eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa"Budowa stanowiska badawczego O3BET"



Ogłoszenie z dnia 2024-09-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
"Budowa stanowiska badawczego O3BET"

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Techniki Budowlanej

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000063650

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Filtrowa 1

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-611

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@itb.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.itb.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Działalność naukowa i techniczna w dziedzinie nauk inżynieryjno - technicznych

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

"Budowa stanowiska badawczego O3BET"

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d74d4a74-3575-4cce-9d62-0ab6ba16f5b3

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00486329

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

PROJEKT OTRZYMAŁ FINANSOWANIE Z PROGRAMU BADAŃ I INNOWACJI UNII EUROPEJSKIEJ HORYZONT 2020 W RAMACH UMOWY O DOTACJĘ NR 953193

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://itb.ezamawiajacy.pl/pn/itb/demand/notice/publicpzp/current/list?USER_MENU_HOVER=publicpzpCurrentNoticePublicList

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 6.1 W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający dopuszcza możliwość
przekazywania sobie przez strony postępowania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji:
elektronicznie na adres e-mail: zamowienia@itb.pl lub za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem:
https://itb.ezamawiajacy.pl w sekcji „Korespondencja”.
6.2 Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w
terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego przed upływem tego terminu. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków,
zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich wpływu na Platformę.
6.3 Ogólne zasady korzystania z Platformy, z zastrzeżeniem pkt 8 niniejszego Rozdziału:
zgodnie z pkt. 6 SWZ

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 6.9. Zamawiający, określa niezbędne
wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
6.9.1. Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
6.9.2. Komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej
przeglądarki internetowej;
6.9.3. Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2;
6.9.4. Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
6.10. Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 2GB w txt, rtf, pdf , xps, odt, ods,
odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv,
zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.
Zgodnie z pkt 6 SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia PE i RE 679/ 2016 o ochronie danych
osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) Zamawiający informuje, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych udostępnionych przez Wykonawcę jest Instytut Techniki Budowlanej z siedzibą w
00-611 Warszawa, ul. Filtrowa 1.
2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych: Instytut Techniki Budowlanej; 00-611 Warszawa, ul. Filtrowa 1; telefon
22 5796466; adres email: iod@itb.pl
3. Dane osobowe Pani/Pana udostępnione przez Wykonawcę przetwarzane będą w celu związanym z postępowaniem o udzielenie
zamówienia publicznego p.n. „Wykonanie przeglądu generalnego i konserwacji po 10 letnim okresie eksploatacji instalacji
hydraulicznych stanowisk do badania odporności ogniowej”. Podstawa prawna przetwarzania rozporządzenie PE i RE 679/ 2016
RODO art. 6 ust. 1 lit. c.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych udostępnionych przez Wykonawcę będą osoby lub podmioty, którym udostępniona
zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz.1605), dalej „ustawa Pzp”.
5. Dane osobowe Pani/Pana udostępnione przez Wykonawcę będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez
okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres
przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
6. Obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio dotyczących Pani/Pana jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
7. Podane przez Wykonawcę Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w
tym do profilowania stosowanie do art. 22 RODO.
8. Klauzula niniejsza dotyczy danych osobowych podanych przez Wykonawcę, które Instytut Techniki Budowlanej pozyska podczas
niniejszego postępowania i realizacji umowy.
zgodnie z pkt 21 SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: TO.260.22TA.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Wolnostojący budynek o określonych parametrach fizycznych środowiska, we wnętrzu którego zlo-kalizowane będą komory
testowe (dwie w obiekcie) w strefie strzeżonej. Front obiektu będzie zo-rientowany na południe. Otwór badawczy i system
instalacji próbki ma być umieszczony w fasadzie wolnostojącego budynku. Wymagania dotyczące lokalizacji, mediów,
bezpieczeństwa, orientacji mogą mieć wpływ na decyzje dotyczące miejsca/terenu, gdzie ma powstać obiekt/budynek. Front
budynku ma być zorientowany na południe, bez zacienienia ściany południowej w ciągu całego roku.
Docelowy projekt techniczny stanowiska musi obejmować wymaganą infrastrukturę techniczną (budynek i media).
2. Zmiana zakresu i roboty dodatkowe
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zlecenia robót dodatkowych lub zamiennych. Wykonywane będą po zleceniu ich
przez Zamawiającego na piśmie w oparciu o wycenę wynikającą z kosztorysu Wykonawcy stanowiącej Załącznik do Umowy
lub innych zasad, które będą każdorazowo ustalone na piśmie przed przystąpieniem do wykonywania takich prac. Zakres
prac dodatkowych nie może przekroczyć 10% wartości zamówienia.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45321000-3 - Izolacja cieplna

45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych

45443000-4 - Roboty elewacyjne

45261320-3 - Kładzenie rynien

45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych

45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów

45233140-2 - Roboty drogowe

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami
oceny ofert:
Cena oferty – waga 100%

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 6

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

9.1. Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1.500.000 PLN na jedno i wszystkie zdarzenia.
Zamawiający nie dopuszcza sumowania kwot ubezpieczenia przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia.
Zamawiający nie dopuszcza sumowania kwot ubezpieczenia przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia.
9.2. Wykonawca musi dysponować co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w realizacji zamówienia,
posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności budownictwa i
posiadającą co najmniej 5-letnią praktyką zawodową, w tym pełnił funkcję kierownika budowy/robót przez co najmniej 4
miesiące w zakresie realizacji minimum jednej inwestycji polegającej na budowie budynku o kubaturze nie mniejszej niż 350
m3 oddanym do użytku, o wartości robót minimum 300 000 zł netto.
9.3. Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty:
minimum dwie inwestycje, polegające na budowie/przebudowie/rozbudowie budynku o kubaturze nie mniejszej niż 350 m3
oddane do użytku, o wartości minimum 300 000 zł netto każda.
Zamawiający nie dopuszcza łączenia potencjałów przez Wykonawców wspólnie ubiegających się i/lub podmioty trzecie o
udzielenie zamówienia.
Uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie, o których mowa w punkcie 9.2 powinny być zgodne z
ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane.
• Osoby będące obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskiej, od których wymagane są stosowne uprawnienia
budowlane, powinny posiadać decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej
Polskiej funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia – zgodnie z Ustawą z dnia 22
grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j.
Dz. U. z 2023 r. poz. 334).
• Osoby, jeżeli posiadają kwalifikacje zawodowe inżyniera budownictwa i prowadzą zgodnie z prawem działalność w
zakresie tego zawodu w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim UE, mają prawo do tymczasowego i
okazjonalnego wykonywania zawodu inżyniera budownictwa tj. do świadczenia usług transgranicznych, bez konieczności
uznawania kwalifikacji zawodowych, po złożeniu pisemnego oświadczenia o zamiarze świadczenia danej usługi wraz z
niezbędnymi dokumentami i uzyskaniu tymczasowego wpisu do właściwej okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa;
świadczenie usług transgranicznych podlega każdorazowo indywidualnej ocenie dokonywanej przez właściwy organ
samorządu zawodowego w Rzeczpospolitej Polskiej.
• Wszystkie wymienione powyżej, osoby winny posiadać biegłą znajomość języka polskiego. Zamawiający dopuszcza
zmianę tego wymogu wyłącznie w przypadku, gdy Wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który
zapewni stałe i biegłe
tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a personelem Wykonawcy, a także zapewni tłumaczenie na bieżąco
wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia, stworzonych zarówno przez Wykonawcę, jak
i dostarczonych przez Zamawiającego.
• Wymieniona powyżej osoba nie wyczerpuje wymagań dla rzetelnego wypełnienia zobowiązań Wykonawcy i winny być
traktowane jako minimalne wymogi Zamawiającego. W szczególności Zamawiający podkreśla, iż Wykonawca w toku robót
winien jest zapewnić aby
roboty, w szczególności roboty specjalistyczne, były wykonywane przez osoby posiadające wymagane uprawnienia zgodnie
z dokumentacją projektową i zgodnie z wymogami obowiązującego prawa.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Do oferty każdy Wykonawca
musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie braku podstaw do wykluczenia oraz spełniania warunków
udziału w postępowaniu zgodne z treścią formularza zamieszczonego w Rozdziale II.2 SWZ.
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż
5 dni od dnia wezwania:
- odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej,sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru
lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp.
- oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w punkcie 10.1, w zakresie podstaw
wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 10.3.
Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż
5 dni od dnia wezwania:
- wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te
zostały wykonane, wraz z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne
odpowiednie dokumenty wedle załącznika – Rozdział II.6.
- wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego posiadających uprawnienia budowlane dokierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej z co najmniej z 5-letnią praktyką zawodową,
- dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

11.1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
11.2 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać
wykluczeniu natomiast warunek udziału w postępowaniu ma być spełniony łącznie. Zapisy punktu 9.3 stosuje się
odpowiednio.
11.3 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w punkcie
10.1, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków
udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
11.4 W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają
przedmiot zamówienia.
11.5 W przypadku, o którym mowa w pkt 11.4, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają
odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy wedle wzoru
formularza II.5
7.1. W przypadku gdy podmiotowe środki dowodowe (w tym także oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia oraz dokument składany na potwierdzenie spełniania warunku udziału w
postępowaniu), inne dokumenty, lub dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania odpowiednio wykonawcy,
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, podmiotu udostępniającego zasoby na
zasadach określonych w art. 118 ustawy, zwane dalej „dokumentami potwierdzającymi umocowanie do reprezentowania”,
zostały wystawione przez upoważnione podmioty inne niż wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia, podmiot udostępniający zasoby lub podwykonawca, zwane dalej „upoważnionymi podmiotami”, jako dokument
elektroniczny, przekazuje się ten dokument.
numeracja zgodna z SWZ

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

§ 18
Zmiany Umowy
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia dotyczące niniejszej umowy wymagają pisemnej formy, pod ry-gorem nieważności.
2. Istotna zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści Oferty Wykonawcy, na podstawie której został wybrany,
możliwa jest w przypadku zaistnienia jednej z następujących okoliczności i w zakresie określonym poniżej:
1) W przypadku konieczności zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwią-zań technicznych lub
materiałów ze względu na zmianę przepisów prawa – możliwa jest w szczególności zmiana: sposobu wykonania, rozwiązań
technicznych lub materiałów, terminu realizacji Umowy i/lub Wynagrodzenia w zakresie w jakim zmiany te stanowią
konsekwencję zmiany przepisów.
2) Istotnych zmian w opisie przedmiotu zamówienia wynikających z potrzeb Zamawiającego lub z ogólnego postępu
technologicznego.
3) Pozostałe zmiany spowodowane następującymi okolicznościami:
a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z SWZ, przez któ-rą, na potrzeby niniejszej Umowy
rozumieć się zdarzenie zewnętrzne o charakterze nie-zależnym od Stron, którego Strony nie mogły przewidzieć przed
zawarciem niniejszej umowy, oraz którego Strony nie mogły uniknąć ani któremu nie mogły zapobiec przy zachowaniu
należytej staranności, w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywio-łowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne,
działania wojenne, nagłe załamania wa-runków atmosferycznych, długotrwałe przerwy w dostawie energii elektrycznej, pro-
mieniowanie lub skażenia;
b) gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia Umowy oko-liczność prawna, ekonomiczna lubtechniczna, za którą żadna ze Stron nie ponosi od-powiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania
Umowy lub jej części zgodnie z SWZ;
c) zaistniała konieczność skorygowania błędów lub wprowadzenia zmian w Opisie Przed-miotu Zamówienia,
d) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub norm w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu
Umowy lub świadczenia Stron,
e) powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w niniejszej Umo-wie, których nie będzie można
usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usu-nięcie rozbieżności i doprecyzowanie niniejszej Umowy w celu
jednoznacznej interpre-tacji jej zapisów przez Strony,
f) zmiana zakresu powierzonego Podwykonawcom,
g) zwłoki w przekazaniu terenu budowy przez Zamawiającego.
W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych powyżej w pkt 3 lit. a-d zmiana polegać będzie na uwzględnieniu
konsekwencji występujących utrudnień w realizacji umowy, w szczególności może polegać na zmianie terminu w stopniu
koniecznym do przezwyciężenia występujących utrudnień lub na zmianie wynagrodzenia w zakresie w jakim występujące
okoliczności wpływają na ponoszone przez Wykonawcę koszty. W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w pkt
3) lit. f), zmiana polegać będzie na określeniu nowego zakresu podwykonawstwa. W przypadku wystąpienia okoliczności
wymienionych w pkt 3) lit. d) i g), zmiana dotyczyć będzie przesunięcia terminu realizacji o czas odpowiadający okresowi w
jakim występujące okoliczności wstrzymały możliwość realizacji robót.
3. W przypadku zajścia okoliczności uprawniających do zmiany umowy wskazanych zarówno w niniejszym paragrafie jak i w
§ 7, Zamawiający jest uprawniony do dokonania jednostronnego wyboru lub zastosowania obydwu podstaw do dokonania
zmiany.
4. Strona występująca o zmiany postanowień niniejszej Umowy zobowiązana jest do udokumen-towania zaistnienia
okoliczności stanowiących podstawę zmiany, w szczególności przedstawić odpowiednie dokumenty, cenniki, wyliczenia.
5. W przypadku zmiany wynagrodzenia strony wezmą pod uwagę rzeczywisty wzrost lub spadek kosztów realizacji
zamówienia wywołany okolicznościami opisanymi w niniejszym paragrafie.
oraz zgodnie z par. 8, 9 i 10 PPU. (rozdział IV SWZ)

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-09-24 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty winny być złożone za pośrednictwem platformy zakupowej Zamawiającego.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-24 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-10-23

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Z przedmiotowego postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa
narodowego, wyklucza się:
- Wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 I
rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o
zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
- Wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o
przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz.U. z 2022 r. poz. 593 I 655) jest osoba wymieniona w
wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 I rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim
beneficjentem rzeczywistym od 24 marca 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na
listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt.3;
- Wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust.1 pkt 37 ustawy z dnia 29
września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 I 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach
określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką
dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę
rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt.3.
Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie punktu 8.2, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o
udzielenie zamówienia publicznego lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają karze
pieniężnej do 20 000 000 zł.
4.7.1. Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące czynności polegające na świadczeniu najemnej pracy fizycznej pod
nadzorem (robotnicy) w ramach realizacji przedmiotowego za-mówienia były zatrudniane przez Wykonawcę lub
podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy art.
22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 240 ze zm.). Minimalna liczba osób jak
również wymiar etatu dla poszczególnych osób określa Wykonawca mając na uwadze konieczność terminowego i
prawidłowego wykonania przedmiotu umowy.

2. Zamawiający, zgodnie z art. 134 ust 2 pkt 9 SWZ Pzp w związku z art. 131 ust. 2 pzp, obliguje Wykonawców do przeprowadzenia wizji lokalnej, pod rygorem odrzucenia oferty na mocy art. 226 ust 1 pkt 18 ustawy Pzp w celu
umożliwienia Wykonawcom oceny możliwości sposobu wykonania przedmiotu umowy oraz skalkulowania ceny oferty.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.