Ogłoszenie z dnia 2023-11-03
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00428529/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-10-05
- 2023/BZP 00431631/01 - Modyfikacja z dnia 2023-10-06
- 2023/BZP 00439741/01 - Modyfikacja z dnia 2023-10-12
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1 935 000,00 zł na częściowe sfinansowanie deficytu budżetu Gminy Janowiec Wielkopolski w 2023 roku”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Janowiec Wielkopolski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351191
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Gnieźnieńska 3
1.5.2.) Miejscowość: Janowiec Wielkopolski
1.5.3.) Kod pocztowy: 88-430
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski
1.5.7.) Numer telefonu: 523023034
1.5.8.) Numer faksu: brak
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@um-janowiecwlkp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://samorzad.gov.pl/web/gmina-janowiec-wielkopolski
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/janowiecwlkp1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1 935 000,00 zł na częściowe sfinansowanie deficytu budżetu Gminy Janowiec Wielkopolski w 2023 roku”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2d08d29a-6345-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00474964
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00021413/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1 935 000,00 zł na częściowe sfinansowanie deficytu budżetu Gminy Janowiec Wielkopolski w 2023 roku”
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00428529
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IN.271.1.9.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 436021,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.1 Kwota kredytu: 1.935.000,00 zł.
1.2 Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w walucie polskiej (PLN).
1.3 Planowany okres kredytowania – 02.11.2023 r. – 31.12.2030 r.
1.4 Wymagany termin uruchomienia kredytu: 02.11.2023 r.
1.5 Sposób uruchomienia kredytu: jedna transza w kwocie 1.935.000,00 zł.
1.6 Oprocentowanie kredytu: według zmiennej stopy procentowej- wskaźnika WIBOR 3Mustalonej jako stopa bazowa powiększona o stałą marżę banku.
1.7 Marża: stała dla całego okresu kredytowania, ustalona przez Wykonawcę.
1.8 Forma zabezpieczenia kredytu: weksel in blanco z deklaracją wekslową.
1.9 Odsetki od kredytu naliczone są w miesięcznych okresach obrachunkowych i płatne
w terminie ostatniego dnia każdego miesiąca, a także w dniu ostatecznej spłaty kredytu.
1.10 Zamawiający informuje, że w sytuacji, gdy dzień płatności raty odsetkowej lub kapitałowej przypadnie na dzień wolny od pracy rata zostanie uregulowana w dniu poprzedzającym dzień wolny od pracy.
1.11 Raty kapitałowe: równe w całym okresie kredytowania.
1.12 Karencja w spłacie rat kapitałowych do końca roku 2023 r.
1.13 Data rozpoczęcia spłaty rat kapitałowych: ostatniego dnia stycznia 2024 r.
Raty kapitałowe będą płatne ostatniego dnia każdego miesiąca.
1.14 Prowizja: brak
1.15 Naliczanie odsetek: od faktycznie wykorzystanego zadłużenia.
1.16 Do naliczania odsetek od kredytu należy przyjąć kalendarz rzeczywisty.
1.17 Spłata kredytu (kapitału) dokonywana będzie w 84 ratach miesięcznych ( raty od 1-83
są w kwocie 23 035,71 zł, a ostatnia 84 rata, wyrównująca w kwocie 23 036,07 zł.
1.18 Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w SWZ.
1.19 W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy (zastrzeżenie możliwości przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów). O zmianie terminu spłaty kredytu Zamawiający poinformuje w formie pisemnej Wykonawcę.
1.20 Zamawiający nie wyraża zgody na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie
z art. 97 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe.
1.21 Gmina nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie 777.par.1 pkt 5 kpc.
1.22 Zamawiający wyraża zgodę na kontrasygnatę skarbnika na umowie kredytu, wekslu, deklaracji wekslowej.
1.23 Zamawiający informuje, że w przypadku gdyby stawka bazowa WIBOR była ujemna to należy przyjąć stawkę bazową na poziomie 0,00%.
1.24 Zamawiający wyraża zgodę na uzgodnienie z wybranym Wykonawcą zapisów awaryjnych
do umowy kredytu – na wypadek zaprzestania publikowania stawki bazowej, w odniesieniu do stawki WIBOR i umieszczenie tych zapisów w umowie.
2. Zamawiający informuje o sytuacji finansowej Gminy:
2.1. Na rachunkach Gminy w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne.
2.2. Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach.
2.3. W Gminie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych.
2.4. W Gminie nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków.
2.5. Zamawiający nie posiada zobowiązań z tyt. obligacji, forfaitingu, faktoringu, eFinancingu, leasingu.
2.6. Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom.
2.7. Gmina nie posiada powiązań kapitałowych z żadnym podmiotem.
2.8. Gmina nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS lub US.
3.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
4.W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania.
4.1.Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym (§ 7 ust. 1 ww. „Rozporządzenia”).
W przypadku gdy dokumenty wymienione powyżej, zostały sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
5. Wykonawca realizując zamówienie może powierzyć Podwykonawcom część zamówienia, za zgodą Zamawiającego.
6. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzą okoliczności, o których mowa w:
1) art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
2) art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie.
Ponadto Zamawiający, w ramach weryfikacji przesłanek wykluczenia, o których mowa powyżej, zastrzega możliwość wezwania Wykonawcy do złożenia wyjaśnień.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 411525,52 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 487111,84 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 411525,52 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Strzelnie
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5570003535
7.3.3) Ulica: Dr Jakuba Cieślewicza 3
7.3.4) Miejscowość: Strzelno
7.3.5) Kod pocztowy: 88-320
7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-11-02
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 411525,52 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2030-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Andrespol oraz jej jednostek organizacyjnych w okresie od 01.01.2025r. do 31.12.2026r.
- Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
- Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 2.000.000,00 PLN
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego inwestycyjnego do wysokości 4.000.000,00 PLN na realizację zadań inwestycyjnych
- Obsługa bankowa Gminy Otyń oraz jej jednostek organizacyjnych na lata 2025-2026
- Udzielenie kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym w wysokości 4 000 000,00 zł na okres do 30.06.2025 r.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.