eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bielsko-BiałaDowóz i odwóz uczn. niepełnospr. do Specjaln. Ośr. Edukac.-Leczniczo-Rehabilitac. w Rudołtowicach, do Ośr. Rehabilitac.-Edukac.-Wychowawcz. w Kozach oraz do SP Specjalnej w Czechowicach-Dziedzicach.



Ogłoszenie z dnia 2024-08-23

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Dowóz i odwóz uczn. niepełnospr. do Specjaln. Ośr. Edukac.-Leczniczo-Rehabilitac. w Rudołtowicach, do Ośr. Rehabilitac.-Edukac.-Wychowawcz. w Kozach oraz do SP Specjalnej w Czechowicach-Dziedzicach.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Bielsko-Biała Urząd Miejski w Bielsku-Białej

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072181741

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: pl. Ratuszowy 1

1.5.2.) Miejscowość: Bielsko-Biała

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-300

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski

1.5.7.) Numer telefonu: 33 4971851

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@um.bielsko-biala.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.bielsko.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

www.um.bielsko.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dowóz i odwóz uczn. niepełnospr. do Specjaln. Ośr. Edukac.-Leczniczo-Rehabilitac. w Rudołtowicach, do Ośr. Rehabilitac.-Edukac.-Wychowawcz. w Kozach oraz do SP Specjalnej w Czechowicach-Dziedzicach.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-237dc60c-f4ae-461c-8a7c-d4f244de851e

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00468599

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00048636/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

2.3.4 Usługi transportowe

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00426222

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 214 ust. 1 pkt 13 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Zamówienie zostało udzielone Spółdzielni Socjalnej Synergia, która posiada osobowość prawną i działa przez swoje organy w sposób przewidziany przepisami prawa oraz postanowieniami Statutu Spółdzielni.
W niniejszym postępowaniu spełnione zostały przesłanki tj.:
a) Zamawiający - Miasto Bielsko-Biała Urząd Miejski w Bielsku-Białej wspólnie z innym Zamawiającym - Gminą Kozy, sprawuje nad Spółdzielnią kontrolę, która odpowiada kontroli sprawowanej przez nich nad własnymi jednostkami:
- W skład organów decyzyjnych Spółdzielni wchodzą przedstawiciele ww. Zamawiających,
- Zamawiający wspólnie wywierają dominujący wpływ na cele strategiczne oraz istotne decyzje Spółdzielni,
- Spółdzielnia nie działa w interesie sprzecznym z interesami ww. Zamawiających,
b) ponad 90% działalności Spółdzielni dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez ww. Zamawiających sprawujących nad nią kontrolę,

Ciąg dalszy uzasadnienia znajduje się w SEKCJI IX NFORMACJE DODATKOWE

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.2.55.2024.JB

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 4510482,48 PLN

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 373100,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na dowozie i odwozie uczniów niepełnosprawnych do Specjalnego Ośrodka Edukacyjno-Leczniczo-Rehabilitacyjnego dla Dzieci Niewidomych i Niedowidzących w Rudołtowicach oraz uczniów do Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 9 w Zespole Szkół Specjalnych nr 4 w Czechowicach – Dziedzicach i uczniów niepełnosprawnych do Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno Wychowawczego w Kozach i (z uwagi na różne adresy placówek podzielono dowóz na 3 trasy).
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do jednostronnego opcjonalnego zwiększenia lub zmniejszenia liczby przewożonych osób - maksymalnie o 2 osoby na każdej trasie, skutkującego zwiększeniem lub zmniejszeniem ogólnej długości tras, o nie więcej niż 58 km dziennie.
3. Termin realizacji:
a) do Ośrodków - w terminie od 2 września 2024 r. do 29 sierpnia 2025 r., z zastrzeżeniem, że pomiędzy 01.07.2025 r. a 29.08.2025 r. , z uwagi na przerwę wakacyjną w Ośrodku docelowego przewozu, zgodnie z harmonogramem jego funkcjonowania, przez okres jednego miesiąca, w każdym z powyższych okresów przewóz nie będzie wykonywany;
b) do Szkoły – w terminie od 2 września 2024 r. do 27 czerwca 2025 r., w dniach zajęć dydaktyczno-wychowawczych, zgodnie z Kalendarzem Roku Szkolnego 2024/2025 ogłoszonym na stronie Ministerstwa Edukacji i Nauki.

4.5.3.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 539560,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 539560,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 539560,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Spółdzielnia Socjalna SYNERGIA

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5472218602

7.3.3) Ulica: Aleja Armii Krajowej 220

7.3.4) Miejscowość: Bielsko-Biała

7.3.5) Kod pocztowy: 43-316

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-08-22

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 539560,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2024-09-02 do 2025-08-29

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Ciąg dalszy uzasadnienia z sekcji III ppkt 3.1.1) ze względu na ograniczoną liczbę znaków:
c) w Spółdzielni nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Spełnienie przesłanki określonej pod lit. b):
Spółdzielnia Socjalna Synergia osiągnęła w latach 2020-2023 łączny przychód z wykonywanej działalności, w tym przychody z wykonywania zadań powierzonych przez Gminę Bielsko Biała i Gminę Kozy wynoszące powyżej 90% całości przychodów uzyskiwanych przez Synergię. Szczegółowy procentowy udział przychodów Spółdzielni w ramach in-house przedstawia się następująco: za rok 2020: 94,86%; za rok 2021: 97,85%; za rok 2022: 90,53%; za rok 2023: 98,46%.
Powyższe przesłanki są spełnione, ponieważ Zamawiającym w przedmiotowym postępowaniu jest Gmina Bielsko-Biała, będąca zgodnie z art.9 pkt 2 ustawy o finansach publicznych – jednostką sektora finansów publicznych.
Podmiotem, któremu planowane jest zlecenie zamówienia jest Spółdzielnia Socjalna Synergia posiadająca osobowość prawną. Spółdzielnia Socjalna Synergia powołana została na podstawie Uchwały Nr XIV/309/2019 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej z dnia 17 grudnia 2019 r. oraz Uchwały Nr XIV 105/20 Rady Gminy Kozy z dnia 14 stycznia 2020 r. Spółdzielnia Socjalna Synergia działa przez swoje organy w sposób przewidziany przepisami prawa i postanowieniami Statutu Spółdzielni, podpisanego przez Członków Założycieli Spółdzielni. Członkami Założycielami Spółdzielni są Gmina Bielsko-Biała i Gmina Kozy, które z dniem zarejestrowania Spółdzielni w Krajowym Rejestrze Sądowym stały się jej członkami.
Organami Spółdzielni, zgodnie z hierarchią: są Walne Zgromadzenie i Zarząd. Przedmiotem działalności Spółdzielni jest prowadzenie wspólnego przedsiębiorstwa w oparciu o osobistą pracę jej członków oraz pracowników. Spółdzielnia Socjalna Synergia na podstawie umowy o pracę zatrudnia osoby z gminnego ośrodka pomocy społecznej tym samym realizując swoje podstawowe cele statutowe, polegające na aktywności zawodowej i tworzeniu miejsc pracy dla osób, które z różnych przyczyn nie mogą znaleźć pracy na wolnym rynku. Przedmiotem Zamówienia jest dowóz dzieci z niepełnosprawnościami do szkoły specjalnej i ośrodków, w których możliwa jest pełna realizacja zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego i orzeczeniach o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych. Realizacja tych orzeczeń zgodna jest z zasadą tworzenia optymalnych warunków rozwoju dzieciom niepełnosprawnym i zasadą indywidualności tj. dostosowania działań terapeutycznych do kategorii upośledzeń i charakteru osób wychowywanych. Zlecenie Zamówienia Spółdzielni Socjalnej Synergia wynika zatem zarówno z formy prawnej tego podmiotu zgodnej z wymaganiami ustawy prawo zamówień publicznych określonych w art. 214 ust.1 pkt 13, doświadczenia w realizacji podobnych zadań (przewóz osób niepełnosprawnych, w tym uczniów) kwalifikacji zatrudnionych pracowników jak i posiadanej bazy sprzętowej niezbędnej do realizacji zadania i gwarantującej zgodne z opisem przedmiotu zamówienia wykonanie Zamówienia.

W zakresie ceny strony postanowiły:
Razem zamówienie podstawowe: 423 488,80 zł brutto.
Łączna maksymalna cena zamówienia podstawowego powiększonego o opcje: 539 560,00 zł brutto.
2024-08-23 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Usługi

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.