Ogłoszenie z dnia 2024-08-30
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00503302/01 - Wynik z dnia 2024-09-17
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie otworu studziennego nr 1B na terenie ujęcia wody pitnej Wojewódzkiego Szpitala Psychiatrycznego im. prof. T. Bilikiewicza w Gdańsku – znak sprawy Adm 13/2024
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzki Szpital Psychiatryczny im. prof. Tadeusza Bilikiewicza w Gdańsku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000293462
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Srebrniki 17
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-282
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: szpital@wsp-bilikiewicz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.wsp-bilikiewicz.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie otworu studziennego nr 1B na terenie ujęcia wody pitnej Wojewódzkiego Szpitala Psychiatrycznego im. prof. T. Bilikiewicza w Gdańsku – znak sprawy Adm 13/2024
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c0a8f6cd-4a45-41dd-9400-c7c1a2e645c4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00478935
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00066244/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Budowa studni głębinowej, celem wykonania nowego ujęcia wody na potrzeby szpitala
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/wsp_bilikiewicz3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/wsp_bilikiewicz
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywać się będzie drogą elektroniczną przy użyciu platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/wsp_bilikiewicz
2. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane winny być za pośrednictwem Platformy zakupowej za pomocą formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
3. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy zakupowej poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego.
Szczegółowo opisane w SWZ rozdział XVI
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Adm 13/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 354280 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przez Wykonawcę otworu studziennego nr 1B o głębokości 81 metrów na terenie ujęcia wody pitnej Wojewódzkiego Szpitala Psychiatrycznego im. prof. T. Bilikiewicza w Gdańsku, zgodnie z zatwierdzonym projektem robót geologicznych i wydajności ok. 40 m3/h.
Opis przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowi Załącznik nr 2 do niniejszej SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45262220-9 - Wiercenie studni wodnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45255500-4 - Roboty wiertnicze i górnicze
45255110-3 - Roboty budowlane w zakresie studni
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia (zgodnie z art. 112 ustawy Pzp), mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu, w zakresie:• zdolności technicznej lub zawodowej – Zamawiający wyznacza warunki w tym zakresie:
A. W zakresie doświadczenia:
1) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej trzy roboty budowlane, polegające na wykonaniu, remoncie lub rekonstrukcji studni na ujęciach wód podziemnych z poziomu mioceńskiego do celów pitnych o głębokości min. 80 metrów.
B. W zakresie osób skierowanych do realizacji zamówienia:
Wykonawca wykaże osoby skierowane przez niego do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wykonawca wykaże następujące osoby spełniające poniższe wymogi:
1) kierownik ruchu zakładu górniczego:
a) posiadający uprawnienia do kierowania i dozoru ruchu w zakładach górniczych wykonujących roboty geologiczne techniką wiertniczą w ramach poszukiwania i rozpoznawania wód podziemnych o głębokości min. 80 metrów, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2019, poz. 831) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów (odpowiadające uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów nie muszą obejmować sieci) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. 2023 poz. 682 z późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. 2023 poz. 334)
oraz
b) posiadający co najmniej 5 lat doświadczenia w pełnieniu funkcji kierownika ruchu zakładu górniczego. W okresie wykazanego 5-letniego doświadczenia wskazana osoba musi posiadać ww. uprawnienia.
2) hydrogeolog:
a) posiadający uprawnienia do dozorowania pracami geologicznymi i kierowania robotami geologicznymi kategorii IV lub V, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. z 2023, poz. 633 z późn. zm.)
oraz
b) posiadający co najmniej 3 lata doświadczenia w pełnieniu funkcji hydrogeologa oraz posiadający doświadczenie w zakresie studni o głębokości min. 80 metrów i wydajności 40m3/h. W okresie wykazanego 3-letniego doświadczenia wskazana osoba musi posiadać ww. uprawnienia.
3) geofizyk:
a) posiadający uprawnienia do kierowania i wykonywania w ternie badań sejsmicznych i geofizyki wiertniczej, także przy użyciu środków strzałowych wraz z projektowaniem i dokumentowaniem tych badań kategorii IX zgodnie z rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2019, poz. 831) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów (odpowiadające uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów nie muszą obejmować sieci) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. 2023 poz. 682 z późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. 2023 poz. 334)
oraz
b) posiadający doświadczenie w zakresie wykonania co najmniej 1 opracowania oceny stanu studni o głębokości min. 80 metrów, z wykazaniem wykonanych na potrzeby opracowania badań:
• ocenę ogólnego stanu technicznego wnętrza orurowania (tv),
• weryfikację konstrukcji orurowania i jej zgodności z projektem (tv, cal, abi),
• ocenę wypełnienia i uszczelnienia przestrzeni pozarurowej (gr, cadi),
• ocenę stanu obsypki filtracyjnej (gr, flow),
• wyznaczenie rozkładu dopływów wód do otworu (flow),
• ocenę warunków fizykochemicznych (sal, temp),
• analizę strefowej wydajności otworu (flow),
• analizę ew. problematyki napływu wód niepożądanych (tv, flow, sal, temp),
• analizę hydrodynamiczną otworu w stanie spoczynku (flow, sal, temp),
• analizę ew. procesów kolmatacji w otworze (gr, flow, tv),
• ocenę szczelności złączy rurowych (tv),
• weryfikację zgodności profilu geologicznego z dokumentacją (gr),
• ocenę skrzywienia osi otworu od pionu (dev),
z okresu ostatnich 3 lat od dnia wszczęcia postępowania.
Szczegółowo opisane w SWZ rozdział XII.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający żąda podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
1) Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykaz robót budowlanych (według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ), na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu określonego w rozdz. XII ust. 1 pkt A SWZ – wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są:
• referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane,
• a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
UWAGA:
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 lit a), dotyczy tylko tych robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
b) wykaz osób (według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ), skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu określonego w rozdz. XII ust. 1 pkt B SWZ.
Szczegółowo opisane w SWZ rozdział XV
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Załącznik nr 1 do SWZ – Formularz ofertyZałącznik nr 3 do SWZ – Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia
Załącznik nr 4 do SWZ – Wykaz robót budowlanych
Załącznik nr 5 do SWZ– Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia
Załącznik nr 6 do SWZ – Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeżeli dotyczy)
Załącznik nr 8 do SWZ - Zobowiązanie do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (jeżeli dotyczy)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, na cały okres związania z ofertą.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.U. 2020 poz. 299 z późn. zm.)
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Alior Bank S.A. 37 2490 0005 0000 4600 4768 1565
5. W tytule przelewu Wykonawca wskazuje: „Wadium - Adm 13/2024”, kserokopię wpłaty wadium należy dołączyć do oferty.
6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
7. Wysokość wadium Zamawiający ustala na kwotę: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100).
Szczegółowo opisane w SWZ rozdział XXII
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający stosownie do art. 455 Pzp, przewiduje możliwość zmiany Umowy, które mogą dotyczyć:1) warunków płatności,
2) zmiany wynagrodzenia,
3) terminu realizacji Umowy,
4) zakresu robót w stopniu nie wykraczającym poza określony w SWZ przedmiot zamówienia,
5) zmiany osób realizujących zamówienie po stronie Wykonawcy.
2. Zmiany, o których mowa w ust. 1 mogą być dokonane w przypadku:
1) wystąpienia siły wyżej, przez którą rozumie się okoliczności, które pomimo zachowania należytej staranności są nieprzewidywalne oraz którym nie można zapobiec lub przeciwstawić się skutecznie,
2) ujawnienia się nieprzewidzianych przeszkód podczas wykonywania robót,
3) wystąpienia wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych, co będzie potwierdzone przez inspektora nadzoru,
4) zmiany podmiotu na którego zasoby Wykonawca się powołał, przy czym zmiana musi nastąpić zgodnie z postanowieniami § 8 oraz § 7 ust. 4 Umowy.
3. W przypadku gdy zachodzi konieczność wykonania robót dodatkowych, tj. robót nie ujętych w dokumentacji technicznej, a koniecznych do całkowitego wykonania Przedmiotu Umowy mogą być one zlecane na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 3 Pzp i zostaną poprzedzone sporządzeniem protokołu konieczności ich wykonania.
4. Wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty dodatkowe, o których mowa w ust. 3, przy zachowaniu norm, parametrów, standardów i cen określonych niniejszą Umową.
Szczegółowo opisane w Załączniku nr 7 do SWZ - projekt umowy par. 19
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-09-17 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/wsp_bilikiewicz
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-17 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- "Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych na potrzeby Przedszkole nr 39 w Gdańsku z podziałem na 7 części"
- Usługa dobrowolnej opieki medycznej dla pracowników Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego i członków ich rodzin
- Dostawa trzech samochodów osobowych do Wojewódzkiego Szpitala Psychiatrycznego im. prof. Tadeusza Bilikiewicza w Gdańsku - znak sprawy Adm 19A/2024
- Usługi weterynaryjne, sterylizacji,kastracji kotów wolno bytujących w obrębie dzielnicy Nowy Port oraz Śródmieścia w ramach B. Obywat. M. Gdańska w 2025 pod nadzorem Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt
- Dostawa zatapiarek dla Copernicus PL Sp. z o.o. w Gdańsku.
- Dostawa urządzeń służących do celów naukowo - badawczych realizowanych w ramach projektu naukowego OPUS-25
więcej: przetargi w Gdańsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Wykonanie otworu wentylacyjnego z podłużni Grubenthal na poz. IV do poprzeczni Lilienbach na poz. III w Kopalni Soli "Wieliczka"".
- Przebudowa stacji uzdatniania wody wraz z budową zbiornika wody czystej w miejscowościach Trąbin i Ugoszcz oraz przebudowa istniejących przepompowni ścieków surowych na terenie gminy Brzuze
- Przebudowa ul. Rzecznej polegająca na budowie chodnika w m. Nadolice Wielkie - ETAP 1.
- Likwidacja oraz zabezpieczenie wyrobisk górniczych.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.