Ogłoszenie z dnia 2024-09-03
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych, chodników
oraz umocnienie dróg gruntowych płytami typu JOMB na
terenie miasta i gminy Murowana Goślina w 2024 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MUROWANA GOŚLINA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631258595
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Powstańców Wielkopolskich 9
1.5.2.) Miejscowość: Murowana Goślina
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-095
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@murowana-goslina.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.murowana-goslina.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych, chodników
oraz umocnienie dróg gruntowych płytami typu JOMB na
terenie miasta i gminy Murowana Goślina w 2024 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-838511b4-9f3d-42d2-a5af-2f076fc21d3f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00483256
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00029956/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.12 Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych, chodników oraz umocnienie dróg gruntowych płytami typu JOMB na terenie miasta i gminy Murowana Goślina w 2024 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/9669833.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/966983
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Postępowanie prowadzone jest w
języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/murowana-goslina.
2.Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie zakupowej, tj.: a) stały
dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, b) komputer klasy PC lub MAC o następującej
konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS
Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, c)zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa (najlepiej najnowsza
wersja), d) włączona obsługa JavaScript, e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf, f)
platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8, g oznaczenie czasu odbioru danych przez
platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem
Głównego Urzędu Miar (źródłem czasu jest platforma), h) w razie używania kwalifikowanego podpisu elektronicznego - podłączony
lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wydanej przez wystawcę certyfikatu używanego przez Wykonawcę. 3.
Instrukcje korzystania z platformy dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania
ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformy znajdują się pod linkiem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 roku, str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że: Administratorem Pani/Pana/Państwa danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Murowana Goślina, plac Powstańców Wielkopolskich 9, 62-095 Murowana Goślina;
a) Administratorem Pani/Pana/Państwa danych osobowych jest Burmistrz Miasta
i Gminy Murowana Goślina, plac Powstańców Wielkopolskich 9, 62-095 Murowana Goślina;
b) dane kontaktowe inspektora ochrony danych: Urząd Miasta i Gminy, plac Powstańców Wielkopolskich 9, 62-095 Murowana Goślina, e-mail: inspektorochronydanych@murowana-goslina.pl;
c) Odbiorcami Pani/Pana/Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu ustawę Pzp;
d) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.:
„Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych, chodników oraz umocnienie dróg gruntowych płytami typu JOMB na terenie miasta i gminy Murowana Goślina w 2024 r.” nr postępowania: FZP.271.20.2024 prowadzonym w postępowaniu o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości mniejszej niż progi unijne, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy, a po tym czasie przez okres zgodny z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach lub innymi szczegółowymi przepisami prawa;
e) obowiązek podania przez Pani/Pana/Państwa danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana/ Państwa dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym
w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają
z ustawy Pzp;
f) w odniesieniu do Pani/Pana/Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
g) posiada/posiadają Pani/Pan/Państwo:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana/Państwa dotyczących;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana/Państwa danych osobowych (wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana/Państwa dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): h) nie przysługuje Pani/Panu/Państwu:
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana/Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
i) Zamawiający ponadto informuje:
w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia,
skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: FZP.271.20.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ I: Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych na terenie miasta i gminy Murowana Goślina w 2024 r. – przedmiot zamówienia obejmuje m.in.
A. remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych mieszanką mineralno-asfaltową z wytwórni do 5 cm głębokości - 250 m2
B remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych mieszanką mineralno-asfaltową z wytwórni od 5 cm do 8 cm głębokości - 100 m2
C. remont cząstkowy nawierzchni posiadającej wyboje o głębokości do 2 cm przy użyciu emulsji i grysów remonterami ciśnieniowymi typu patcher – 100 m2,
D. remont cząstkowy rakowin przy użyciu emulsji i grysów – 200 m2.
E. regulacja włazów studni kanalizacyjnych –2 szt.
F. wymiana i regulacja włazów studni kanalizacyjnych –2 szt.
G. regulacja wpustów kanalizacyjnych –2 szt.
H. wymiana i regulacja wpustów kanalizacyjnych – 2 szt.
I. regulacja skrzynek zaworów wody i gazu – 2 szt.
J. wymiana i regulacja skrzynek zaworów wody i gazu –2 szt.
Podane ilości są szacunkowe i służą wyłącznie do porównania ofert pod względem stopnia spełnienia kryterium ceny.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45236000-0 - Wyrównywanie terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-20
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas rozpoczęcia napraw zwykłych (RZ)
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na przystąpienie do realizacji napraw awaryjnych (RA)
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin zabezpieczenia napraw awaryjnych (TA)
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ II: Remont cząstkowy chodników na terenie miasta i gminy Murowana Goślina w 2024 r. – przedmiot zamówienia obejmuje m.in.
A. remont nawierzchni z nowej kostki brukowej szarej gr. 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm– 50 m2
B. remontu nawierzchni z nowej kostki brukowej – czerwonej gr. 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm – 20 m2
C. remontu nawierzchni z nowych płyt chodnikowych 35×35×5 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5cm– 5 m2
D. Remont nawierzchni z płyt chodnikowych ryflowanych „STOP” 30x30x8 cm- 5 m2
E. remont nawierzchni z nowej kostki brukowej szarej gr. 8 cm na podbudowie betonowej o gr 20 cm z betonu C8/10 (B10) – 10 m2
F. remont nawierzchni z nowej kostki kamiennej granitowej na podsypce cementowo - piaskowej gr.5 cm.– 5 m2
G. remont nawierzchni z nowej kostki kamiennej granitowej na podbudowie betonowej o gr 20 cm z betonu C8/10 (B10) – 5 m2
H. remont nawierzchni z nowych płyt betonowych grubości do 15 cm (trylinka) na podbudowie betonowej o gr 20 cm z betonu C8/10 (B10) – 5 m2
I. remont nawierzchni z wykorzystaniem istniejących płyt betonowych grubości do 15 cm (trylinka) na podbudowie betonowej o gr 20 cm z betonu C8/10 (B10) –2 m2
J. wymiana krawężnika drogowego 100×30×15 szary na ławie betonowej – 20 m
K. wymiany obrzeża 100×30×8 szary na ławie betonowej – 20 m
L. regulacja włazów studni kanalizacyjnych - 1 szt.
Ł. wymiana i regulacja włazów studni kanalizacyjnych - 1 szt.
M. regulacja wpustów kanalizacyjnych – 1 szt.
N. wymiana i regulacja wpustów kanalizacyjnych - 1 szt.
O. regulacja skrzynek zaworów wody i gazu - 1 szt.
P. wymiana i regulacja skrzynek zaworów wody i gazu – 1 szt.
R. wymiana i regulacja studni telekomunikacyjnych – 1 szt.
S. wymiana pokrywy studni telekomunikacyjnej i ramy z pokrywą - 1 szt.
T. Przełożenie – remont chodnika / jezdni z istniejących płytek chodnikowych - 20 m2
U. Przełożenie – remont chodnika / jezdni z istniejącej kostki brukowej - 20 m2
W. Przełożenie – remont chodnika / jezdni z istniejącej kostki granitowej – 20 m2
Podane ilości są szacunkowe i służą wyłącznie do porównania ofert pod względem stopnia spełnienia kryterium ceny.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45236000-0 - Wyrównywanie terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-20
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas rozpoczęcia napraw zwykłych (RZ)
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na przystąpienie do realizacji napraw awaryjnych (RA)
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin zabezpieczenia napraw awaryjnych (TA)
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ III: Umocnienie dróg gruntowych płytami typu JOMB na terenie miasta i gminy Murowana Goślina w 2024 r.– przedmiot zamówienia obejmuje m.in.
A. ułożenie powierzonych płyt drogowych typu JOMB 70x100 cm – 168 m2
Podane powierzchnie są szacunkowe i służą wyłącznie do porównania ofert pod względem stopnia spełnienia kryterium ceny.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45236000-0 - Wyrównywanie terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-20
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas rozpoczęcia napraw zwykłych (RZ)
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na przystąpienie do realizacji napraw awaryjnych (RA)
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin zabezpieczenia napraw awaryjnych (TA)
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie o aktualności
informacji zawartych w oświadczeniu o niepodleganiu
wykluczeniu – załącznik nr 4 do formularza ofertowego;
2) oświadczenie Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku
przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16
lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz.
1689) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenie o
przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub
informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego
Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, w celu potwierdzenia braku
podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 108
ust. 1 pkt 5 PZP – według załącznika nr 5 do formularza ofertowego;
3) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy,
sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne
przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. W przypadku, gdy Wykonawca
w formularzu ofertowym wskaże ogólnodostępne adresy stron internetowych,
Zamawiający sam pobierze ww. dokumenty;
4) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
dokumentów dotyczących każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia, w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw
wykluczenia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (uwzględniające
przesłanki wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa
narodowego) zgodnie z Załącznikiem nr 1 do formularza ofertowego. Oświadczenie, o
którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp stanowi dowód potwierdzający brak
podstaw wykluczenia i spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania
ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki
dowodowe.
UWAGA: w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców
oświadczenie wstępne, o którym mowa w pkt 3.1) SWZ składa każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie
warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w
którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu
oraz brak podstaw wykluczenia;
2) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, z którego wynika,
które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy, sporządzone zgodnie ze
wzorem zamieszczonym w Załączniku nr 3 do formularza ofertowego (tylko jeżeli
dotyczy).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę składa się na formularzu ofertowym – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZwraz z nw. dokumentami należy złożyć, za pośrednictwem Platformy:
a) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków w
postępowaniu w zakresie wskazanym w SWZ – wg wzoru stanowiącego załącznik
nr 1 do formularza ofertowego,
b) formularz cenowy (kalkulacja ceny), wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do formularza ofertowego,
c) oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4 Pzp – wg wzoru
stanowiącego załącznik nr 3 do formularza ofertowego (tylko jeżeli
dotyczy),
d) zobowiązanie podmiotu trzeciego (tylko jeżeli dotyczy) do oddania Wykonawcy
do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jeśli
Wykonawca powołuje się na zasoby podmiotu trzeciego w celu wykazania
spełniania warunków udziału w postępowaniu. Ponadto Wykonawca, który powołuje
się na zasoby podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec tego podmiotu podstaw wykluczenia oraz spełnienia – w zakresie, w jakim powołuje się
na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych
podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt a) powyżej,
e) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby własne o niepodleganiu
wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (tylko jeżeli
dotyczy) do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby
realizacji zamówienia, jeśli Wykonawca powołuje się na zasoby podmiotu trzeciego
w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu,
f) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do
reprezentowania Wykonawcy - jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której
umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa
w Rozdziale XI pkt 5 ppkt 5) SWZ. Warunek ten dotyczy również odpowiednio osoby
działającej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia publicznego oraz podwykonawców. Pełnomocnictwo to musi w swej
treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do reprezentacji,
g) pełnomocnictwo dla lidera (dotyczy podmiotów wspólnie ubiegających się
o zamówienie: konsorcja oraz spółki cywilne).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości:1) W ZAKRESIE REALIZACJI CZĘŚCI I. PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA - pn.: „Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych na terenie miasta i gminy Murowana Goślina w 2024 r.”: 1829,00 PLN (słownie: jeden tysiąc osiemset dwadzieścia dziewięć złotych),
2) W ZAKRESIE REALIZACJI CZĘŚCI II. PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA - pn. „Remont cząstkowy chodników na terenie miasta i gminy Murowana Goślina w 2024 r.”: 731,00 PLN (słownie: siedemset trzydzieści jeden złotych),
3) W ZAKRESIE REALIZACJI CZĘŚCI III. PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA - pn. „Umocnienie dróg gruntowych płytami typu JOMB na terenie miasta i gminy Murowana Goślina w 2024 r.”: 365,00 PLN (słownie: trzysta sześćdziesiąt pięć złotych).
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j.: Dz. U. z 2023 r. poz. 462 ze zm.).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wnieść przelewem, na rachunek bankowy Zamawiającego nr: Pobiedzisko - Gośliński Bank Spółdzielczy w Pobiedziskach O/Murowana Goślina nr 05 90440001 0020 0200 0156 0007, z dopiskiem: „Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych, chodników oraz umocnienie dróg gruntowych płytami typu JOMB na terenie Miasta i Gminy Murowana Goślina w 2024 r.”- CZĘŚĆ nr .... (wskazać właściwe)
Uwaga! Terminem wniesienia wadium w formie pieniężnej jest data i godzina zaksięgowania kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego.
4. Treść dokumentu wadialnego, w przypadku wnoszenia wadium w formach innych niż pieniądz (np. gwarancji, poręczenia) musi zawierać następujące elementy:
a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia,
c) kwotę gwarancji/poręczenia,
d) zobowiązanie Gwaranta lub Poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie pełnej kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 Pzp,
e) gwarancja/poręczenie, stanowiące wadium, nie może wygasać przed końcem okresu związania ofertą,
f) niedopuszczalne jest wprowadzanie w treści dokumentu wadialnego jakichkolwiek warunków ograniczających Zamawiającemu wypłacenie wadium.
Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz (dokument wadialny) należy złożyć wraz z ofertą za pomocą platformy zakupowej Zamawiającego - jako załącznik do oferty - w oryginale wystawionym przez Gwaranta/Poręczyciela, w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia w imieniu Gwaranta/Poręczyciela.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadkuWykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego. Wówczas do oferty należy dołączyć stosowne
pełnomocnictwo. Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z
pełnomocnikiem.
2. Spółka cywilna, jest kwalifikowana jako Wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia dlatego jej wspólnicy, na podstawie art. 58 ust. 2 Pzp
zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu albo
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być
załączone do oferty. Jeżeli umocowanie do reprezentacji wynika z treści umowy spółki
cywilnej, do oferty Wykonawcy powinni załączyć treść tej umowy. W takim przypadku
nie będzie potrzebne odrębne pełnomocnictwo. Jeżeli treść oświadczenia podpisują
wszyscy wspólnicy spółki cywilnej, pełnomocnictwo nie musi być przez nich dołączone
do oferty.
3. Oświadczenie, o którym mowa w rozdziale XI pkt 3 składa z ofertą każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Każdy z Wykonawców
występujących wspólnie musi wykazać brak podstaw do wykluczenia. Jeżeli chociażby
jeden z Wykonawców podlega wykluczeniu to wykluczeniu podlega całe Konsorcjum.
Oświadczenie w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu składa każdy
z Konsorcjantów w zakresie, w jaki każdy z nich wykazuje spełnienie warunków udziału
w postępowaniu.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na
zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te
zdolności są wymagane.
5. W przypadku, o którym mowa w ustępie 4, Wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 117 ust. 4 Pzp, dołączają do oferty
oświadczenie (wzór stanowi załącznik nr 2 do formularza ofertowego), z którego
wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Oświadczenie to jest
podmiotowym środkiem dowodowym. Uwzględniając powyższe Zamawiający zyskał
uprawnienie wynikające z przepisów ustawy Pzp do weryfikowania na etapie
przedkontraktowym rozkładu ciężaru obowiązków, jakie w przyszłości będą ciążyć na
poszczególnych Wykonawcach ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.
Powyższe uprawnienie ma na celu ograniczenie sytuacji w której współpraca
Konsorcjanta ma charakter pozorny i kończy się wraz z uzyskaniem zamówienia, które
następnie realizowane jest przez Podmioty niedysponujące potencjałem, który był
warunkiem koniecznym do uzyskania zamówienia.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są na
wezwanie Zamawiającego złożyć podmiotowe środki dowodowe potwierdzające
spełnianie warunków udziału w postępowaniu, przy czym podmiotowe środki dowodowe
składa:
1) odpowiednio Wykonawca / Wykonawcy, który wykazuje spełnienie warunku udziału
w postępowaniu,
2) każdy z Wykonawców z zakresie podstaw wykluczenia.
7. W przypadku, gdy zostanie wybrana jako najkorzystniejsza oferta Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed
zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej
współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian umowy w następujących okolicznościach:1) zmiany spełnienia sposobu świadczenia;
2) w zakresie podwykonawstwa;
3) w zakresie dotyczącym wynagrodzenia;
4) w zakresie zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy,
5) w przypadku:
a) zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w
specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót,
b) uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu umowy proponowane przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego,
c) wystąpienia awarii,
d) działań osób trzecich lub organów władzy publicznej,
e) w zakresie dotyczącym zmiany osoby wykonującej/osób wykonujących czynności opisane w § 2 ust.3 pkt 12) lit.a) umowy
f) nieprzewidzianych okoliczności formalno-prawnych,
g) wystąpienia zmiany zakresu robót,
h) konieczności wprowadzenia zmian wynikających z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub zmiany te są korzystne dla zamawiającego,
i) zaistnienie nieprzewidzianych w umowie warunków geologicznych, hydrogeologicznych, wykopalisk, wyjątkowo
niekorzystnych warunków klimatycznych, także innych przeszkód lub skażeń uniemożliwiających kontynuowanie umowy na
przewidzianych w niej warunkach,
j) zmiany umowy w związku z przekształceniem firmy lub wynikające z następstwa prawnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Szczegóły ze względów technicznych zawarto w załączniku nr 2 do SWZ- projekt umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-09-18 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na Platformie zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/966983
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-18 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j.: Dz. U. z 2023 r. poz. 1497),działając na podstawie art. 7 ust. 1 powyższej ustawy oraz art. 5 k Rozporządzenia Rady (UE)2022/576 z dnia 08.04.2022 r. w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014
dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE L/111/1) z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający wykluczy Wykonawcę w przypadkach określonych w rozdziale X pkt 3 SWZ, tj.:
1) Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w
art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego (t.j.: Dz. U. z 2023 r. poz. 1497);
2) Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j.: Dz. U. z 2023 r. poz. 1124) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od
dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j.: Dz. U. z 2023 r. poz. 1497);
3) Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania
wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j.: Dz. U. z 2023 r. poz. 1497).
W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia Zamawiający bada, czy nie zachodzą podstawy wykluczenia wobec każdego z tych Wykonawców. Szczegóły zawarto w SWZ- rozdział X.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zagospodarowanie poscaleniowe w zakresie dróg, renowacji rowów melioracyjnych, rekultywacji gruntów dla operacji pn. Scalenia gruntów wsi Piechoty, gm. Padew Narodowa o powierzchni łącznej 310,1773 ha
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Dubiecko
- REMONT CZĄSTKOWY DRÓG GMINNYCH NA TERENIE GMINY SUSZEC - 2025 R.
- Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie aglomeracji Drwinia - etap I
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Kościuszki 40
- WYKONANIE NOWYCH PROGÓW ZWALNIAJĄCYCH Z KOSTKI BETONOWEJ
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.