eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tomaszów MazowieckiWykonanie zewnętrznej oraz wewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej dla potrzeb budynków wielorodzinnych przy ul. Smutnej 19 oraz Smutnej 21 w Tomaszowie Mazowieckim.



Ogłoszenie z dnia 2024-09-10


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wykonanie zewnętrznej oraz wewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej dla potrzeb budynków wielorodzinnych przy ul. Smutnej 19 oraz Smutnej 21 w Tomaszowie Mazowieckim.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: TOMASZOWSKIE TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.3.) Oddział zamawiającego: Tomaszowskie TBS Spółka z o.o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590708822

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Majowa 15

1.5.2.) Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-200

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.7.) Numer telefonu: + 48 (44) 724-64-20

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ttbsprzetargi@ttbs.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ttbs.com.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9ad8e205-1497-4f6f-8c1c-56345bc83388

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie zewnętrznej oraz wewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej dla potrzeb budynków wielorodzinnych przy ul. Smutnej 19 oraz Smutnej 21 w Tomaszowie Mazowieckim.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9ad8e205-1497-4f6f-8c1c-56345bc83388

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00493407

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00214165/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.9 „Wykonanie zewnętrznej oraz wewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej dla potrzeb budynków wielorodzinnych przy ul. Smutnej 19 oraz Smutnej 21 w Tomaszowie Mazowieckim”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00466049

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 19/2024 - II postępowanie

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Wykonanie zewnętrznej oraz wewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej zgodnie z dokumentacją projektową, warunkami
technicznymi z Zakładu Gospodarki Wodno-Kanalizacyjnej
w Tomaszowie Mazowieckim Spółka z o. o., a w szczególności:
- geodezyjne wytyczenie obiektów ziemnych i trasy przebiegu rurociągu oraz powykonawczej inwentaryzacji instalacji,
- wykonanie wykopu pod studnie kanalizacyjne, rurociągi kanalizacji sanitarnej wraz z montażem oraz niezbędnymi pracami
ujętymi w załączonej dokumentacji,
- wykonanie podłączenia z istniejącej instalacji kanalizacji sanitarnej bezodpływowej (tzw. szamba) wraz z likwidacją szamb
poprzez odczyszczenie i zasypanie piaskiem,
-wykonanie włączenia do przykanalika kanalizacji sanitarnej,
- wykonanie wewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej wyprowadzonej ponad dach budynków (wywiewki kanalizacyjne),
- wykonanie próby szczelności instalacji,
- niezbędne prace ziemne zgodnie z dokumentacją oraz przywrócenie terenu budowy do stanu pierwotnego,
- pozostałe niezbędne wytyczne do zrealizowania zgodnie z dołączoną dokumentacją.
Dodatkowo:
Prace prowadzone w uzgodnieniu: przy udziale ZGW-K.
Uzyskanie wszelkich pozwoleń, uzgodnień decyzji dotyczących budowanej instalacji kanalizacji sanitarnej.
Pozostałe informacje w SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45000000-7 - Roboty budowlane

45232460-4 - Roboty sanitarne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Mając na uwadze art. 255 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający informuje
o unieważnieniu przedmiotowego postępowania, ponieważ w terminie składania ofert złożono oferty, spośród których oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a zamawiający nie może na tę chwilę zwiększyć tej kwoty do ceny oferty najkorzystniejszej.
W postępowaniu złożono 3 oferty o cenach podanych w tabeli. Zamawiający najpóźniej przed otwarciem ofert poinformował, iż na realizacje zamówienia zamierza przeznaczyć środki finansowe w wysokości 140 345,01 PLN.
Numer oferty
Nazwa albo imię i nazwisko oraz siedziba lub miejsce prowadzonej działalności gospodarczej albo miejsce zamieszkania Cena
złotych brutto
Termin gwarancji
1. Firma Pasja Sp. z o.o.
Ul. Koszykowa 3 97-200 Tomaszów Mazowiecki 149 029,99 zł 6 lat
2. ZAMBER Sp. z o.o.
Zielona 9, 95-200 Pabianice 295 200,00 zł 4 lata
3. BUDBAUER
Jakub Neugebauer-Angiel
97-400 Bełchatów
Os. Słoneczne 1/6 159 900,00 zł 6 lat

Równocześnie zaistniała inna przesłanka do unieważnienia postępowania. Zgodnie z art. 255 pkt 6) ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W postępowaniu złożono ofertę, w treści której wykonawca wskazał dwie stawki VAT zastosowane do obliczenia ceny oferty. Wskazane w ofercie stawki to 23% i 8% podatku od towarów i usług.
Zamawiający w SWZ rozdz. XIX ust. 1 wskazał tylko stawkę 23% jako właściwą do obliczania ceny oferty. Zamawiający po analizie ofert i szacowania zamówienia stwierdził, iż zastosował w SWZ nieprawidłową stawkę VAT. Z uwagi na wydzielone w przedmiarze roboty wewnętrzne i zewnętrzne, należało zastosować do wyceny zamówienia dwie stawki VAT 23% i 8%. Dwóch wykonawców zastosowało tylko stawkę 23%, co mogło być konsekwencją zapisów SWZ. Poza tym Zamawiający wobec przyjęcia ryczałtu, jako formy rozliczenia zamówienia, a w ślad za tym nie załączenia kosztorysu ofertowego, nie jest uprawniony na mocy obowiązujących przepisów do poprawienia cen ofert ze stawką 23%. Wobec czego oferty złożone w postępowaniu są nieporównywalne pod względem ceny, ponieważ jedna z nich (o najniższej cenie) ma przyjęte dwie stawki VAT w cenie. Wybór tej oferty byłby wbrew dwóm naczelnym zasadom PZP, tj. zasadzie uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Wobec czego unieważnienie postępowania jest zasadne, a zamawiający nie dokonuje oceny ofert.
W związku z powyższym unieważnienie jest zasadne.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 149029,99 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 295200,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.