Ogłoszenie z dnia 2024-08-26
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00409923/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-07-12
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego inwestycyjnego w kwocie 6 000 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Żyrzyn
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Żyrzyn
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431020115
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Powstania Styczniowego 10
1.5.2.) Miejscowość: Żyrzyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 24-103
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.7.) Numer telefonu: 818814226
1.5.8.) Numer faksu: 818814226
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugzyrzyn@post.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zyrzyn.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3aa67213-f480-4ba5-9a1a-3a4662616f9f1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego inwestycyjnego w kwocie 6 000 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Żyrzyn2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3aa67213-f480-4ba5-9a1a-3a4662616f9f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00471247
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00051087/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego inwestycyjnego w kwocie 6 000 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Żyrzyn
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00409923
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: G.271.B.3.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 700392,91 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje udzielenie kredytu długoterminowego inwestycyjnego w wysokości 6.000.000,00 zł (sześciu milionów zł) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Żyrzyn, realizację zadania inwestycyjnego – „Przebudowa stacji uzdatniania wody w Żyrzynie i Borysowie oraz budowa indywidualnej oczyszczalni ścieków dla Szkoły Podstawowej w Skrudkach” na następujących warunkach:
• Udzielenie kredytu w kwocie 6.000.000,00 zł nastąpi w jednorazowej transzy w trakcie 2024 roku (sierpień 2024 r.) na rachunek podstawowy Gminy Żyrzyn.
• Waluta kredytu: złoty polski.
• Okres kredytowania do 31.12.2027 r.
• Karencja w spłacie kapitału do dnia 31.12.2024 r.
• Wykonawca nie będzie pobierał żadnych prowizji od uruchomionego kredytu oraz żadnych dodatkowych opłat.
• Odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane.
• Spłata kredytu nastąpi w 12 ratach w okresie od 31.03.2025 r. do 31.12. 2027 r.
• Spłata kredytu następować będzie w następujących ratach:
rata data spłaty do dnia kwota (zł)
1 31.03.2025 r. 500 000,00
2 30.06.2025 r. 500 000,00
3 30.09.2025 r. 500 000,00
4 31.12.2025 r. 500 000,00
5 31.03.2026 r. 500 000,00
6 30.06.2026 r. 500 000,00
7 30.09.2026 r. 500 000,00
8 31.12.2026 r. 500 000,00
9 31.03.2027 r. 500 000,00
10 30.06.2027 r. 500 000,00
11 30.09.2027 r. 500 000,00
12 31.12.2027 r. 500 000,00
• Spłata odsetek dokonywana będzie kwartalnie począwszy od momentu udzielenia kredytu w 2024 r.
• Wyjątkiem będzie sytuacja gdy 31 grudnia przypadnie na dzień wolny od pracy, w takim przypadku spłata kapitału i odsetek będzie dokonana w ostatnim dniu roboczym roku.
• Przyjmuje się, że sobota nie jest dniem roboczym.
• Oprocentowanie kredytu będzie zmienne, liczone jako suma marży zaproponowanej przez wykonawcę w ofercie i stawki WIBOR 3M, zaokrąglonej do drugiego miejsca po przecinku. Wysokość marży będzie stała w całym okresie kredytowania (obowiązywania umowy). Stawka WIBOR 3M zmienia się w cyklu kalendarzowym kwartalnym i będzie obowiązywała od pierwszego dnia rozpoczynającego kwartał kalendarzowy do ostatniego dnia kończącego kwartał kalendarzowy. Stawka WIBOR 3M obowiązująca w kwartale kalendarzowym, publikowana na stronie Bankier.pl przyjmuje wartość z ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego kolejny okres.
• W przypadku likwidacji stawki WIBOR 3M, zostanie ona za porozumieniem stron zmieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBOR 3M albo na stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 3M, bez kosztów obciążających zamawiającego,
• W dniu podpisania umowy wysokość stawki WIBOR 3M przyjmuje się sprzed 2 dni roboczych przed dniem podpisania umowy.
• Odsetki naliczane będą tylko od faktycznie wykorzystanego zadłużenia wg zmiennej stopy procentowej.
• Odsetki będą naliczane według rzeczywistego kalendarza przyjmując faktyczną liczbę dni w danym miesiącu w całym okresie kredytowania.
• Spłata odsetek następować będzie na podstawie zawiadomienia, przesyłanego przez bank do kredytobiorcy w terminie 7 dni przed upływem końca miesiąca każdego kwartału.
• Jeżeli data spłaty odsetek i kredytu przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie.
• Marża jest wielkością stałą przez cały okres kredytowania.
• Jako zabezpieczenie spłaty kredytu ustala się weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową z kontrasygnatą Skarbnika Gminy Żyrzyn lub osoby przez niego upoważnionej.
• Harmonogram spłaty kredytu będzie stanowił załącznik do umowy.
• Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji.
• W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania.
• W przypadku niewykorzystania kredytu lub jego części Zamawiający nie będzie obciążony żadnymi kosztami.
• Dopuszcza się przesunięcia terminów spłat rat kredytu bez dodatkowych opłat i prowizji.
• W przypadku nie wykorzystania przez zamawiającego części kredytu lub dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłat w formie aneksu do umowy.
Dla przedstawienia sytuacji finansowej Gminy Żyrzyn załączamy następujące sprawozdania, dokumenty: (scany) stanowiące załącznik nr 7 do SWZ:
• sprawozdania za 2023 r. i I kwartał 2024, w tym:
- sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych Rb-27S,
- sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych Rb-28S,
- sprawozdanie o nadwyżce/deficycie Rb-NDS,
- uchwała RIO w Lublinie w sprawie opinii o możliwości spłaty kredytu zaciągniętego na sfinansowanie deficytu budżetu.
- uchwała RIO w Lublinie w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w uchwale budżetowej gminy Żyrzyn na rok 2024
• uchwałę budżetową na 2024 rok - dostępna na stronie internetowej Gminy Żyrzyn » BIP » Budżet Gminy » Budżet » Rok 2024
link: https://ugzyrzyn.bip.lubelskie.pl/index.php?id=804
• sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Żyrzyn za rok 2023 - dostępne na stronie internetowej Gminy Żyrzyn » BIP » Budżet Gminy » Sprawozdania z realizacji budżetu » Rok 2024
link : https://ugzyrzyn.bip.lubelskie.pl/index.php?id=829
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 725048,22 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 797006,87 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 725048,22 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Piasecznie
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 1230004918
7.3.3) Ulica: ul. Kościuszki 23
7.3.4) Miejscowość: Piaseczno
7.3.5) Kod pocztowy: 05-500
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
BANK SPÓŁDZIELCZY W PIASECZNIE
jakie przetargi wygrała firma
BANK SPÓŁDZIELCZY W PIASECZNIE
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-08-05
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 725048,22 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-03-31 do 2027-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kredyt na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetowego w 2025 roku
- BANKOWA OBSŁUGA BUDŻETU MIASTA PRZEMYŚLA I MIEJSKICH JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH PRZEZ 36 MIESIĘCY LICZĄC OD 1 LIPCA 2025 R
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
- Oświetlenie ulic miasta Włocławek w zakresie dostaw energii elektrycznej.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.