eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kowalewo PomorskiePrzebudowa drogi gminnej w m. Chełmoniec, gmina Kowalewo Pomorskie



Ogłoszenie z dnia 2024-08-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej w m. Chełmoniec, gmina Kowalewo Pomorskie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KOWALEWO POMORSKIE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118595

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Konopnickiej 13

1.5.2.) Miejscowość: Kowalewo Pomorskie

1.5.3.) Kod pocztowy: 87-410

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@kowalewopomorskie.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.kowalewopomorskie.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-884c2e83-6171-4717-8aae-b45d0f87c367

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa drogi gminnej w m. Chełmoniec, gmina Kowalewo Pomorskie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-884c2e83-6171-4717-8aae-b45d0f87c367

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00471781

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00102875/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.17 Przebudowa drogi gminnej w m. Chełmoniec, gmina Kowalewo Pomorskie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00437288

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.2.18.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Opis przedmiotu zamówienia: Przebudowa drogi gminnej w m. Chełmoniec, Gmina Kowalewo Pomorskie.
2. Zamawiający powierza, a Wykonawca przyjmuje do wykonania roboty budowlane związane z realizacją inwestycji pn.: „Przebudowa drogi gminnej w m. Chełmoniec, gmina Kowalewo Pomorskie”, w zakresie i sposobie określonym w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót wykonanych przez AS Projektowanie i Nadzory Arleta Jabłońska oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i sztuką budowlaną.
3. W ramach zadania do wykonania będzie odcinek drogi gminnej nr 110131C (dz. nr geod. 75i 88) o parametrach:
- długość 222 m
- powierzchnia jezdni szerokości 4m o nawierzchni bitumicznej: 4m – 904 m²,
- powierzchnia poboczy szerokości 0.75 m – 295m²
- ilość zjazdów o naw. bitumicznej: 4szt.- 46 m²,
- ilość przepustów do wykonania pod drogą – 2szt,
- ilość przepustów do wykonania pod zjazdami- 2szt,
- wykonanie ścianek czołowych przepustów (obruk kamieniem polnym)- 6m²,
- wykonanie poszerzeń z kostki kamiennej/brukowej na łukach w obrębie skrzyżowania z drogą powiatową nr 2019C Chełmonie- Ostrowite -21,3m²,
- ilość projektowanych słupków do znaków- 13 szt.,
- ilość projektowanych znaków – 18szt.,
- wykonanie projektowanych rowów -171m,
- długość projektowanego kanału technologicznego – 189m,
- klasa drogi D.
4. Zjazdy na posesję powinny zostać ustalone i zatwierdzone przez Właścicieli działek.
5. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania inwentaryzacji powykonawczej i przekazania jej do Zamawiającego wraz z potwierdzeniem Starostwa w Golubiu- Dobrzyniu o przyjęciu do zasobu.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.

Biorąc pod uwagę odrzucenie oferty nr 3 złożonej przez Wykonawcę OIB Sp. z o. o., ul. Marii Skłodowskiej Curie 71H, 87 – 100 Toruń, ważnymi ofertami pozostały:
- oferta nr 1 złożona przez Wykonawcę: Bruksystem Sp. z o. o., ul. Równinna 39a, 87 – 100 Toruń opiewająca na kwotę 386 144,23 zł oraz
- oferta nr 1 złożona przez Wykonawcę: TRANSBRUK Barczyńscy Sp. z o. o., Pigża, ul. Wojewódzka 3a, 87 – 152 Łubianka opiewająca na kwotę 372 117,88 zł.
Stosownie do art. 255 pkt 3 ustawy Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty. Celem takiego uregulowania jest ochrona zamawiającego przed roszczeniem o zawarcie umowy w przypadku braku środków finansowych. Co do zasady przesłankę unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy odnieść należy do kwoty, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, udostępnionej na stronie internetowej prowadzonego postępowania bezpośrednio przed otwarciem ofert.
Zamawiający udostępnił przed otwarciem ofert informację, że na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę 200 000,00 zł brutto.
Zamawiający podejmując decyzję o braku możliwości zwiększenia kwoty, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty brał pod uwagę celowość i efektywność gospodarowania środkami publicznymi. Zgodnie z art. 44 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, wydatki publiczne powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny.
W ocenie Krajowej Izby Odwoławczej (wyrok z dn. 22.01.2019 r. sygn. KIO 2608/18 – wyrok aktualny w bieżącym stanie prawnym) to Zamawiający ma prawo a wręcz obowiązek podejmowania decyzji w zakresie, czy zwiększenie środków przeznaczonych na realizację zamówienia jest uzasadnione pod względem celowości i efektywności gospodarowania środkami publicznymi. Decyzję zamawiający podejmuje w określonych warunkach zaistniałych w konkretnym postępowaniu o udzielenie zamówienia i w granicach możliwości finansowania zadania.
W świetle powyższego nie powinno budzić wątpliwości unieważnienie postępowania bez wyboru najkorzystniejszej oferty, w sytuacji gdy cena jedynej ważnej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 372117,88 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 386144,23 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.