawy.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunek udzia³u w postêpowaniu zostanie
uznany za spe³niony je¿eli co najmniej jeden z cz³onków konsorcjum nale¿ycie wykona³ dwie dostawy stanowi±ce warunek
udzia³u w postêpowaniu.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: o¶wiadczenia Wykonawcy,
w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego
2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê,
albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi
przygotowanie oferty, niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej; - za³±cznik nr 4 do SWZ; -
UWAGA: w przypadku, kiedy w postêpowaniu zostanie z³o¿ona tylko jedna oferta, to Wykonawca nie ma obowi±zku sk³adania
o¶wiadczenia o grupie kapita³owej.
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy
wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio
spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby; - za³±cznik nr 5 do
SWZ;
4) Wa¿n± koncesjê na obrót paliwami ciek³ymi.
5) o¶wiadczenie potwierdzaj±ce aktualno¶æ informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w ust. 15 SWZ, w zakresie
podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego w SWZ – o¶wiadczenie za³±cznik nr 6 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: wykazwykonanych dostaw, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed
up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy –w tym okresie, wraz z podaniem przedmiotu,
dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te dostawy
zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie (wzór stanowi za³±cznik nr 10 do SWZ),
Dowodami potwierdzaj±cymi nale¿yte wykonanie s±:
- referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy by³y wykonywane, a w przypadku ¶wiadczeñ
okresowych lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie
uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie Wykonawcy;
- w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich
nale¿yte wykonywanie powinny byæ wydane nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1) formularz oferty2) pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik;
3) pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o
udzielenie zamówienia - dotyczy ofert sk³adanych przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
4) o¶wiadczenie Wykonawcy o nie podleganiu wykluczeniu z postêpowania - wzór stanowi Za³±cznik nr 3 do SWZ. W
przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu sk³ada
ka¿dy z Wykonawców;
5) uzasadnienie zastrze¿enia tajemnicy przedsiêbiorstwa w przypadku, gdy Wykonawca zastrzega okre¶lone informacje
jako tajemnicê przedsiêbiorstwa.
6) klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych RODO- za³±cznik nr 9 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie, o którym mowa w ust. 15 SWZ,sk³ada ka¿dy z Wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w
postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
zmiany zosta³y opisane we wzorze umowy7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-09-06 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-06 10:05
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-10-04
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- "Dostawa wyrobów medycznych niesterylnych na potrzeby oddzia³ów Szpitala Czerniakowskiego sp. z o.o."
- Zasypanie wyrwy w lewym brzegu rz. Bug w km 175+375÷175+493 oraz jej zabudowa w m. Góry, gm. Korczew, pow. siedlecki, woj. mazowieckie
- Prace remontowe i modernizacyjne na lata 2025-2026 w budynku UCK WUM w Warszawie przy ul. Banacha 1A
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych: czê¶æ nr 1: Nowowiejska 4 m. 22 czê¶æ nr 2: Nowogrodzka 7 m. 19 czê¶æ nr 3: Czerniakowska 149 m. 22 (w podziale na 3 czê¶ci)
- Najem d³ugoterminowy obejmuj±cy okres 24 miesiêcy, dwóch zeroemisyjnych fabrycznie nowych samochodów osobowych na potrzeby Urzêdu Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy.
- Likwidacja dzikich wysypisk na terenie Dzielnicy Wola m.st. Warszawy - numer postêpowania: 9/ZP/25.
wiêcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Dostawa oleju opa³owego na rok 2025 na potrzeby ZS-P w £êczycach"
- Sukcesywne dostawy oleju opa³owego lekkiego do MOW w Samostrzelu
- Dostawa oleju opa³owego
- "Dostawa oleju opa³owego do kot³owni budynku administracyjnego Nadle¶nictwa Bircza w latach 2025-2026r."
- DOSTAWA OLEJU OPA£OWEGO LEKKIEGO
- Dostawa oleju opa³owego do Szko³y Podstawowej im. Janusza Korczaka w Popowie
wiêcej: Olej opa³owy »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.