Ogłoszenie z dnia 2024-08-27
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00437712/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-07-30
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa nawierzchni drogowej w ul. Trzebnickiej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Oleśnica - Sekcja Dróg Miejskich
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 930607446
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bolesława Krzywoustego 31c
1.5.2.) Miejscowość: Oleśnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 56-400
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@sdm.olesnica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sdm.olesnica.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/9572161.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek jednostek samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zarząd dróg
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa nawierzchni drogowej w ul. Trzebnickiej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b11f9987-a11a-498d-9479-05180593bdcd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00471817
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00066310/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Budowa nawierzchni drogowej w ul. Trzebnickiej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00437712
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.261.8.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z budową nawierzchni drogowej w ul. Trzebnickiej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną.
2. Zakres zamówienia:
1) Zakres zamówienia obejmuje budowę nawierzchni drogowej w ul. Trzebnickiej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, w tym:
• przebudowę drogi gminnej,
• przebudowę i budowę kanalizacji deszczowej,
• budowę odwodnienia liniowego – korytka filtracyjne,
• budowę oświetlenia drogowego,
• budowę kanału technologicznego,
• budowę nowych zjazdów,
• przebudowę i zabezpieczenie sieci teletechnicznej kolidującej z zamierzeniem inwestycyjnym,
• zabezpieczenie sieci elektroenergetycznej.
2) Inwestycja zlokalizowana jest w m. Oleśnica, województwo: dolnośląskie, powiat oleśnicki, gmina Oleśnica – miasto. Swoim zakresem obejmuje działki:
021401_1 Oleśnica - miasto; obręb 0003 Rataje, AM 20, dz. Nr 41/2 dr,
021401_1 Oleśnica - miasto; obręb 0003 Rataje, AM 20, dz. Nr 42/7 dr,
021401_1 Oleśnica - miasto; obręb 0003 Rataje, AM 34, dz. Nr 28/15 dr,
021401_1 Oleśnica - miasto; obręb 0003 Rataje, AM 34, dz. Nr 28/37 dr,
3) Podstawowy zakres inwestycji obejmuje wykonanie prac:
Roboty przygotowawcze
ścinanie drzew 8 szt.
frezowanie nawierzchni bitumicznej 145 m2
mechaniczne rozbiórka nawierzchni bitumicznej 59 m2
rozbiórka istniejącej nawierzchni z betonowej kostki brukowej 35 m2
mechaniczne rozebranie nawierzchni z destruktu asfaltowego 900 m2
rozbiórka krawężników 250 m2
rozbiórka obrzeży 40 m2
Roboty ziemne:
wykopy 1 305 m3
nasypy 280 m3
Roboty drogowe:
stabilizacja cementem 1 705 m2
podbudowa z kruszywa gr. 25 cm 170 m2
podbudowa z kruszywa gr. 20 cm 1 456 m2
podbudowa z kruszywa gr. 15 cm 305 m2
nawierzchnia z mieszanki mineralno-bitumicznej 1 265 m2
nawierzchnia z betonowej kostki brukowej 538 m2
krawężniki 709 m
obrzeża 177 m
murek oporowy 20 m
ODWODNIENIE:
studnie rewizyjne z kręgów betonowych śr. 1000 mm 6 kpl.
Studzienki kanalizacyjne systemowe śr. 630 mm 2 kpl.
studzienki ściekowe uliczne betonowe śr. 500 mm 9 kpl.
rury kanalizacyjne śr. 160 20 m
rury kanalizacyjne śr. 250 73 m
rury kanalizacyjne śr. 315 45 m
montaż korytek filtracyjnych 0,5x0,4x0,36 m 170 szt.
ROBOTY DODATKOWE:
regulacja pionowa studzienek dla włazów kanałowych 9 szt.
regulacja pionowa studzienek dla zaworów wodociągowych i gazowych 10 szt.
ZIELEŃ DROGOWA:
wykonanie trawników 172 m2
wykonanie łąki kwietnej 420 m2
nasadzenia krzewów:
irga - 233 szt.
tawuła - 110 szt.
nasadzenia drzew
w tym 3 szt. jako nasadzenia zastępcze zgodnie z decyzją
SN.613.227.2023.2024.D.Ch z dnia 23.01.2024 11 szt.
ORGANIZACJA RUCHU
wyniesienie w teren zatwierdzonego projektu czasowej organizacji ruchu 1 kpl.
wyniesienie w teren zatwierdzonego projektu stałej organizacji ruchu (wraz z oznakowaniem poziomym grubowarstwowym) 1 kpl.
BRANŻA ELEKTRYCZNA - BUDOWA OŚWIETLENIA
układanie rur ochronnych 219 m
układanie kabli 245 m
montaż i stawianie słupów oświetleniowych, oprawy LED 11 szt.
BRANŻA TELETECHNICZNA
Kanalizacja kablowa 276 m
Studnie teletechniczne 7 szt.
3. Szczegółowy zakres zadania i obowiązki stron określone zostały w:
1) dokumentacji projektowej (załącznik nr 8 do SWZ)
2) Specyfikacji Technicznej Odbioru i Wykonania Robót Budowlanych (STWiORB) (Załącznik nr 9 do SWZ),
3) niniejszej SWZ,
4) projekcie umowy (Załącznik nr 7 do SWZ),
5) przedmiarze robót (Załącznik nr 10 do SWZ).
Zamawiający informuje, że przedmiary robót mają jedynie charakter pomocniczy. W ofercie należy wycenić wszystkie roboty ujęte w dokumentacji projektowej, będącej załącznikiem do postępowania oraz prace opisane w opisie przedmiotu zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233320-8 - Fundamentowanie dróg
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
44130000-0 - Studzienki kanalizacyjne
45231110-9 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów
45232451-8 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe
45232452-5 - Roboty odwadniające
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
45232310-8 - Roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W terminie przewidzianym na składanie ofert, wyznaczonym na dzień 14.08.2024r. godz. 10.00, w przedmiotowym postępowaniu złożona została jedna oferta, Konsorcjum firm: Lider Konsorcjum:BIOBUD Piotr Schabikowski, Sokołowice 109, 56-400 Oleśnica, NIP: 9111646632 Partner: Zakład Budownictwa Ogólnego i Inżynieryjnego Edward Kucułyma Sp. z o.o.
ul. Wiejska 90, 56-400 Oleśnica, NIP: 9112003764
cena - 2.177.100,00 zł termin gwarancji – 84 miesiące
Stosownie do art. 255 pkt 3 ustawy Pzp zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty. Celem takiego uregulowania jest ochrona Zamawiającego przed roszczeniem o zawarcie umowy w przypadku braku środków finansowych. Co do zasady przesłankę unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp odnieść należy do kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, udostępnionej na stronie internetowej prowadzonego postępowania bezpośrednio przed otwarciem ofert.
Przed otwarciem ofert Zamawiający udostępnił informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj. 1 430 000,00 złotych brutto.
Decyzja o zwiększeniu tej kwoty jest samodzielną decyzją Zamawiającego. W przypadku gdy oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, postępowanie unieważnia się bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty. Przesłanka ta zakłada unieważnienie postępowania bez konieczności badania i oceny ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej, w sytuacji gdy od początku wiadomo, że cena żadnej oferty nie zmieści się w ustalonym limicie, a Zamawiający tego limitu nie zmieni.
Jak czytamy w wyroku z dnia 12 listopada 2015 r. Krajowej Izby Odwoławczej (Sygn. Akt KIO 2347/15 – wyrok aktualny w bieżącym stanie prawnym): „Przepis w obecnym brzmieniu zwalnia zamawiającego z obowiązku dokonywania wyboru najkorzystniejszej oferty w sytuacji, gdy zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego jest niemożliwe z powodu braku środków na jej sfinansowanie.” Zgodnie z orzecznictwem KIO, nie ma obowiązku zwiększania kwoty przeznaczonej na sfinansowanie konkretnego zadania, tak aby obowiązkowo dokonać wyboru. Możliwość zwiększenia budżetu warunkowana jest z pewnością wieloma czynnikami, a Wykonawca nie ma prawnych możliwości domagać się zwiększenia budżetu, ponieważ takie zachowanie w pewnych przypadkach mogłoby narazić Zamawiającego na zarzuty niegospodarnego zarządzania środkami publicznymi (wyrok KIO z dnia 24 maja 2012 r. sygn. Akt KIO 964/12 – wyrok aktualny w bieżącym stanie prawnym). Ponadto Zamawiający podejmując decyzję o braku możliwości zwiększenia kwoty, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty brał pod uwagę celowość i efektywność gospodarowania środkami publicznymi. Zgodnie z art. 44 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, wydatki publiczne powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny. W ocenie Krajowej Izby Odwoławczej (wyrok z dn. 22.01.2019 r. sygn. KIO 2608/18 – wyrok aktualny w bieżącym stanie prawnym) to Zamawiający ma prawo a wręcz obowiązek podejmowania decyzji w zakresie, czy zwiększenie środków przeznaczonych na realizację zamówienia jest uzasadnione pod względem celowości i efektywności gospodarowania środkami publicznymi. Decyzję Zamawiający podejmuje w określonych warunkach zaistniałych w konkretnym postępowaniu o udzielenie zamówienia i w granicach możliwości finansowania zadania. W świetle powyższego nie powinno budzić wątpliwości unieważnienie postępowania bez wyboru najkorzystniejszej oferty, w sytuacji gdy cena złożonej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
INNE PRZETARGI Z OLEŚNICY
- Kompleksowa usługa sprzątania obiektów Miejskiej Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Oleśnicy
- Sukcesywna dostawa sprzętu jednorazowego II dla Powiatowego Zespołu Szpitali
- Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu gminy Oleśnica w 2025 roku
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych dla Przedszkola nr 1 w Oleśnicy w 2025 roku
- Remont wnętrza kaplicy wraz z opracowaniem niezbędnej dokumentacji wykonawczej - branżowe projekty techniczne na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
więcej: przetargi w Oleśnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Utrzymanie zieleni na terenie miasta - pielęgnacja nasadzeń roślinnych
- Dostawa i montaż dwóch pomp zatapialnych, żeliwnych które zastąpią uszkodzone pompy typu Flygt NP. 3153.185 LT/622 w przepompowni wód melioracyjnych PD Świnoujście -Łunowo
- Budowa składnicy drewna nr 1 w leśnictwie Gaj
- Wykonanie remontu cząstkowego dróg gminnych o nawierzchni bitumicznej i tłuczniowej na terenie gminy Zielonki w latach 2025, 2026, 2027
- Budowa oświetlenia zewnętrznego w m. Golina ul. Polna, Kąkolowa i ul. Świerkowa, gm. Golina - etap I
- Przygotowanie trenu leśnego pod inwestycję drogową - Rozbudowa i przebudowa drogi wojewódzkiej nr 221 na odcinku Gdańsk - m. Nowa Karczma
więcej: Studzienki kanalizacyjne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.