eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WierzbicaUdzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 000 000,00 zł



Ogłoszenie z dnia 2024-08-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 000 000,00 zł

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wierzbica

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 110197990

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Włodawska

1.5.2.) Miejscowość: Wierzbica

1.5.3.) Kod pocztowy: 22-150

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski

1.5.7.) Numer telefonu: +(48) 82 569 32 66

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@ugwierzbica.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugwierzbica.bip.lubelskie.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a52d4ff3-4779-45e7-ba7b-0552da6a7ee6

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 000 000,00 zł

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a52d4ff3-4779-45e7-ba7b-0552da6a7ee6

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00472244

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00028946/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 000 000,00 zł

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00447120

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.4.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa pn. „Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 000 000,00 zł”.
Środki uzyskane z kredytu przeznaczone zostaną na finansowanie planowanego deficytu budżetowego w roku 2024 związanego z finansowaniem zadań inwestycyjnych ujętych w budżecie gminy oraz spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów.
Charakterystyka kredytu:
1) Kwota kredytu – 1 000 000,00 zł,
2) Okres kredytowania – od dnia podpisania umowy do dnia 28 listopada 2033 roku,
3) Uruchomienie kredytu przelewem na rachunek kredytobiorcy jednorazowo do dnia 29 sierpnia 2024 r. w terminie 3 dni od daty wystawienia pisemnej dyspozycji wypłaty przez Zamawiającego.
4) Karencja spłaty pierwszej raty kapitałowej do 28 lutego 2025 roku.
5) Spłata kapitału kredytu w złotych polskich będzie następowała:
- 4 raty po 25.000,00 zł w 2025 roku w dniach: 28.02.; 28.05; 28.07; 28.11;
- 4 raty po 25.000,00 zł w 2026 roku w dniach: 28.02.; 28.05; 28.07; 28.11;
- 4 raty po 25.000,00 zł w 2027 roku w dniach: 28.02.; 28.05; 28.07; 28.11;
- 4 raty po 25.000,00 zł w 2028 roku w dniach: 28.02.; 28.05; 28.07; 28.11;
- 4 raty po 25.000,00 zł w 2029 roku w dniach: 28.02.; 28.05; 28.07; 28.11;
- 4 raty po 25.000,00 zł w 2030 roku w dniach: 28.02.; 28.05; 28.07; 28.11;
- 4 raty po 25.000,00 zł w 2031 roku w dniach: 28.02.; 28.05; 28.07; 28.11;
- 4 raty po 25.000,00 zł w 2032 roku w dniach: 28.02.; 28.05; 28.07; 28.11;
- 4 raty po 50.000,00 zł w 2033 roku w dniach: 28.02.; 28.05; 28.07; 28.11.
6) Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany za ustawowo wolny od pracy, spłata rat kredytu następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy.
7) Należne odsetki naliczane są za każdy dzień korzystania z kredytu, licząc od dnia jego uruchomienia. Naliczanie odsetek nastąpi w okresach miesięcznych. Odsetki od wykorzystanego kredytu są płatne do 28 dnia miesiąca po zakończeniu miesiąca kalendarzowego, przy czym ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. Ostatnia rata odsetek jest płatna w terminie ostatniej spłaty raty kredytu.
8) Za spłatę odsetek przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek kredytowy. Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany za ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy.
9) Rzeczywisty koszt obsługi kredytu stanowić będzie oprocentowanie kredytu – zmienne obliczone dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o 1-miesieczny wskaźnik WIBOR z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym okres obrachunkowy powiększony o stałą marżę banku wyrażoną w punktach procentowych i niezmienną w okresie obowiązywania umowy.
10) Zamawiający ma prawo dokonać wcześniejszej spłaty kredytu
w całości lub jego części po uprzednim powiadomieniu Kredytodawcy i bez ponoszenia jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu. W przypadku wcześniejszej, częściowej spłaty kredytu, okres kredytowania pozostaje bez zmian, lub może ulec skróceniu na pisemny wniosek Zamawiającego.
11) Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna.
12) Zamawiający zastrzega sobie, że od przyznanego kredytu Bank nie nalicza żadnej prowizji tj. prowizji przygotowawczej i od przyznanego kredytu. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami i prowizjami z tytułu uruchomienia kredytu.
13) Zabezpieczeniem kredytu jest weksel własny in blanco wraz
z deklaracją wekslową – podpisany przez Wójta Gminy wraz z kontrasygnatą Skarbnika.
14) Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy i prowadzić go będzie nieodpłatnie w trakcie realizacji niniejszej umowy kredytowej.
15) Zamawiający oświadcza, że jest rzetelnym klientem i z zaciągniętych zobowiązań wywiązuje się terminowo. W dotychczasowej współpracy z bankami nie wystąpiły zajęcia komornicze ani administracyjne.
16) Zamawiający nie posiada zobowiązań pozabilansowych, zobowiązań wobec podmiotów powiązanych, zaległości wobec Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Nie udzielił gwarancji i poręczeń, nie był emitentem papierów wierzycielskich oraz nie korzysta z wykupu wierzytelności.
17) Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w PLN.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 341330,73 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 348167,89 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 341330,73 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5631094361

7.3.3) Ulica: Lubelska

7.3.4) Miejscowość: Chełm

7.3.5) Kod pocztowy: 22-100

7.3.6.) Województwo: lubelskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-08-23

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 341330,73 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2033-11-28

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.