Ogłoszenie z dnia 2024-08-29
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00459948/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-08-16
- 2024/BZP 00466017/01 - Modyfikacja z dnia 2024-08-21
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa energii elektrycznej do budynków PCI Sp. z o.o.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Podkarpackie Centrum Innowacji Sp. z o. o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368953574
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Teofila Lenartowicza 4
1.5.2.) Miejscowość: Rzeszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 35-051
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.7.) Numer telefonu: 798144097
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: j.baracz@pcinn.org
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pcinn.org/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/pcinn/proceedings1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Łączenie Przedsiębiorczości z Nauką
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa energii elektrycznej do budynków PCI Sp. z o.o.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-84b11763-68c3-470d-b2b4-9c523c8df392
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00475989
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Niniejsze zamówienie realizowane jest w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia (EFRR) 2021 – 2027. Priorytet FEPK.01 Konkurencyjna i Cyfrowa Gospodarka, Działanie FEPK.01.01 Badania i rozwój, Typ projektu: Budowa potencjału ośrodków innowacji Podkarpackie Centrum Innowacji.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00459948
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: PCI-DFA.2621.12.2024.JBA
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. „Dostawa energii elektrycznej do budynków PCI Sp. z o.o.”.
2. Charakterystyka przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem Zamówienia jest dostawa energii elektrycznej dla Podkarpackiego Centrum Innowacji tj. budynku przy ul. Lenartowicza 4 oraz Lenartowicza 6 w rozumieniu ustawy Prawo energetyczne, o łącznym szacowanym wolumenie 301 804 KWh. Przeznaczonej na własne potrzeby Zamawiającego (Odbiorcy), będącego jednocześnie nabywcą końcowym w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym oraz odbiorcą końcowym w rozumieniu przepisów ustawy Prawo energetyczne, do punktów poboru energii zlokalizowanych przy ulicy Teofila Lenartowicza 4 i 6 w Rzeszowie, zgodnie z warunkami zawartymi w opisie przedmiotu zamówienia – załącznik nr 1 do Rozdziału III SWZ.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do Rozdziału III oraz załącznik nr 1 do Rozdziału II Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
4.5.3.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
09100000-0 - Paliwa
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne unieważnienia postępowania:Zgodnie z art. 255 pkt 6) ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zgodnie z dyspozycja art. 457 ust. 1 pkt 1) ustawy Pzp Umowa podlega unieważnieniu, jeżeli Zamawiający z naruszeniem ustawy udzielił zamówienia, zawarł umowę ramową lub ustanowił dynamiczny system zakupów bez uprzedniego zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych albo przekazania Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej ogłoszenia wszczynającego postępowanie lub bez wymaganego ogłoszenia zmieniającego ogłoszenie wszczynające postępowanie, jeżeli zmiany miały znaczenie dla sporządzenia wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert
Uzasadnienie faktyczne unieważnienia postępowania:
Zamawiający w dniu 16 sierpnia 2024 roku wszczął, a tym samym opublikował postępowanie o udzielnie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie wynikającym z art. 275 pkt 2) ustawy Pzp, z możliwością przeprowadzenia fakultatywnych negocjacji, pn. „Dostawa energii elektrycznej do budynków PCI Sp. z o.o.”.
W toku zadawania pytań i próbie udzielenia odpowiedzi wynikło, iż komórka merytoryczna przygotowując opis przedmiotu zamówienia, przedstawiła informacje niezgodne z zawartymi umowami z dotychczasowym dostawcą, które uniemożliwiają zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający w roku 2021 zawarł z dotychczasowym dostawcą energii elektrycznej umowę w zakresie Budynku L4, wiążącą go do 30 czerwca 2025 roku. Zerwanie zapisów umownych wiązałoby się z nałożeniem na Zamawiającego nad wyraz wysokich kar. Ponadto zgodnie ze zmianami obowiązującej umowy, przesłanymi PCI Sp. z o.o. w lutym 2024 roku w zakresie budynku L6, Zamawiający na tą chwilę nie jest w stanie określić początku zawarcia umowy w zakresie przedmiotowego postępowania, a tym samym jednoznacznie określić czasu jej trwania, albowiem zapisy umowne wskazują wprost, iż rozwiązanie umowy możliwe jest jedynie za porozumieniem stron, a nie z miesięcznym okresem wypowiedzenia. W wyniku zaistniałej sytuacji potencjalny Wykonawca nie jest w stanie złożyć właściwie oszacowanej oferty, co więcej wada uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy, albowiem nie jest możliwe wskazanie konkretnego terminu jej realizacji, a tym samym rozpoczęcia obowiązywania umowy.
Zamawiający ma obowiązek unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia ze względu na jego wadę, o ile spełnia ona dwa kryteria. Musi to być wada niemożliwa do usunięcia po jej stwierdzeniu ze względu na stan zaawansowania postępowania o udzielenie zamówienia. Ponadto chodzi o nieprawidłowości rzutujące bezpośrednio na zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Celem postępowania jest bowiem zawarcie wyłącznie w pełni skutecznej umowy w sprawie zamówienia publicznego, w której wprost wskazany jest termin jej realizacji, a co w niniejszym przypadku staje się niemożliwe. Na przeszkodzie stają zatem nieusuwalne wady proceduralne (nie podlegające konwalidacji), obciążające postępowanie w sposób nieodwracalny. Zamawiający przed wszczęciem postępowania winien wystąpić do obecnego dostawcy z wypowiedzeniem obowiązującej umowy, za porozumieniem stron i ustalić termin jej zakończenia, co nie zostało dokonane i doprowadziło do sytuacji, w której Zamawiający nie jest w stanie wskazać początku zawarcia umowy w przedmiotowym postępowaniu. Ponadto w zakresie budynku L4, na który obowiązuje trwająca oferta, nie ma możliwości zawarcia umowy z innym dostawcą, co powoduje, iż postępowanie jest obarczone wadą niemożliwą do usunięcia.
Powyżej Zamawiający w sposób jednoznaczny wskazał wadę niniejszego postępowania oraz jej nieusuwalności, co stanowi stricte przyczynę niemożliwości zawarcia ważnej umowy finalnej.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
INNE PRZETARGI Z RZESZOWA
- Opracowanie operatów wodnoprawnych na wprowadzenie wód opadowych i roztopowych do wód lub do ziemi, dla istniejących wylotów kanalizacji deszczowej z odcinków dk zlokalizowanych w woj. podkarpackim
- Dostawa przenośnego sprzętu komputerowego dla jednostek Politechniki Rzeszowskiej- II
- Dostawa fabrycznie nowych samochodów osobowych dla potrzeb PZDW w Rzeszowie o roku produkcji 2024 lub 2025 - 4 zadania (POSTĘPOWANIE II)
- Wymiana części płyt elewacyjnych włókno-cementowych na budynku IT Jasionka 954.
- Sprzedaż wraz z dostarczeniem 12 szt. foteli biurowych oraz 6 szt. krzeseł dla Wydziału Prawa i Administracji
- Bieżące utrzymanie obiektów przystankowych na 2025 r.
więcej: przetargi w Rzeszowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sukcesywna dostawa energii elektrycznej do budynków zlokalizowanych przy ul. Mińskiej 65 oraz Chodakowskiej 26/32 w Warszawie obejmująca dostawę i dystrybucję
- BEZGOTÓWKOWY ZAKUP PALIW PŁYNNYCH DO SAMOCHODÓW SŁUŻBOWYCH I SPRZĘTU ZARZĄDU DRÓG WOJEWÓDZKICH W KATOWICACH.
- Kompleksowa dostawa (sprzedaż z usługą dystrybucji) energii elektrycznej dla obiektów Centrum Kształcenia i Wychowania OHP w Oleśnicy.
- Dostawa oleju napędowego grzewczego dla potrzeb Krytej Pływalni "Delfin" ul. Zamkowa 4, 42-100 Kłobuck
- KOMPLEKSOWA DOSTAWA ENERGII ELEKTRYCZNEJ ORAZ ŚWIADCZENIE USŁUGI DYSTRYBUCJI
- Zakup energii elektrycznej na potrzeby budynków i lokali biurowych, oświetlenia ulicznego oraz urządzeń komunalnych gminy Jastrzębia
więcej: Paliwa »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.