Og³oszenie z dnia 2023-11-09
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00026506/01 - Wynik z dnia 2024-01-10
Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa oleju opa³owego dla Domu Pomocy Spo³ecznej w Chlebnie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Dom Pomocy Spo³ecznej w Chlebnie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000304697
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: nr 8
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Chlebno
1.5.3.) Kod pocztowy: 89-310
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski
1.5.7.) Numer telefonu: +48672860014
1.5.8.) Numer faksu: +48672860014
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dyrektor@dpswchlebnie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://www.dpswchlebnie.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka bud¿etowa
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Inna dzia³alno¶æ
¦wiadczenie na poziomie obowi±zuj±cego standardu us³ug bytowych, opiekuñczych i wspomagaj±cych dla osób doros³ych niepe³nosprawnych intelektualnie.
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa oleju opa³owego dla Domu Pomocy Spo³ecznej w Chlebnie.
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-8b203825-7eec-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00486485
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-11-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00016921/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.2.1 Dostawa oleju opa³owego
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/8449903.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Postêpowanie prowadzone jest w jêzyku polskim w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl pod adresem : https://platformazakupowa.pl/transakcja/844990
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Celem skrócenia czasu udzielania odpowiedzi na pytania preferuje siê, aby komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawcami (w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje) odbywa³a siê w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl i formularza "Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego".
Za datê przekazania (wp³ywu) o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich przes³ania za po¶rednictwem platformazakupowa.pl poprzez klikniêcie przycisku „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”, po których pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do Zamawiaj±cego.
Zalecenia:
1) formaty plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny byæ zgodne z OBWIESZCZENIEM PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 9 listopada 2017r. w sprawie og³oszenia jednolitego tekstu rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych,
2) Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf,
3) w celu ewentualnej kompresji danych Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip .7Z,
4) w¶ród formatów powszechnych a NIE wystêpuj±cych w rozporz±dzeniu wystêpuj±: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty z³o¿one w takich plikach zostan± uznane za z³o¿one nieskutecznie,
5) Zamawiaj±cy zwraca uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielko¶ci plików podpisywanych w aplikacji eDoApp s³u¿±cej do sk³adania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB,
6) ze wzglêdu na niskie ryzyko naruszenia integralno¶ci pliku oraz ³atwiejsz± weryfikacjê podpisu, Zamawiaj±cy zaleca, w miarê mo¿liwo¶ci, przekonwertowanie plików sk³adaj±cych siê na ofertê na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES,
7) pliki w innych formatach ni¿ PDF zaleca siê opatrzyæ zewnêtrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiêtaæ, aby plik z podpisem przekazywaæ ³±cznie
z dokumentem podpisywanym,
8) Zamawiaj±cy zaleca aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosowaæ podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie ró¿nymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym mo¿e doprowadziæ do problemów w weryfikacji plików,
9) Zamawiaj±cy zaleca, aby Wykonawca z odpowiednim wyprzedzeniem przetestowa³ mo¿liwo¶æ prawid³owego wykorzystania wybranej metody podpisania plików oferty,
10) zaleca siê, aby komunikacja z Wykonawcami odbywa³a siê tylko na Platformie za po¶rednictwem formularza “Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”, nie za po¶rednictwem adresu email,
11) osob± sk³adaj±c± ofertê powinna byæ osoba kontaktowa podawana w dokumentacji,
12) ofertê nale¿y przygotowaæ z nale¿yt± staranno¶ci± dla podmiotu ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia publicznego i z zachowaniem odpowiedniego odstêpu czasu do zakoñczenia przyjmowania ofert/wniosków. Sugerujemy z³o¿enie oferty na
24 godziny przed terminem sk³adania ofert/wniosków,
13) podczas podpisywania plików zaleca siê stosowanie algorytmu skrótu SHA2 zamiast SHA1,
14) je¶li Wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcze¶niejsze podpisanie ka¿dego ze skompresowanych plików,
15) Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu,
16) Zamawiaj±cy zaleca aby nie wprowadzaæ jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym. Mo¿e to skutkowaæ naruszeniem integralno¶ci plików, co równowa¿ne bêdzie z konieczno¶ci± odrzucenia oferty w postêpowaniu.
Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej okre¶lone zosta³y w pkt 11 SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): W zwi±zku z realizacj± wymogów Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
1) administratorem danych osobowych jest Dom Pomocy Spo³ecznej w Chlebnie z siedzib± w Chlebnie, Chlebno 8, kod pocztowy 89–310 £ob¿enica, e-mail:dyrektor@dpswchlebnie.pl, tel. 67 286 00 14,
2) z inspektorem ochrony danych osobowych mo¿na skontaktowaæ siê poprzez adres e-mail: iodo@sys-it.pl,
3) dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego o nr sprawy DPS.IV.3221.1.2023 prowadzonym w trybie podstawowym, na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy Pzp,
4) odbiorcami danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019r. – Prawo zamówieñ publicznych, dalej ustawa Pzp oraz inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem przetwarzaj± dane osobowe,
5) dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy oraz nie krócej ni¿ przez okres przewidywany w instrukcji kancelaryjnej, stanowi±cej za³±cznik nr 1 do rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r.
w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt, instrukcji w sprawie organizacji i zakresu dzia³ania archiwów zak³adowych,
6) obowi±zek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; w przypadku niepodania danych osobowych wymaganych przepisami prawa, niemo¿liwe bêdzie zrealizowanie zadania ustawowego, co mo¿e skutkowaæ pozostawieniem sprawy bez rozpatrzenia; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp,
7) dane osobowe nie s± i nie bêd± przetwarzane w sposób zautomatyzowany w celu podjêcia jakiejkolwiek decyzji i nie bêd± profilowane,
8) posiada Pani/Pan
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych,
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
- na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
- w przypadku powziêcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu danych osobowych – prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzêdu Ochrony Danych Osobowych z siedzib± w Warszawie, przy ul. Sawki 2, 00–193 Warszawa,
9) nie przys³uguje Pani/Panu:
- w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych,
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DPS.IV.3221.1.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa oleju opa³owego dla Domu Pomocy Spo³ecznej w Chlebnie.
Rodzaj oleju: lekki olej opa³owy.
Olej opa³owy powinien spe³niaæ wymagania polskiej normy PN-C-96024 oraz Rozporz±dzenia Ministra Energii z dnia 01 grudnia 2016r. w sprawie wymagañ jako¶ciowych dotycz±cych zawarto¶ci siarki dla olejów oraz rodzajów instalacji i warunków, w których bêd± stosowane ciê¿kie oleje opa³owe. Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne do powy¿szych norm.
Zamawiaj±cy wymaga, by olej posiada³ co najmniej ni¿ej wymienione parametry:
– warto¶æ opa³owa – min. 42,6 MJ/kg,
– zawarto¶æ siarki – ≤ 0,1 % (m/m),
– zawarto¶æ wody – max. 200 mg/kg,
– gêsto¶æ w temperaturze 15oC max. 0,860 kg/m3,
– temperatura zap³onu min. 56oC,
– lepko¶æ kinematyczna w temperaturze 20oC max. 6,00 mm2/s,
– pozosta³o¶æ po koksowaniu (z 10% pozosta³o¶ci destylacyjnej) max. 0,3 % (m/m),
– pozosta³o¶æ po spopieleniu max. 0,01 % (m/m),
– zawarto¶æ zanieczyszczeñ sta³ych max. 24 mg/kg,
– sk³ad frakcyjny:
a) do temperatury 250oC destyluje max. 65 % (V/V),
b) do temperatury 350oC destyluje min. 85 % (V/V),
– temperatura p³yniêcia max. minus 20oC.
Zamawiaj±cy przewiduje, ¿e w okresie trwania umowy zakupi oko³o 65 m³ oleju opa³owego. Przewiduje siê od 5 do 8 dostaw.
Minimalna ilo¶æ zakupionego w trakcie trwania umowy przez Zamawiaj±cego oleju opa³owego wynosi 35 m³.
Minimalna jednorazowa dostawa oleju wynosi szacunkowo oko³o 2 m³, a maksymalna 14 m³.
Paliwo rozliczane bêdzie w temperaturze referencyjnej + 15oC.
Odbiór ilo¶ciowy dostawy oleju bêdzie nastêpowaæ na podstawie legalizowanych liczników przep³ywowych, w które musz± byæ wyposa¿one samochody Wykonawcy.
Zamawiaj±cy dokona odbioru jako¶ciowego i ilo¶ciowego oleju opa³owego w miejscu dostawy.
Dostawy oleju opa³owego do Zamawiaj±cego realizowane bêd± na koszt Wykonawcy. Zlecenia sk³adane bêd± telefonicznie lub za po¶rednictwem poczty elektronicznej, lub faksem przez Zamawiaj±cego. Realizacja ka¿dej zamówionej partii oleju odbêdzie siê w terminie do 3 dni od dnia z³o¿enia zamówienia.
Miejsce dostaw oleju opa³owego – Dom Pomocy Spo³ecznej w Chlebnie, Chlebno 8, 89–310 £ob¿enica.
Zamówienie mo¿e byæ realizowane przy pomocy podwykonawców.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09135100-5 - Olej opa³owy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-10-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty spo¶ród ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu, Zamawiaj±cy stosowaæ bêdzie nastêpuj±ce kryteria oceny ofert:
- Cena (C) – waga 60%
- Termin p³atno¶ci faktury (T) – waga 40%
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin p³atno¶ci faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
O udzielenie zamówienia ubiegaæ siê mog± Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych w pkt 7. SWZ oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu.O udzielenie zamówienia ubiegaæ siê mog± Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
a) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym: Zamawiaj±cy nie stawia warunków w tym zakresie,
b) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e posiada wa¿n± koncesjê na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciek³ymi wydan± przez Prezesa Urzêdu Regulacji Energetyki,
c) sytuacji ekonomicznej i finansowej: Zamawiaj±cy nie stawia warunków w tym zakresie,
d) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e w ci±gu ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, nale¿ycie wykona³ dwie dostawy oleju opa³owego o ³±cznej warto¶ci minimum 300.000,00 PLN.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Wa¿na koncesja na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciek³ymi wydana przez Prezesa Urzêdu Regulacji Energetyki.
2. Wykaz dostaw zawieraj±cy informacje, ¿e w ci±gu ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, nale¿ycie wykona³ dwie dostawy oleju opa³owego o ³±cznej warto¶ci minimum 300.000,00 PLN.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
¦wiadectwo jako¶ci oferowanego oleju.5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowyw sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo powinno byæ za³±czone do oferty.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia o¶wiadczenie, o którym mowa w pkt. 8.1. SWZ sk³ada ka¿dy z Wykonawców.
Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, w tym wspólnicy spó³ki cywilnej, do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, który zakres zamówienia wykonuj± poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany umowy wymagaj± formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci.2. Zamawiaj±cy przewiduje zmianê umowy w zakresie w jakim bêdzie mia³a na ni± wp³yw zmiana przepisów prawnych, maj±cych zastosowanie do przedmiotu umowy oraz w przypadku wyst±p. si³y wy¿szej.
3. Zamawiaj±cemu przys³uguje prawo odst±pienia od umowy w razie zaistnienia istotnej zmiany okol. powoduj±cej, ¿e wykonanie umowy nie le¿y w interesie publ., czego nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy mo¿e zagroziæ podstawowemu interesowi bezpieczeñstwa Pañstwa lub bezpieczeñstwu publ., na podstawie art. 456 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp.
4. Zamawiaj±cy mo¿e odst±piæ od umowy, je¿eli zachodzi co najmniej jedna z nastêp. okol.:
a) zmiana umowy zosta³a dokonana z naruszeniem art. 454 i art. 455 ustawy Pzp,
b) Wykonawca w chwili zawarcia umowy podlega³ wykluczeniu z postêpowania na podst. art. 108 ustawy Pzp,
c) Trybuna³ Sprawiedliwo¶ci UE stwierdzi³, w ramach procedury przewidzianej w art. 258 Traktatu o funkcjonowaniu UE, ¿e Rzeczpospolita Polska uchybi³a zobowi±zaniom, które ci±¿± na niej na mocy Traktatów, dyrekt. 2014/24/UE, dyrekt. 2014/25/UE i dyrekt. 2009/81/WE, z uwagi na to, ¿e Zamawiaj±cy udzieli³ zamówienia z naruszeniem prawa UE.
5. W sytuacji okre¶lonej w § 9 ust. 3 Zamawiaj±cy mo¿e odst±piæ od umowy w terminie 30 dni od dnia powziêcia wiadomo¶ci o istotnych zmianach okoliczno¶ci. W takim wypadku wy³±cza siê stosowanie kar umownych, a Wykonawca mo¿e ¿±daæ jedynie wynagrdz. za dostawy wykonane do dnia odst±pienia od umowy.
6. Zmiana umowy mo¿e nast±piæ w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci okre¶lonych w art. 455 ust. 1 i ust. 2 ustawy Pzp.
7. W przypadkach, o których mowa w § 9 ust. 4 Wykonawca mo¿e ¿±daæ wy³±cznie wynagrodzenia nale¿nego z tytu³u wykonania czê¶ci umowy.
8. Warunkiem wprowadzenia zmiany umowy jest z³o¿enie przez Wykonawcê pisemnego wniosku o dokonanie takiej zmiany zawieraj±cego szczegó³owe uzasadnienie.
9. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zwiêkszenia limitu okre¶lonego w § 8 ust. 1 o 20%.
10. W zwi±zku z tym, ¿e Umowa obejmuje dostawy ¶wiadczone przez okres d³u¿szy ni¿ 6 miesiêcy, Zamawiaj±cy wprowadza postanowienia dotycz±ce zasad wprowadzania zmian wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy w przypadku zmiany kosztów zwi±zanych z realizacj± umowy, przyjêtych przez Wykonawcê w celu ustalenia wysoko¶ci wynagrodzenia wskazanego w ofercie. Pierwsza zmiana wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy mo¿e nast±piæ nie wcze¶niej ni¿ po up³ywie 6 miesiêcy od daty rozpoczêcia realizacji zamówienia. Zamawiaj±cy ustala nastêpuj±ce zasady, stanowi±ce podstawê wprowadzenia zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy:
a) poziom zmiany cen materia³ów lub kosztów, okre¶lonych w § 9 ust. 10 uprawniaj±cy strony umowy do ¿±dania zmiany wynagrodzenia wynosi 10%,
b) za podstawê do ¿±dania zmiany wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy i okre¶lenia wysoko¶ci takiej zmiany, Strony umowy przyjmuj± ¶rednioroczny wska¼nik zmiany cen towarów i us³ug konsumpcyjnych og³aszanego w komunikacie Prezesa GUS, informuj±cy czy nast±pi³y zmiany cen lub kosztów i w jakiej wysoko¶ci,
c) w sytuacji wyst±pienia okoliczno¶ci uprawniaj±cych do zmiany wynagrodzenia strony nawzajem s± wobec siebie uprawnione do z³o¿enia pisemnego wniosku o zmianê umowy w zakresie wynagrodzenia. Wniosek powinien zawieraæ wyczerpuj±ce uzasadnienie faktyczne wraz ze wska¼nikiem GUS bêd±cym podstaw± takiego ¿±dania, z potwierdzeniem, ¿e nast±pi³a jego zmiana uzasadniaj±ca ¿±danie. Z wnioskiem nale¿y z³o¿yæ dok³adne wyliczenie kwoty wynagrodzenia po zmianie umowy, w szczególno¶ci wskazaæ zwi±zek pomiêdzy wnioskowan± kwot± zmiany wynagrodzenia a wp³ywem zmiany kosztów realizacji umowy na kalkulacjê wynagrodzenia,
d) Zamawiaj±cy okre¶la maksymaln± dopuszczaln± warto¶æ zmiany wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy w ca³ym okresie realizacji zamówienia, w wyniku zastosowania postanowieñ, o których mowa w niniejszym paragrafie, na poziomie 20 % ceny wybranej.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-11-17 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/844990
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-17 09:15
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-12-16
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sukcesywna dostawa oleju opa³owego do kot³owni olejowej w Domu Pomocy Spo³ecznej w Lelowie I - 2025
- Sukcesywne dostawy oleju opa³owego typu lekkiego dla potrzeb grzewczych OSRiR w Kaliszu
- Dostawa oleju opa³owego dla Domu Pomocy Spo³ecznej w D±browie..
- Sukcesywna dostawa oleju opa³owego lekkiego do celów grzewczych dla Okrêgowego O¶rodka Wychowawczego w Gackach
- Dostawa oleju opa³owego
- Dostawa oleju opa³owego do Szko³y Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Starym Folwarku oraz Punktu Przedszkolnego w Starym Folwarku na lata 2025-2027
wiêcej: Olej opa³owy »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.