Ogłoszenie z dnia 2022-12-01
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00412531/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-10-27
- 2023/BZP 00285505/01 - Modyfikacja z dnia 2023-07-03
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg na terenie miasta i gminy Borne Sulinowo w sezonie zimowym 2022-2023
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Borne Sulinowo
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920624
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Niepodległości 6
1.5.2.) Miejscowość: Borne Sulinowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 78-449
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@bornesulinowo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bornesulinowo.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
http://www.bornesulinowo.pl/?page_id=27321.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zimowe utrzymanie dróg na terenie miasta i gminy Borne Sulinowo w sezonie zimowym 2022-20232.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b502b956-55cb-11ed-8832-4e4740e186ac
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00471280
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00027304/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Zimowe utrzymanie dróg na terenie miasta i gminy Borne Sulinowo
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00412531/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ŚR.271.14.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 441673,33 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie 1 - Okręg 1.1 – Miasto Borne Sulinowo Zimowe utrzymanie dróg na terenie miasta Borne Sulinowo (standard IV):a) Odśnieżanie pługiem lemieszowym lekkim jezdni, chodników i parkingów w pasach dróg gminnych i powiatowych w zarządzie gminy w granicach administracyjnych miasta – zadanie rozliczane wg stawki godzinowej. W miejscach niedostępnych dla odśnieżenia pługiem należy przewidzieć ręczne usunięcie śniegu i oblodzeń, a w szczególności przejść dla pieszych, chodników oraz skwerów utwardzonych. Odśnieżanie parkingów może nie zostać zrealizowane w całości w przypadku gdy uniemożliwią to zaparkowane pojazdy.
b) Uszorstnienie nawierzchni jezdni za pomocą soli, piasku i mieszanki piaskowo- solnej 3:1 ulic Orła Białego, Wojska Polskiego, Al. Niepodległości oraz Bolesława Chrobrego o łącznej długości 7,1 km i szerokości 6m – zadanie rozliczane wg stawki za kilometr.
Uszorstnienie nawierzchni jezdni solą dróg na terenie miasta utrzymywanych w pierwszej kolejności odśnieżania: Al. Niepodległości, Wojska Polskiego, Orła Białego i Bolesława Chrobrego o długości 5,6km.
W przypadku wystąpienia bardzo trudnych warunków pogodowych związanych z występowaniem gołoledzi, śliskości pośniegowej oraz lodowicy należy również uszorstnić jezdnie, chodniki i parkingi zlokalizowane w pasach dróg gminnych na terenie miasta utrzymywane w drugiej kolejności odśnieżania.
Uszorstnienie parkingów zlokalizowanych w pasach drogowych dróg powiatowych i gminnych może nie zostać zrealizowane w całości w przypadku gdy uniemożliwią to zaparkowane pojazdy.
c) Uszorstnienie nawierzchni chodników (w tym ścieżki rowerowe) za pomocą soli i mieszanki piaskowo- solnej 3:1 o łącznej długości szacunkowej 24,89 km i uśrednionej szerokości 1,5m - zadanie rozliczane wg stawki za kilometr. Uszorstnienie nawierzchni chodników wzdłuż jezdni przy Al. Niepodległości i ul. Wojska Polskiego oraz Orła Białego za pomocą soli lub mieszanki piaskowo-solnej o łącznej długości szacunkowej 13,6 km.
d) Usuwanie śniegu z chodników zamiatarką– zadanie rozliczane wg stawki godzinowej.
e) W wyjątkowych sytuacjach na żądanie Zamawiającego, może zajść konieczność uszorstnienia innych dróg gminnych położonych na terenie Gminy Borne Sulinowo - zadanie rozliczane wg stawek ofertowych.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.5.5.) Wartość części: 271792,35 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie 2 - Okręg 2.1 – Łubowo, Okręg 2.2 – Strzeszyn , Okręg 2.3 – Rakowo , Okręg 2.4 – Komorze, 2.5 – Nobliny, Okręg 2.6 – Liszkowo - Zimowe utrzymanie dróg na terenie gminy Borne Sulinowo (standard VI):a) Odśnieżanie pługiem lemieszowym lekkim dróg gminnych w granicach administracyjnych Gminy Borne Sulinowo o łącznej długości oszacowanej na 24,59km i średniej szerokości 4m o zróżnicowanej nawierzchni (gruntowa, żużlowa, brukowa i asfaltowa - zadanie rozliczane wg stawki za kilometr.
b) Uszorstnianie nawierzchni za pomocą mieszanki piaskowo - solnej 3:1- zadanie rozliczane wg stawki za tonę mieszanki.
c) Odśnieżanie sprzętem pomocniczym typu np.: koparko – ładowarka – zadanie rozliczane wg stawki godzinowej.
d) Dostarczenie mieszanki piaskowo - solnej 3:1 w ilości około 10 ton wraz z usypaniem mieszanki w miejscach wyznaczonych przez Zamawiającego w ilości 1 – 2 tony do indywidualnego posypywania odcinków dróg - zadanie rozliczane wg stawki za tonę dostarczonej mieszanki
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.5.5.) Wartość części: 38864,10 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie 3 - Okręg 3.1 – Radacz, Okręg 3.2 – Obrąb, Okręg 3.3 – Juchowo, Okręg 3.4 – Kądzielna, Okręg 3.5 – Kucharowo, Okręg 3.6 – Grzywnik, Okręg 3.7 – Kiełpino – Kolanowo, Okręg 3.8 – Dąbie – Okole, Okręg 3.9 – Uniemino, Okręg 3.10 – Kłosówko, Okręg 3.11 – Piława, Okręg 3.12 – Międzylesie, Okręg 3.13 – Silnowo, Okręg 3.14 – Dąbrowica - Śmiadowo-Kolonia, Okręg 3.15 – Śmiadowo, Okręg 3.16 – Łączno, Okręg 3.17 – Ciemino,- Zimowe utrzymanie dróg na terenie gminy Borne Sulinowo. (standard VI):a) Odśnieżanie pługiem lemieszowym lekkim dróg gminnych w granicach administracyjnych Gminy Borne Sulinowo o łącznej długości oszacowanej na 56,74km i średniej szerokości 4m o zróżnicowanej nawierzchni (gruntowa, żużlowa, brukowa i asfaltowa) - zadanie rozliczane wg stawki za kilometr.
b) Uszorstnianie nawierzchni za pomocą mieszanki piaskowo - solnej 3:1- zadanie rozliczane wg stawki za tonę mieszanki.
c) Odśnieżanie sprzętem pomocniczym typu np.: koparko – ładowarka – zadanie rozliczane wg stawki godzinowej.
d) Dostarczenie mieszanki piaskowo - solnej 3:1 w ilości około 10 ton wraz z usypaniem mieszanki w miejscach wyznaczonych przez Zamawiającego w ilości 1 – 2 tony do indywidualnego posypywania odcinków dróg - zadanie rozliczane wg stawki za tonę dostarczonej mieszanki.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.5.5.) Wartość części: 94134,70 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie 4 - Okręg 4.1 – Krągi, Okręg 4.2 – Jeleń, Okręg 4.3 – Przyjezierze - Grabno, Okręg 4.4 – Starowice – Czochryń, Okręg 4.5 – Jeziorna, Okręg 4.6 – Kłomino, - Zimowe utrzymanie dróg na terenie gminy Borne Sulinowo (standard VI):a) Odśnieżanie pługiem lemieszowym lekkim dróg gminnych w granicach administracyjnych Gminy Borne Sulinowo o łącznej długości oszacowanej na 16,03km i średniej szerokości 4m o zróżnicowanej nawierzchni (gruntowa, żużlowa, brukowa i asfaltowa - zadanie rozliczane wg stawki za kilometr.
b) Uszorstnianie nawierzchni za pomocą mieszanki piaskowo - solnej 3:1- zadanie rozliczane wg stawki za tonę mieszanki.
c) Odśnieżanie sprzętem pomocniczym typu np.: koparko – ładowarka – zadanie rozliczane wg stawki godzinowej.
d) Dostarczenie mieszanki piaskowo - solnej 3:1 w ilości około 10 ton wraz z usypaniem mieszanki w miejscach wyznaczonych przez Zamawiającego w ilości 1 – 2 tony do indywidualnego posypywania odcinków dróg - zadanie rozliczane wg stawki za tonę dostarczonej mieszanki.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.5.) Wartość części: 36882,18 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 326341,63 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 326341,63 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 326341,63 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6731755213
7.3.4) Miejscowość: Borne Sulinowo
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUG KOMUNALNYCH SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUG KOMUNALNYCH SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-11-21
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 32634163 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2023-04-30Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 46089,27 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 46089,27 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 46089,27 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Usługi Zimowe Grzegorz Jesionowski
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6731624965
7.3.4) Miejscowość: Łubowo
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-11-21
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 4608927 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2023-04-30Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 104498,64 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 104498,64 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 104498,64 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Usługi Sprzętem Rolniczym Mateusz Michaliszyn
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6731880243
7.3.4) Miejscowość: Grabiążek
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
USŁUGI SPRZĘTEM ROLNICZYM Mateusz Michaliszyn
jakie przetargi wygrała firma
USŁUGI SPRZĘTEM ROLNICZYM Mateusz Michaliszyn
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-11-21
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 10449864 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2023-04-30Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 43400,88 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 43400,88 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 43400,88 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6731755213
7.3.4) Miejscowość: Borne Sulinowo
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUG KOMUNALNYCH SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUG KOMUNALNYCH SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-11-21
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 4340088 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2023-04-30PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usługi utrzymania czystości terenu Sądu Rejonowego w Kędzierzynie-Koźlu w 2025r.
- Zimowe utrzymanie dróg gminnych, wewnętrznych, parkingów i chodnika w Gminie Uście Gorlickie do 15.04.2025 r.
- Utrzymanie czystości i porządku na terenie miasta Dąbrowa Tarnowska w 2025 roku
- Wykonanie usługi sprzątania pomieszczeń w: SR w Szamotułach, OK nr 1 przy SR w Sz-łach, VI ZWKW w Międzychodzie oraz utrzymania czystości na terenie zewn. SR w Sz-łach od 01.01.2025 do 30.06.2026
- "Utrzymanie czystości i porządku oraz pielęgnacja zieleni na terenie miasta Drawno w 2025r."
- Świadczenie usług sprzątania, ochrony obiektów Centrum Usług Społecznych oraz ochrona przewozu wartości pieniężnych (konwój) należących do Zamawiającego.
więcej: Usługi odśnieżania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.