eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WiechliceZakup mikrobusa do przewozu osób z niepełnosprawnościami do WTZ Wiechlice w ramach Programu wyrównywania różnic między regionami III



Ogłoszenie z dnia 2024-09-03


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup mikrobusa do przewozu osób z niepełnosprawnościami do WTZ Wiechlice w ramach Programu wyrównywania różnic między regionami III

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: SZPROTAWSKIE STOWARZYSZENIE OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970701504

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: JESIONOWA 3

1.5.2.) Miejscowość: Wiechlice

1.5.3.) Kod pocztowy: 67-300

1.5.4.) Województwo: lubuskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski

1.5.7.) Numer telefonu: 502740134

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wtz11@wp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wtz.szprotawa.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający

Działanie na rzecz osób niepełnosprawnych

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Działanie na rzecz osób niepełnosprawnych

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup mikrobusa do przewozu osób z niepełnosprawnościami do WTZ Wiechlice w ramach Programu wyrównywania różnic między regionami III

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-92582c42-ca3c-459b-b689-0ea21b9fc551

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00481726

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-92582c42-ca3c-459b-b689-0ea21b9fc551

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Stały dostęp do sieci internetowej, włączona obsługa JavaScript, zainstalowana dowolna przegladarka

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl/

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zawarto w SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zawarto w SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SSON.1.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 160975,61 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 1 sztuki fabrycznie nowego samochodu typu minibus przystosowanego do przewozu osób z niepełnosprawnościami
Wymagania ogólne
1. Pojazd fabrycznie nowy
2. Rok produkcji: 2024 r.
3. Homologacja umożliwiająca rejestrację pojazdu na terenie Polski
4. zabudowa do przewozu wózka inwalidzkiego

Parametry techniczne:
1. Nadwozie typu: minibus/mikrobus
2. Wymiary:
• Długość samochodu – maksymalna 5450 mm
• Szerokość z lusterkami – maksymalna 2275 mm
• Wysokość całkowita – maksymalna 1961-1978 mm
3. Boczne drzwi przesuwane z prawej strony
4. Tylne drzwi z oknem dwustronne, szyba ogrzewana z wycieraczką
5. Liczba miejsc w samochodzie: 9
- układ siedzeń 3+3+3 tj. 1+8 (kierowca + 8 pasażerów) w układzie:
• 1 rząd – kierowca + 2 pasażerów, regulacja manualna fotela kierowcy w 4 kierunkach, regulacja odcinka lędźwiowego kierowcy,
• 2 rząd – 3 pasażerów – siedzenie od strony przesuwnych drzwi podnoszone lub składane w sposób umożliwiający wsiadanie pasażerom na 3 rzędzie,
• 3 rząd – 3 pasażerów – składany i wyjmowany z możliwością zwiększenia przestrzeni ładunkowej lub kanapa w trzecim rzędzie siedzeń,
6. Tapicerka ciemna materiałowa
7. Kabina pasażerska przeszklona.
8. Kolor nadwozia – bez znaczenia
9. Wszystkie szyby termoizolacyjne, przyciemniane w części pasażerskiej i z tyłu.
10. Dopuszczalna masa całkowita umożliwiająca prowadzenie pojazdu na podstawie uprawnień prawa jazdy kat. B

Silnik
1. Rodzaj paliwa: olej napędowy
2. Pojemność silnika od 1 900 cm3 do 2400 cm3
3. Moc silnika minimum: 130 KM
4. Norma emisji spalin minimum EURO 6
Dopuszczalna emisja zanieczyszczeń, tlenków azotu, cząstek stałych oraz węglowodorów spełniająca wymogi minimum dla Europejskiego standardu Emisji Spalin Euro 6d-ISC-FCM
5. Zbiornik paliwa minimum 50 l
6. Zbiornik paliwa SSI
7. Zbiornik płynu adblue 20I
8. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP – w przedziale 7,0 l do 9,0 l/100km
9.Wartość uśredniona emisji dwutlenku węgla w cyklu mieszanym – do 210 g/km

Bezpieczeństwo i technologia
1. Czujniki parkowania - przód
2. Czujniki parkowania - tył
3. Elektryczny układ wspomagania kierownicy (EPAS)
4. Hamulce - system stabilizacji toru jazdy przyczepy TSC, układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), system kontroli trakcji i system ABS
5. Inteligentny ogranicznik prędkości,
6. Kamera cofania,
7. Komputer pokładowy - zasięg na paliwie w zbiorniku, chwilowe i średnie zużycie paliwa, średnia prędkość, temperatura zewnętrzna,
8. Lusterka boczne - elektrycznie sterowane i podgrzewane,
9. Monitor stanu pojazdu - system informacji dla kierowcy,
10. Możliwość wyboru trybu jazdy,
11. Podgrzewana przednia szyba,
12. Poduszka powietrzna kierowcy,
13. Poduszka powietrzna - pasażera z przodu (obejmuje wyłącznik poduszki powietrznej pasażera),
14. Poduszki powietrzne boczne, kurtyny powietrzne,
15. System kontroli pasa ruchu,
16.System monitorowania ciśnienia w oponach,
17. System rozpoznawania znaków ograniczenia prędkośc,i
18. System tankowania bez korka wlewu z zabezpieczeniem przed wlaniem niewłaściwego paliwa
19. System zapobiegający kolizjom (kamera) z asystentem skrętu w lewo
20. Szyby - elektrycznie sterowane szyby przednich drzwi z funkcją otwierania szyby po stronie kierowcy jednym naciśnięciem przycisku,
21. Tempomat
22. Układ ułatwiający ruszanie pod górę (HSA)
23. Wycieraczki - automatyczne z czujnikiem deszczu

Systemy audio i komunikacji
- radio cyfrowe DAB, ekran dotykowy 13", modem, zestaw głośnomówiący Biuetooth® oraz 10 głośników


Skrzynia biegów
1. Manualna 6 biegów w przód + 1 bieg w tył
2. Formowany uchwyt dźwigni zmiany biegów

Układ przeniesienia napędu
Stały napęd na przód lub tył.

Układ hamulcowy:
1. hydrauliczny, dwuobwodowy ze wspomaganiem,
2. korektor siły hamowania,
3. hamulce tarczowe wentylowane z przodu i z tyłu,

Układ kierowniczy:
1. wspomaganie układu kierowniczego,
2. kierownica z przodu pojazdu po lewej stronie,
3. kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach,
4. Kierownica – poliuretanowa

Koła/opony:
1. pełnowymiarowe koło zapasowe,

Komfort
1. Formowany uchwyt dźwigni zmiany biegów
2. Klimatyzacja - z przodu pojazdu, z automatyczną regulacją temperatury
3. Mała konsola dachowa
4. Mała konsola środkowa
5. Ogrzewanie z recyrkulacją powietrza
6. Oświetlenie w kabinie - lampki do czytania w podsufitce
7. Oświetlenie wnętrza - oświetlenie wnętrza w tylnej części pojazdu z lampkami do czytania
8. Pojedyncze gniazdo USB z tyłu
9. Uchwyt na kubki - podwójny, zamontowany w desce rozdzielczej
10. Wykładzina gumowa na podłodze
11. Klimatyzacja w tylnej części pojazdu

Zabezpieczenia
1. Immobilizer
2. Zamki drzwi - konfiguracja odryglowywania nr 2 (1x naciśnięcie - drzwi kierowcy, pasażera i boczne drzwi przesuwne; 2x naciśnięcie - wszystkie drzwi)
3. Zamki drzwi - ochrona przed zatrzaśnięciem kluczyka
4. Zamki drzwi - z centralnym zamykaniem
5. Zamki drzwi - zdalne sterowanie centralnego zamka z 2 pilotami

Przestrzeń ładunkowa
1. Brak przegrody
2. Oświetlenie przestrzeni ładunkowej LED
3. Panele zabezpieczające ściany i drzwi przedziału ładunkowego - do połowy wysokości
- Przestrzeń ładunkowa-4 zaczepy mocowania ładunku zgodnych z normą DIN 75410
4. Zestaw do naprawy opon

Wygląd zewnętrzny
1. Chlapacze przednie,
2. Chlapacze tylne,
3. Drzwi - boczne drzwi przesuwne - po prawej stronie,
4. Drzwi tylne - dwuskrzydłowe z szybami, kąt otwarcia 168o z blokadą przy 90o,
5. Lusterka boczne - obudowy w kolorze czarnym,
6. Nadwozie-dach niski H1,
7. Okna boczne w drugim rzędzie po lewej, szyby stałe,
8. Okna boczne w drugim rzędzie po prawej, szyby stałe,
9. Okna boczne w trzecim rzędzie po lewej, szyby stałe,
10. Okna boczne w trzecim rzędzie po prawej, szyby stałe,
11. Przedni zderzak - częściowo w kolorze nadwozia (nakładki zderzaka),
12. Reflektory - automatyczna zmiana świateł drogowych na mijania,
13. Reflektory - automatyczne włączanie,
14. Reflektory - LED dla świateł mijania, halogenowe dla świateł drogowych Reflektory - światła do jazdy dziennej, 16. Światła tylne halogenowe,
15. Tylny zderzak - częściowo w kolorze nadwozia (nakładki zderzaka),
16. Ciemne szyby w tylnej części pojazdu

Gwarancja
1. Okres gwarancji mechanicznej: co najmniej 24 m-ce bez limitu kilometrów.
2. Okres gwarancji na powłoki lakiernicze: co najmniej 36 m-cy.
3. Okres gwarancji na perforację nadwozia: co najmniej 72 m-ce.
4. Sieć autoryzowanych stacji obsługi (ASO) na terenie całej Polski – co najmniej 1 stacja w każdym województwie lub w innym województwie w odległości nie więcej niż 150 km od siedziby Zamawiającego.

Wraz z pojazdem należy dostarczyć
1. Instrukcję obsługi w języku polskim
2. Książkę gwarancyjną wraz ze szczegółowymi warunkami gwarancji i serwisu
3. Książkę przeglądów serwisowych
4. Gaśnicę
5. Trójkąt ostrzegawczy
6. Podnośnik
7. Komplet kluczy
8. Kamizelkę odblaskową
9. Apteczkę
Dostarczony samochód musi spełniać wymagania przepisów prawa obowiązujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie dopuszczenia pojazdów do ruchu drogowego.
Samochód musi spełniać polskie i europejskie wymogi w zakresie bezpieczeństwa oraz wymagania poruszania się po drogach publicznych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2021 r. poz. 450 z późn. zm.)
Samochód musi posiadać homologację wystawioną zgodnie z przepisami Rozdziału 1a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym z 2021 r. poz. 450 z późn. zm.).

4.2.6.) Główny kod CPV: 34115200-8 - Pojazdy silnikowe do transportu mniej niż 10 osób

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

34110000-1 - Samochody osobowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-09-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punkty za kryterium „Cena” (C) zostaną obliczone według wzoru:
Cena oferty najtańszej
------------------------------- x 80% = liczba punktów
Cena oferty badanej

Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.

Kryterium Termin płatności faktury (F)
Kryterium zostanie ocenione na podstawie wskazanego przez Wykonawcę w ofercie terminu płatności faktury od dostarczenia jej Zamawiającemu, przy czym termin ten nie może być krótszy niż 14 dni, następująco:
Liczba punktów
powyżej 21 dni – 20 pkt
od 15 do 21 dni 5 pkt
14 dni – 0 pkt

Oferta w tym kryterium może otrzymać maksymalnie 20 punktów.
W przypadku niewskazania przez Wykonawcę w ofercie terminu płatności faktury, Zamawiający przyjmie, że termin ten wynosi 14 dni i przyzna ofercie 0 punktów w tym kryterium oceny ofert.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny i kosztu

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 80

Kryterium 2

4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
zdolności technicznej lub zawodowej
Wykonawca spełni ww. warunek jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonywał minimum dwie dostawy polegające na dostawie samochodów osobowych typu BUS do przewozu osób o wartości minimum 100 000,00 zł brutto każda, wraz z podaniem ich wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów na rzecz których dostawa została wykonana oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonywał minimum dwie dostawy samochodów osobowych typu BUS do przewozu osób o wartości minimum 100 000,00 zł brutto każda, wraz z podaniem ich wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których dostawa została wykonana oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4. Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust.1, lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
a) zmiana terminu realizacji przedmiotu Umowy - przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością dotrzymania terminów wynikających z umowy;
b) zmiana obowiązującej stawki VAT - jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę,
c) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy
2. Na skutek zmian przepisów prawnych;
a) zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 3571 Kodeksu cywilnego z uwzględnieniem faktu, że za rażącą zostanie uznana strata w wysokości, o której mowa w art. 397 kodeksu spółek handlowych.
3. Zmiany w umowie, stosownie do postanowień ust. 1, będą dokonywane po uzgodnieniu ich zakresu i warunków przez Strony w drodze pisemnego aneksu do umowy pod rygorem nieważności. W odpowiedzi na wniosek jednej ze Stron o zmianę umowy, który powinien zawierać przynajmniej wskazanie zakresu proponowanych zmian oraz szczegółowego uzasadnienia ich wprowadzenia, druga Strona powinna wskazać, czy zmiana umowy jest w jej ocenie możliwa i na jakich warunkach może nastąpić.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-09-11 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-11 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.