Ogłoszenie z dnia 2022-12-07
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Bojszowy, jednostek organizacyjnych gminy oraz Gminnego Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o. w roku 2023
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BOJSZOWY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258109
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Gaikowa 35
1.5.2.) Miejscowość: Bojszowy
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-220
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@bojszowy.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.bojszowy.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Bojszowy, jednostek organizacyjnych gminy oraz Gminnego Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o. w roku 20232.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b7f40ae0-7618-11ed-b4ea-f64d350121d2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00481329
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00024786/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Zakup energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Bojszowy, jednostek organizacyjnych gminy oraz Gminnego Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o. w roku 2023
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 2 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Ustawa Prawo zamówień publicznych w art. 305 pkt 2 stanowi, że zamawiający może udzielić zmówienia z wolnej ręki, jeżeli:
2) w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie podstawowym nie złożono żadnej oferty albo wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 lub 5, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione;
Cd. w informacjach dodatkowych ....
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.13.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej w rozumieniu Prawa energetycznego z dnia 10 kwietnia 1997 (Dz.U. z 2021 r. poz. 716 ze zm.) oraz w wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych zwana dalej sprzedażą energii elektrycznej, w planowanej łącznej ilości około 1089924[kWh] (+/-6%) dla punktów poboru energii wg załącznika nr 4 do SWZ oraz odkup energii wprowadzonej do sieci dystrybucyjnej OSD z mikroinstalacji fotowoltaicznej w punkcie Gminnego Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o._Oczyszczalnia ścieków w Bojszowach (PPE 590322401300322505), przez okres 12 miesięcy, tj. od 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r.
4.5.3.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 8 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z art. 255 pkt 8 Prawa zamówień publicznych: „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli w trybie zamówienia z wolnej ręki negocjacje nie doprowadziły do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego”.W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający zaprosił do negocjacji jednego Wykonawcę, który nie odpowiedział na zaproszenie oraz nie złożył oferty.
Z uwagi na wykazany stan faktyczny i prawny postępowanie unieważnia się na wskazanej w preambule podstawie prawnej.
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
W analizowanej sytuacji występuje następujący stan faktyczny i prawny:
Przesłanki. Przepis art. 305 pkt 2 PZP stanowi o możliwości udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, jeżeli łącznie spełnione są następujące przesłanki: 1) uprzednio bezskutecznie przeprowadzono postępowanie w trybie podstawowym, tj. postępowanie nie zakończyło się udzieleniem zamówienia; 2) fiasko poprzedniego postępowania spowodowane było tym, że nie zostały złożone w nim żadne oferty albo wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 lub 5 PZP; 3) pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione. Przedmiotowe postępowanie Zamawiający uprzednio przeprowadził w trybie podstawowym, zgodnie z art. 275 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. W wyznaczonym terminie przez Zamawiającego na złożenie ofert, nie wpłynęła żadna oferta. W związku z powyższym, Zamawiający postanowił przeprowadzić przedmiotowe postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki, nie zmieniając pierwotnych warunków zamówienia oraz zapraszając Wykonawcę: Tauron Sprzedaż GZE Sp. z o.o. 44-100 Gliwice, ul. Barlickiego 2.
Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 305 pkt 2 Prawa zamówień publicznych dla udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej na potrzeby krytej pływalni MOSIR w Strzelcach Opolskich
- Montaż agregatu prądotwórczego wraz z budową wiaty w ramach zadania pn.: "Cyberbezpieczny samorząd"
- Sprzedaż energii elektrycznej do budynków administrowanych przez Pogotowie Ratunkowe w Jeleniej Górze
- Dostawa energii elektrycznej dla jednostek organizacyjnych Powiatu Ząbkowickiego.
- Dostawa energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia dróg i miejsc publicznych na terenie Gminy Klucze
- Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Klinicznego Centrum Ginekologii, Położnictwa i Neonatologii w Opolu
więcej: Elektryczność »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.