eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SiemkowiceBudowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Ożegów



Ogłoszenie z dnia 2024-08-29


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Ożegów

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SIEMKOWICE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934720

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Wolności 1

1.5.2.) Miejscowość: Siemkowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 98-354

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@gminasiemkowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminasiemkowice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/gminasiemkowice

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Ożegów

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ec91509e-063e-11ef-bfd2-32fa350b5bfc

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00477232

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00006884/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Ożegów

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00306841

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IRŚ.271.1.4.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Ożegów na działkach o numerach ewidencyjnych:
a. obręb Siemkowice: 1014, 1015
b. obręb Ignaców Miętno: 576
c. obręb Ożegów: 761, 296, 260, 251, 177, 2339, 70
2. Zakres robót ww. zadania w tym etapie obejmuje budowę sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej wraz z odejściami (przykanalikami) do granicy działek w miejscowości Ożegów na działkach wymienionych w ust. 1 oraz połączenie z istniejącą siecią kanalizacji sanitarnej w m. Siemkowice. Zakres zadania: odcinek ulica Łąkowa (P1-S22), odcinek ulica Łąkowa – Wierzbowa (S10-SR1, P2-SR1), odcinek ulica Podgórze (P2 – S125), odcinek ulica Długa (P2 – SR3), odcinek rurociąg tłoczny z Ożegowa do Siemkowic, odcinek od węzła W49 do istniejącej studni przy ulicy Parkowej/Wierzbowej). Etap obejmuje montaż i uruchomienie przepompowni ścieków P1 i P2 wraz z zagospodarowaniem terenu. Całość inwestycji położona jest na obszarze bogatym w stanowiska archeologiczne, dlatego w ramach inwestycji konieczne jest przeprowadzenie badań archeologicznych w formie nadzoru nad pracami ziemnymi oraz badania archeologiczne w formie wykopaliskowej na działce o nr ewid. 576 obręb 0005 Ignaców Miętno zgodnie z pozwoleniami Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45232460-4 - Roboty sanitarne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej

45233140-2 - Roboty drogowe

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45000000-7 - Roboty budowlane

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 310 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne

Zgodnie z art. 310 pkt 1) ustawy Pzp Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane, a możliwość unieważnienia postępowania na tej podstawie została przewidziana w ogłoszeniu o zamówieniu – w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym albo partnerstwa innowacyjnego.

Uzasadnienie faktyczne
Przedmiotowe zamówienie publiczne realizowane jest w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Edycja 8/2023, na które Zamawiający w dniu 12 października 2023 r. uzyskał wstępną promesę dofinansowania inwestycji udzieloną przez Prezesa Rady Ministrów. Zgodnie z treścią Regulaminu Ósmej Edycji Naboru Wniosków o dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych: „Nazwa i opis Inwestycji użyte w ogłoszeniu Postępowania zakupowego powinny być tożsame z nazwą i opisem zawartymi we Wniosku o dofinansowanie.”
We wniosku o dofinansowanie, w opisie inwestycji Zamawiający wskazał: „Szacunkowe długości sieci kanalizacji to 5294 m sieci grawitacyjnej oraz 3650 m tłocznej”, postępowanie obejmuje natomiast: „Budowę sieci kanalizacji sanitarnej obejmującej łącznie ok. 6 346 metrów, w tym: a. rurociąg grawitacyjny z rur PVC-U SN8 o średnicy Ø200 mm – ok. 2540,91 m;, b. rurociąg tłoczny z rur PE 100 RC SDR 17 o średnicy Ø110, Ø90 mm – ok. 3373,30 m;, c. wykonanie odejść (przykanalików) od sieci głównej do granicy działki z rur PVC-U o średnicy Ø160 mm – ok. 430,80 m.” W związku z powyższym Zamawiający zwrócił się do operatora programu z zapytaniem, czy przeprowadzenie postępowania z brakiem tożsamości opisu inwestycji z opisem wskazanym we wniosku o dofinansowanie skutkować będzie utratą dofinansowania. W dniu 31.07.2024 r. Zamawiający otrzymał odpowiedź z potwierdzeniem iż „Warunkiem udzielenie promesy inwestycyjnej jest zapewnienie przez Wnioskodawcę, że Inwestycja, której dotyczyć będzie postępowanie zakupowe będzie tożsama z nazwą i opisem inwestycji zawartym we wniosku o dofinansowanie.” Rozbieżność zakresu przedmiotowego niniejszego zamówienia z zakresem inwestycji opisanym we wniosku o udzielenie dofinansowania stanowi więc niewątpliwie naruszenie zasad udzielanego dofinansowania, co wynika z § 2 pkt 24) oraz § 5 ust. 14 ww. Regulaminu.
Zgodnie z art. 310 pkt 1) ustawy Pzp, „Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane, a możliwość unieważnienia postępowania na tej podstawie została przewidziana w: (1) ogłoszeniu o zamówieniu - w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym albo partnerstwa innowacyjnego (…)”. Powyższa podstawa unieważnienia postępowania została przewidziana w Sekcji VI – Warunki Zamówienia pkt 6.7.) Ogłoszenia o zamówieniu nr 2024/BZP 00306841/01 z dnia 29 kwietnia 2024 r.
Zgodnie z treścią wyroku KIO z dn. 15.03.2023 r. KIO 574/23 „Decyzja o unieważnieniu postępowania nie jest uzależniona od możliwości dalszej realizacji inwestycji przy wykorzystaniu środków własnych. W sytuacji wycofania finansowania środkami publicznymi przez podmiot zewnętrzny decyzja o kontynuowaniu jest suwerenną decyzją Zamawiającego.”
Zamawiający stwierdził, iż z powodu braku możliwości pozyskania środków z innych źródeł, w tym z funduszy własnych jest zmuszony unieważnić przedmiotowe postępowanie.
W świetle powyższego, w niniejszym postępowaniu zaktualizowała się przesłanka fakultatywnego unieważnienia postępowania, o której mowa art. 310 pkt 1) ustawy Pzp, zważywszy, że taką możliwość unieważnienia zamawiający przewidział w ogłoszeniu o zamówieniu.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.