eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KrakówUsługa zapewnienia administratorów systemu bibliotecznego MAK+ w podziale na cztery części



Ogłoszenie z dnia 2023-10-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa zapewnienia administratorów systemu bibliotecznego MAK+
w podziale na cztery części

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Książki

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 356775805

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Zygmunta Wróblewskiego, 6

1.5.2.) Miejscowość: Kraków

1.5.3.) Kod pocztowy: 31-148

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków

1.5.7.) Numer telefonu: (+48) 12 61 71 900

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@instytutksiazki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://instytutksiazki.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa zapewnienia administratorów systemu bibliotecznego MAK+
w podziale na cztery części

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f5843763-74a6-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00467137

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00160909/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.9 Usługa zapewnienia administratorów systemu bibliotecznego MAK+

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://instytutksiazki.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://instytutksiazki.ezamawiajacy.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Zamawiający, określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
- stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
- komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
- zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0;
- zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.;
- dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż .pdf, wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć oddzielny plik z podpisem.
2.3. Zamawiający zgodnie z § 3 ust. 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452), określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych, tj. plików o wielkości do 100 MB, w szczególności: pdf, xls, xlsx, doc, docx, txt, rtf, xps, odt, ods, odp, ppt, pptx, csv, jpg, jpeg png, zip, 7z, html, xhtml, xml, XMLsig, XAdES, PAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.

Pozostałę szczegóły w SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegóły w SWZ oraz w załączniku nr 2 do SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegóły w SWZ oraz w załączniku nr 2 do SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DA.261-13/23

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 4

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.1. Część nr 1 – administrator poziom 2 linii wsparcia dla obszaru północno-wschodniej Polski obejmujący województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie oraz północno-wschodnią część województwa mazowieckiego tj. powiaty: mławski, przasnyski, ostrołęcki, ciechanowski, makowski, ostrowski, węgrowski, sokołowski, siedlecki i łosicki, wraz z miastami na prawach powiatu znajdującymi się na wskazanym obszarze.

4.2.6.) Główny kod CPV: 72253200-5 - Usługi w zakresie wsparcia systemu

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

72260000-5 - Usługi w zakresie oprogramowania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowy

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie (D) osoby realizującej przedmiot zamówienia w bezpośredniej rocznej/dwuletniej obsłudze systemu MAK + jako 2-ga linia wsparcia w rozumieniu OPZ na poziomie administratora

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie (S) osoby realizującej przedmiot zamówienia w bezpośredniej rocznej/dwuletniej obsłudze systemu MAK + jako 2-ga linia wsparcia w rozumieniu OPZ na poziomie szkolącego

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.2. Część nr 2 – administrator poziom 2 linii wsparcia dla obszaru centralnej Polski obejmujący województwa: kujawsko-pomorskie, łódzkie, pozostałą część województwa mazowieckiego tj. powiaty: żuromiński, sierpecki, płocki, płoński, pułtuski, wyszkowski, gostyniński, sochaczewski, warszawski zachodni, nowodworski, legionowski, wołomiński, żyrardowski, grodziski, pruszkowski, piaseczyński, otwocki, miński, grójecki, garwoliński, białobrzeski, kozienicki, przysuski, szydłowiecki, radomski, zwoleński i lipski, wraz z miastami na prawach powiatu znajdującymi się na wskazanym obszarze oraz wschodnią część województwa wielkopolskiego tj. powiaty: gnieźnieński, wrzesiński, jarociński, krotoszyński, słupecki, pleszewski, ostrowski, koniński, kaliski, ostrzeszowski, kępiński, kolski, turecki, wraz z miastami na prawach powiatu znajdującymi się na wskazanym obszarze.

4.2.6.) Główny kod CPV: 72253200-5 - Usługi w zakresie wsparcia systemu

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

72260000-5 - Usługi w zakresie oprogramowania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowy

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie (D) osoby realizującej przedmiot zamówienia w bezpośredniej rocznej/dwuletniej obsłudze systemu MAK + jako 2-ga linia wsparcia w rozumieniu OPZ na poziomie administratora

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie (S) osoby realizującej przedmiot zamówienia w bezpośredniej rocznej/dwuletniej obsłudze systemu MAK + jako 2-ga linia wsparcia w rozumieniu OPZ na poziomie szkolącego

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.3. Część nr 3 – administrator poziom 2 linii wsparcia dla obszaru północno-zachodniej Polski obejmujący województwa: pomorskie, zachodniopomorskie, lubuskie, dolnośląskie oraz zachodnią część województwa wielkopolskiego tj. powiaty: złotowski, pilski, czarnkowsko-trzcianecki, chodzieski, wągrowiecki, międzychodzki, szamotulski, obornicki, poznański, nowotomyski, wolsztyński, grodziski, kościański, śremski, średzki, leszczyński, gostyński i rawicki, wraz z miastami na prawach powiatu znajdującymi się na wskazanym obszarze.

4.2.6.) Główny kod CPV: 72253200-5 - Usługi w zakresie wsparcia systemu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowy

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie (D) osoby realizującej przedmiot zamówienia w bezpośredniej rocznej/dwuletniej obsłudze systemu MAK + jako 2-ga linia wsparcia w rozumieniu OPZ na poziomie administratora

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie (S) osoby realizującej przedmiot zamówienia w bezpośredniej rocznej/dwuletniej obsłudze systemu MAK + jako 2-ga linia wsparcia w rozumieniu OPZ na poziomie szkolącego

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.1. Część nr 4 - administrator poziom 2 linii wsparcia dla obszaru południowej Polski obejmujący województwa: świętokrzyskie, małopolskie, podkarpackie, opolskie i śląskie.

4.2.6.) Główny kod CPV: 72253200-5 - Usługi w zakresie wsparcia systemu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowy

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie (D) osoby realizującej przedmiot zamówienia w bezpośredniej rocznej/dwuletniej obsłudze systemu MAK + jako 2-ga linia wsparcia w rozumieniu OPZ na poziomie administratora

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie (S) osoby realizującej przedmiot zamówienia w bezpośredniej rocznej/dwuletniej obsłudze systemu MAK + jako 2-ga linia wsparcia w rozumieniu OPZ na poziomie szkolącego

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu (rozdział VI SWZ) oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu (poniżej).
2. O udzielenie zamówienia w niniejszym postępowaniu mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: „Nie dotyczy”,
2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: „Nie dotyczy” ,
2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia dodatkowych warunków.
2.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
2.4.1. Dotyczącej Wykonawcy:
Wykonawca musi wykazać się wiedzą i doświadczeniem w wykonaniu, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywaniu, w okresie ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
Wykonawca wykonał należycie co najmniej jedną umowę obejmującąe sprzedaż i wdrożenie lub wsparcie (podobne do tego, które opisywane jest w niniejszym postepowaniu) w zakresie oprogramowania użytkowego w zakresie systemów obsługi bibliotek publicznych.
Za jedną umowę będzie uważana także umowa ramowa lub wiele zleceń realizowanych na rzecz jednego podmiotu lub działania j/w podejmowane w ramach innego stanowiska pracy związanego z funkcjonowaniem bibliotek publicznych pod warunkiem zgodności z treścią warunku co do ich przedmiotu, okresu realizacji (wszystkie zlecenia muszą być zrealizowane w okresie nie krótszym niż 11 miesięcy.
2.4.2. Dotyczącej Osób:
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, że skieruje do wykonania zamówienia co najmniej jedną osobę która będzie uczestniczyć o następujących kwalifikacjach:
- posiada praktycznąa znajomość zasad katalogowania z użyciem formatu MARC21 dla różnych typów dokumentów (książki, wydawnictwa ciągłe, artykuły, dokumenty elektroniczne, audiobooki, ikonografia, eksponaty, kartografia, starodruki, nuty, dźwięki) oraz dla haseł wzorcowych (doświadczenie co najmniej roczne) Wykonawca wykaże, że wskazana osoba posiada doświadczenie w obsłudze formatu j/w świadczyła odpowiednie usługi przez okres wskazany w zdaniu uprzednim.
- posiada praktycznąa znajomość zasad pracy biblioteki – ewidencja zbiorów, wymagania dotyczące dokumentacji, przeprowadzanie skontrum i ubytkowania, statystyki, ewidencja wypożyczeń, ewidencja czytelników, (doświadczenie co najmniej roczne) Wykonawca wykaże, że wskazana osoba posiada doświadczenie w zasadach pracy bibliotek j/w świadczyła odpowiednie usługi przez okres wskazany w zdaniu uprzednim.
- posiada praktycznąa wiedzęa z zakresu przetwarzania danych osobowych z uwzględnieniem RODO, (doświadczenie co najmniej roczne)
- posiada praktycznąa znajomość systemu operacyjnego Linux (Debian, Ubuntu),
- praktyczna znajomość języka SQL,
- praktyczna znajomość obsługi maszyny wirtualnej JAVY,
- prawo jazdy kat. B,
- praktyczna umiejętność zdalnej pracy z wykorzystaniem protokołów SSH

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Szczegóły w SWZ

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Szczegóły w SWZ

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Nie dotyczy

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Nie dotyczy

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Szczegóły w SWZ

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Szczegóły w planowanych postanowieniach umowy (PPU) - załącznik nr 2 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-07 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://instytutksiazki.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-07 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-06

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.