Ogłoszenie z dnia 2023-11-09
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00525361/01 - Wynik z dnia 2023-11-30
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonywanie kompleksowej usługi polegającej na załadunku, odbiorze, transporcie i przetworzeniu, w tym unieszkodliwianiu poprzez termiczne przekształcanie odpadów medycznych (...)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ UNIWERSYTECKA KLINIKA STOMATOLOGICZNA W KRAKOWIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 357070478
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Montelupich 4
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-155
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: 12 424 54 24
1.5.8.) Numer faksu: 12 424 54 90
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: emroczek@uks.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.uks.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonywanie kompleksowej usługi polegającej na załadunku, odbiorze, transporcie i przetworzeniu, w tym unieszkodliwianiu poprzez termiczne przekształcanie odpadów medycznych (...)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e2717155-74b2-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00484855
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00033117/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Wykonywanie kompleksowej usługi polegającej na załadunku, odbiorze, transporcie i przetworzeniu, w tym unieszkodliwianiu poprzez termiczne przekształcanie odpadów medycznych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e2717155-74b2-11ee-9aa3-96d3b44407903.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl .
2. Komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl .
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dok. elektronicznych (zob. pkt 8 i 11-12 SWZ), sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp (tj. formatów, które nie są ogólnodostępne), ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania. Informacje, oświadczenia lub dokumenty inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu, sporządza się w postaci elektronicznej: w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”). Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środ. komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dn. 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Wykonawca, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”. Zarówno zał. stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa, jak i uzasadnienie zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa należy dodać w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Umożliwiają również dołączenie zał. do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dok. elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z „wszytym” podpisem (typ wewnętrzny). Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dot. specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego pod numerem tel. (22) 458 77 99 lub poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe informacje zawarto w Formularzu Ofertowym w części IV - Oświadczenia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZP-271-941/23
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 105128,10 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są kompleksowe usługi w zakresie odbioru, załadunku, transportu do miejsca przetworzenia i przetworzenia, w tym unieszkodliwiania odpadów pochodzenia medycznego o kodach: 18 01 01, 18 01 03*, 18 01 04, 18 01 06*, 18 01 07, 18 01 09 (inne niż leki cytotoksyczne i cytostatyczne), 18 01 02* (zwanych dalej „Odpadami”), obejmujących również odpady zakaźne i niebezpieczne w rozumieniu Ustawy o odpadach z dnia 14.12.2012 r. (Dz.U. 2020 r. poz. 797) (dalej: „Ustawa o odpadach”) i przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie. Zamawiający wskazuje, że w okresie styczeń-październik 2023 r. średnia miesięczna ilość wytwarzanych przez niego Odpadów wynosiła ok. 1.435,00 kg. W związku z powyższym należy przyjąć, że roczna (za 12 miesięcy) szacunkowa ilość wytwarzanych odpadów wynosić będzie: 17.220,00 kg i taką też wagę Wykonawca winien przyjąć przygotowując ofertę, z tym jednak zastrzeżeniem, że waga ta ma charakter szacunkowy i może ulegać zmianom (zwiększeniu lub zmniejszeniu) w przypadku zwiększenia lub zmniejszenia w danym miesiącu liczby pacjentów Zamawiającego, przy czym w ujęciu miesięcznym zmiana ta nie będzie większa niż 10% rzeczonej wagi. Szczegółowe zasady dokonywania omawianej zmiany opisane zostały we wzorze umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego, stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
2. Odpady odbierane będą z budynku siedziby Zamawiającego przy ul. Montelupich 4 w Krakowie, z pomieszczenia nr 049.
3. Wykonawca zobowiązany będzie do odbiór Odpadów własnym transportem, 3 (trzy) razy w tygodniu, w następujące dni tygodnia: wtorki, czwartki, soboty lub poniedziałki, środy, piątki, w każdym wypadku w godzinach od 7:00 do 18:00, z zastrzeżeniem możliwości wyznaczenia przez Zamawiającego dodatkowych (awaryjnych) terminów odbioru odpadów w czasie nie dłuższym niż 24 h od złożenia wniosku w tej sprawie, w formie telefonicznego zawiadomienia Wykonawcy. Jeżeli dzień odbioru Odpadów przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, odpady powinny zostać odebrane w kolejnym dniu nie stanowiącym dnia ustawowo wolnego od pracy.
4. Wykonawca zobowiązany będzie do samodzielnego załadunku odebranych Odpadów na należące do niego środki transportu.
5. Transport Odpadów do miejsca ich przetworzenia musi się odbyć zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w tym przepisami Ustawy o odpadach i przepisami Ustawy o przewozie towarów niebezpiecznych z dnia 19.08.2011 r. (Dz.U. nr 227, poz. 1367 ze zm.) (dalej: „Ustawa o przewozie towarów niebezpiecznych”).
6. Odpady muszą zostać przetworzone w sposób zgodny z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w tym, tam gdzie jest to wymagane, poprzez ich termiczne przekształcenie w spalarni odpadów niebezpiecznych, z użyciem odpowiednich do tego celu instalacji i urządzeń.
7. Zgodnie z przepisami Ustawy o odpadach, Wykonawca zobowiązany będzie do przetworzenia Odpadów będących zakaźnymi odpadami medycznymi na terenie województwa małopolskiego, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w Ustawie o odpadach.
8. Przedmiot zamówienia musi być wykonywany zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w tym przepisami Ustawy o odpadach i przepisami Ustawy o przewozie towarów niebezpiecznych oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na ich podstawie.
9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ) stanowi załącznik nr 3 do SWZ (będący jednocześnie załącznikiem do umowy). Opis ten należy analizować wraz z ewentualnymi zmianami treści SWZ, będącymi np. wynikiem udzielonych odpowiedzi na zapytania Wykonawców.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90524000-6 - Usługi w zakresie odpadów medycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Oferty będą oceniane według następujących kryteriów oceny ofert:
1.1. Cena brutto (w złotych) wykonania zamówienia obejmująca: odbiór, załadunek, transport (wraz z dezynfekcją środków transportu) oraz unieszkodliwianie 1,0 kg odpadów – 60 pkt;
1.2. Czas odbioru odpadów w sytuacjach awaryjnych – 40 pkt.
2. Sposób oceny ofert:
2.1. Cena wykonania zamówienia brutto z maksymalną ilością 60 pkt. Maksymalną ocenę – 60 pkt otrzyma oferta z najniższą ceną. Pozostałe oferty zostaną ocenione według wzoru: "Cena = Najniższa cena brutto oferty spośród ofert niepodlegających odrzuceniu : Cena oferty ocenianej x 60 pkt".
2.2. Ocena ofert w kryterium – Czas odbioru odpadów w sytuacjach awaryjnych zostanie dokonana w oparciu o informacje podane w formularzu oferty w następujący sposób. Jeżeli Wykonawca zaoferuje:
- od 0 do 12 h od momentu zgłoszenia przez Zamawiającego – 40 pkt;
- powyżej 12h w czasie jednak nie dłuższym niż w ciągu 24h od momentu zgłoszenia przez Zamawiającego – 0 pkt.
2.3. Ocena zostanie dokonana w oparciu o informacje podane w złożonym załączniku nr 1 do SWZ (Formularz Ofertowy). Jeżeli Wykonawca nie poda w ofercie czasu odbioru Odpadów w sytuacjach awaryjnych lub poda czas przekraczający maksymalny czas ich odbioru, wskazany w pkt 3.3 SWZ – jego oferta podlegać będzie odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) Ustawy PZP.
2.4. Obliczenia punktacji, zgodnie z wyżej wskazanymi kryteriami, będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Tak otrzymane wyniki odnoszące się do poszczególnych kryteriów zostaną zsumowane.
2.5. Jako najkorzystniejsza zostanie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska najwyższą łączną ocenę w wyżej wymienionych kryteriach oceny ofert (sumę punktów otrzymanych w odniesieniu do każdego z kryteriów oceny).
2.6. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa powyżej, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen lub kosztów wyższych, niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas odbioru odpadów w sytuacjach awaryjnych
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający ustala następujące warunki udziału postępowania:1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań.
2. Uprawnienia do wykonywania określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrębnych przepisów
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
2.1 dysponują aktualnym zezwoleniem (decyzją) właściwych organów administracji publicznej na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, zgodnie z wymogami Ustawy o odpadach oraz;
2.2 są wpisani do rejestru, o którym mowa w art. 49 Ustawy o odpadach, w zakresie transportu Odpadów objętych przedmiotem zamówienia.
3. Sytuacja ekonomiczna i finansowa.
Zamawiający wymaga, by w okresie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca posiadał ważne i opłacone ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 500.000 zł, dla jednego i wszystkich zdarzeń.
4. Zdolność techniczna lub zawodowa:
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki, dotyczące zdolności technicznych lub zawodowych:
4.1. Wykonawca powinien wykazać, że dysponuje minimum 2 osobami, które będą realizować zamówienie, posiadającymi uprawnienia do transportu odpadów niebezpiecznych (tzw. zaświadczenia ADR), zgodnie z Ustawą o przewozie towarów niebezpiecznych.
4.2. Wykonawca powinien również wykazać, że dysponuje minimum 2 środkami transportu przystosowanymi do przewozu towarów niebezpiecznych, zgodnie z Ustawą o przewozie towarów niebezpiecznych.
4.3. Wykonawca powinien również wykazać, że dysponuje instalacjami i urządzeniami w rozumieniu przepisów Ustawy o odpadach, w zakresie niezbędnym do przetworzenia Odpadów w sposób określony w niniejszym SWZ oraz w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, w tym w zakresie umożliwiającym unieszkodliwienie Odpadów poprzez ich termiczne przekształcenie w spalarni.
4.4. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
4.5. Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego te zasoby do oddania mu ich do dyspozycji w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia lub składa inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że realizując zamówienie Wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
4.6. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowy, o których mowa w pkt 6.4.5 SWZ, muszą potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje mu rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określać w szczególności:
4.6.1. zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
4.6.2. sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby;
4.6.3. czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia lub potencjału technicznego, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
4.7. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 6.4.1-3 SWZ, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
4.8. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby w terminie określonym przez Zamawiającego Wykonawca zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o uzyskaniu od Zamawiającego informacji niezbędnych do złożenia oferty, o związaniu ofertą, o zapoznaniu się z treścią dokumentów postępowania, ich akceptacji, jak też o zamiarze zawarcia i wykonania umowy zgodnie z tymi dokumentami, oświadczenie, że wykonanie umowy nie będzie generowało dodatkowych kosztów po stronie Zamawiającego, ws. polegania na zasobach innych podmiotów, ws. prawdziwości i aktualności złożonych oświadczeń, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, składane według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ.
2. W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca:
2.1. przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt 8.1.1 SWZ, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
2.2. składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dokum. potw., że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działaln. związanej z przedm. zam. na kwotę nie mniejszą, niż 500.000 zł.
2. Kserokopia aktualnego zezwolenia (decyzji) właściwych organów adm. publ. na prowadzenie działaln. gosp. w zakresie objętym przedm. zam., wydanego zgodnie z wymogami Ustaw o odpadach.
3. Potw. wpisu do rejestru, o którym mowa w art. 49 Ustawy o odpadach, w zakresie transportu Odpadów objętych przedmiotem zamówienia.
4. Odpis lub informacja z KRS lub z CEIDG, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy PZP, sporządzone nie wcześniej, niż 3 miesiące przed ich złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5. Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ.
6. Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych (w tym środków transportu) dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami, sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ.
7. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji, o których mowa w pkt 8.2.4 SWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona, ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji, wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
8. Dokumenty, o których mowa w pkt 8.2.7 SWZ powinny być wystawione nie wcześniej, niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
9. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 8.2.7 SWZ, zastępuje się je w całości lub w części dokumentem zawierającym oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. Przepis pkt 8.2.8 SWZ stosuje się odpowiednio.
10. W przypadku nieprzedłożenia przez Wykonawcę ww. podmiotowych środków dowodowych w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, Wykonawca będzie podlegał wykluczeniu z udziału w postępowaniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2) lit. c) Ustawy PZP.
11. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
12. Zamawiający nie wezwie do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17.02.2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 8.1.1 SWZ, dane umożliwiające dostęp do tych środków.
13. W przypadku wspólnego ubiegania się przez Wykonawców o zamówienie, dokumenty wymienione w pkt 8.2.1-7, 9 SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Pkt 8.2.8, 10-12 SWZ stosuje się odpowiednio.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. W przypadku, gdy Wykonawcę lub Wykonawców reprezentuje pełnomocnik – pełnomocnictwo lub inny dokument dla tej osoby, potwierdzające umocowanie do reprezentowania Wykonawcy lub Wykonawców.2. Pełnomocnictwo winno być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy i obejmować co najmniej umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w imieniu Wykonawcy.
3. Wszelkie pełnomocnictwa winny być załączone do oferty w formie oryginału lub urzędowo poświadczonego odpisu pełnomocnictwa (notarialnie – art. 96 ustawy z 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie, Dz. U. z 2020 poz. 1192 z późn. zm.), przy uwzględnieniu okoliczności, że postępowanie prowadzone jest w formie elektronicznej, a pełnomocnictwo winno być sporządzone i przekazane w formie przewidzianej w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 70 Ustawy PZP (zob. również pkt 8.3.3 SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (do oferty należy załączyć odpowiednie pełnomocnictwo – zob. pkt 8.1.3 i 8.1.4 SWZ), chyba że w przypadku spółki cywilnej z umowy tej spółki wynika sposób jej reprezentowania (do stwierdzenia czego niezbędne jest załączenie do oferty umowy spółki cywilnej). Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik pozostałych. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z zapisami wzoru umowy §8 - załącznik nr 4 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-17 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-17 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-15
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- ZP.159.2024 - Dostawa samochodów osobowych typu kombivan
- Dostawa energii elektrycznej oraz odkup nadwyżek energii wytworzonej w instalacjach OZE, dla trzech lokalizacji INiG-PIB w Krakowie, przez okres 12 miesięcy
- Wyłonienie wykonawcy na przyg. i przep. specjal. szkoleń z obsługi pakietu oprog. PETREL w zast. geologicznych Key to the future-Kompleksowy program rozwoju kształcenia na potrzeby branż kluczowych UJ
- Dostawa i montaż mebli do Domu Pomocy Społecznej przy ul. Sołtysowskiej 13D w Krakowie, Centrum Usług Wspólnych w Krakowie, mieszkania treningowego w Krakowie oraz MOPS w Krakowie
- Dostawa laptopa dla CDSI - DE-dzp.272-675/24
- Świadczenie usługi serwisowania 15 sztuk respiratorów w zakresie przeprowadzenia przeglądów technicznych i napraw wraz z zapewnieniem części zamiennych dla KSS im. św. Jana Pawła II
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ODBIÓR, WYWÓZ I UTYLIZACJA ODPADÓW MEDYCZNYCH I NIEBEZPIECZNYCH
- Usługa odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów medycznych
- Usługa w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych.
- usługa w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów medycznych
- "Świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych" dla Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Brzesku,
- Usługa odbioru, transportu i utylizacji niebezpiecznych odpadów medycznych oraz odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych wytwarzanych w zw. z działalnością WSSE w Warszawie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.