Og³oszenie z dnia 2023-11-06
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00010682/01 - Modyfikacja z dnia 2024-01-04
- 2024/BZP 00094152/01 - Modyfikacja z dnia 2024-02-06
- 2024/BZP 00215554/01 - Modyfikacja z dnia 2024-02-22
- 2024/BZP 00373421/01 - Wynik z dnia 2024-06-19
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Poprawa efektywno¶ci energetycznej budynku Szko³y Podstawowej w Lutomi Dolnej
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA ¦WIDNICA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718389
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. Bartosza G³owackiego 4
1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¦widnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-100
1.5.4.) Województwo: dolno¶l±skie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wa³brzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@gmina.swidnica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.gmina.swidnica.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Poprawa efektywno¶ci energetycznej budynku Szko³y Podstawowej w Lutomi Dolnej
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-4b165b03-7c9d-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00478852
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-11-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00006180/15/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.17 Poprawa efektywno¶ci energetycznej budynku Szko³y Podstawowej w Lutomi Dolnej
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://gminaswidnica.logintrade.net/zapytania_email,146302,3d8b450317588bb61af92127296839da.html3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Niniejsze postêpowanie prowadzone jest za pomoc± ¶rodków komunikacji elektronicznej. Komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami, w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane s± za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail: pietraga@gmina.swidnica.pl (z zastrze¿eniem, ¿e oferta wraz z za³±cznikami z³o¿ona musi byæ na Platformy Przetargowej Gminy ¦widnica) oraz przy u¿yciu Platformy Przetargowej Gminy ¦widnica dostêpnej pod adresem https://gminaswidnica.logintrade.net/zapytania_email,146302,3d8b450317588bb61af92127296839da.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami, w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane s±, przy u¿yciu Platformy Przetargowej Gminy
¦widnicahttps://gminaswidnica.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html. Zamawiaj±cy mo¿e równie¿ komunikowaæ siê z Wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail: pietraga@gmina.swidnica.pl (z zastrze¿eniem, ¿e oferta wraz z za³±cznikami z³o¿ona musi byæ na platformie).
2. Do po³±czenia u¿ywany jest szyfrowany protokó³ HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa siê przy pomocy protoko³u SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufno¶æ transmisji danych przesy³anych przez Internet. Wykonawca posiadaj±cy konto na Platformie Przetargowej Gminy ¦widnica ma dostêp do mo¿liwo¶ci z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty, a tak¿e funkcjonalno¶ci pozwalaj±cych na zadawanie pytañ do tre¶ci SWZ oraz komunikacjê z Zamawiaj±cym w pozosta³ych obszarach.
3. Wymagania techniczne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy u¿yciu Platformy Przetargowej dostêpne s± pod adresem https://gminaswidnica.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
4. Informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporz±dzania, wysy³ania i odbierania korespondencji elektronicznej:
a) ¦rodkiem komunikacji elektronicznej, s³u¿±cym z³o¿eniu oferty przez Wykonawcê, jest prawid³owe z³o¿enie na Platformie dostêpnej pod adresem https://gminaswidnica.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html w wierszu oznaczonym tytu³em
oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym postêpowaniem.
b) Instrukcja z³o¿enia oferty ¶rodkiem komunikacji elektronicznej w niniejszym postêpowaniu dostêpna jest na stronie https://gminaswidnica.logintrade.net/rejestracja/ w zak³adce INSTRUKCJE plik Udzia³ w trybie podstawowym bez negocjacji.
c) Wymagania sprzêtowo- aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformie: Dopuszczalne
przegl±darki internetowe:
-Internet Explorer 10 i nowsze, Edge-Google Chrome-Mozilla Firefox-Opera) Pozosta³e wymagania techniczne:
-dostêp do sieci internet;
-obs³uga przez przegl±darkê protoko³u XMLHttpRequest – ajax;
-w³±czona obs³uga JavaScript;
-zalecana szybko¶æ ³±cza internetowego powy¿ej 500 KB/s;
-zainstalowany Acrobat Reader;
-zainstalowane ¶rodowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy.
5. Po stworzeniu lub wygenerowaniu przez Wykonawcê dokumentu elektronicznego Wykonawca podpisuje ten dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym, wystawionym przez dostawcê kwalifikowanej us³ugi zaufania, bêd±cego podmiotem ¶wiadcz±cym us³ugi certyfikacyjne – podpis elektroniczny, spe³niaj±ce wymogi bezpieczeñstwa okre¶lone w ustawie z dnia 5 wrze¶nia 2016 r. o us³ugach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1173) lub podpisem zaufanym, o którym mowa w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 670) lub podpisem osobistym, o którym mowa w ustawie z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2020 r. poz. 332, z pó¼n. zm.).
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina ¦widnica ul. B. G³owackiego 4, 58-100 ¦widnica, e-mail: urz±d@gmina.swidnica.pl , www.gmina.swidnica.pl, tel. 74 8523067, fax 74 8523067 wew.400, NIP 884-23-65-226, Regon 890718389,
2) dane kontaktowe do inspektora ochrony danych osobowych w Gminie ¦widnica w ¦widnicy – krzysztof.olejniczak@comars.pl tel. 609 010 402.; Inspektorem ochrony danych osobowych jest Pan Krzysztof Olejniczak,
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstaw± prawn± ich przetwarzania jest obowi±zek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówieñ publicznych spoczywaj±cy na Zamawiaj±cym;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) Posiada Pan/Pani:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupe³nienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupe³nienia nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników.
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego, a tak¿e nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia.
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
9) nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Z uwagi na ograniczon± ilo¶æ znaków mo¿liw± do wprowadzenia w niniejszym polu pozosta³e informacje zawiera SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.24.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest „Poprawa efektywno¶ci energetycznej budynku Szko³y Podstawowej
w Lutomi Dolnej”. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót na 4 budynkach Szko³y Podstawowej, z zastrze¿eniem pkt 5.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególno¶ci:
1) wykonanie odwiertów dolnego ¼ród³a ciep³a wraz sieci± przesy³ow±,
2) rozbiórkê nawierzchni parkingu z kostki betonowej,
3) odtworzenie nawierzchni parkingu wraz z podbudow± po wykonaniu dolnego ¼ród³a ciep³a,
4) czyszczenie oraz impregnacja coko³ów budynków z ewentualnym uzupe³nieniem ubytków,
5) czyszczenie istniej±cych tynków zewnêtrznych wraz z uzupe³nieniem,
6) malowanie tynków zewnêtrznych farbami elewacyjnymi,
7) wykonanie docieplenia stropodachów styropap± z pokryciem pap± termozgrzewaln±,
8) wymianê obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych,
9) docieplenie ¶cian zewnêtrznych styropianem
10) wykonanie tynku mineralnego wraz z malowaniem farbami fasadowymi,
11) wymianê stolarki okiennej i drzwiowej zewnêtrznej,
12) wymianê parapetów lub czyszczenie i impregnacja,
13) wymianê stolarki drzwiowej wewnêtrznej,
14) wykonanie robót ogólnobudowlanych remontowych,
15) wykonanie sufitu podwieszanego z G-K,
16) wykonanie nowej posadzki betonowej wraz z izolacj±, wykonanie pod³ogi sportowej wraz z monta¿em wyk³adziny sportowej,
17) demonta¿ i monta¿ nowej armatury sanitarnej w toaletach,
18) demonta¿ i monta¿ nowych wyk³adzin,
19) skucie istniej±cych p³ytek ceramicznych i u³o¿enie nowych p³ytek ¶ciennych i pod³ogowych,
20) wymiana instalacji centralnego ogrzewania wraz z grzejnikami,
21) likwidacja kot³owni olejowej,
22) monta¿ wêz³a cieplnego z pompami ciep³a gruntowymi oraz powietrznymi,
23) monta¿ wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciep³a,
24) wymiana o¶wietlenia na energooszczêdne,
25) monta¿ instalacji fotowoltaicznej,
26) malowanie ¶cian wewnêtrznych pomieszczeñ,
27) wykonanie pochylni dla osób z niepe³nosprawno¶ciami,
28) czyszczenie i malowanie balustrad stalowych.
3. Zamawiaj±cy wymaga, aby g³ówne prace zwi±zane z wymian± centralnego ogrzewania by³y wykonywane
w okresie przerwy wakacyjnej lub ferii zimowych. Ponadto Zamawiaj±cy wymaga, aby przedmiot zamówienia realizowany by³ poza godzinami lekcyjnymi lub w sposób niezak³ócaj±cy prowadzenia lekcji, pod warunkiem ustalenia takiego sposobu prowadzenia prac z Dyrektorem Szko³y Podstawowej. Jednocze¶nie Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do wymagania od Wykonawcy realizacji robót na tzw. „dwie zmiany” lub w weekendy.
4. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia okre¶la dokumentacja budowlana stanowi±ca Za³±cznik nr 8 do SWZ, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowi±ca Za³±cznik nr 9 do SWZ, Errata stanowi±ca Za³±cznik nr 10 do SWZ. Przedmiar robót stanowi±cy Za³±cznik nr 11 do SWZ jest dokumentem pomocniczym do sporz±dzenia i wyceny oferty i nie stanowi opisu przedmiotu zamówienia.
5. Zamawiaj±cy informuje, i¿ instalacja fotowoltaiczna przewidziana do monta¿u na budynku nr 3 nie jest objêta przedmiotowym postêpowaniem. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie instalacji fotowoltaicznej na budynku nr 4 (sala gimnastyczna).
6. Zamawiaj±cy informuje, i¿ w zwi±zku z tym, i¿ gwarancja jako¶ci jest jednym z kryteriów oceny ofert oraz z uwagi na pojawiaj±ce siê w dokumentacji budowlanej stanowi±cej Za³±cznik nr 8 do SWZ zró¿nicowane wymogi dotycz±ce gwarancji urz±dzeñ, sprzêtów, wyposa¿enia przewidzianych do zamontowania w ramach przedmiotu zamówienia, zastosowanie maj± nastêpuj±ce wymagania:
1) urz±dzenia, sprzêty, wyposa¿enie montowane w ramach przedmiotu zamówienia, dla których okresy gwarancji producentów bêd± krótsze ni¿ zaoferowana gwarancja lub, dla których w dokumentacji budowlanej wskazano wymagany okres gwarancji krótszy ni¿ gwarancja zaoferowana przez Wykonawcê, musz± zostaæ objête gwarancj± Wykonawcy zaoferowan± dla ca³ego przedmiotu zamówienia;
2) urz±dzenia, sprzêty, wyposa¿enie montowane w ramach przedmiotu zamówienia, dla których w dokumentacji budowlanej okre¶lono minimalne okresy gwarancji, musz± posiadaæ minimalne gwarancje jak okre¶lone w dokumentacji budowlanej. Warunek okre¶lony w zdaniu pierwszym dotyczy urz±dzeñ, sprzêtów, wyposa¿enia, dla których minimalny okres gwarancji okre¶lony w dokumentacji budowlanej jest d³u¿szy ni¿ gwarancja, któr± zaoferuje Wykonawca. Za stwierdzone wady Wykonawca bêdzie odpowiada³ wy³±cznie w okresie zaoferowanej gwarancji.
3) niezale¿nie od zaoferowanej gwarancji Wykonawca bêdzie musia³ przekazaæ najpó¼niej do dnia odbioru koñcowego karty gwarancyjne wszystkich zamontowanych urz±dzeñ, sprzêtów, wyposa¿enia.
7. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialno¶ci cywilnej od szkód oraz nastêpstw nieszczê¶liwych wypadków dotycz±ce pracowników i osób trzecich, a powsta³e z tytu³u prowadzenia dzia³alno¶ci i posiadanego mienia w zwi±zku z realizacj± przedmiotu zamówienia, w tym tak¿e ruchem maszyn i pojazdów mechanicznych niepodlegaj±cych obowi±zkowej rejestracji na Sumê Gwarancyjn± nie ni¿sz± ni¿ 1.000.000,00 z³ (s³ownie: jedne milion z³otych). Niniejsze ubezpieczenie bêdzie obowi±zywa³o przez 21 (dwadzie¶cia jeden) miesiêcy od dnia protokolarnego przekazania terenu budowy, z jednoczesnym obowi±zkiem jego przed³u¿enia, je¿eli termin zakoñczenia robót ulegnie zmianie. Zamawiaj±cy wymaga, aby ubezpieczonymi by³y wszystkie podmioty (Podwykonawcy i dalsi Podwykonawcy) zwi±zane z wykonaniem i realizacj± Umowy.
8. Wykonawca zobowi±zany jest zrealizowaæ zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowi±cym Za³±cznik nr 2 do SWZ.
9. Zamawiaj±cy w okresie realizacji zamówienia wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê na umowê o pracê w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy
(Dz. U. 2020 poz. 1320 z pó¼n. zm.) pracowników wykonuj±cych prace budowlano-monta¿owe i instalacyjne, z wy³±czeniem kadry kierowniczej i pracowników administracji.
10. W trakcie realizacji zamówienia zamawiaj±cy uprawniony jest do wykonywania czynno¶ci kontrolnych wobec wykonawcy odno¶nie spe³niania przez wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w pkt 17 czynno¶ci. Zamawiaj±cy uprawniony jest w szczególno¶ci do:
1) ¿±dania o¶wiadczeñ i dokumentów w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
2) ¿±dania wyja¶nieñ w przypadku w±tpliwo¶ci w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów,
3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania ¶wiadczenia.
11. W trakcie realizacji zamówienia na ka¿de wezwanie zamawiaj±cego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przed³o¿y zamawiaj±cemu wskazane poni¿ej dowody w celu potwierdzenia spe³nienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez wykonawcê lub podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane w pkt 17 czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia:
1) o¶wiadczenie pracowników zatrudnionych przez Wykonawcê lub podwykonawcê zawieraj±ce informacje, w tym dane osobowe, niezbêdne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracê, w szczególno¶ci imiê i nazwisko zatrudnionego pracownika, datê zawarcia umowy o pracê, rodzaj umowy o pracê i zakres obowi±zków pracownika oraz podpis pracownika sk³adaj±cego o¶wiadczenie,
2) o¶wiadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci, których dotyczy wezwanie zamawiaj±cego oraz do zg³oszenia ich do w³a¶ciwego oddzia³u ZUS. O¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia, wskazanie, ¿e objête wezwaniem czynno¶ci wykonuj± osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracê wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, daty zawarcia umów, rodzaju umowy o pracê, zakres obowi±zków i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;
3) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez wykonawcê lub podwykonawcê kopiê umowy/umów o pracê osób wykonuj±cych w trakcie realizacji zamówienia czynno¶ci, których dotyczy ww. o¶wiadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem reguluj±cym zakres obowi±zków, je¿eli zosta³ sporz±dzony). Kopia umowy/umów powinna zostaæ przekazana w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, (tj. w szczególno¶ci bez adresów, nr PESEL pracowników). Imiê i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê, zakres obowi±zków i wymiar etatu powinny byæ mo¿liwe do zidentyfikowania.
12. Z tytu³u niespe³nienia przez wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w pkt 17 czynno¶ci zamawiaj±cy przewiduje karê umown± w wysoko¶ci 2.000 z³ za ka¿d± niezatrudnion± osobê. Niez³o¿enie przez wykonawcê w wyznaczonym przez zamawiaj±cego terminie ¿±danych przez zamawiaj±cego dowodów w celu potwierdzenia spe³nienia przez wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê traktowane bêdzie jako niespe³nienie przez wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w pkt 17 czynno¶ci.
13. W przypadku uzasadnionych w±tpliwo¶ci co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcê lub podwykonawcê, zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê o przeprowadzenie kontroli przez Pañstwow± Inspekcjê Pracy.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45261210-9 - Wykonywanie pokryæ dachowych
45321000-3 - Izolacja cieplna
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45421130-4 - Instalowanie drzwi i okien
45442100-8 - Roboty malarskie
45442110-1 - Malowanie budynków
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodoci±gów i ruroci±gów do odprowadzania ¶cieków
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45331000-6 - Instalowanie urz±dzeñ grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych
31524000-5 - Oprawy o¶wietleniowe sufitowe lub ¶cienne
45315600-4 - Instalacje niskiego napiêcia
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw s³onecznych
45223810-7 - Konstrukcje gotowe
09331200-0 - S³oneczne modu³y fotoelektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty zostan± ocenione przez Zamawiaj±cego w oparciu o nastêpuj±ce kryteria oceny ofert:
1) cena – waga 60 pkt
2) gwarancja – waga 40 pkt
2. Ocena ofert zostanie przeprowadzona na podstawie przedstawionych powy¿ej kryteriów oraz ich wagi. Oferty oceniane bêd± punktowo.
3. Maksymalna liczba punktów, jak± po uwzglêdnieniu wag mo¿e osi±gn±æ oferta, wynosi 100 pkt.
4. Cz³onkowie Komisji przetargowej bêd± kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawaæ punkty wed³ug nastêpuj±cych zasad:
1) Cena (C) = Cena oferty najni¿szej / Cena oferty badanej x 60
Maksymalna ilo¶æ punktów, któr± Wykonawca mo¿e uzyskaæ w kryterium "cena" to 60 pkt.
2) Gwarancja (G) = (Zaoferowana gwarancja - 36) / 24 x 40
Maksymalna ilo¶æ punktów, któr± Wykonawca mo¿e uzyskaæ w kryterium "gwarancja" to 40 pkt.
5. 5. Minimalny okres gwarancji wymagany przez Zamawiaj±cego to 36 miesiêcy. Wykonawca, który zaoferuje okres gwarancji 36 miesiêcy otrzyma 0 (zero) punktów w kryterium "gwarancja". W przypadku, je¿eli Wykonawca nie wska¿e w ofercie okresu oferowanej gwarancji, Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca zaoferowa³ minimalny wymagany okres gwarancji i przyzna 0 (zero) punktów za to kryterium oceny ofert. W przypadku, je¿eli Wykonawca wska¿e w ofercie okres gwarancji krótszy ni¿ 36 miesiêcy to oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 6 jako niezgodna z dokumentami zamówienia.
6. Maksymalny punktowany przez Zamawiaj±cego okres gwarancji to 60 miesiêcy od daty odbioru koñcowego przedmiotu umowy. Wykonawca, który zaoferuje okres gwarancji jako¶ci w liczbie miesiêcy 60 lub wiêcej otrzyma 40 punktów.
7. Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta, która uzyska najwiêksz± sumê punktów (O) obliczon± wed³ug wzoru:
O = C + G
gdzie:
O – suma punktów wed³ug kryteriów oceny
C – ilo¶æ punktów w kryterium „cena”
G – ilo¶æ punktów w kryterium „gwarancja”
8. Zamawiaj±cy bêdzie przyznawa³ punkty z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku, przy za³o¿eniu, ¿e je¿eli na trzecim miejscu po przecinku znajdzie siê cyfra od „0” do „4” koñcówkê t± pomija siê, a je¿eli na trzecim miejscu po przecinku znajdzie siê cyfra od „5” do „9” to liczbê na drugim miejscu po przecinku podwy¿sza siê o „1”.
9. W sytuacji, gdy Zamawiaj±cy nie bêdzie móg³ dokonaæ wyboru najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiaj±cy wybiera spo¶ród tych ofert ofertê, która otrzyma³a najwy¿sz± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze.
10. Je¿eli oferty otrzymaj± tak± sam± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze, zamawiaj±cy wybierze ofertê z najni¿sz± cen±.
11. Je¿eli Zamawiaj±cy nie bêdzie móg³ dokonaæ wyboru oferty w sposób, o którym mowa w pkt 10, Zamawiaj±cy wezwie Wykonawców, którzy z³o¿yli te oferty, do z³o¿enia w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego ofert dodatkowych zawieraj±cych now± cenê.
12. Wykonawcy, sk³adaj±c oferty dodatkowe, nie mog± oferowaæ cen wy¿szych ni¿ zaoferowane w uprzednio z³o¿onych przez nich ofertach.
13. W toku badania i oceny ofert Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawców wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onych przez nich ofert lub innych sk³adanych dokumentów lub o¶wiadczeñ. Wykonawcy s± zobowi±zani do przedstawienia wyja¶nieñ w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego.
14. Zamawiaj±cy wybiera najkorzystniejszą ofertê w terminie zwi±zania ofertą okre¶lonym w SWZ.
15. Je¿eli termin zwi±zania ofertą up³ynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcę̂, którego oferta otrzyma³a najwy¿szą ocenę̂, do wyra¿enia, w wyznaczonym przez Zamawiaj±cego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
16. W przypadku braku zgody, o której mowa w ust. 15, oferta podlega odrzuceniu, a Zamawiaj±cy zwraca się̂ o wyra¿enie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, chyba ¿e zachodz±̨ przes³anki do uniewa¿nienia postepowania.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e:
a) posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ 1.000.000,00 z³,
b) jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 2.000.000,00 z³.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wykona³ minimum dwie roboty budowlane polegaj±ce na budowie i/lub przebudowie i/lub remoncie obiektu kubaturowego o warto¶ci wykonanych robót minimum 1.000.000,00 z³ brutto ka¿da, obejmuj±ce:
- ocieplenie przegród (¶cian i/lub stropów i/lub dachów) i/lub,
- monta¿ i/lub wymianê okien i/lub drzwi zewnêtrznych i/lub,
- wykonanie nowego i/lub modernizacjê istniej±cego systemu wentylacji i/lub,
- monta¿ i/lub wymianê ¼ród³a/¼róde³ ciep³a i/lub,
- instalacjê urz±dzeñ OZE i/lub,
- wykonanie i/lub wymianê i/lub modernizacjê inst. CO i/lub CWU.
Na warto¶æ 1.000.000,00 z³ brutto mog± sk³adaæ siê wy³±cznie prace okre¶lone w powy¿szym katalogu. W warto¶ci 1.000.000,00 z³ brutto nie bêd± uwzglêdniane prace innego rodzaju.
Przyk³adowo:
A1) wykazuj±c wykonanie ocieplenia ¶cian budynku o warto¶ci 800.000,00 z³ brutto wraz z wymian± poszycia dachowego o warto¶ci 400.000,00 z³ brutto, do warto¶ci 1.000.000,00 z³ brutto wliczona zostanie wy³±cznie warto¶æ wykonanego ocieplenia, a tym samym ww. warunek nie zostanie spe³niony, poniewa¿ warto¶æ robót z katalogu okre¶lonego przez Zamawiaj±cego wyniesie 800.000,00 z³ brutto.
A2) wykazuj±c wykonanie ocieplenia ¶cian budynku o warto¶ci 800.000,00 z³ brutto wraz z wymian± poszycia dachowego i ocieplenie dachu o ³±cznej (poszycie + ocieplenie) warto¶ci 400.000,00 z³ brutto, do warto¶ci 1.000.000,00 z³ brutto wliczona zostanie ca³o¶æ wykonanych robót, a tym samym ww. warunek zostanie spe³niony, poniewa¿ warto¶æ robót z katalogu okre¶lonego przez Zamawiaj±cego wyniesie 1.200.000,00 z³ brutto.
Zamawiaj±cy informuje jednocze¶nie, i¿ wykazanie przez Wykonawcê wykonania w ramach
1 umowy/zlecenia/kontraktu ocieplenia ¶cian budynku o warto¶ci 2.000.000,00 z³ brutto, nie bêdzie uznane za spe³nienie ww. warunku, tj. wykonanie 1 roboty o warto¶ci 2.000.000,00 z³ brutto nie jest równowa¿ne 2 robotom o warto¶ci 1.000.000,00 z³ brutto ka¿da.
Pod pojêciem budowa, przebudowa, remont Zamawiaj±cy rozumie rodzaje robót budowlanych, których definicje okre¶lone s± w art. 3 ust. 1 pkt 6), 7a) i 8) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z pó¼n. zm.).
b) dysponuje:
- minimum 1 osob± odpowiedzialn± za kierowanie robotami posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ wydane z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z pó¼n. zm.) posiadaj±c± co najmniej 5 lat do¶wiadczenia zawodowego, liczonych od daty uzyskania uprawnieñ budowlanych, w zakresie kierowania lub nadzoru nad robotami budowlanymi,
- minimum 1 osob± odpowiedzialn± za kierowanie robotami posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych
i kanalizacyjnych bez ograniczeñ wydane z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z pó¼n. zm.) posiadaj±c± co najmniej 5 lat do¶wiadczenia zawodowego, liczonych od daty uzyskania uprawnieñ budowlanych, w zakresie kierowania lub nadzoru nad robotami budowlanymi,
- minimum 1 osob± odpowiedzialn± za kierowanie robotami posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ wydane
z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z pó¼n. zm.) posiadaj±c± co najmniej 5 lat do¶wiadczenia zawodowego, liczonych od daty uzyskania uprawnieñ budowlanych, w zakresie kierowania lub nadzoru nad robotami budowlanymi.
2. Zamawiaj±cy informuje, i¿ dopuszcza posiadanie uprawnieñ równowa¿nych do okre¶lonych w pkt 1 ppkt 4 lit. b), przez które rozumie siê:
1) wa¿ne uprawnienia budowlane uprawniaj±ce do kierowania robotami objêtymi przedmiotem zamówienia, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub,
2) odpowiadaj±ce im uprawnienia uznane na podstawie ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r., poz. 334).
Zamawiaj±cy informuje, i¿ obowi±zek wykazania równowa¿no¶ci wskazanych uprawnieñ budowlanych spoczywa na Wykonawcy.
3. W przypadku Wykonawcy samodzielnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia warunek udzia³u w postêpowaniu, o którym mowa w pkt 1, ppkt 4, lit. a), tj. warunek wiedzy i do¶wiadczenia nie podlega sumowaniu – oznacza to, ¿e w sytuacji gdy Wykonawca, który samodzielnie nie ma wymaganego do¶wiadczenia (nie ma wymaganych dwóch robót) polega na zasobach innego podmiotu (podmiot trzeci) - podmiot ten musi wykazaæ samodzielne zrealizowanie dwóch wymaganych robót.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (dalej „konsorcjum) warunek udzia³u w postêpowaniu, o którym mowa w pkt 1, ppkt 4, lit. a), tj. warunek wiedzy i do¶wiadczenia nie podlega sumowaniu – oznacza to, ¿e jeden z uczestników konsorcjum musi wykazaæ siê zrealizowaniem dwóch wymaganych robót (warunek wiedzy i do¶wiadczenia nie bêdzie spe³niony je¿eli wszyscy uczestnicy konsorcjum w sumie wyka¿± zrealizowanie dwóch robót ale ¿aden z nich samodzielnie nie wykona³ wymaganych dwóch robót). W sytuacji gdy ¿aden z cz³onków konsorcjum nie ma wymaganego do¶wiadczenia (nie ma samodzielnie wymaganych dwóch robót), a konsorcjum polega na zasobach innego podmiotu (podmiot trzeci) - podmiot ten musi wykazaæ samodzielne zrealizowanie dwóch wymaganych robót.
5. Warunki, o których mowa w pkt 1 ppkt 3, tj. warunki dotycz±ce sytuacji ekonomicznej i finansowej oraz warunki, o których mowa w pkt 1 ppkt 4 lit. b), tj. warunki dotycz±ce dysponowania osobami zdolnymi do realizacji zamówienia podlegaj± sumowaniu.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiaj±cy bêdzie wymaga³ od Wykonawcy z³o¿enia nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) o¶wiadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej. Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 6 do SWZ;
2) za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
3) za¶wiadczenia albo innego dokumentu w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
4) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.
2. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1 ppkt 2-4, sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju,
w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e:
1) nie naruszy³ obowi±zków dotycz±cych p³atno¶ci podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne;
2) nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury.
3. Dokumenty, o których mowa w pkt 2, powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
5. Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt 1 ppkt 2-4, lub gdy dokumenty te nie odnosz± siê do przypadku, o którym mowa w Rozdziale XII pkt 1 ppkt 7 SWZ, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem ........
Z uwagi na ograniczon± ilo¶æ znaków mo¿liwych do wprowadzenia w niniejszym pkt pozosta³e informacje zawiera SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy bêdzie wymaga³ od Wykonawcy z³o¿enia nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) informacji banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ 1.000.000,00 z³, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem,
2) potwierdzaj±cych, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 2.000.000,00 z³,
3) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. Wykaz musi potwierdzaæ wykonania przez Wykonawcê minimum dwóch robót budowlanych polegaj±cych na budowie i/lub przebudowie i/lub remoncie obiektu kubaturowego o warto¶ci wykonanych robót minimum 1.000.000,00 z³ brutto ka¿da, obejmuj±cych:
a) ocieplenie przegród (¶cian i/lub stropów i/lub dachów) i/lub,
b) monta¿ i/lub wymianê okien i/lub drzwi zewnêtrznych i/lub,
c) wykonanie nowego i/lub modernizacjê istniej±cego systemu wentylacji i/lub,
d) monta¿ i/lub wymianê ¼ród³a/¼róde³ ciep³a i/lub,
e) instalacjê urz±dzeñ OZE i/lub,
f) wykonanie i/lub wymianê i/lub modernizacjê inst. CO i/lub CWU.
Wzór wykazu stanowi za³±czniki nr 4 do SWZ,
4) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz winien potwierdzaæ dysponowanie:
a) minimum 1 osob± odpowiedzialn± za kierowanie robotami posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ wydane z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z pó¼n. zm.) posiadaj±c± co najmniej 5 lat do¶wiadczenia zawodowego, liczonych od daty uzyskania uprawnieñ budowlanych, w zakresie kierowania lub nadzoru nad robotami budowlanymi,
b) minimum 1 osob± odpowiedzialn± za kierowanie robotami posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ wydane z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z pó¼n. zm.) posiadaj±c± co najmniej 5 lat do¶wiadczenia zawodowego, liczonych od daty uzyskania uprawnieñ budowlanych, w zakresie kierowania lub nadzoru nad robotami budowlanymi,
c) minimum 1 osob± odpowiedzialn± za kierowanie robotami posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ wydane z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z pó¼n. zm.) posiadaj±c± co najmniej 5 lat do¶wiadczenia zawodowego, liczonych od daty uzyskania uprawnieñ budowlanych, w zakresie kierowania lub nadzoru nad robotami budowlanymi.
Wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 5 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium w kwocie: 50.000,00 z³ (s³ownie: piêædziesi±t tysiêcy z³otych).2. Wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
3. Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy w BNP Paribas Bank
Polska S.A. ul. Kasprzaka 2, 01-211 Warszawa nr 40 1600 1462 1749 6204 7000 0003. Wniesienie wadium w pieni±dzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiaj±cego bêdzie skuteczne z chwil± uznania tego rachunku bankowego kwot± wadium (je¿eli wp³yw ¶rodków pieniê¿nych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiaj±cego nast±pi przed up³ywem terminu sk³adania ofert).
4. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w pkt 2 ppkt 2-4, wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.
5. W przypadku wadium wniesionego w pieni±dzu oraz z tre¶ci gwarancji i porêczeñ, o których mowa w pkt 2 ppkt 2-4, je¿eli wadium bêdzie wniesione w tych formach, musi wynikaæ, ¿e wadium zabezpiecza ofertê Wykonawcy z³o¿on± w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego - „Poprawa efektywno¶ci energetycznej budynku Szko³y Podstawowej w Lutomi Dolnej” Oznaczenie sprawy: ZP.271.24.2023.
6. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub porêczenia, wystêpuje odpowiednio do gwaranta lub porêczyciela z ¿±daniem zap³aty wadium, je¿eli:
1) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 Pzp, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ podmiotowych ¶rodków dowodowych lub przedmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 Pzp, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, innych dokumentów lub o¶wiadczeñ lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej;
2) wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana:
a) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych
w ofercie,
b) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana.
7. Z tre¶ci gwarancji i porêczeñ, o których mowa w pkt 2 ppkt 2-4 musi wynikaæ bezwarunkowe, nieodwo³alne i na pierwsze pisemne ¿±danie zamawiaj±cego, zobowi±zanie gwaranta lub porêczyciela do zap³aty na rzecz zamawiaj±cego kwoty okre¶lonej w gwarancji lub porêczeniu, w okoliczno¶ciach, o których mowa w pkt 6.
8. W przypadku wniesienia wadium w pieni±dzu Wykonawca mo¿e wyraziæ zgodê na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenie, o którym mowa w Rozdziale XVIII pkt 14 ppkt 4) SWZ, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. O¶wiadczenia i dokumenty okre¶lone Rozdziale XIII pkt 2 ppkt 1-4) SWZ, potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
4. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane (art. 117 ust 3 Pzp).
5. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie,
z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy. Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 7 do SWZ.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany i uzupe³nienia umowy mog± byæ dokonywane jedynie w formie pisemnej w postaci aneksu do umowy podpisanego przez obie strony, pod rygorem niewa¿no¶ci.2. Poza przypadkami wymienionymi w art. 455 ust. 1 pkt 2 lit. b i c, 3,4 ustawy Pzp, przewiduje siê mo¿liwo¶æ dokonania istotnych zmian postanowieñ umowy w stosunku do tre¶ci oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, dotycz±cych:
1) zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku:
a) konieczno¶ci zlecenia zamówieñ dodatkowych lub zamiennych lub innych nieprzewiedzianych niezbêdnych do prawid³owego wykonania przedmiotu umowy,
b) zmiany przepisów powoduj±cych konieczno¶æ innych rozwi±zañ ni¿ zak³adano w opisie przedmiotu zamówienia,
c) zmiany przepisów powoduj±cych konieczno¶æ uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucaj±,
d) gdy organy i instytucje uzgadniaj±ce nie wyda³y uzgodnieñ w ustawowym terminie, a w przypadku zarz±dzaj±cych mediami w terminie 2 miesiêcy,
e) wyst±pienia warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów, w szczególno¶ci: niedopuszczalne temperatury powietrza, wiatr uniemo¿liwiaj±cy pracê maszyn budowlanych, gwa³towne opady deszczu ( oberwanie chmury), gradobicie, burze z wy³adowaniami atmosferycznymi, obfite opady ¶niegu, zalegaj±cy ¶nieg itd.,
f) natrafienia przez Wykonawcê na urz±dzenia podziemne uprzednio niezinwentaryzowane uniemo¿liwiaj±ce planowane wykonanie robót,
g) natrafienie przez Wykonawcê na zabytek ruchomy, zabytek nieruchomy lub zabytek archeologiczny w rozumieniu ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz. 840)
h) innych przyczyn zewnêtrznych niezale¿nych od Zamawiaj±cego i Wykonawcy skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± prowadzenia prac, a w szczególno¶ci brak mo¿liwo¶ci dojazdu oraz transportu materia³ów na teren robót spowodowany awariami, remontami, przebudow± dróg dojazdowych oraz protestami mieszkañców z blokad± dróg.
2) zmian osobowych w przypadku zmiany osób realizuj±cych zamówienie pod warunkiem, ¿e osoby te bêd± spe³nia³y wymagania okre¶lone w SWZ,
3) ³±czna warto¶æ zmian jest mniejsza ni¿ progi unijne okre¶lone w przepisach wydanych na podstawie art. 3 ustawy Pzp i jest mniejsza od 15% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie;
4) pozosta³ych zmian:
a) w ka¿dym przypadku, gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiaj±cego (np. powoduje skrócenie terminu realizacji umowy, zmniejszenie warto¶ci zamówienia, zastosowanie rozwi±zañ powoduj±cych oszczêdno¶ci w trakcie eksploatacji przedmiotu umowy),
b) zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania p³atno¶ci na rzecz Wykonawcy, w przypadku przed³u¿enia terminu realizacji zamówienia nie wynikaj±cej z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy,
c) wprowadzenie robót dodatkowych, zamiennych lub innych nieprzewiedzianych niezbêdnych do prawid³owego wykonania przedmiotu umowy,
d) zmiana warto¶ci zobowi±zania przy rozliczeniu ró¿niæ obmiarowych, robót dodatkowych, robót zamiennych, zaniechanych lub innych nieprzewiedzianych niezbêdnych do prawid³owego wykonania przedmiotu umowy,
e) przypadki losowe (np. kataklizmy, awarie urz±dzeñ wywo³ane przez wy³adowania atmosferyczne lub inne czynniki zewnêtrzne i niemo¿liwe do przewidzenia wydarzenia), które bêd± mia³y wp³yw na tre¶æ zawartej umowy i termin realizacji,
f) obni¿enie wynagrodzenia Wykonawcy, spowodowane rezygnacj± przez Zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przys³uguje wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiaj±cy zap³aci za wszystkie spe³nione ¶wiadczenia i udokumentowane koszty, które Wykonawca poniós³ w zwi±zku z wynikaj±cymi z umowy planowanymi ¶wiadczeniami,
g) zmiany przepisów powoduj±cych konieczno¶æ innych rozwi±zañ ni¿ zak³adano w opisie przedmiotu Zamówienia, ........
Z uwagi na ograniczon± ilo¶æ znaków mo¿liwych do wprowadzenia w niniejszym pkt pozosta³e warunki okre¶la SWZ.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-01-10 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê nale¿y z³o¿yæ w postaci elektronicznej za po¶rednictwem Platformy Zakupowej pod adresem: https://gminaswidnica.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html poprzez stronê internetow± prowadzonego postêpowania - https://gminaswidnica.logintrade.net/zapytania_email,146302,3d8b450317588bb61af92127296839da.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-10 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-02-08
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
1. Do oferty nale¿y do³±czyæ:1) W celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiaj±cy ¿±da odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa w zdanie pierwszym, je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, a Wykonawca wska¿e w ofercie dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów, tj. wska¿e adresy internetowe ogólnodostêpnych i bezp³atnych baz danych;
2) Pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik;
3) Pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert sk³adanych przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
4) O¶wiadczenie Wykonawcy o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania - wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 3 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z Wykonawców. O¶wiadczenie, o którym mowa powy¿ej, sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
5) O¶wiadczenie podmiotów wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy - z³o¿one zgodnie z Za³±cznikiem nr 7 do SWZ (je¿eli dotyczy),
6) O¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu (je¿eli dotyczy) wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 3 do SWZ ,
7) Zobowi±zanie podmiotu trzeciego (je¿eli dotyczy).
2. Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz.U. z 2022 r. poz. 835)(dalej uUk) Zamawiaj±cy wykluczy z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) Wykonawcê wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i Rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 uUk;
2) Wykonawcê, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 uUk;
3) Wykonawcê, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 uUk.
3. Wykluczenie, o którym mowa w pkt 2 nastêpuje na okres trwania okoliczno¶ci okre¶lonych w pkt 2.
4. Zgodnie z art. 7 ust 3 ustawy Uk Zamawiaj±cy odrzuci ofertê Wykonawcy wykluczonego na podstawie pkt 2.
5. Z uwagi na ograniczon± funkcjonalno¶æ pola okre¶laj±cego termin wykonanie przedmiotu zamówienia, Zamawiaj±cy informuje, i¿ wymaga, aby zamówienie zosta³o wykonane w terminie do 20 miesiêcy od dnia przekazania terenu budowy, jednak nie pó¼niej ni¿ do dnia 30.09.2025 r
INNE PRZETARGI Z ¦WIDNICY
- "Oczyszczanie mechaniczne i uzupe³niaj±co rêczne wybranych jezdni dróg gminnych i wojewódzkich na terenie miasta ¦widnica w 2025 roku"
- Zakup samochodu 9-cio osobowego dla Starostwa Powiatowego w ¦widnicy
- Dostawa artyku³ów ¿ywno¶ciowych Z PODZIA£EM NA ZADANIA na potrzeby m.in. Dziennego Domu Senior+ w ¦widnicy
- Termomodernizacja budynku ZS w ¯arowie w ramach projektu pn. "Termomodernizacja budynków u¿yteczno¶ci publicznej Powiatu ¦widnickiego pe³ni±cych funkcje o¶wiatowe"
- Zakup oleju napêdowego oraz AdBlue na potrzeby SPZOZ Powiatowego Pogotowia Ratunkowego w ¦widnicy
- ¦wiadczenie us³ug polegaj±cych na przygotowywaniu, dostarczaniu, podawaniu posi³ków Z PODZIA£EM NA ZADANIA
wiêcej: przetargi w ¦widnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa zespo³u budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z infrastruktur± zewnêtrzn± i zagospodarowaniem terenu przy ul. Adama Asnyka w Strzelcach Krajeñskich
- Wykonanie remontu w 4 lokalach gminnych administrowanych przez ZGM w Pabianicach
- Rozbudowa Szko³y Podstawowej oraz budowa pe³nowymiarowej sali gimnastycznej w msc. Sku³y (dokoñczenie rozbudowy)
- Wykonanie dokumentacji projektowej, dostawa wraz z monta¿em stacji ³adowania pojazdów elektrycznych, budowê infrastruktury kablowej oraz kana³owej w Oddzia³ach Wojewódzkich NFZ
- BUDOWA ¦CIE¯KI ROWEROWEJ Z MIEJSCOWO¦CI WSCHOWA DO MIEJSCOWO¦CI LGIÑ W OPARCIU O PRZEBIEG DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 305 - ETAP III -HETMANICE- LGIÑ granica województwa
- "Rozbudowa kanalizacji przy ul. Kopernika i ul. Reymonta"
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.